Végül ismerős megoldotta, de elvileg be volt állva. :)
Viszont van egy 156-os robink is. (Briggs Quantum 50. 12F800) Ideje nem használtuk, indult normálisan ,viszont okádta a benzint a légszürőből. Gondoltam felakadt az uszóka. Szétkaptam a karbit, kitakarítottam, nos azóta pumpa után indulás van; de a gép kis idővel le is áll.
Ha folyamatosan pumpálom az üzemanyagot, akár nagyon minimálist is, a motor pörög. Ha abba hagyom a pumpálást leáll. Ugyanakkor a pillangószelep oda-vissza ugrál. Ha a szelepet kézzel lefogom a motor működik rendesen, nem kell pumpálni se. A rugó elvileg a helyén, bár minimál gáz állásban kézzel nagyon könnyen jár a szelep oda-vissza, nem fesziti semmi. Melegités után max gázon a rugó feszit; de úgyis leáll kis idővel. A karbit azóta 3x kitakarítottam, benzint leengedtem, gyertyát cseréltem.
Külföldi fórumon is volt ilyesmivel másnak gondja, google forditóval próbálkoztam, de sokat nem mondott. :D
Valaki meg tudja mondani,hogy egy techumseh motornál működés közben folyik az olaj a kipufogónál,az feltétlenül henger-dugattyú kopás lehet?Vagy érdemes-e nekiállni javítgatni?
Járassad váltakozó fordulaton meg magas fordulaton előbb utóbb csak kitakarodik. Ha nem akkor szét kell szedni és kipucolni. Nekem Briggs motoron egyszer bejött ez a járatós módszer vagy is egyszer a Hondás is.
Nekem a gépek egész évben csillag garázs, csak télire vannak letakarva mégis pöc-röf, persze minden mocinál leááláskor karbi kijáratás.A hondánál azért így is előfordul dugulás(nálam csak főfúvóka) 5perc és kitisztítva.
a kapálógépem egy ideje nem használtam, sőt egy ideig kint állt az esőben. Utolsó használat alkalmával tök jól dolgozott (kb június közepe). Most bekapcsolva "pöfög-röfög" :)
Gondolom valami az állás során elkoszolódott. Olyan hangja van, mint mikor valamiből nem kap eleget (levegő/benzin)
A kérdésem: Ha így használom, az okozhat-e valami súlyosabb hibát a gépben?
Gondolom az lenne a megoldás, ha szétszedném és kitisztítanám, de erre most nincs időkapacitásom.
Van-e olyan lehetőség, hogy szétszedés nélkül (valamilyen tisztító hatású vegyületet beleöntve?) kimenjen a gépből a lerakódás?
Mondjuk talán a név ( info@tecumseh.hu ) azt sugallta, hogy nem egy szélhámos gagyi internetes diler az illető. A csomagjuk is tele Tecumseh ragasztószalaggal.
De úgy látom ez a fogyasztói társadalom!! Minden kakit, amit potom pénzért beimportálnak azt jól hangzó névvel el lehet sózni a magyarnak.
Leginkább azt hiányolom, hogy az eladó -valszeg halvány f.... sincs a megelőző változatokról- egy szóval/betüvel nem jelzi, hogy XXX változattal nem csereszabatos!!!
No mindegy, ezt a csalit bekaptam !!
Még igencsak fejlődnie kéne a magyar (bolti és netes) kereskedelemnek, hogy Európába érjünk Balkán, vagy Gabon, Szudán. stb helyett. !!!! Vahy elégedjünk meg a Tescos, Auchanos, stb gagyi cucokkal és évente cseréljük !!
Sajnos a netes vásárlásoknál sok hasonló gond van pl a gcv160 is többféle tengelykialakítással van ezért én inkább kicsivel fizetek többet de mérek tapizok,vagy egy valoban megbízható cégtől rendelek előzetes egyeztetés után.
Azt nem irtad, hogy "a nehezen forog" (mármint a kiálló tengely) egyik irányban, beszerelt állapotában, vagy csak önmagában a motornál. Én hasonlóképpen jártam gyártóazonos, de más szériás motorral, azontúl, hogy más problémáim is akadtak.
Ha kézi kuplungos a géped, meg kell nézni, hogy a kuplungrésznél a felső kúpcsapágy nem ér- e a deknihez.(Nekem pl nem szabadott teljesen becsavarni a kuplungfelsőt tartó csavart, mert annyira nekifeszült kissé más kialakitású deknihez, hogy a még nem beszerelt motort nem tudtam átforditani . Már affelől is kétségeim vannak, hogy egy- egy gyártó ezen olcsó (már akinek olcsó) motoroknál a fejlesztéseinél tartja-e a méreteket !!! és egyáltalán csereszabatosak- e ezek a motorok !!!
A probléma az,hogy a berántó nem húzódik vissza. Maga a berántó szerkezet szabadon müködik rendesen, a motorból kiálló tengely óramutatóval ellentétes irányban szorul, nehezen lehet tekerni. Ötlet?
Az iránt érdeklődöm a tisztelt fórumozóktól,hogy van-e valaki Székesfehérvár környékéről, aki rendelkezik nagy(obb)teljesítményű rotakapával és vállalna egy kis maszekot?
Egy kissé elhanyagolt terület talajelőkészítésére kérnék segítséget-kb. 4000nm. Nem szántás,elég volna átforgatni a felső réteget.
De lehet! Az iroda@mforg.hu címre kell küldened egy e mailt amiben leírod hogy szeretnél rendelni 2 darab keréksúlyt 400-as kerékhez. Le kell írnod a neved,címedet,telefonszámodat,és meg kell adni egy olyan címet ahova kiszállítsák a cuccot. Darabja 5000 forint azaz egy pár 10 000 Forint a szállítást nem tudom mennyi ha megrendelte 12-13000 Forint körül kellesz fizetned. Ja és a legfontosabb hogy ez csak szabadonfutós kerékhez passzol. Ha valamit kihagytam vagy nem értesz írj nyugodtan, de az a legjobb ha felhívod őket azt hiszem hogy 8:00-tól vannak bent segítőkészek ha felhívod őket!
Mivel gyengélkedett a rotakapa (Tecumseh mocis) úgy gondoltam, veszek egy másik motort.(Szintén Tecumseh -amit kapamotorként hirdet.)
Ma jött el az ideje, hogy átszereljem.A furatok jók! De ... a régi 63 mm es hosszúságú főtengelyen a szimmering utántól a főtengelyen van váll, ami a kúpos nyomócsapágyat nem engedi nekifeszülni a szimmeringnek. Mondanom sem kell, ezen a főtengelyen (szintén 63 mm es hosszúságút kértem) nincs váll!!!)
Hab a tortán, hogy olajfeltöltés, üza töltés után negyedórás rángatás és meg se moccan! Gyertya ki, szikra nincs!!! Erre a karbin lévő slusszot leoldottam úgyse ! Kisült, hogy a vadi új gyertya kukatöltelék!!!Másik gyertyával beindult, jól döcög.
Mondanom sem kell, hogy a Tecumseh hivatalos magyarországi képviseletétől rendeltem, a rendelést követő harmadik nap már hozta a futár. Most van egy gyári zsir új motorom, ami remélem legalább egy szezont (majd tavasszal) ki fog birni, max
Én az agroforg-nál vettem járókerékkel együtt, de úgy tudom az m-forg-tól is lehet rendelni. Ez utóbbi infó Viktor 1798 fórumtársuktól származik. Ha jól emlékszem a hozzászólásaiban talán még az árát is említette. Az enyém kerékkel együtt 25-26 ezer Ft volt tavaly.
1994 et írunk kb. megvettük az első kapálógépünket kf-04 briggs 3.5 le motorral.
A gépet 2005 ben felújítottuk vettünk ré egy honda gcv 135 ös motort ami újabb 9 évet ment. össz üzemidő 20 év ha ne mondjam szegény briggs mennyit volt használva
10 ezer üzemóra? jól írtad? az még gcv135el is kb8000l benzin vagy heti egy munkanap 5üzemóra akkor az évi 260 és igy 35-40 év, na ilyen erős használat mellett ennyi év ezt nem hiszem el.
gcv 135 -ös piros honda kuplungját generáloztam de már kész van megoldottam.
És éppen ma raktam össze készre egy régi fajta KF-04 hajtásházat komplett csapágy csere és szimering hála isten 2 van belőle és nem kell átszerelgetni többet. Pótkocsis hajtásházamba van vagy 10 ezer üzemóra és azt hagyom meg talajmunkára az jóval kevesebbet fog már menni. Ezen felül a fünyíró adaptert is felcsapágyaztam meg késtartó agyat és kést is cserélek rajta következő szezonra új géppel dolgozhassak.
Most már a végére értem a szerelésnek utolsó beruházás egy új járókerék lesz sulyokkal de ez még odébb van. Szántásból majd összejön az ára megtudták rólam kistraktorral tudok szántogatni sokan felfogadnak majd bérmunkára.
Gombászoknak igaza van. De ha kijáratod akkor se lesz semmi baja de ha elfogyott a hengerből az olaj(nem füstöl tovább) akkor a járatás végén ved gi a gyújtó gyertyát és takarítsd ki mert valószínűleg kormos lesz.