Természetesen azért voltak elképzelések mind a méretet mind a kivitelt illetően, egyébként még a Suzuki is vállalható lett volna műszakilag, de a középkategóriában amire most szükség volt új benzines turbómotorokkal nyomul ami fehér folt egyelőre így kiesett.
Krézinek osztom a véleményét miszerint érdekes tervezési trendek uralkodnak mind a szervizelhetőséget mind az élettartamot illetően amiben most az európaiak szerintem nem állnak jól, kivétel talán a Mercedes. A japánok kezdik őket behozni ilyen téren de szerencsére pár év fáziskésésben vannak. És annyi rossz tapasztalat gyűlt össze mostanában új autókkal kapcsolatban, hogy igenis sajnos nagyon komoly szempont volt, hogy hajtásláncot és gyártót válasszunk és próbáljunk meg ebből a kínálatból a saját igényeinknek megfelelő autót lőni akár némi kompromisszum árán is. Egy mostanra 14 éves Volvo V70 D5 érett meg a cserére, mondjuk azóta az igények is megváltoztak és e helyett lett némi kompromisszumokkal Hibrid Auris kombi.
"Ahhoz vágány kell kiépíteni vagy sokkal több átpakoló terminalt. Egyik se éri meg kis forgalom esetén."
Mai informatikával perc pontosan oda lehet rendelni a közúti járművet a sofőrrel ami az utolsó 10-20km re elviszi a konténert, vagy csak egy gyufásdobozt belőle. Minimális lenne a terminál ha minden pontosan találkozik. Dupla sinpár szerintem már minden magyarországi megyeszékhelyhez vezet, de enenk a hálózatnak a bűvítése se lehet drágább mint az autópályák állandó javítgatása, csak személyautók tized ennyire vennék igénybe. Az üzemanyagok 2/3 át is a közúti szállítás fogyasztja el.
Ezek a sinen futó kamionok lehetnének önvezetők is, csak be kell mondani a címet és maga intézkedik, kommunikál a pálya üzemeltető szoftverével, elintézi, hogy az átrakó helyen perc pontosan legyen ott ami átveszi stb.....
"Távvezérelt két-három kocsiból álló villanyvasútban látok potenciát."
Miért nem villanymotor minden egyes tehervagonban és áramszedő? Elmarad a sofőr költsége, a gázolaj költsége, olcsóbb is lenne egy ilyen mint egy közúti kamion, sokkal kevesebbet fogyasztana azt is olcsó villanyáramot, előbb is érnének célba az árúk.
Mai informatikával perc pontosan oda lehet rendelni a közúti járművet a sofőrrel ami az utolsó 10-20km re elviszi a konténert, vagy csak egy gyufásdobozt belőle.
"Vagy csináljuk, vagy nem csináljuk - de ez nem működik, a Tesla fél-önvezető rendszere is ezért nem mondható jónak - állandóan oda kell rá figyelni, de már csak olyan ritkán kell ténylegesen beavatkozni, ami már bőven alatta van egy átlagember figyelemfenntartáshoz szükséges ingerküszöbének - ez így nem jó, akkor legyen teljesen autonóm..."
Nem tudom mire értette a cikk ami úgy írta, hogy a most futó önvezetőktől átlagosan 1.27 km -enként kell pár pillanatra átvenni a vezetést. Na ja, van amitől nem mert nincs is benne, olyan pl ami a Marsot járja már vagy 10 éve, ezek elég alacsony sebességgel mozoghatnak, a szovjet holdjárónak se volt sofőrje.
...azt se értem miért a személyautóban látja mindenki a piacot? Egy kamionnál érteném mert költséget takarít meg a tulajdonosnak ha nem kell rá fülke se, csak bemondani a cél címét. Na de egy farrarit azért megvennének, hogy karba tett kézzel ülhessen benne a "vezető"?
Akkor hajrá, mert ilyen a világon most csak 1 van, mert a másik az azonnal összetört a versenyen tavaly szeptemberben, a 20KW os fél mázsás számítógépével együtt.
A deimler vezérigazgatója azt nyilatkozta, hogy lehetségesnek tartja (nem ígéri, de lehetséges) , hogy 4 év múlva lesznek sofőr nélküli taxik, viszont csak meghatározott útvonalakon és nagyon alacsony sebességgel.
Nem kapok magyarázatot senkitől, hogy saját villanymotorral áramszedővel önvezető tehervagonok miért nincsenek még mindég? Biztos, hogy előbb és sokkal kevesebb üzemanyaggal érne célba mint gumikerékkel, sofőrökkel az országúton.
Nem tudjátok melyik magyar cég fog elektromos nyerges vonatókat gyártani? Havonta 300 db-ot?
Szerintem olyasmi mint az elektromos repülőgép. De hogy a csudába lehetséges, hogy tényleg megvalósítható dolgokra nincs pénz? Duna közepén úszó lapátkerekes erőműre is volt valahonnan 300 millió.
Dehogy, volt nekem már másfélém, de tény, hogy a Scenic szerintem a piacon lévő egyik legpraktikusabb kocsi - volt, mert a mostani új 4-es nem tetszik, most az Espace szimpatikusabb. Év elején amúgy asszonykának egy Jazz-t vettem.
Alaposan át kell nézetni a tápegységet, én is valami gyengélkedő kondenzátorra gyanakodnék, ami miatt a kapcsolóüzemű táp egy sokk után nem indul be. Ha nem boldogulnak vele, próbáld meg megkerülni úgy, hogy keresel egy zavarszűrős kisebb szünetmentes tápot, és arról működteted - ez az esetleges sokkok ellen is védi.
Nagyon sommás vagy, ezzel nagyon nem értek egyet... Teljesen megbízható és minimális szervizigényű európai kocsik is vannak, a japánok közül meg szerintem egyik sem hulladék, én például nem látom be, hogy a Mazda mondjuk mivel lenne rosszabb-kevesebb, mint a többi...
Én amúgy sem márkát veszek - hanem konkrét autót és felszereltséget, azt ami nekem tetszik.
Valószínű kapcsolóüzemű táp probléma. Vélhetőleg a szerelő a nagyobb pufferkondikat kiszórta, de az ilyen hibákat nem ezek okozzák. Kis szűrő vagy segédtáp kondi, indító vagy szabályozókörben, de lehet valamilyen aktív elem hibája is. Egy jobb szerelő elkapja...
alapvetően nem az agilissel van bajom, mostanában én próbálom rávenni az ügyfeleket hogy bizonyos keretek között alkalmazzuk, vagy jobban használjuk
a probléma a használat módjában, meg az interpretációban van, hogy ebbe a folyamatos kommunikációt értik bele ahelyett hogy inkább a feladatok világos elkülönítése, rangsorolása, az implementor optimális kiválasztódása legyen a lényeg (erre pl nagyon jó hogy a megvalósító jelentkezik önként, nem úgy jelölik ki)
Hát igen, most vagyunk túl új autó vásárláson igazából rohadt egyszerűen ment. A megbízhatóság és kicsi szervizigény elsőrendű szempont volt. Így az európaiak kiestek maradtak a japánok. Japánból két márka van ami autó a többi hulladék: Toyota és Honda. A Honda nem emberi áron van, maradt a Toyota......
Leginkább áramszünetkor jelentkezik ez. Volt már javítva, most elvittük másik szerelőhöz, ott nem produkálta a hibát, itthon is jó volt amíg nem volt két rövid áramszünet pár napja..
"10+ eve igy dolgozom, en nem fogok tobbet irodaban dolgozni"
Én is otthonról tolom - én is immár vagy 10 éve. Nyáron meg a Partról, a lakókocsiból.
Van ennek jó oldala, meg rossz is. A jót nem említem, mert evidens, de a rosszról ejtenék pár szót:
PÉLDÁUL: Nincs vége az úgymond "munkaidőnek".
Ha jó szél van, baszok dolgozni, inkább kimegyek hajózni - mert a melót megcsinálom "majd később".
Ez azt jelenti, hogy este, amikor a többiek boroznak a hangulatosan kivilágított elősátraik előtt - én eközben a monitor előtt baszom a rezet, mert reggelre leadás van.
De így van ez pénteken is. Amikor már tele a tököm az egész heti melóval... pénteken hajlamos vagyok szabad-szombatozni, "mert úgyis ott a hétvége, van idő bőven".
Van hát - pl. a lányainknak lejönni az unokákkal.... hogy megnézzék, hogy szombat délután milyen faszául dolgozik az öreg.
Kevesebb is sok mindenre eleg. Pl. a nehez teherutoforgalom forradalmasitasara eleg, ha a sofor az idö ~90%-ban passziv lehet (naponta sokkal messzebbre jut) ... plane akkor, ha pl. több teherautobol allo convoy-t vezet ... gyakorlatilag egy figyelmes kocsikiserö ... eszreveszi, ha valaki kivagja a ponyvat, vagy kidurran egy kerek, örzi a szallitmanyt, felügyeli a parkolast ... olyan mindenesfele ... napi ~20 oraban