"Augusztus vége környékén láttam a Sopront Tulln fölött a bal parti kövezés mögött egy csomó kis hajótól körül véve. Valamilyen nosztalgia találkozó volt?"
Igen. A 11871 sz. hsz.-ben van beszámoló róla.
"bármikor meg lehet látogatni?"
Többnyire igen, de ha szólsz előre akkor kigurítjuk a piros szőnyeget. Most az Újpesti öbölben van.
Ezek az uszómüvek 74-től 79-ig a lágymányosi öbölben ücsörögtek, ez nem semmi.
Találtam egy könyvtárban egy hajós kőnyvet Csák Ervin :Hajók és hajózási módszerek sokat ir különböző hajókrol még a Balatonfüred is benne van. Ki irhatta ezt akönyvet.
Biztos hogy a Jégtörő X-ben SaKáL van. A múlt héten bent volt a javítóban, én meg a Sopronon éjszaka őrségben. Voltam bent a gépházban. Rá van írva. Az üzemese szerint ez a motor van bent építése óta (1966. - a tábla kint van a hajón).
Mindemellett persze lehet, hogy volt benne több motocsere. Végülis ez a hajó sosem a vízügyé volt, hanem mindig is a FóKáé. Az meg sokszor olyan bújtatott életet él.
Eger vs. Balatonfüred:
Nekem "mindegy", csak szóbakerült az öbölben. Emlékezve a vitára felhoztam újra a kérdést, épp azért mert olyan véleményt hallottam, amit eddig még nem. no...
Ha már tudjátok mikor mentek föl a Sopronnal írjátok meg, mi valószinűleg szmbaton jövünk majd lefelé, ha találkozunk hegyezem a fényképezőgépet és majd közszemlére teszlek titeket. Nemsokára Neszmélynél megyünk. Szép időnk van, csak ne lenne ilyen hideg, de legalább nincs köd.
A Balu tudomásom szerint a PRHV (Pest megyei Révhajózási Vállalat) Dunakanyar nevű hajója volt. A 90-es évek elején a felszámoláskor adták el a másik kishajóval együtt (neve most nem jut eszembe, de majd otthon megpróbálok utána nézni).
Augusztus vége környékén láttam a Sopront Tulln fölött a bal parti kövezés mögött egy csomó kis hajótól körül véve. Valamilyen nosztalgia találkozó volt?
Sűrűn utazik a Sopron? Ha otthon van bármikor meg lehet látogatni?
Én még teljesen új vagyok ezen a forumon, de örülök, hogy ráleltem.
A hadihajókat én is nagyon szeretem, és tavaly volt szerencsém Londonban a Temzén álló HMS Belfast hadihajót megnézni kívűl is belűl is.
A fényképeken láttam, hogy a lövegtöltők fején fehér kámzsa van, csak a szemük látszik, s azóta nem hagy nyugodni a kérdés, miért van rajtuk az a fejfedő ?
Ha valaki tudja, írja meg, ne haljak meg így bután!
Most nincs időm sokat írni, éppen Pesten haladunk keresztül hegymenetben Linz felé. A következő hétvégén megyek haza akkor majd több időm lesz mesélni.
A vontatók közül a kedvencem a Komárom volt, több mint két évet voltam rajtam. Ő 2000 Le-s volt, a három nagy közül a legerőssebb. Rendszeresen jártunk négy uszállyal a felső Dunán. Jobban ment mint a Sopron.
A rajnai havariáról nem hallottam viszont tudnék mesélni az Eiltank 25-ös Budafoki esetéről, de az egyenlőre még nem publikus.
Megpróbálom a z igért képeket feltölteni, remélem most sikerül.
A hitetlenkedők sétáljanak le, és nézzék meg a part felől, nagyon jól látszik az első bakoknál, hogy a tolóbakosra való átépítés miatt a bakok külső vonala kívül került a hajótesten.
Az semmi, de képzeld el azt a parancsnokot, aki viszi a hajót egy alább emlegetett nemlátomafolyótahídrólse-típusú ködben, és ez a kínai cicamica "bújna ki" belőle vele szemben... asszem pár napig nem aludna utána.
Most találtam azt a fórumot és örülök hogy ennyien érdeklődnek a hajózás iránt.
Én 23 éve járom a Dunát, de voltam már a Rajnán is.
Szeretnék beleszólni 1-2 dologba.
Az Egernek nézett hajó Újpesten van? Az Eger és a Komárom horgonya is át lett építve patent horgonnyá. Már a nyolcvanas évek elején elfogytak a vontató hajókról a kígyófejes horgonyok. Az utolsó talán a Vác volt amely ilyennel büszkélkedhetett.
A jégtörők teljesítménye:
A Jégtörő X-ben 2 db Láng 6 LD 315 RF van motoronként 600 Le-vel
A XI-ben vízütés miatt cserélték ki a Lángokat SKL 6 NVD 48 U ra, motoronként 1000 Le-vel
A Széchenyi építése óta hordja az SKL-eket.
És egy kép Ramsau-ról, amelyet már 6 éve koptatok.