Üveget (nem plexit) nagyon kevés helyen csiszolnak fel, például a Tóbiás-optikában, és 4eFt a művelet. Viszont a kivett üveggel tudnak csak bármit is kezdeni, a komplett órát hiába viszed oda - szét is kell szedetni, és az üveget a tokból kivenni. Ami karcos üvegnél bizony néha csak darabokban jön ki.
Úgyhogy ha az óra tényleg csak akkora érték, és neked sem különlegesség - akkor nem éri meg vele foglalkozni.
Írtam anno az ÓM-be egy cikket "Tudatos óratulajdonos vagyok" címmel, ahol sok más között pont az elemcseréről elmélkedtem. Arról, hogy ezt a műveletet valóban korrekt módon, úgy, ahogy kell (a tok tisztításával, a szerkezet bemérésével, a tömítettség ellenőrzésével) elvégezve a 4-5 ezres ár teljesen reális. Méregdrága, márkás órákat láttam már tucatjával szétrohadni-tönkremenni azért, mert egyszerűen visszazártak az elemcsere után a koszra, és kis idő elteltével beáztak - meg panaszkodni a "rossz elemekre", amelyek fél évente lemerülnek - miközben a retkes, tisztásra szoruló vagy hibás szerkezet áramfelvétele volt a többszöröse a normálisnak.
A szerencsétlen elemcserélgető órásnak persze természetesen nincs is apparátusa általában a fenti műveletek elvégzésére, sem a tömítettség ellenőrzésére, sem a szerkezet bemérésére - mert a szükséges eszközöket, katalógusokat be sem tudja szerezni - a filléreskedő ügyfélkörből ezt nem lehet kitermelni...
Persze, lehet mondani, hogy ez a realitás - de legalább minőségi óráknál és legalább ebben a topicban ne ezt propagáljuk...
....igazából inkább öreg macska. Új órákban nem találkoztam vele. Hozza a miyoták átlagosan jó szintjét. Alap hibája az ébresztést átváltó gombot (a korona helyén) egy villa rögzíti. Az átváltó tengelye 0,6 vagy 0,8 -as menetű. Könnyen törik - kiszakad. Más típus hibával nem találkoztam. A beázás, elem berohadás árt neki mint a többinek. Szerelhető, de bonyorult. Az OS sorozatokon edződött kollégáknak kisebb, a többieknek gondokat okozhat (letölteni, fényképezni, rajzolni ajánlatos).
A segítségeteket szeretném kérni. Nem értek az órákhoz egy kedves kis casio mutatja az időt a karomon.
Most a képen látható órát (JUNGHANS) szeretném megcsináltatni. Az órás 2600 ft-ért tenne bele elemet, 500 ft-ért kiszedne egy szemet, hogy jobb legyen a méret és 5000-6000 ft körül lenne új üveglap csináltatva rá!
"A cég jelmondata: "ZEPPELIN az európai alternatíva". Ez világosan leszögezi, hogy az összes órát kizárólag európai alkatrészekből állítják össze. Az órákon a származás megjelölésére a "Made in Germany" felirat szerepel. Ezen érdemes elgondolkodni az "elgagyisodó, kommerszesedő" világunkban!"
Nincs baj a felhasznált Miyota-val (állítólag reszelnek is rajta), ha korrekt áron adják, de szvsz a Citizen-nek nincs európai gyára és még ekkor is egy Európában gyártott japán caliber lenne :-)
Igen, a sötét emlékű 80-as években bizony használtak. Nyilván nem túl értékesek ezek a Bretyók (a Fortisok meg semennyire sem), így foglalkozni sem nagyon érdemes szerintem velük - javítani pedig értelemszerűen nem nagyon van mit, de ha muszáj, akkor van kompatibilis utód-szerkezet, az órák tehát menthetők.
Hőeltérés, elsősorban a hajszálrugón. Bár a járástartalékát biztosító felhúzórugó is szóba jöhet, de ez kicsit meredek lenne elsőre. Apropó a 0mp eltérés nem igazán megy, vibrográfon sem tudod tartósan ilyenre hozni.
Sziasztok. Szerintetek mi lehet az oka annak, hogy az órám kézen napokig teljesen pontos, legutóbb néztem 3 napig 0 mp eltéréssel ment, de ha lerakom este, reggelre 5 mp-et siet. Mindegy, hogy forgatóba vagy csak az asztalra teszem ugyanaz a helyzet. Ha a kezemen van folyamatosan akkor semmi eltérés. Este sem téved, ha a kezemen hagyom. Én csak a hőkülönbségre tudok gondolni, más körülmény nem változik. Bár fogalmam sincs, hogy ez hogy hat egy karórára...