Kérek szépen valami segítséget a hétvégi matróztanfolyammal kapcsolatban.Kontaktszemély? Vagy zártkörű?
Szeretnék résztvenni, meg bepótolni az elmaradt 1 évet (munkában tudom nem fog sikerülni) ha már így tele lettem szabadidővel :-(
Igen, most szedik ki őket, ma jöttem rá, amikor szintén "leellenőriztem" hogy a Sopron körül minden rendben zajlik-e, az összes vöcsök kint volt már szárazon, és egy Bíbic állt farral az orra felé a Sopronon.
1.- UM jelöléssel került hadrendbe, mint úszó műhely, majd később CSZ jelöléssel, mint csapatszállító hajó, eredetileg német partraszálló hajók voltak, három páncélost tudott elvinni.
2.- Ezt gondolom nem kell külön bemutatni, ő az AN2-es tipusú aknásznaszád
3.- Ő az AN1-es tipusú aknásznaszád. Az előzővel együtt, háború utáni tervezés, hazai építés.
4.- 5.- Ők az PN-ek, azaz pácélos naszádok, háború előtti hajótestekből, amikbe hosszában beletoldottak, Füreden készültek. Egyetlen maradékuk, ami egy ilyen testből készült, a balatoni "Szikra" motoros
6.- Ő a FAM. Faépítésű aknász motoros, beceneve a libakergető volt. Közvetlen a háború után készültek, őket váltotta fel az AN sorozat.
7.- Ő a VN, azaz vontatónaszád, egy darab LÁNG volt benne.
8.- Ő egyedüli darab volt, a KÁN-1, instabil hajó volt, egy gyakorlat alkalmával fel is borult, valami öt ember halt meg akkor. Hibája az volt, hogy a löveget túlméretezték és a fixpont magassága nagyon magasan volt. Kisebb löveggel nem lett volna baj vele, de a 75mm-es már nagy volt neki.
9.- Ő PM-ÁN-PN jelzéseket viselte szolgálata során, páncélos motorosként kezdte, majd az ágyúnaszádokhoz sorolták, később pámcélos naszád besorolást kapott. A KÁN testvérkéje volt, de annak tanulsági alapján módosított építésű lett.
Ha feláll a képtár, képekkel is szolgálhatok hozzá, az Indexnek nem ajándékozok ilyen képeket, túl ritkák.
Sziasztok! Gondban vagyok! Szükségem lenne egy dunai uszály alaprajzára és felülnézetére. Bár nem vagyok válogatós, balatoni is tökéletesen megfelel. Ha bárkinek van ilyen rajza, lécci szóljon!!! Előre is köszi!!!! Idiot
Nem tudom milyen fények vakithatták el a kishajó vezetőjét mivel ha köd volt akkor a távolabbi fények nem vakitanak, az más kérdés hogy egy vagy két egymás mellé kötött bárkán milyen a kivilágitás. A tolóhajó fényei és hangja a vontatmány elején igen gyengén halhatók ha a kishajónak a saját motorja is müküdött. Tehát semmi esélyük se volt ha a vontatmány elé kerültek.
Mindenképpen a vontatónak kellett volna figyelmeztetni a kishajót erős fény és hangjelzésekkel.
Utálom a harci eszközöket és nem is foglalkozom velük. De biztosan van akit érdekelnek ezek a Hajórajzok. Ha valaki megteszi, hogy megírja hozzájuk a megfelelő képaláírást, megköszönném. Tehát:
...no de vigyázó szemem mindeközben természetesen a Tigrisen is rajta volt, melynek jobbjára, ahogy láttam, ráállt az egyik madár:)) (asszem a 4-es vöcsök, legalábbis a szembülső három legszélső példánya)
Mivel tegnap éjjel kiújultak kerékálláselvonási tüneteim álmatlanság, és alvászavar képében, úgy gondoltam, ennek fele se tréfa, amolyan szolidaritásiból a hedonistákkal, vonatra ülök és kimegyek Esztergomba szerencsét próbálni:) Már majdnem feladtam az üres kikötők láttán a dolgot, amikor megtaláltam farktollas barátunkat a tarifjáratos pontonon ácsorogva. A víz uganis olyan kicsi volt, hogy a lenti kabinos pontonokat megközelíteni se lehet, a híd feletti pontonon kötöttek. Itt találkoztam az esztergomi kikötőparancsnokkal, aki anno a 60-as évek végén hajózott a zuhatagon (többek közt a Sopronnal is!!), de az anekdotázást nem merítette ki ezzel, ugyanis később a Szombathely vontatón is szolgált, majd a Gyöngyösön is (bár ezutóbbiról nem mesélt szívesen)..a Szhely volt a kedvence: "az egy jó kis csapat volt":) persze nem monológot folytatott, hiszen jóllehet a Viking Star parancsnoka ma nem a nagy kereket tekeri, de egykoron ő is hajózott szürkével:) Mivel indulás előtt több időnk volt, tudtam kicsit nosztalgiázni a szalonban (in memoriam 2001) majd fél1-kor fordítottunk. A rögtönzött, spontán kialakult szezonzáró Viking-felvonulás Verőce partjai előtt került megrendezésre. Itt találkozott ugyanis a völgymenő Viking Star és az őt követő Viking Danube, a hegymenő Viking Neptune-nal és az őt követő Viking Pride-dal. Érdekesség: a nagymarosi szűkületben 4 (négy) deci víz volt alattunk, vagyis mivel a viking egyhatot merül (mármint a hajó, nem én..én 8 centivel többet:P) itt a vízmélység 2 méter...
Forgalom szempontjából, ha azt mondom, megszállták a Vikingek a Dunát, nem túlzok, ugyanis ezen felül egy eltévedt kitűzővel, és a Greinburg-Sylvia-Erkel kötelékkel - melyet G.burg továbbított, és Sylvia segített be géperővel - találkoztunk csupán. Az Erkel - bár magyar lobogó alatt - elég rossz bőrben volt:(
Képek a két szembejövő "résztvevőről" (a csurmát nem tudtam fotózni, mivel éppen manőver volt) :
Kölcsönösen ez az érdekünk. Nektek is, nekünk is. Egyébként persze annyi matróztanfolyamot tartotok, amennyit akartok, és azt hívtok rá akit akartok. De most az az érdekünk, hogy az Egyesületnek minél több hajóskönyvel rendelkező használható (minimálisan kiképzett) ember legyen a tagja. Hogy legyen az alelnököknek kit mit megszervezni, egyébként mehetnek maguk raskettázni. Nektek meg azért jó, ha a matróztanfolyamosok belépnek az egyesületbe, mert ha épp ki kell állítani néhány hajósinast vagy konyhalányt, nem negyven embert kell végigtelefonálni, hanem egyet. Ja és az apeh is jobb szemmel nézi, ha egyesületi tagok társadalmi munkáznak a bécsi kabinosjáraton.
De szóban nagyon szívesen, remélem lesz rá alkalom