Advoka: valaki haragszik rád, felbérel egy hackert hogy amikor csak te ülsz a kizárólag önvezető autódban menjen padlógázzal egy elhagyott helyen a betonfalnak? Fantázia lenne? Nagyon is reális lehetőség. Láttuk hogy sikeresen vették át a hackerek az on line kapcsolattal rendelkező autók felett az uralmat és kormányozták úgy árokba hogy a vezetőik nem tudtak semmit tenni ellene. Még mindig annyira oda vagy az online önvezető rendszerekért?
Általános dízel tiltás nem lesz. Egyébként én örülnék neki, tiltsák csak ki őket, aztán nézzük meg milyen lesz utána a levegő. Gyanítom nem sokkal jobb.
Így van. Egyébként meg ez csak idő kérdése, majd idővel bízni fognak benne. Majd amikor a többség rádöbben, hogy az önvezető rendszerek elterjedésével a látszólag lassan cammogó, szabálytalan döngetésbe meg szlalomozásba sosem kezdő kocsikkal mégis mindig előbb érnek oda, megszűnnek a dugók és a balesetek, akkor végül csak el fogják fogadni.
A közlekedési balesetek csaknem 100%-a emberi hibára vezethető vissza, ami kiküszöbölhető lenne.
Ne a kivételből indulj ki! Általánosságban véve az autómegosztás egyszerre növeli a járművek és utak kihasználtságát és alkalmazkodik a közlekedők igényeihez. Ezzel a mai modell nem tud versenyezni. Lényegében az önvezető taxi válik a fő közlekedési eszközzé. De mellette lesz önvezető saját autó és önvezető busz (taxi busz) is.
Ez valóban így van, nem bíznak benne. Egy gond van: egyszerűen nem tudnak róla, hogy már réges régen kivették a kezükből a döntést. Amióta e-gáz van még ABS meg esp azóta nem ők döntenek
Hát akkor majd nekik nem lesz jó. Hányszor írjam már le neked, hogy felfogd: nem csodáról beszélünk, nem kötelező valamiről, és nyilván lesznek nagyon sokan, akiknek ez nem fog tetszeni, vagy nem fog megfelelni.
De igen népes lehet az a tömeg, akiknek ez a megoldás kiválthatja a saját autó tartását, vagy legalábbis szükségtelenné teheti családon belül több párhuzamos üzemeltetését. Ezek a dolgok statisztikai átlagban nézhetők és nézendők, a lőtéri kutyát nem érdekli, hogy neked személy szerint jó lesz-e, vagy sem - ha nem, majd te nem élsz vele, oszt jónapot... Mit vagy képtelen ezen felfogni?????
Sok szempontból egyébként ez tényleg egy lényegtelen részlet, mert a lényeg maga az EV meg általában a szennyező és külső függést jelentő energiaforrások meghaladása lenne - de tudjuk, hogy szerinted az is lehetetlen, mert te nem tudod elképzelni, az atom meg az olaj forevör... Unjuk már ezt eléggé...
Nem te fogod megoldani ezeket a problémákat, az nyilvánvaló. De lesz más ajánlkozó, nem kell aggódni...
Akkor nyilván vissza kell térni a kőbaltához, mert azt nem lehet meghekkelni...
Az új techonlógiák nyilván úgy hibalehetőségeket jelentenek. De amit te csinálsz, az hajszálpontosan ugyanaz, mint amikor egy évszázaddal ezelőtt amiatt kapálóztak maradiak, hogy az autóra nem cserélhetjük le a lovat - és sorolták hosszan az érveket (mint te most), hogy miért nem.
Ehhez képest nyilván te is elektronikusan bankolsz (mert máshogy nagyon nem is tudsz már), nyilván van bankkártyád, mobiltelefonod, e-mail címed is, mégsem hánykolódsz minden éjjel álmatlanul azon, hogy mikor fognak meghekkelni...
Aha persze feleség dolgozik A városban, férj B városban amelyek ellenkező irányban vannak és mindkettőnek ugyanakkor kezdődik a műszak, máris megbukott a családon belüli car sharing.
Advoka te meg hallottál már hackerekről, akik simán a saját készülékükre irányítják az a személyes adatforgalmadat? Aztán próbáld meg fogadni az eltérített emaileket, sms-eket.
... van okostelefonod? Tudod mire való? Hallottál már olyanról, hogy e-maileket is lehet fogadni a telefonodon? Használsz bármiféle felhőalapú szolgáltatást? Esetleg olyan szolgáltatásokat, ami kétfázisú azonosítórendszerrel
védett?
Izé... ember... már a kérdésedből is kiderül, hogy nem tudod miről beszélsz...
A car-sharing egy önvezető rendszerben nem arról fog szólni, hogy állandóan öten ülnek egy autóban, hanem arról, hogy ugyanaz a kocsi folyamatosan mozgásban képes maradni, önállóan el tud menni - mint egy taxi - egyik helyről a másikra, és ezért többen is képesek lehetnek napközben használni, nem kell amiatt egész nap a parkolóban dekkolnia, mert elmentek vele munkába - hanem mondjuk azt is megteheti, hogy elviszi a papát dolgozni, az kiszáll, a vezetni amúgy nem tudó gyerekeket elviszi az iskolába aztán elmegy a mamáért bevásárolni, hazaviszi, majd elmegy az iskolába a gyerekekért, végül este elmegy és hazahozza a papát is. És máris nem kell két-három kocsit tartani a családon belül (az USA-ban például ez az általános modell) emiatt. És mindenki a megszokott autót használja, nem ül bele idegen.
Meg jelentheti azt is, hogy tényleg "taxizik" a városban. A lényeg az, hogy drámaian megnőhet a kihasználtság-kihasználhatóság, ráadásul úgy, hogy a futásteljesítmény (megfelelően optimalizálva) még csak nem is biztos, hogy nagyon megugrik.
Hát tudod... szinte látom én is... egy rendszerben, ahol minden belépésemet rögzítik... .. az a tuti, hogy valaki a lopott személyazonosságommal furizkázik körbe.
Egész nap azt figyeled, bele is őrülnél rövid idő alatt.
Ha az önvezetés végül általánossá és "kötelezővé" válik, az autók végül nem is lesznek már manuálisan vezethetők, az új generációk meg sem tanulnak emiatt vezetni - akkor úgyis mindenki csak utas lesz a továbbiakban az autóban, akkor meg teljesen más szempontok fognak a vásárlói/felhasználói oldalról is érvényesülni.
Ami nem fog bekövetkezni, mert az emberek alapvetően és joggal nem bíznak meg az elektronikában hogy kivegye kezükből a döntést.
Hát tudod... szinte látom én is... egy rendszerben, ahol minden belépésemet rögzítik... .. az a tuti, hogy valaki a lopott személyazonosságommal furizkázik körbe. Mire a 15 perces "taxiút" végére ér már várja is a rendőrség... mivel a rendszer valós időben megkérdez engem, hogy én vagyok-e
valahol máshol... és ha én azt mondom, hogy nem, akkor a barátunkat már a rendőrség várja...
... nem... nem harmadik személy... ÉN hívom rá a rendőrséget... bárhol a világon...:)
Izé... most akkor döntsd már el, hogy szeretnél-e vagy sem vadidegenekkel egy légtérben utazni? :)
"Te mégis hol élsz? Egy kő alatt? Én meg azt látom hogy ellopják az elektronikus személyi azonosító adatokat és visszaélnek vele."
Betűről-betűre ezt fogalmazták meg az elektronikus bankolás, a bankkártya, az email ellenzői is. Aztán tessék... Nincs olyan rendszer, amivel ne lehetne visszaélni, de ha ez megfelelő módszerekkel kordában tartható, a kapott előnyök pedig messze ellensúlyozzák a potenciális veszélyeket - akkor úgyis el fog terjedni.
Mondom: te egyszerűen magától a változástól rettegsz.
Én is látom, azt is, hogy nyilván lesznek így is olyanok, akik ragaszkodnak a személyes járművükhöz. Az évi 20-25 ezernél többet és rendszeresen, napi szinten autózók számára valószínűleg amúgy sem lesz ez kényelmes, ők változatlanul saját kocsit fognak használni. De nagyon sokan vannak, akiknek nem lesz erre szükségük, és nagyon sok ma kényszerűen tartott második-harmadik családon belüli autót is kiválthat az az önvezetési képesség, ami például lehetővé teszi, hogy gond nélkül ketten járjanak munkába ugyanazzal az autóval, stb...
Ha az önvezetés végül általánossá és "kötelezővé" válik, az autók végül nem is lesznek már manuálisan vezethetők, az új generációk meg sem tanulnak emiatt vezetni - akkor úgyis mindenki csak utas lesz a továbbiakban az autóban, akkor meg teljesen más szempontok fognak a vásárlói/felhasználói oldalról is érvényesülni.
Én csak azt látom az örökös akadékoskodásodon és gúnyolódásodon (meg az orosz atom/olaj kizárólagosságának hirdetésén...), hogy zsigerből keresztbe fekszel bármiféle változásnak. Maradjon minden úgy, ahogy most van, véletlenül se változzon semmi - mert attól félsz. Nem ritka attitűd ez, de ha felismered és bevallod önmagadnak - le is tudod küzdeni...
Szinte látom ahogy veszélybe kerül az önvezető autó... az utas miatt, aki ELŐRE fizet elektronikusan az útért,
névvel, mobilszámmal, bankszámlaszámmal, címmel regisztrálva a rendszerben :)
Te mégis hol élsz? Egy kő alatt? Én meg azt látom hogy ellopják az elektronikus személyi azonosító adatokat és visszaélnek vele.
Ahogy ma a sofőrt el lehet szeparálni az utastól, úgy az utasokat is egymástól... persze ha egy pillanatra is képes lennél elszakadni a saját képzelgéseidtől, akkor ezt TE is tudnád :)
Te egyszerűen nem fogtad fel, hogy miről beszélünk. Nem érted és kész. Ennyi. Olyasmiről beszélünk - ami ma nem létezik, és ennyi neked elég - te ilyesmit elképzelni nem tudsz. Ami ma nincs - az már nem is lesz soha, az lehetetlen. Megoldhatatlan. Te még a fáról sem másztál volna le soha magadtól, ehelyett érveltél volna, miért képtelenség a földön járni, meg követ pattintani, a tűz - hát, arról már ne is beszéljünk...
Összehadováltál most egy csomó dolgot, aminek semmi köze ahhoz, amiről én beszéltem. Az önvezetés mellett a car-sharing egy nagyon tág fogalomkör, benne van az is, amikor egy családon belül immáron nem kizárólagosan használnak egy kocsit, mert az magától és üresen is el tud menni a másik családtagért, amikor az egyiket elvitte a céljához - és benne van az is, amikor idegen emberek idegen autót hívnak (igen, mint a taxit), és nem tartanak sajátot csak azért, hogy egy héten egyszer vagy kétszer menjenek vele egy keveset (igen sokan így használnak kocsit).
Itt inkább te vagy az, aki képtelen megérteni, hogy a saját gondolkodása és elvárásai nem feltétlenül általánosak, és ami neked nem tetszik - az esetleg azért sokaknak még simán megfelelhet.
A ti sötétzöldezéseket teljesen adekvát azzal, mint amikor a politikai topicokban a nácik ballibeznek - mindenki ballib, aki nem ért velük egyet, akkor is, ha nem az...
Azért mert sötétzöld és ballib ugyanarról a degenerált nyugati jóléti magával mit kezdeni nem tudó középosztályi ideológiából ered.
Nem vagyok sötétzöld, és amikor taxiba ülsz, akkor beülsz valaki idegen mellé egy idegen autóba.
Hát nem igazán. A taxit rokonokkal, ismerősökkel, munkatársakkal osztja meg az ember. A taxisöfőr sokkal nagyobb veszélynek van kitéve az utas által mint fordítva, USA nagyvárosaiban az utastér nem véletlenül van szeparálva a sofőrtől.
Vagy képzeld el azt a szitut, hogy egy ismerős baráti társaság összeáll, és közösen tart egy kocsit,avagy éppen egy négy-öt tagú család nem tart harmadik-negyedik autót a gyerekeknek is, mert a második önmagában képes kiszolgálni mondjuk az iskolába-bevásárolni járás feladatait egyedül, meg elmenni a vezetni nem tudó nagymamáért is.
Feltűnt hogy ismerősökről, családról beszélsz?
Mintha a car sharing családon belül és ismerősök között eddig is működött volna. Sőt olyan is van hogy cégautó amit közösen használnak. Megint fel akarod találni a melegvizet?
Valójában te semmi mást nem teszel, mint állandóan kézzel-lábbal kapálódzol bármilyen változás ellen. Félsz tőle, ez nyilvánvaló, nem tudod elképzelni milyen lesz, és félsz tőle. Nincs fantáziád és kreativitásod, nem tudsz produkálni csak reprodukálni.
Milyen jó hogy neked van és hülyeségekkel akarod a világot megváltani a valód problémák valódi megoldására koncentrálása helyett. Tipikus unatkozó középosztálybeli libtard viselkedés.
ha egyszer a fidesz rájön mekkora pénzeket nyúlhatnak le pv és szél projektekkel,....
Nem, nem fognak rájönni - mert ehhez érteni is kell egy hangyányit (vagy legalábbis megérteni) a lényegét.
De ha megfigyeled a mostani kurzust, jelenleg a harácsolási terület az a föld-épület-ingatlan, úgy általában - mert csak eddig viszi a kontraszelektált agyuk.
Ezen nincs mit csodálkozni hisz ha maga a vezérelv a szotyolaköpködő-futball - ilyen közegben (és az adott körökben) már az is gyanús, ha valaki az informatikáért, vagy valamelyik high-tech dologért rajong.
Ugyanaz az állami zseb (MVM) kapja a pénzt amelyik Paksot építi. Azért ruháznak be napelembe, hogy valamiből nyereséget is tudjanak felmutatni, kell a pénz az atoma, amiből bevétel nagyon soká lesz.
Ha állambácsi épít napelemet a saját használatára nem teljesen mindegy milyen elszámolóárat használ? A valós költség számít egyedül, a többi vagy haszon, vagy lenyúlás.