1. a tolóhajók kevesebb emberrel és kevesebb gázolajjal vitték az árut az aldunán. (a bárkára nem kell kormányos és matróz) és a tolóerő nem 'fröcsög szét' a vontatmányon.
2. a csatorna megnyitása után beözönlő 'családi' önjárók papa mama és egy matróz egyszerűen elvitték a fuvart a hegyesorrúak elől.
U.i.
Aki a matróztanfolyamon volt és nem rendezte a (kaja) számláját jelentkezzen Zoltikánál!
Én is így tudom, nagyjából éppen ezek az problémák (is) vezettek a vontatóhajózás visszaszorulásához, merthogy a rövid kötél nem ideális a vontatás, a hosszú pedig a manőverezés szempontjából.
Úgyis kijavít a Bócman, de amennyire én tudom. Ez völgymeneti kép (pont a Margit-hídról fényképezve), és völgymenetben alig mentek nagyobb erővel, mint félerő, hisz a víz vitte a rendszert, valamint ha hirtelen rundózni kellett, akkor egy kupaccal könnyebb, mint egymás mögött lévő két-három kupaccal (értsd az egymás melletti uszályokat). S ha a csurmával meg kell állni nagyon gyorsan völgymenetben, azt csak rundózva lehet. Elengedhetetlen, hogy ehhez röviden kell menni!
Azt is láthatod a képen, hogy rövid kötéllel vannak. Völgymenetben mindig rövid kötéllel mennek. (kivéve Vietnamban, de arról csak a Mugglinak van képe :-).
Mi az oka annak, hogy egymásmellé kötve vontatták az 5 uszályt? Így tapasztalatlan szemmel nézve sem áramlás- sem vezetéstechnikailag nem tűnik optimálisnak (finoman szólva).
> Igazi kajakos hullámokat a Körös tudott csinálni, aki azokat szárazon meglovagolta, az már tudott evezni!!
Ezt már írtam egy jó évvel ezelôtt! :-))) A Körös volt az evezôsök réme. A legtöbb kajakos egyszerûen kimenekült a partra, ha jött. Egyszer kielboattal elmúlasztottunk keresztbe állni a hullámaira, hosszában jöttek végig és a csónak teljes hosszában beömlöttek felül. Nem süllyedtünk el, de rögtön ki kellett menni a partra, kiönteni a vizet.
Tegnap este fél 8-kor az Inota húzott fel hegymenetben, keresztül Pesten. Még hallottam, hogy a 68-nál bejelentkezik, úgyhogy biztos feljebb ment valahová.
EGy ilyen völgymenős ötuszályos képet nézegetve, bizony az uszálykalaúznak volt bőven izgalma a Margít-hd ill a Déli-összekötő híd előtt és alatt, hogy ne smirglizzen.
Nem éppen egy irgylésre méltó feladat lehetett uszálykalaúznak lenni.
1991 őszén ott ált a maradéka az újpesti öböl partján a Pécsnek. Marcinknak több képe is van róla, ráadásul színesek.
A szétbarmolás érdekessége, hogy kifuttatták a partra, hogy szétvágják. Jött is egy fémes cigánycsapat, hogy elvégezze a piszkos munkát. Csakhogy könnyebbb legyen a dolog, mindent leégettek csak azért, hogy a festékkel ne kelljen bajlódni, valamint a beltéri dolgokkal se szarozzanak. Csakhogy...
A zseni MaHaRT és a zseni banda arra nem gondolt, hogy a vendégtest tele van gázolajjal. Végül is 4-5 napon kersztül égett, még utána egy hétig füstölt és izzott szerencsétlen, mire bevégezte, és jöhetett a lángvágó. De mivel ezt a munkát a brazil gépsor nem végezte gyorsan 91' őszén még láttam belőle darabokat, mikoris elkezdtem a KSI-ben kenuzni.
A matróztanfolyamon kiderült, hogy bár 15 éve sporthajósként a Dunát járom az ott szerzett ismereteim szinte semmit nem érnek. Bócman meglepő türelemmel viselte a próbálkozásainkat és nagyon sokat tanultunk.
igéretemhez hűen szombaton a mentőhajóval érkeztünk, aminek az lett a következménye, hogy szó szerint bőrig áztunk. Megértem, hogy senkinek nem volt kedve a zuhogó esőben kipróbálni a nyitott mentőhajót. Tavasszal majd megismételjük...
Aranyos, hogy betetted ezt a képet, csak nehogy valaki komolyan vegye, hogy így tanultunk evezni a ladikban :-))) Ez már csak a levezetés volt, amikoris Zoltika elhatározta, hogy egyfüstalatt kiképzi magát Velencei Gondolásnak :-)) és egy eldugott kenulapát volt hivatva, hogy ne győzhessen a versenyben az északi szél. Az evezős tehetséges volt, csak az a ladik minden csak nem gondola:-)Laja
Sajnos nem vagyok túl bőbeszédű, (főleg, ha írni kell), de e hétvégén többet tanultam a "matróz szakmáról" mint eddig összesen. Nagyobb öröm lesz ezentúl úgy csinálni, hogy tudja (legalábbis kezdi tudni) az ember, nem csak sejti-gyanítja mikor mit kell csinálni. Ezért most tényleg köszönet illeti Bócman urat. Bizonyára lesz még részletes képes beszámoló is "írástudó" tagtársaktól. Laja
A szövegkörnyzetből nekem is ez tűnik ki, de a fotó alapján arra kell gondoljak, hogy legalábbis rászakadt egy híd, ráborult egy úszódaru, majd még kétszer föl is robbantották mielőtt vágni kezdték.
Csatlakozom, én is szívesen látnék képeket a KECSKEMÉT -ről!Azon a hajón lettem "fertőzött".
Ami afeldarabolást illeti...
Nem akarom elhinni, hogy nem lehetett jobban hasznosítani ezeket a hajókat!Azt persze megértem, hogy nem lehet minden öreg hajót megmenteni, de ez nálunk tömegmészárlásszerűen zajlott!
"De egy gazdag ország voltunk,csak valahogy nem tudtunk róla!:-((("
Pedig mondták is. Egyszer a Vidám Színpadon láttam egy jelenetet. Egy nyugatról nálunk járt ember hazaérve élménybeszámolót tartott az otthoniakanak. Ebben a nálunk szokásos pazarlást úgy állította be, hogy mi hihetetlenül gazdagok vagyunk és azért nem számít nekünk semmi sem.