Keresés

Részletes keresés

DrBub0 Creative Commons License 2004.11.09 0 0 13393
Kérek szépen valami segítséget a hétvégi matróztanfolyammal kapcsolatban.Kontaktszemély? Vagy zártkörű?
Szeretnék résztvenni, meg bepótolni az elmaradt 1 évet (munkában tudom nem fog sikerülni) ha már így tele lettem szabadidővel :-(

"No school, no job, no problem!" - pólófelirat
Zoli66 Creative Commons License 2004.11.09 0 0 13392

Jó szelet!

 

Nem csak a "madarak" meg a sikló vannak ám itten szárazon! :-)

 

Holnap majd az orra felől is lefotózom, ma rohantam. A tar.hu sajnos sztrájkol nekem, ezért csak ez a két kép.

 

Találkozunk a TIGRISen! Zoli

 

Búvárhajó farBúvárhajó farfelől

Előzmény: Bócman (13391)
Bócman Creative Commons License 2004.11.09 0 0 13391

Nu, a Mi Jó Tigrisünk épül, szépül, egyenlőre szétfelé!

 

A gépészek elkezdték feltárni a feltárnivalókat - van mit... :-((

 

Pneumatikus Dániel barátunk meg lázasan gyártja a trepnit a ladikba!!!

 

Más mostanában nem történik!!

Bócman Creative Commons License 2004.11.09 0 0 13390

Szívesen!

Bocs a szűkszavúságért, 3 percre ugrottam be délben az irodába!

 

A Mi Drága Jó Sopronunk reggel büffen egyet (járatunk)!!

 

Előzmény: idiot999 (13389)
idiot999 Creative Commons License 2004.11.09 0 0 13389
Köszi szépen, Bócman!!!  Ez gyors volt!!
Előzmény: Bócman (13386)
viking star Creative Commons License 2004.11.09 0 0 13388
Igen, most szedik ki őket, ma jöttem rá, amikor szintén "leellenőriztem" hogy a Sopron körül minden rendben zajlik-e, az összes vöcsök kint volt már szárazon, és egy Bíbic állt farral az orra felé a Sopronon. 
Előzmény: dunaimentők (13372)
muggli Creative Commons License 2004.11.09 0 0 13387

Szeva GDani!

Íme a megoldás:

1.- UM jelöléssel került hadrendbe, mint úszó műhely, majd később CSZ jelöléssel, mint csapatszállító hajó, eredetileg német partraszálló hajók voltak, három páncélost tudott elvinni.

2.- Ezt gondolom nem kell külön bemutatni, ő az AN2-es tipusú aknásznaszád

3.- Ő az AN1-es tipusú aknásznaszád. Az előzővel együtt, háború utáni tervezés, hazai építés.

4.- 5.- Ők az PN-ek, azaz pácélos naszádok, háború előtti hajótestekből, amikbe hosszában beletoldottak, Füreden készültek. Egyetlen maradékuk, ami egy ilyen testből készült, a balatoni "Szikra" motoros

6.- Ő a FAM. Faépítésű aknász motoros, beceneve a libakergető volt. Közvetlen a háború után készültek, őket váltotta fel az AN sorozat.

7.- Ő a VN, azaz vontatónaszád, egy darab LÁNG volt benne.

8.- Ő egyedüli darab volt, a KÁN-1, instabil hajó volt, egy gyakorlat alkalmával fel is borult, valami öt ember halt meg akkor. Hibája az volt, hogy a löveget túlméretezték és a fixpont magassága nagyon magasan volt. Kisebb löveggel nem lett volna baj vele, de a 75mm-es már nagy volt neki.

9.- Ő PM-ÁN-PN jelzéseket viselte szolgálata során, páncélos motorosként kezdte, majd az ágyúnaszádokhoz sorolták, később pámcélos naszád besorolást kapott. A KÁN testvérkéje volt, de annak tanulsági alapján módosított építésű lett.

Ha feláll a képtár, képekkel is szolgálhatok hozzá, az Indexnek nem ajándékozok ilyen képeket, túl ritkák.

muggli©

Előzmény: gumidani (13381)
Bócman Creative Commons License 2004.11.09 0 0 13386
Előzmény: idiot999 (13385)
idiot999 Creative Commons License 2004.11.09 0 0 13385
Sziasztok! Gondban vagyok! Szükségem lenne egy dunai uszály alaprajzára és felülnézetére. Bár nem vagyok válogatós, balatoni is tökéletesen megfelel. Ha bárkinek van ilyen rajza, lécci szóljon!!! Előre is köszi!!!! Idiot 
Una Vestrum Creative Commons License 2004.11.09 0 0 13384
1=CSSZ (csapatszállító)
Előzmény: gumidani (13381)
gigabursch Creative Commons License 2004.11.09 0 0 13383

Szerintem:

2= Aknásznaszád

9= A Viza és társai féle monitor

 

Előzmény: gumidani (13381)
tpuppi Creative Commons License 2004.11.09 0 0 13382

Nem tudom milyen fények vakithatták el a kishajó vezetőjét mivel ha köd volt akkor a távolabbi fények nem vakitanak, az más kérdés hogy egy vagy két egymás mellé kötött bárkán milyen a kivilágitás. A tolóhajó fényei és hangja a vontatmány elején igen gyengén halhatók ha a kishajónak a saját motorja is müküdött. Tehát semmi esélyük se volt ha a vontatmány elé kerültek.

Mindenképpen a vontatónak kellett volna figyelmeztetni a kishajót erős fény és hangjelzésekkel.

Halottak nem fognak reklamálni az biztos.

Előzmény: Mad Scientist (13342)
gumidani Creative Commons License 2004.11.09 0 0 13381

Utálom a harci eszközöket és nem is foglalkozom velük. De biztosan van akit érdekelnek ezek a Hajórajzok. Ha valaki megteszi, hogy megírja hozzájuk a megfelelő képaláírást, megköszönném. Tehát:

1=

2=

3=

stb.

Enzo Creative Commons License 2004.11.09 0 0 13380

Szolgálati közlemény:

 

"A Zalán haverja, a Molnár Tomi üdvözli Pedrofont"

 

(Megkértek, hogy ezt tegyem ide, de csak annyit értek belőle, hogy üdvözli Pedrofont. :)))

Enzo Creative Commons License 2004.11.09 0 0 13379

Amphibia, hidroplán létező fogalmak. Sőt, például a Sikorsky SH-3-as helinek is úszótest az alja.

Várjuk az orrlégpárnás siklóhajó képeket!

Előzmény: dunaimentők (13378)
dunaimentők Creative Commons License 2004.11.08 0 0 13378

Az biza!!

 

Van egy repülős cimbim, majd megkérdezem tőle, hogy látott-e máá TU 164-est úszni, mert én már láttam Szárnyashajót repülni! :-)!

De ma láttam egy orrlégpárnás siklóhajót is!Na az nem egyszerű szerkezet!Holnap majd jól lefényképezem és felteszem a képet!

Előzmény: Enzo (13376)
smith Creative Commons License 2004.11.08 0 0 13377
Sirály!
Ja, nem, Vöcsök.
(hú de gyenge vicc :)
Előzmény: dunaimentők (13373)
Enzo Creative Commons License 2004.11.08 0 0 13376

Ez itt nem véletlenül a Hunnia orrája?

És a vöcsöknek légialkalmassági papérja? Van-é?

Előzmény: dunaimentők (13373)
jakyg Creative Commons License 2004.11.08 0 0 13375
Nem nézek fel pár napig, aztán mit látok? Témánál vagyunk. Most és itt én sem fogok reagálni. Nem is lenne sok értelme.
Előzmény: guberavera (13364)
dunaimentők Creative Commons License 2004.11.08 0 0 13374

Hát ez az Orosz technika lenyűgöző!

Lehet itthon ilyet látni?Szívesen megnézném!

Előzmény: TAYFUN (13325)
dunaimentők Creative Commons License 2004.11.08 0 0 13373

Na! A kép meg lemaradt!

Szóval így "repült " A szárnyas!

dunaimentők Creative Commons License 2004.11.08 0 0 13372
" Repül" a szárnyas! Nem lógott sokáig a Sopron jobbján!
Előzmény: viking star (13370)
dunaimentők Creative Commons License 2004.11.08 0 0 13371
Kicsit elnézted!Nem 1070 liter, hanem 1070 tonna szerepel a hírben!
Előzmény: matchbox (13366)
viking star Creative Commons License 2004.11.08 0 0 13370
...no de vigyázó szemem mindeközben természetesen a Tigrisen is rajta volt, melynek jobbjára, ahogy láttam, ráállt az egyik madár:)) (asszem a 4-es vöcsök, legalábbis a szembülső három legszélső példánya)
Előzmény: viking star (13369)
viking star Creative Commons License 2004.11.08 0 0 13369
Mivel tegnap éjjel kiújultak kerékálláselvonási tüneteim álmatlanság, és alvászavar képében, úgy gondoltam, ennek fele se tréfa, amolyan szolidaritásiból a hedonistákkal, vonatra ülök és kimegyek Esztergomba szerencsét próbálni:) Már majdnem feladtam az üres kikötők láttán a dolgot, amikor megtaláltam farktollas barátunkat a tarifjáratos pontonon ácsorogva. A víz uganis olyan kicsi volt, hogy a lenti kabinos pontonokat megközelíteni se lehet, a híd feletti pontonon kötöttek. Itt találkoztam az esztergomi kikötőparancsnokkal, aki anno a 60-as évek végén hajózott a zuhatagon (többek közt a Sopronnal is!!), de az anekdotázást nem merítette ki ezzel, ugyanis később a Szombathely vontatón is szolgált, majd a Gyöngyösön is (bár ezutóbbiról nem mesélt szívesen)..a Szhely volt a kedvence: "az egy jó kis csapat volt":) persze nem monológot folytatott, hiszen jóllehet a Viking Star parancsnoka ma nem a nagy kereket tekeri, de egykoron ő is hajózott szürkével:) Mivel indulás előtt több időnk volt, tudtam kicsit nosztalgiázni a szalonban (in memoriam 2001) majd fél1-kor fordítottunk. A rögtönzött, spontán kialakult szezonzáró Viking-felvonulás Verőce partjai előtt került megrendezésre. Itt találkozott ugyanis a völgymenő Viking Star és az őt követő Viking Danube, a hegymenő Viking Neptune-nal és az őt követő Viking Pride-dal.
Érdekesség: a nagymarosi szűkületben 4 (négy) deci víz volt alattunk, vagyis mivel a viking egyhatot merül (mármint a hajó, nem én..én 8 centivel többet:P) itt a vízmélység 2 méter...
 
Forgalom szempontjából, ha azt mondom, megszállták a Vikingek a Dunát, nem túlzok, ugyanis ezen felül egy eltévedt kitűzővel, és a Greinburg-Sylvia-Erkel kötelékkel - melyet G.burg továbbított, és Sylvia segített be géperővel - találkoztunk csupán. Az Erkel - bár magyar lobogó alatt - elég rossz bőrben volt:( 

Képek a két szembejövő "résztvevőről" (a csurmát nem tudtam fotózni, mivel éppen manőver volt) :
 


Bócman Creative Commons License 2004.11.08 0 0 13368
:-))
Előzmény: guberavera (13362)
Kurdeejay Creative Commons License 2004.11.08 0 0 13367

Üdv!

 

Néhány kép a balesetet szenvedett Toldiról:

matchbox Creative Commons License 2004.11.08 0 0 13366
Milyen tartályhajó az, amelyik 1070 l benzint szállit? Matchbox hajó:-))))
Előzmény: Enzo (13365)
Enzo Creative Commons License 2004.11.08 0 0 13365
guberavera Creative Commons License 2004.11.08 0 0 13364

Kölcsönösen ez az érdekünk. Nektek is, nekünk is. Egyébként persze annyi matróztanfolyamot tartotok, amennyit akartok, és azt hívtok rá akit akartok. De most az az érdekünk, hogy az Egyesületnek minél több hajóskönyvel rendelkező használható (minimálisan kiképzett) ember legyen a tagja. Hogy legyen az alelnököknek kit mit megszervezni, egyébként mehetnek maguk raskettázni. Nektek meg azért jó, ha a matróztanfolyamosok belépnek az egyesületbe, mert ha épp ki kell állítani néhány hajósinast vagy konyhalányt, nem negyven embert kell végigtelefonálni, hanem egyet. Ja és az apeh is jobb szemmel nézi, ha egyesületi tagok társadalmi munkáznak a bécsi kabinosjáraton.

De szóban nagyon szívesen, remélem lesz rá alkalom

Előzmény: guberavera (13363)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!