Változatosság kedvéért ma Paksnál lőttem a forgalmat, az Ivanovo tolt lefelé négy féligterhelt bárkát, plusz véletlenül idekeveredett két OFF kép is. Enyhítő körülményként tudom felhozni, hogy a harmadikon gyerekkori lakhelyemről nyíló látképében eleddig aránylag ritkán fordultak elő hasonló gépek. (tkp lehetne az is a kérdés: hol járunk?)
A Szigetmonostorral egyszer mentem át, nyáron járt, amikor a Lepencét kiállították. Tényleg ormótlan. Ráadásul feleannyi hely sincs az utasoknak, a hátsó nyitott rész ráadásul utasoktól elzárt terület. Szerencsére mostmár ismét a jóöreg Lepence közlekedik. Kicsit foltos, kicsit kopott, kicsit balra dől, de a mi kisátkelőnk:))
Az a zöld szerkezet a Szigetmonostor, szerintem a mai Magyar hajógyártás szégyene!Nyáron adták át, de szerintem még nem ment egy hetet folyamatosan!Ja, hogy egy olyan cég építette, aki eddíg csak pontont gyártot???
Ha már nem hajózunk, nézzük őket alapon szezont és vizet zártam Horányban.
Négyórás szolgálati beosztásban egyeztem ki magammal, így ha 6 és 10 között a vizet lestem, akkor 10 és 2 közt takarítottam kertet, ebből kifolyólag elmehetett (el is ment:)..erre majd visszatérek) hajó úgy, hogy nem láttam (úgy, hogy nem hallottam, nem!).
Mindezek alapján vasárnap reggel 6 és hétfő délután 4 óra között 27 hajó látványával, ezenfelül 5 hajó hangjával sikerült találkoznom. Az ötből az egyik igen erősen emlékezetett a sokunk által kedvelt vontatóhangra (esetleg Inota?? Miskolc?? Járhattak vas délután felfelé?)
Statisztika: A 27 hajóból 6 volt kabinos, 2x2 szárnyas, a többi mind toló és önjáró. A szárnyasokon kívül csak a Csepel hozott magával magyar lobogót.
Érdekesség: 1.) A Kapitan Gaydaynak - eddigi minden általam mért próbálkozást felülmúlva - a lődörgés sebességének töredékével, a dunakeszi rév és a gödi rév közti alig több mint 3 km-es szakaszt sikerült 62 perc alatt megtennie.
2.) A vas reggeli szárnyas a dunakeszi rév magasságában félbeszakította a hegymenetet, és lefeküdt. 3-4 perces "erőgyűjtés" után ágaskodott újra fel nagy fekete pamacsokat hagyva maga után.
3.) Novemberhez képest volt olyan időszak, amikor 2 óra leforgása alatt 7 hajó jött. Átlagosan 2 hajó között félórás rések voltak. Ez azért a szezon végén nem olyan megszokott:)
Nagyon szépen köszönöm a képeket mindkettőtöknek :-)
a felhasználás tekintetében csatlakozom smith kollégához :-)
A Balatonon sikerült október végére a teljes csönd állapotát elérni, régebben néha még november elején is járt menetrendi, és ha jól látom most még konferencia, vagy séta sem nagyon van. Gondolom azért még hagytak működőképes hajót, ha netán valaki beesik...
Mi lapul a bokorban??? Vajon a vízről ebből mit lát a hajós???
a fenti jelzést a1666-1667 között találtuk, mikor bejártuk a partot a leendő mentőhajó-állomás helyét keresve. Öt éve lakom ott, 15 éve hajózom ezen a szakaszon, de eddíg nem tünt fel, hogy ott van.most azomban kidőlt előle egy nagy fa... kedden lemegyek egy láncfűrésszel éd láthatóvaá teszem!
Ezen látható, hogy kívül áll a Bakony, a Kelén (bár arra nem emlékszem, hogy utóbbi mire van rákötve). Belül a vízibuszok előtt a Csobánc, vagy a Csongor. A sólyán semmi.