Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

eddy7759 Creative Commons License 2015.12.10 0 0 38157

Megint az oroszok ...

Ez nem ujdonság http://energiaoldal.hu/15-liter-benzin100-km-a-svajci-mernok-fagazos-opelje-video/

Majd reggelente egy órával előb begyújtom, hogy időben el tudjak indulni :))))

Előzmény: oljeg12 (38155)
Bakancs4 Creative Commons License 2015.12.10 0 0 38156

Ahaj !  Azért egyszer a hecc kedvéért bevinnék ide a helyi telepre műszakiztatni egy ilyen verdát, szörnyülködhessenek kedvükre az NKH-sok ...

Amúgy azon gondolkodom a NAV mit csinálna vele . Merthogy az jövedéki adócsalásnak minősül , ha az otthon -- sütésből megmaradt -- étolajat beleöntöm az Aixambe . Ha viszont előtte bemegyek a tekintetes hivatalhoz , és előre befizetem a rántottcsirkét látott repceolaj után a jövedéki adót akkor teljesen legálisan füstölöm tele az utcát a kajaszaggal . Mert az étolaj azáltal válik jövedéki termékké , hogy üzemanyagnak használom . Én leglábbis így tudom . Ilyen logika alapján a faszénparázs is jövedéki termékké lesz .

Azt lessük : mennyi villanyautónak kell ahhoz lennie , hogy észrevegye az állam , az ő üzemanyaguk ( konnektor , napelem ) után nem fizetnek jövedéki adót ...

Előzmény: oljeg12 (38155)
oljeg12 Creative Commons License 2015.12.10 0 0 38155
kiggyo Creative Commons License 2015.12.10 0 0 38154

Köszönöm szépen hogy megmérted!

Előzmény: Bakancs4 (38153)
Bakancs4 Creative Commons License 2015.12.10 0 0 38153

Abban a rommá tört Ligier Ambrában is 19 mm-es főfékhenger van . Vannak ugyan nagyon látványos gányolások azon a masinán , de ez eredetinek néz ki .

Előzmény: kiggyo (38132)
eddy7759 Creative Commons License 2015.12.10 0 0 38152

Akkor nálam a kb. 4,5 L helyén van ...

Az asszonyom használja többet, reggelente munkába jár és a gyereket viszi és a suliba.

Ez kb. 2 km, 3 elágazással. Ezen a távon szinte fel sem gyorsul a járgány.

A motorfordulathoz nem társul sebesség, így nem csoda hogy felszökik a fogyasztás.

Attól félek, hogy ez a sok apró út nem használ a motornak. Pedig ez a használt cseremotor szépen teljesít.

Reggelente meglepően könnyen indul, egyet fordul a motoron és már pöfög. Füst egy gram se pöffen ki, terheléskor sem.

Pedig mikor megvettem a befecskendező teljesen el volt állítva.

2 órát szarakodtam mire erre a szintre sikerült beállítani (kikisérletezni) a befecskendezési időt. És még közel sem biztos hogy helyes a beállítás. Ehez megfelelő eszközök kellenének, de itt a környéken senki nem akar foglalkozni vele.

Előzmény: kiggyo (38143)
Bakancs4 Creative Commons License 2015.12.09 0 0 38151

Akkor most mit is árul az illető?

 

Gyanúm szerint egy olyan Aixamet aminek hiányos az eleje ...

Előzmény: Poc2 (38148)
Bakancs4 Creative Commons License 2015.12.09 0 0 38150

Melyik motor volt benne ? Az LDW502-es vagy az egyhengeres levegős ?

Előzmény: Lá He (38146)
zsolt117211 Creative Commons License 2015.12.09 0 0 38149

Keress meg privátban!

 

Előzmény: sancy2 (38144)
Poc2 Creative Commons License 2015.12.09 0 0 38148

Eladó az autóm,ami a barátomé!

 

Akkor most mit is árul az illető?

 

http://www.jofogas.hu/komarom_esztergom/Aixam_400_elado_39624926.htm?first=1

WooDoo Creative Commons License 2015.12.09 0 0 38147

Nekem a 145/65-R13 téli gumi éppen nem ér hozzá a küszöbhöz, a 145/70 szerintem már nem férne el.

Előzmény: sancy2 (38144)
Lá He Creative Commons License 2015.12.09 0 0 38146

BOCSI EZ LEMARADT:    KORÁBBAN AZ ÖREG ERAD 45-ÖS TEMPÓVAL KIJÖTT 2,9-3 L/100-BÓL.VISZONT Ő NAGYON LOMHA VOLT.

Előzmény: Lá He (38145)
Lá He Creative Commons License 2015.12.09 0 0 38145

MC1 50-ES TEMPÓVAL VEGYES HASZNÁLATBAN 4 L/100 ,VISZONT NAGYSZERŰEN DINAMIKUS.

Előzmény: kiggyo (38143)
sancy2 Creative Commons License 2015.12.09 0 0 38144

Sziasztok! Érdeklődnék, hogy az AIXAM 400-ra fellehet-e rakn ia 145x70x13- as gumit. Pontosabban, hogy elfér-e a sárvédőknél?

Ha esetleg lenne valakinek 145x60x13-as gumi az is érdekelne.

kiggyo Creative Commons License 2015.12.09 -1 0 38143

Nálam a JDM, 1-2km hosszú utakon használva, 60-70km/h sebességgel 4 liter. Egészségére, egy benzines autó 10 alatt se lenne ilyen üzemben.

Előzmény: eddy7759 (38142)
eddy7759 Creative Commons License 2015.12.09 0 0 38142

Nahát, akkor én már nem is merem említeni a 4,5 literes fogyasztásom :(

Már azon agyaltam hogy biztos rosszúl mér a km órám. Pedig a tesztek szerint hajszál pontos.

Hát anyit eszik, amennyi jól esik neki.

A személyautóm úgyis megenné több mint a dupláját, ugyanezen a rövid hideg utakon.

Előzmény: Bakancs4 (38141)
Bakancs4 Creative Commons License 2015.12.09 0 0 38141

Mit nem értesz ezen ? Ha az enyém is eladó lenne , akkor az is 2 liter alatt fogyasztana . Amúgy most csak akkor megy le három alá , ha kizárólag hosszútávon használom . De füstöl a járgány . bele kéne túrni a porlasztócsúcsokba . 

Előzmény: Poc2 (38137)
Bakancs4 Creative Commons License 2015.12.09 0 0 38140

Neked fékpadon mérték a fékhatást?

 

Nekem tulajdonképpen nem , de Bandinak ...

Szóval amikor az enyém 2 éve rendszámot kapott akkor azon is csak lassulást mértek. Vizsga előtt foglalkoznom kellett a fékekkel , mert a jobb hátsó kézifékkulcs szokásos módon be volt rohadva . Rendbe raktam , a kocsi hátulja meg volt emelve , próbálgattam a féket . Ha behúztam a kéziféket az fogott mint a beton . Ha a lábféket nyomogattam -- vagyis a kocsi mellett állva bal lábbal nyomtam a féket és jobb kézzel hátranyúlva forgattam a jobb hátsó kereket (szerencse az alufelnit jól meg lehet fogni ) -- azt akármennyire tapostam el tudtam forgatni . Nem vagyok egy díjbirkózó alkat .

Ezzel a -- vélhetően gyári -- beállítással a lassulásméréses vizsgán megfelelt .

Aztán bő fél év múlva Bandi vitte műszakira a Rácalmásról hozott és hazafelé megfőtt motorú kislámpás Aixamet . Nála már fékpados mérés volt , ki is vágták vele a vizsgáról -- mivel az egyedi forgalomba hozatali engedélyt megkapta (22.900 Ft) ezért csak a 3.090 Ft-os díjat kellett ismételni . Akkor kezdtük vizsgálgatni ezt a fékerőszabályzós dolgot . 

Egy levelet -- amit mint bejegyzett érdekképviseleti egyesületként kéne megírnom -- azért megér a szeretett hatóságunkhoz . Szóval jogilag aggályos , hogy Ugocsa megyében lassulást mérnek , Bontóváron meg görgőznek . Az meg pláne , hogy ugyanazon a vizsgabázison ugyanaz a személyzet egyszer így , egyszer úgy ellenőrzi a féket . A csúcs pedig az , ha egyik ügyfélnek padon , a másiknak az udvaron mérnek . Esetleg "meg lehet beszélni" a mesterrel ( nem lennék hálátlan , nekem megérne valamennyit ) a dolgot ...

Szóval nem tiszta a dolog , egy barátilag érdeklődő levelet megér . 

Előzmény: WooDoo (38136)
G é z a Creative Commons License 2015.12.07 0 0 38139

Szia! Én megoldottam a fékerőszabályzó állíthatóságát,mivel két különböző,gyári,fizikailag jól működő fékerő szabályozó sem volt alapban alkalmas arra,hogy megfelelő féknyomást adjon a hátulsó munkahengereknek. Akiknek mégis jól fog a hátsó féke,ott valószínűleg be van rohadva a fékerő szabályozó és nem szabályoz semmit.A Dugattyúval szemben kifúrtam a házat, 10 x 1 -es menetet fúrtam bele. Kívülről a csavart egy olyan anyával rögzítettem,amelynek a ház felőli felébe bele esztergáltam egy "O" gyűrűnek való fészket,így a tömítettség is meg lett oldva.

Előzmény: Bakancs4 (38133)
Kotit Creative Commons License 2015.12.07 0 2 38138

Sziasztok!

Elköszönni jöttem, eladtuk az Aixamunkat 7 év használat után. Kiköltöztünk falura, ahonnan már kényelmetlen mopeddel bejárni, ráadásul sokszor négyen megyünk, így nem volt értelme megtartani. 

Talán, ha a fiaink már vezethetnek ilyet, akkor veszünk újra, az alig 12 év :)

 

Utólag is köszönöm mindenkinek a segítséget, amit kaptam!

Poc2 Creative Commons License 2015.12.07 0 0 38137

Egyszerűen felfoghatatlan számomra hogy az enyém miért zabál olyan sokat a hirdetettekhez képest!Nekem 2.8L/100km a fogyasztásom átlaga.

Előzmény: tanijani (38135)
WooDoo Creative Commons License 2015.12.07 0 0 38136

Neked fékpadon mérték a fékhatást? Amikor én rendszámoztattam az Aixamet, akkor felragasztottak a szélvédőre egy lassulásmérőt, ment egy kört a vizsgabiztos, utána a lassulásmérőt rákötötte a számítógépre, és kinyomtatta az adatokat.

Gondolom a lassulásmérő nem  tudja mérni, hogy hogyan oszlik meg a fékhatás a tengelyek között...

Előzmény: Bakancs4 (38133)
tanijani Creative Commons License 2015.12.07 0 0 38135

Ha valaki szeretne ajándékozni egy takarékos mopedautót...

 

 

http://www.jofogas.hu/pest/Karacsonyi_Mopedauto_akcio__Rendszamos___39856588.htm?first=1

kiggyo Creative Commons License 2015.12.07 -1 0 38134

Ja értelek, elkanyarodtunk a föfékhengertől.

A kerékben lévő munkahenger valóban panda, működik is szépen.

Az átmérője úgy rémlik megegyezik az eredetivel, de ha van is kis különbség, akkor egyszerűen át lehet állítani a fékerőszabályozót, mivel tudjuk hogy 18bar-ban maximalizálja a hátsó féken a nyomást eredetileg. Arányosan le kell csökkenteni (és mérőórával mérni) ezt az adatot, azaz ha nagyobb felületű a munkahenger dugattyú, kisebb nyomás kell.

 

 A főfékhenhengernél maradva:

Ha nagyobbat teszek be, egy dolog fog történni, jobban kell taposni a pedált mert keményebb lesz. A nagyobb átmérőből az fog adódni hogy ugyanazon olajnyomáshoz nagyobb pedálerő kell, kisebb elmozdulás mellet persze. 

Ez kompenzálható (ha kell) a pedál "áttételezéssel", azaz a forgáspont közelebb hozatalával. 

 

A hüledezőkbek meg nem való a mopedautó, hadd károgjanak, a gyárinál sokkal igényesebb házi megoldások vannak, lásd első fék csúszka.

Előzmény: Bakancs4 (38133)
Bakancs4 Creative Commons License 2015.12.07 0 0 38133

Az előző hozzászólásom a munkahengerre ( vagyis ami a hátul a keréknél a fékdobban van -- senkit nem nézek hülyének , csak nehogy félreértsük egymást) vonatkozott . A Kispolszkiban nincs rásegítés , és abban 20-as munkahenger van . Kapásból be lehet szerelni az Aixambe , mert a menete is egyezik . De nem emlegetem , mert pár éve késhegyig menő vita alakult ki méretnövekedésből adódó jelentősebb fékhatás miatt . Ennek kapcsán azon gondolkodom , hogyan lehet állítani a fékerőszabályzón .

Ugyanis az olaj elnyomja a dugattyút a rugó ellenében , és amikor a dugattyú a hátsó pozícióba ér akkor nem enged több olajat ( nyomást) hátra , vagyis a fékerő hátul maximalizálódott . Mivel a gyári beállítással a hátsó fék olyan gyenge volt , hogy nem ment át a kocsi a műszakin a berendszámozáskor , ezért alá került egy alátét -- megnövelendő a fékhatást .

Ha viszont gyengíteni akarjuk  --ellentételezendő a nagyobb átmésőjű munkahengereket -- akkor gyengébb rugót kell produkálni . És persze be kell hangoln , nehogy túllőjünk a célon . Dr. Bubó mondta egykori oktatóját idézve : nem szabad a lázat annyira csökkenteni , hogy a beteg kihűljön . Elvileg léteznek olyan nyomásmérők amiket a munkahenger légtelenítőjébe csavarva meg tudjuk állapítani a fékolaj nyomását , és abból az átmérőt figyelembe véve ki tudjuk számolni az új dugóhoz tartozó értéket -- de hát kinek van olyan ?

Előzmény: kiggyo (38132)
kiggyo Creative Commons License 2015.12.06 0 0 38132

Kíváncsi leszek a tied milyen átmérőjű aztán meglátjuk mi is az igazság.

Nem igazán kapni már 19mm alatti munkahengereket, a fékrásegítő miatt. Régebbi citroenekben voltak 17mm körüliek, de azokat is 19mm-esekkel helyettesítik.

 

Előzmény: Bakancs4 (38131)
Bakancs4 Creative Commons License 2015.12.06 0 0 38131

A woodo által régebben írt fiat, aminek a dugattyúja passzolt, de a menete sajnos 10x1 volt, a régi fiat uno-é. Mindkettő 3 eFt olasz gyártótól.

 

Nekem valami olyasmi dereng , hogy a nagyon régi ( talán 83 előtti ) Pandáé jó , mert abban a menet is egyezik .

Előzmény: kiggyo (38130)
kiggyo Creative Commons License 2015.12.06 0 0 38130

Igeny a lada (zsiguli, ami sok fiattal csereszabatos) 19.x mm-es és minden csőcsatlakozás, tartálycsatlakozás passzol, még a menetek is 10x1.25 méretűek.

A woodo által régebben írt fiat, aminek a dugattyúja passzolt, de a menete sajnos 10x1 volt, a régi fiat uno-é. Mindkettő 3 eFt olasz gyártótól.

 

Gyanítom hogy a devecseri márkaboltban is ugyanezt árulják 22eFt-ért, a kép is eléggé stimmel.

 

De valamiért az én JDM-emben 15.5mm-es van, és nem tudom hogy gyárilag mivel van. Gyanítom már nem az eredeti, gányolásnyomok vannak rajta. 

 

Mivel egyféle fékmunkahengert árul a devecseri és az érdi kupec is, gondolom egy méret van gyárilag minden ilyen mopedautóban, és az a 19mm lehet.

 

Ha kiderült akkor írok egy rövid összefoglalót cikkszámokkal.

Előzmény: Mnagy (38128)
pegasusferi Creative Commons License 2015.12.06 0 0 38129

Valamelyik lada főfékhenger 19mm.

Előzmény: Mnagy (38128)
Mnagy Creative Commons License 2015.12.06 0 0 38128

Az Aixam-é 19 mm, a tized pontos mérethez nem szedném szét.

Előzmény: kiggyo (38121)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!