Komolyan nézz utána, hogy mitől égett meg. Generátorod nem zárlatos? Elektromos csatik nincsenek megolvadva a környéken? Vezetékek nincsenek megolvadva?
Feleségem panaszkodott, hogy olykor büdös szag jön be a kocsiba, mintha égett műanyag lenne... A motort takaró burkolatot leszedve, megfordítva a csatolt kép szerinti látvány fogadott. Ezt a habszerű anyagot már csak egy kis csonk tartja, gondolom hozzáér a motorhoz, és ettől szenesedik. Az jutott eszembe, kiveszem a francba, és visszateszem csak a műanyag fedelet. De akkor lehet hogy a műanyag fog megolvadni? Vagy mi van, ha a műanyagot sem teszem vissza....? Van valami funkciója amúgy, pl halkabb a motor? Vagy csak annyi, hogy a motortér szebben néz ki?
-608-as csapágy 2db. (a lehető legpasszentosabb, legjobban tömített, lehetőleg nem kínai
-2 db M4x25 csavar (lehetőleg valami alacsonyabb fejű)
-2db széles 4-es alátét
-2db M4-es müanyagbetétes anya
Satuban két darab léccel megtámasztva (vagy krovával) egy 13-as krova fejjel ki lehet préseni a csapágyakat, flexxel levágni a belső csap visszaperemezett részeit, átfurni a csapokat 4-re, satuban csapágy visszaprésel, ellendarabok dettő, csavarok bele.
Honnan gondolod, hogy csak tömítést kell cserélni? nyomja a vizet? Simán lehet blokkrepedés, vagy hf. repedés is. Ha már leveszitek a hf-et, akkor el kell küldeni gépműhelybe, és nyomáspróbázni, ellenőrizni. A blokkot is át kell nézni penetrációval, főként a csavarok környékén, hogy nincs-e repedés. Összerakás szigorúan új csavarokkal!
Sziasztok ! Tudja valaki, hogy mennyi a reális munkadíja, egy Renault Grand Scenic II 2004-es évjárat, 1,9 dci motoros hengerfej levétele? Csak a leszerelése? Ha csak hengerfej tömítést kell cserélni, akkor az mennyibe szokott kerülni anyagköltség munkadíjjal? Előre is köszi a megtisztelő válaszleveleket, Tisztelettel atrixbt.
És az egyetlen megoldás az új, már javított kiadású kar. Márkaszervizben 40E alatt elérhető. Vagy csapágycsere, de az sem egyszerű csapágykinyomó nélkül.
Sziasztok! Scenic II. az utas oldali ablaktörlő (vadiúj, nem olcsó!!!) közèpen kihagy egy kb. 20 centis sávot! Van valakinek tippje, hogy mi okozza ezt? Előre is köszi!
Megosztanám itt is okulásképpen. Sokat olvastam mostanság hajtókarcsapágy problémákról. Gondoltam kicseréltetem, mielőtt tönkremegy. Pár kép a régiről.
Hajtókarcsapágy 2009-es Scenic 1.5 dci K9k732 150ekm:
A csúszkálnak és zsírosak is. Megnéztem őket. a fém lapkák, lemezek helyét drótkefével kipucoltam utána raktam össze újakkal. De ez előtt nem én csináltam. Majd ránézek tavasszal van-e valami külömbség a kettő között.
Olajteknő alját le kell venni (egyúttal olajcsere is kellene) és onnan kell megoldani (nem árt egy akna vagy csápos emelő). Saját szememmel láttam a müveletet még 2012-ben :-)
Vannak ajánlott szerelők itt a fórumban is, akik anyagbeszerzéssel együtt végzik a dolgot.
Meglehet, amúgy is van még pár apróság, ami miatt érik egy szerelő látogatás, de a fő dilemmám, hogy HKCS legyen-e cserélve vagy sem. Akihez vinném (vidéki barát), azt mondta, hogy motorkiemelős mutatvány a csapágycsere, de fórum társak szerint viszont nem. Elbizonytalanodtam