Eladásra csinálod? Miért nem excenteres csiszolót veszel? A Neolux nem kimondottan autófesték. Bár nekem is volt olyan autóm ami azzal volt lefújva (úgy vettem), pár évig volt csak elfogadható a fényezés.
fényeznék egy autót miután kilalatoltam. fehér a szine nagyon minimális gittelés van csak ahol hézagok voltak lakatolás után! Szórógitelni nem szeretném!!!
az alapozást ajtókon csinálgattam de nem túl jók sikerül érdes let a festés ezt is meg az egész autót fel akarom csiszolni de nem fémig !
1500as után 3000es Trizact-al is csiszold át majd jöhet a zöld kupakos paszta utánna meg kelleni fog a kék kupakos hologram eltávolító. Mind két pasztához a megfelelő szivacsot használd.
Most kaptam vissza egy motorháztetőt a fényezőtől és van sajnos a lakkon több apró porszem is ( fekete színű bázisra 3réteg APP Secial S lakk ment elvileg) Amúgy más gond nincs vele, de engem zavar így. Tudna esetleg valaki tippet adni, hogy hogyan tudnám felpolírozni?
Valaki (nem fényező) ismerősöm azt javasolta, hogy 1500-as korong, majd zöld kupakos 3M - ez helytálló?
A Dupont lakk hallatán egyből a Chromaclear ára jutott eszembe. Meglepett, hogy ez harmad annyiba kerül csak. Utánna kerestem és azt találtam róla, hogy orosz piacra szánták és a Vaz,Gaz gyári festék rendszere ilyen. Ha már egy autógyár is használja akkor talán elvárható tőle, hogy ne mattuljon be 3 év után.
A Calibrát visszacsiszoltad és felpolíroztad? Csak mert a felpolírozott felület hamarabb bemattulhat mint a "szűz" lakkréteg szerintem.
Nem tudom mert szerintem időnként illik átwaxolni az autót ha polírozott hanem,és nem mattul be sose.
Mobihelt csak futárral tudok rendelni. Úgy meg annyira jön ki mint a Novol. Neked a Mobihel jobban bevált mint a Novol? Amit használtam az 570 számú.
Festékből R-M-et tudok venni. Ezt nagyon szeretem. 60%-ban higítható,de én 50%al szoktam. Mármint a bázist.
Ui.: Vettem 3M polírpasztát 9376 számút. Itthon olvastam 2014-ig felhasználható. Addig nem hiszem,hogy elfogy. Zöld kupakost szerencsére adnak kimérve is.
Próbáld ki a Mobihel DH lakkját,vagy a Mobihel Anti-scratch termékét. Bár tudom,hogy sokan nem szeretnek próbélkozni,de véleményem szerint ez a két lakk régóta ugyan az a minőségű tehát a gyártási paramétereit nem változtatták meg.
A Besa lakknál lehet ,hogy az edző miatt volt problémád. Ha esetleg gyors edzőt használsz akkor- főleg nyári időszakban- képes ilyen felületet produkálni.
Hali. Nem vagyok fényező,de érdekellne mi a megfelelő kittelés stb-stb fémtiszta felületre. Fémtiszta felületre mehet a kitt és utána a szóró,vagy így idővel kirozsdál a festék alatt? Mi a sorrend? Köszönöm a segítséget.
Ezt nem tartom jó hozzáállásnak,ha elakadsz már ne vidd,vagy vállalni kell a többletköltséget,sokszor belefutottam abba,hogy a kuncsaft kioktatóan drágának tartotta az ajánlatot,de amikor elvitte máshoz,neadj 'sten nekiállt saját maga,és jól elszarták,rohant vissza. Akkor már az ár is más volt,magasabb,de nem genyaságból,hanem azért,mert egy elrontott munkát rendbehozni sokszor idő és anyagigényesebb mint az eredeti kiindulási állapot. Ne ezek után már a kioktatás és a drága jelző mellé társult a szemét is.... Abban viszont igazat adok,hogy sok olajjal töltött lámpás kell a kereséshez,mire megtalálod a jó szakembert...
Egy kis tapasztalat megosztás az általam használt lakkokról. A helyi boltban csak Grasolin lakkot árultak,abból is vettem a legtöbbet. Nagyon megvoltam elégedve vele.Mindig szépen kiterült és tényleg sose volt vele problémám. Mikor felment az ára a bolt felhagyott a Grasolin árulásával és átváltott a Besa-glass nevű lakkra ami Urki termék. Ez a legroszabb lakk amit valaha használtam. Próbáltam két féle higitással is és egyszer higitás nélkül de változatlanul mindig kitüskésedett az egész felületen.Ezt a lakkot nem ajánlom senkinek.Amióta helyben nem tudok lakkot venni többfélét rendeltem netről. Az egyik közülük a 4CR UHS lakk volt. Általában az olcsobb kategoriás 1.3 as Devilbiss pisztollyal szoktam lakkozni. De ehhez a lakkhoz kevés volt.Nem volt olyan széles és intenzív szórása a pisztolynak hogy kitudja teríteni a felületen. Persze a Sata 4000 1.3 rp kitudta tükörre teríteni. Szóval ezt a lakkot annak ajánlanám aki minőségi technikával dolgozik. Ezen kivül próbáltam még az App lakkját. Volt szerencsém az első között kipróbálni mikor megjelent. Minősége megegyezett a Grasolin lakkjával. Mára viszont megdrágult és csökkent a minősége már nem használom. Jelenleg Novol lakkot használok és szerintem ez így is marad. Ár érték arányban kiválló. A csúcs PPG,Dupont,Standox lakkot még nem volt szerencsém kipróbálni pedig szeretném összehasonlítani őket a Novollal. Gyanítom fujási és polírozási szempontból nem észrevehető a különbség de 10év mulva összehasonlítva biztos láthatóvá vállna.
Ha jó fényezőt ismersz, akkor ő általában tudja is, hogy melyik lakatostól viszik neki a jobb munkákat. Érdemes megkérdezni. Másrészt nem csodálom, hogy eltérő árakat hallasz, hiszen ez nem megmondható így képről, saccra sem. Állítom +10cm minimum szintén szétrohadt a lyuk környékén.. van-e javítóelem vagy nincs stbstb.. én mindenképp elgurulnék valami műhelybe, hogy közvetlen közelről lássák a szakik. Sajnos ez nem megy webshoposan. (anno kérdezte valaki mennyi a 2 küszöbcsere, én mondtam, hogy nekem 60e volt.. erre kiderül, már 20-30körül is megoldják.. mit lehet mondani? Vidd oda. Az enyém még nem rohad 4éve..)
Lehetőség szerint normálisan szeretném rendbe rakatni, de ahogyan már előttem is említették, elképesztő mértékben elszaporodtak a kókány, magukat képzett szakembernek titulált egyének, akik az igencsak kétes minősűgő munkáért elég szép összeget szeretnének bezsebelni...
Többnyire azért is vagyok kíváncsi, vagy lettem volna kíváncsi, hogy milyen átlagáron dolgoznak a normális, valóban képzett és ügyes szakemberek, hogy tudjam mire számítsak majd én is, mivel eddig akárhány emberrel beszéltem, annyi félét mondott, és így nehéz eligazodni... Jah és persze attól hogy valaki drágán dolgozik, nem feltétlen végez minőségi munkát. Fényező embert ismerek, olyat aki szépen is dolgozik, de sajnos jó karosszériásból itt a környéken nem sok ember akad..:S
Akkor viszem szakemberhez a dolgaim, ha végképp elakadok, mert mostanában - tisztelet a kivételnek - lámpással keresni a megbízható-alapos-korrekt áron dolgozó szakembert.
10 éve olvasom a topikot nem nagyon kell visszaolvasgatnom. Az hogy mi a hozzászólások többsége az az egyik fele a kérdéskörnek, a másik pedig az, hogy miért jött létre a topik. És nem az volt a dedikált célja, amit írtál, hogy a fényezők-lakatosok egymás közt szakmai információkat osszanak meg, tehát offtopik hozzászólásnak kikiáltani valamit ami kiesik ebből a körből - mondjuk úgy hogy tévedés.
Kicsit olvassál vissza és meglátod a hozzászólások 95 %-a arról szól, hogy hogyan -és nem arról,hogy kinél,vagy melyik műhelyben - javíttassa az autóját.
"Nem akarok nagyképűnek tünni,de ez a fórum nem szakmai képzésre jött létre ,hanem a szakmában jártas SZAKEMBEREK tapasztalat cseréjét hivatott kiszolgálni."
Ebben biztos vagy?
Szeretném bemásolni ide a nullás hozzászólást amit a topiknyitó írt:
"Üdv! A topicot azért indítottam, mert senki nem tud megbízható lakatost/fényezőt ajánlani Bp.-n és környékén! Ha van tapasztalatod, pozitív ill. negatív, írd le, hogy okulhassunk belőle! A topic célja, hogy találjunk ár/érték arányban megfelelő műhelyeket, ahová szívesen viszi az ember az autóját, és ugyanilyen a kedve, amikor elhozza!"
Mivel megszólítottak ebben a témában ezért hozzászólnék egy pár keresetlen szót!
Igen sajnos az utóbbi időben sok hozzászólás nélkülözött mindenféle szakmaiságot,és úgy gondoltam ehhez nincs mit hozzászolni,reagálni rá.
Bár igen sajnálatosnak találom,hogy ennyire nem becsülendő az autójavító szakma -ezen belül is a fényezés- mert sokan önjelölt próbálkozók mindenféle szakmai tapasztalat hiányában olcsó és kétes minőségű anyaggal "kókányolni" és utána próbálnak tanácsot kérve kijavítani a hibáikat .
Nem akarok nagyképűnek tünni,de ez a fórum nem szakmai képzésre jött létre ,hanem a szakmában jártas SZAKEMBEREK tapasztalat cseréjét hivatott kiszolgálni.
Ez nem irigység,vagy gőg csak az utóbbi időkben teljesen ledegradálódott a szakma. Sokan nem bízzák szakemberre a javítást és ez egy csomó mindent magával hozva még nehezebbé teszi a tiszetsseges megélhetés miatti versenyhelyzetet.
Bízom abban,hogy az autójavító iparág rövid időn belül megint felszálló ágban lesz.
Némi segítségre lenne szükségem! Tudom, hogy így neten keresztül, fényképről nehéz az ilyet megmondani, főleg úgy hogy kismmillió karosszéria javító és fényező műhely létezik, de szeretnék tőletek kérni egy körülbelüli árat képek alapján, hogy a 2 hátsó doblemez javítását mennyiből tudná megoldnai egy maszek karosszéria lakatos vagy egy kisebb műhely vidéken!
Márkaszervízek óradíjai kilőve!
Tényleg csak annyit szeretnék megtudni, hogy átlagban mennyibe kerül egy ilyne munkának az elvégzése! Az utána lévő alvázvédelmet és fényezést már meg tudom oldani, arra már van ember, viszont a karosszériamunkára egyenlőre még nincsen... (A kocsi pedig, ha ez segít bárkinek is bármit '92-es Volvo 460)