Köszi ,de ezelőtt nekem a 820-as csak melegítővel indult a 12 volt nagyon gagyi hidegben ! Áttételes önindítóval már azért sokkal jobb ! Nekem ezen is van melegítő ,de csak nagyon hidegben használom ,hogy egyből tudjak indulni télen ,ha fuvar van elég neki húsz perc és már negyven fokos a motor ! Így elkerülöm a hidegen kopást kíméli a motort !
Köszi a válasz így már kicsit többet tudok a dolgokról .Valószínű beruházok egy áttételesre, a szünetmenteshez amúgy is kell egy 70AH (van is rajta ) azt csak télen használom a faelgázrendszerhez .
Nyáron jó lesz a trakiba, veszek hozzá még egyet párhuzamosan 140 AH már elég kell ,hogy legyen .
Ha nálad évek óta szolgálnak ahányszor én indítok egy évben nekem ,,ezer,, évig jó kell ,hogy legyen :)
Aksiban úgy látom nem tudunk okosak lenni, majd megveszem a legolcsóbbat avagy van autóvillamossági ismerősöm ha cserélnek olyat ami töltésre használható elkérem amúgy a méh -be vinnék .
Nem tudom. Lángizzítók szoktak lenni általában. Pl. Rába motorba is az picike, az a fajta.
Ilyen nagy felületüt amit elképzelsz nem láttam még. Ahhoz nagyon sok áram is kellene, hogy felfűtse a teret.
Ha meg ha az áram nagy részét elvesszük az izzításra, a önindítónak megint nem marad annyi, hogy jól forgasson.
Igazából nem foglalkoztam sosem ezzel a részével. Engem nem győzőtt meg.
Én egy nagyon erős önindítóra szavazok és a sprayre, ha annyira hideg van hogy hiába van tekerve a motor mint a bolond, de nem gyullad a gázolaj benne.
A 24 voltos önindítóssal nem voltak ilyen gondjaim. -17-ben is úgy forgatta a motort, hogy billegtette az egész trakort. Ha behúztam a torkot, nem gyorsult, mindegy volt neki, hogy sűrít-e a motor vagy éppen nemtud a légszűrő befogás miatt. Egyforma gyorsan tekert.
Ezekkel a 12 voltosokkal meg trükközni kell... vízmelegítőt nem használok.
Ha sprayvel nem indul, de általában nincs ilyen, akkor kicsit megmelegítem a kertert gázpörzsölővel, elég ha langyos lesz az olaj, akkor már gyorsabban tud tekerni a kis önindító.
Felette a légtorokból kilógó részben van egy elektromágneses szelep.
Az indító kulcs első állásában pirítod a spirált, aztán mikor második állásba, indítózásba kezdesz, akkor kap áramot az elektromágnes és egy ejtőtartályból ráfolyik a petróleum vagy gázolaj attól függ mit öntesz bele a forró spirálra. Így egy láng fáklyát képezel a légtorokban és így szívná be a motor a melegített levegőt meg akár a lángot is.
Gyakorlatban az izzóspirál rendre eltörik valahol a rezgéstől.
Másrészt nem igen vettem észre különbséget, mikor még jó volt nagyon régen.
Ugyanezt vagy többet tud egy Éter spray is. Ésszel persze.
Ifában sem voltam eldőlve az ilyen izzitó fáklyától.
Egy izzítógyertya kevés lenne. Az a sok mennyiségű levegő lehűteni mint a fene vagyis inkább úgy mondom, hogy nem melegítene sokat a levegőn amit beszív a motor.
És izzítást hogy lehetne a 80-asba csinálni ? Ma nekem is csak sokadjára sikerült az indítás ! Az a torok ízzitó az hogy működik ,vagy mivel lehetne kiváltani, vagy nem segítene egy központi ízzitó gyertya? Tehát csak egy nagy izzító gyertyát a torokban izzásban tartani amig be nem indul ? Vagy nem segít rajta ?
Áttételes önindító. Nekem kettő Litván gyártmányű van (Job's) 6-8 évesek már.
Mechanikai problémája egyiknek sem volt. A maiakról nem tudok mit mondani mert újat nem vettem mostanában.
Amelyik többet van használva, annak főérintkező beégése már volt. Itthon orvosoltam.
Más semmi nem volt velük, pedig nyúzva vannak télen. Egy 80-ason, egy 550-esen.
24 voltos Iskráról tudok még nyilatkozni, az egy más dimenzió... elfelejtheted mellette a légszűrőbefogást vagy torokelzárót, blokkmelegítést stb...
Az eredeti régi nagy, annak erőmű kell a mostani alkatrészek szarok.... Nem foglalkozom vele.
Nyáron és 5°C felett egy db 100Ah akkumulátorral és kisöndítóval be lehet indítani a 80-ast. Torkot zárod, hagyod felgyorsulni és lassan nekiereszted. Ha hideg az idő, akkor dezodor neki. Ez is tapasztalat.
Akkumulátor ügyben azt tudom neked mondani, tapasztalatom révén, hogy vedd meg a legolcsóbbat. Annyit ki fog bírni mint a sztárolt "nagy" márkásak.
Az, hogy ez az élettartam max. 3-4 év, az már a fogyasztói társadalom beállításának köszönhető. Holott a mai technika tudna olyat is, ami 20 évig kibírná csak így hasraütésre mondva.
Példa az autómban 8 évet bírt ki a magyar Akksi gyártmányú.
Vettem Exide-ot, hűű ez nagy márka meg minden. 3. tél elején elhalálozott.
3. telét járja most a metro-s Fairlane akksi benne. Eddig tökéletes. Nem mellesleg 5000 Ft-al olcsóbb volt. Nem mellette akarok beszélni, nem reklámozom, de annyit már kibírt mint a márkás és kevesebb pénzbe került. Így természetes, hogy jó a véleményem róla.
Akkor már semmi se jó,nekem is van benne valami 155ah -2 évet bir ,de tavasszal már ujat kell venni ezt Szalkán vettem két éve 30000ft ,egyik barátom ötvenesbe 2x155ah vett bele,60-vagy 70eft ,mert olyan a generátor,és inditómotor van rajta,már a fasz se tudja mi a jó aksi de biztos 155ah nagyobb kell nekem is aksziból
Alant leírtam ,hogyan jártam ,az előző 155 én is évekig töltögettem és elindult melegen + már nem volt vele gond ,de ezek a maiak már mind egy rakás .............
Az olajteknő alá raktam egy kartondobozt alá a hősugárzó olaj felmelegít forróvízzel feltölt, így elindította a két kicsi ami otthon volt .