Bocs Ha-Jó, de szombaton elfelejtettem magammal vinni a cikket a Sopronra. Valamelyik nap beadom a Kossuthra, ha nem leszel benn, otthagyom valakinél, hogy továbbítsák. Addig kárpótlásul ismét beteszem a Szob m/s képét, még vontató korából. Te még így utaztál rajta vagy már tolóként? Üdv: rs.
Gyerekek! Csodálom a hangya, méh, stb. szorgalmatokat.
A vitatott hajótest a FÜRED teste, kb öt éve bontották ennyire le Csepelen, a budafoki rév magasságában. Ott lett elbontva a régi hajóm, a SZOB is. egyszer talán meg fogom kapni a bontásokról készült filmet.
A DÉRY korábban BÉDA volt, azt megelőzően pedig valamelyik hapci. Talán otthon fellelhető, hogy melyik.
Ramsau 83: Üdvözöllek kolléga, úgy is mint drusza. Hála Istennek, gyarapodnak a hajósok a topicon. Ez remélhetően jót fog tenni ennek a hangyaszorgalmú, jó szándékú gyülekezetnek is.
Csak röviden a GUSLOFF-hoz. Igaza van Truppinak is, Jakygnak is, de leginkább Gigának. Lehetne sorolni a sok mocskosságot a két háború történéseiből, de nem ez a fontos. A tények fontosak, ahogy Zoli leírta, s ki-ki majd ítél aszerint, hogy lelki békéje helyreállításához mire volt szüksége a film megtekintését követően. Engem is megdöbbentett, pedig már másodszor láttam. Másodszor fel akartam venni, de végül mégsem tettem meg.
Gumidani: a hétvégén a vitrinekbe valót bogarásztam, így nem jutott időm a régi FKV hajókra. Ami késik, nem múlik.
B'mann: a háló kis darabkája is alkalmas a rabsictavékenység bemutatására. Remélem nem dobáltátok vissza a Dunába?
"Augusztus vége környékén láttam a Sopront Tulln fölött a bal parti kövezés mögött egy csomó kis hajótól körül véve. Valamilyen nosztalgia találkozó volt?"
Igen. A 11871 sz. hsz.-ben van beszámoló róla.
"bármikor meg lehet látogatni?"
Többnyire igen, de ha szólsz előre akkor kigurítjuk a piros szőnyeget. Most az Újpesti öbölben van.
Ezek az uszómüvek 74-től 79-ig a lágymányosi öbölben ücsörögtek, ez nem semmi.
Találtam egy könyvtárban egy hajós kőnyvet Csák Ervin :Hajók és hajózási módszerek sokat ir különböző hajókrol még a Balatonfüred is benne van. Ki irhatta ezt akönyvet.
Biztos hogy a Jégtörő X-ben SaKáL van. A múlt héten bent volt a javítóban, én meg a Sopronon éjszaka őrségben. Voltam bent a gépházban. Rá van írva. Az üzemese szerint ez a motor van bent építése óta (1966. - a tábla kint van a hajón).
Mindemellett persze lehet, hogy volt benne több motocsere. Végülis ez a hajó sosem a vízügyé volt, hanem mindig is a FóKáé. Az meg sokszor olyan bújtatott életet él.
Eger vs. Balatonfüred:
Nekem "mindegy", csak szóbakerült az öbölben. Emlékezve a vitára felhoztam újra a kérdést, épp azért mert olyan véleményt hallottam, amit eddig még nem. no...
Ha már tudjátok mikor mentek föl a Sopronnal írjátok meg, mi valószinűleg szmbaton jövünk majd lefelé, ha találkozunk hegyezem a fényképezőgépet és majd közszemlére teszlek titeket. Nemsokára Neszmélynél megyünk. Szép időnk van, csak ne lenne ilyen hideg, de legalább nincs köd.
A Balu tudomásom szerint a PRHV (Pest megyei Révhajózási Vállalat) Dunakanyar nevű hajója volt. A 90-es évek elején a felszámoláskor adták el a másik kishajóval együtt (neve most nem jut eszembe, de majd otthon megpróbálok utána nézni).
Augusztus vége környékén láttam a Sopront Tulln fölött a bal parti kövezés mögött egy csomó kis hajótól körül véve. Valamilyen nosztalgia találkozó volt?
Sűrűn utazik a Sopron? Ha otthon van bármikor meg lehet látogatni?
Én még teljesen új vagyok ezen a forumon, de örülök, hogy ráleltem.
A hadihajókat én is nagyon szeretem, és tavaly volt szerencsém Londonban a Temzén álló HMS Belfast hadihajót megnézni kívűl is belűl is.
A fényképeken láttam, hogy a lövegtöltők fején fehér kámzsa van, csak a szemük látszik, s azóta nem hagy nyugodni a kérdés, miért van rajtuk az a fejfedő ?
Ha valaki tudja, írja meg, ne haljak meg így bután!
Most nincs időm sokat írni, éppen Pesten haladunk keresztül hegymenetben Linz felé. A következő hétvégén megyek haza akkor majd több időm lesz mesélni.
A vontatók közül a kedvencem a Komárom volt, több mint két évet voltam rajtam. Ő 2000 Le-s volt, a három nagy közül a legerőssebb. Rendszeresen jártunk négy uszállyal a felső Dunán. Jobban ment mint a Sopron.
A rajnai havariáról nem hallottam viszont tudnék mesélni az Eiltank 25-ös Budafoki esetéről, de az egyenlőre még nem publikus.
Megpróbálom a z igért képeket feltölteni, remélem most sikerül.