Keresés

Részletes keresés

smith Creative Commons License 2004.11.16 0 0 13602
Ezért írtam, hogy IS...
Előzmény: guberavera (13601)
guberavera Creative Commons License 2004.11.16 0 0 13601

A vontatózásnak két 'gyilkosa volt':

1. a tolóhajók kevesebb emberrel és kevesebb gázolajjal vitték az árut az aldunán.  (a bárkára nem kell kormányos és matróz) és a tolóerő nem 'fröcsög szét' a vontatmányon.

2. a csatorna megnyitása után beözönlő 'családi' önjárók papa mama és egy matróz egyszerűen elvitték a fuvart a hegyesorrúak elől.

U.i.

Aki a matróztanfolyamon volt és nem rendezte a (kaja) számláját jelentkezzen Zoltikánál!

Előzmény: smith (13600)
smith Creative Commons License 2004.11.16 0 0 13600
Én is így tudom, nagyjából éppen ezek az problémák (is) vezettek a vontatóhajózás visszaszorulásához, merthogy a rövid kötél nem ideális a vontatás, a hosszú pedig a manőverezés szempontjából.
Előzmény: gigabursch (13599)
gigabursch Creative Commons License 2004.11.16 0 0 13599

Úgyis kijavít a Bócman, de amennyire én tudom. Ez völgymeneti kép (pont a Margit-hídról fényképezve), és völgymenetben alig mentek nagyobb erővel, mint félerő, hisz a víz vitte a rendszert, valamint ha hirtelen rundózni kellett, akkor egy kupaccal könnyebb, mint egymás mögött lévő két-három kupaccal (értsd az egymás melletti uszályokat). S ha a csurmával meg kell állni nagyon gyorsan völgymenetben, azt csak rundózva lehet. Elengedhetetlen, hogy ehhez röviden kell menni!

Azt is láthatod a képen, hogy rövid kötéllel vannak. Völgymenetben mindig rövid kötéllel mennek. (kivéve Vietnamban, de arról csak a Mugglinak van képe :-).

Előzmény: LajA (13598)
LajA Creative Commons License 2004.11.16 0 0 13598
Mi az oka annak, hogy egymásmellé kötve vontatták az 5 uszályt? Így tapasztalatlan szemmel nézve sem áramlás- sem vezetéstechnikailag nem tűnik optimálisnak (finoman szólva).
Előzmény: riversea (13567)
rezgaras Creative Commons License 2004.11.16 0 0 13597
vizivaros írta:

> Igazi kajakos hullámokat a Körös tudott csinálni, aki azokat szárazon meglovagolta, az már tudott evezni!!

Ezt már írtam egy jó évvel ezelôtt! :-))) A Körös volt az evezôsök réme. A legtöbb kajakos egyszerûen kimenekült a partra, ha jött. Egyszer kielboattal elmúlasztottunk keresztbe állni a hullámaira, hosszában jöttek végig és a csónak teljes hosszában beömlöttek felül. Nem süllyedtünk el, de rögtön ki kellett menni a partra, kiönteni a vizet.
Előzmény: vizivaros (13585)
Pedrofon Creative Commons License 2004.11.16 0 0 13596
Természetesen a középső kép a saját 94-ből... Csak az irányjelző nem oda tette a beírást.
Előzmény: Pedrofon (13595)
Pedrofon Creative Commons License 2004.11.16 0 0 13595

Mutatok én is pár képet a Pécsről szeretettel:

 

pecsvpecsfpecs94Ez már az én képem 94-ből, pont ott áll, ahonnan a Sopronnak és Szombathelynek sikerült megmenekülnie...

 

pecs95Horányban készült 95-ben a kép, akkor még azt hittem felújítják...

 

pecs_95
Előzmény: gigabursch (13594)
gigabursch Creative Commons License 2004.11.16 0 0 13594

Viszont az a szörnyű gyanúm, hogy valait rosszul mondtam!

A Pécs szétbarmolása a fénykép alapján Csepelen történt. Akkor én 91 őszén valami másnak a mementóját láthattam Újpesten.  Az is szomorú.

Mindenestre Marcinak akkor is van több képe róla. Első Sopronos útján (amikor hoztuk le a Bakonyt, akkor mutogatta őket.

Előzmény: gigabursch (13591)
trophy Creative Commons License 2004.11.16 0 0 13593
Tegnap este fél 8-kor az Inota húzott fel hegymenetben, keresztül Pesten. Még hallottam, hogy a 68-nál bejelentkezik, úgyhogy biztos feljebb ment valahová. 
gigabursch Creative Commons License 2004.11.16 0 0 13592

EGy ilyen völgymenős ötuszályos képet nézegetve, bizony az uszálykalaúznak volt bőven izgalma a Margít-hd ill a Déli-összekötő híd előtt és alatt, hogy ne smirglizzen.

Nem éppen egy irgylésre méltó feladat lehetett uszálykalaúznak lenni.

Előzmény: riversea (13567)
gigabursch Creative Commons License 2004.11.16 0 0 13591

1991 őszén ott ált a maradéka az újpesti öböl partján a Pécsnek. Marcinknak több képe is van róla, ráadásul színesek.

A szétbarmolás érdekessége, hogy kifuttatták a partra, hogy szétvágják. Jött is egy fémes cigánycsapat, hogy elvégezze a piszkos munkát. Csakhogy könnyebbb legyen a dolog, mindent leégettek csak azért, hogy a festékkel ne kelljen bajlódni, valamint a beltéri dolgokkal se szarozzanak. Csakhogy...

A zseni MaHaRT és a zseni banda arra nem gondolt, hogy a vendégtest tele van gázolajjal. Végül is 4-5 napon kersztül égett, még utána egy hétig füstölt és izzott szerencsétlen, mire bevégezte, és jöhetett a lángvágó. De mivel ezt a munkát a brazil gépsor nem végezte gyorsan 91' őszén még láttam belőle darabokat, mikoris elkezdtem a KSI-ben kenuzni.

Kegyesebb halált érdemelt volna.

gb

Előzmény: Kurdeejay (13570)
dunaimentők Creative Commons License 2004.11.16 0 0 13590

A matróztanfolyamon kiderült, hogy bár 15 éve sporthajósként a Dunát járom az ott szerzett ismereteim szinte semmit nem érnek. Bócman meglepő türelemmel viselte a próbálkozásainkat és nagyon sokat tanultunk.

igéretemhez hűen szombaton a mentőhajóval érkeztünk, aminek az lett a következménye, hogy szó szerint bőrig áztunk. Megértem, hogy senkinek nem volt kedve a zuhogó esőben kipróbálni a nyitott mentőhajót. Tavasszal majd megismételjük...

Köszönjük a lehetőséget!

Előzmény: Enzo (13584)
smith Creative Commons License 2004.11.16 0 0 13589
Azért volt a végén a szmájli!!!
;-)
Előzmény: LajA (13587)
MALWIN Creative Commons License 2004.11.16 0 0 13588
LajA Creative Commons License 2004.11.16 0 0 13587
Aranyos, hogy betetted ezt a képet, csak nehogy valaki komolyan vegye, hogy így tanultunk evezni a ladikban :-))) Ez már csak a levezetés volt, amikoris Zoltika elhatározta, hogy egyfüstalatt kiképzi magát Velencei Gondolásnak :-)) és egy eldugott kenulapát volt hivatva, hogy ne győzhessen a versenyben az északi szél. Az evezős tehetséges volt, csak az a ladik minden csak nem gondola:-)Laja
Előzmény: smith (13541)
LajA Creative Commons License 2004.11.16 0 0 13586
Sajnos nem vagyok túl bőbeszédű, (főleg, ha írni kell), de e hétvégén többet tanultam a "matróz szakmáról" mint eddig összesen. Nagyobb öröm lesz ezentúl úgy csinálni, hogy tudja (legalábbis kezdi tudni) az ember, nem csak sejti-gyanítja mikor mit kell csinálni. Ezért most tényleg köszönet illeti Bócman urat. Bizonyára lesz még részletes képes beszámoló is "írástudó" tagtársaktól. Laja
Előzmény: Enzo (13584)
vizivaros Creative Commons License 2004.11.15 0 0 13585

 

Borzasztó így látni apám egyik kedvenc hajóját.............

 

A Pécs volt a második átalakított toló, a Miskolc után

ami ugyebár a mai napig üzemel(hál'Istennek)és ilyenkor  elöjőn

az emberben ujra  a düh, miért kellett a sok gyönyörű hajót

szemétredobni??

 

A Kecskemét "kivégzése" egy fantasztikus:-(((( tűzoltó-

gyakorlattal történt.

vidámabb:

Igazi kajakos hullámokat a Körös tudott csinálni,

aki azokat szárazon meglovagolta, az már tudott evezni!!

(Azért a Dunaföldvár se volt semmi.)

Előzmény: Kurdeejay (13570)
Enzo Creative Commons License 2004.11.15 0 0 13584
A matróztanfolyamról nem ír senki élménybeszámolót?
Enzo Creative Commons License 2004.11.15 0 0 13583
A szövegkörnyzetből nekem is ez tűnik ki, de a fotó alapján arra kell gondoljak, hogy legalábbis rászakadt egy híd, ráborult egy úszódaru, majd még kétszer föl is robbantották mielőtt vágni kezdték.
Előzmény: Bócman (13577)
dunaimentők Creative Commons License 2004.11.15 0 0 13582

Csatlakozom, én is szívesen látnék képeket a KECSKEMÉT -ről!Azon a hajón lettem "fertőzött".

Ami afeldarabolást illeti...

Nem akarom elhinni, hogy nem lehetett jobban hasznosítani ezeket a hajókat!Azt persze megértem, hogy nem lehet minden öreg hajót megmenteni, de ez nálunk tömegmészárlásszerűen zajlott!

Előzmény: Kurdeejay (13570)
gumidani Creative Commons License 2004.11.15 0 0 13581

"De egy gazdag ország voltunk,csak valahogy nem tudtunk róla!:-((("

Pedig mondták is. Egyszer a Vidám Színpadon láttam egy jelenetet. Egy nyugatról nálunk járt ember hazaérve élménybeszámolót tartott az otthoniakanak. Ebben a nálunk szokásos pazarlást úgy állította be, hogy mi hihetetlenül gazdagok vagyunk és azért nem számít nekünk semmi sem.

Előzmény: MALWIN (13578)
gumidani Creative Commons License 2004.11.15 0 0 13580
Előzmény: scsabi (13579)
scsabi Creative Commons License 2004.11.15 0 0 13579
Elnézést kérek de:

OFF
gumidani

Adj lsz életjelt magadról valahogy, a mailboxról visszajönnek a levelek!

cs

ON
Előzmény: gumidani (13476)
MALWIN Creative Commons License 2004.11.15 0 0 13578

Nézzél be az aknászba olvasni, odatettem a kívánságod.

A témától nekem is feláll a szőr a hátamon.

De egy gazdag ország voltunk,csak valahogy nem tudtunk róla!:-(((

Előzmény: Bócman (13575)
Bócman Creative Commons License 2004.11.15 0 0 13577

Rosszabb!

 

A Csepel-szigeten partra ráncigálták a hajókat, és szétvágták!!

 

 

Előzmény: Enzo (13574)
Bócman Creative Commons License 2004.11.15 0 0 13576
Vasárnap tankokkal Lobauba menet közben szép az élet...
Előzmény: gumidani (13571)
Bócman Creative Commons License 2004.11.15 0 0 13575

Na ilyenkor nyílik ki a bicska a zsebemben...

 

A sok érték, amit a szemétre dobtak!!

 

A négy nippert mé' nem lehetett felrakni mondjuk egy pontonra.

Mennyivel megkönnyítete volna a pontonok rendezését...

 

Ááá, sírni lenne kedvem...

 

A "Szob" m/s miatt meg különösen.

Az volt az első vonalhajóm. A "Pupos" volt az öreg, a lilahangú Berda Jenő meg az üzemes...

Előzmény: Kurdeejay (13570)
Enzo Creative Commons License 2004.11.15 0 0 13574
Mi van? Erre ráesett egy másik hajó?
Előzmény: Kurdeejay (13570)
Bócman Creative Commons License 2004.11.15 0 0 13573

:-)))))

 

Na erre mon'tam, hogy "hajósos"!!!

:-))

Előzmény: dunaimentők (13566)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!