Keresés

Részletes keresés

gumidani Creative Commons License 2015.01.19 0 0 58799

Ez már helyre van fordítva. (domború ütköző helye)

Előzmény: manhattani (58797)
zárfényexpressz Creative Commons License 2015.01.19 0 0 58798

Van esetleg valami fejlemény?

Előzmény: Csa80 (58724)
manhattani Creative Commons License 2015.01.19 0 0 58797

Emberek, ez a kép tükrözött! :-)

Előzmény: C50 (58796)
C50 Creative Commons License 2015.01.19 0 0 58796

Előzmény: Loki1846 (58794)
m61-008 maki Creative Commons License 2015.01.19 0 0 58795

Annyi pénzből, 3 év alatt nem lehetne ott a városligetben egy modern múzeumot csinálni? Rég jártam már ott, a parkoló rovására, a kint levő hídelemeket (úgyis csak eszi őket a rozsda a szabad ég alatt) elpakolva nem lehetne terjeszkedni?

Előzmény: fantal (58790)
Loki1846 Creative Commons License 2015.01.19 0 0 58794

 

Sziasztok!Két gőzmozdonyt repróztam ki a Nagyvasút vontatójárművek Magyarországon c. könyvből. Azt szeretném kérdezni Tőletek, hogy ezen két mozdony milyen típusra hallgat szülőországában?

 

A Dunai vasmű mozdonyát a MÁV 319-es sorozattal illette, a másiknak még sorozatot sem adott, mindössze nevet: GRETE.

A 319-est Lb - KM, Potsdam-Babelsberg gyártotta, a másikat a Maffei (München).

 

(Érdekesség: a 319-esnek volt egy nagyon hasonló párja, a 318-as. Akinek megvan a könyv, az láthatja. További érdekesség, hogy ha jól látom, kisvasúti vonó-és ütközőkészülék is van a 319-esen.)

 

 

szuromia Creative Commons License 2015.01.19 0 0 58793

Ha nagyobb üvegkockát építenének, arra is el tudnák pacsálni a 15 milliárdot, akkor sem jutna másra.

Előzmény: fantal (58783)
Ep128 Creative Commons License 2015.01.19 0 0 58792

Szerintem most jött el az ideje, hogy a 424 001 működőképesen felújítva beálljon nosztalgia menetekre! :-D

(Ok, bilibe lóg a kezem... Azt sem tudom, mennyi alkatrész hiányzik róla, ill. ami rajta van, mennyiben használható. De egy állapotfelmérést megérne a dolog. Mégis csak az első 424...)

Előzmény: sagia77 (58769)
1047 005-2 Creative Commons License 2015.01.18 0 0 58791

Nincs mit,a kocsirajongóknak is vannak külső-belső képek.

Előzmény: Felek Ferenc (58766)
fantal Creative Commons License 2015.01.18 0 0 58790

Pedig szükség lenne vmi állandó, modern múzeumra, mert pl. a Petőfi csarnokot is lebontják - tehát nem lesz többé repüléstörténeti kiállítás... Pedig az direkt úgy lett kiépítve, hogy a nagy helyet foglaló repülőgépek bemutathatóak legyenek.

Előzmény: m61-008 maki (58789)
m61-008 maki Creative Commons License 2015.01.18 0 0 58789

Szerintem akkor jobb lenne a jelenlegi hellyel kezdeni valamit, nem hiszem, hogy ennyi átalakítást megcsinálnának Rákosrendezőn.

Előzmény: krikori (58788)
krikori Creative Commons License 2015.01.18 0 0 58788

Megközelíthetőség szempontjából jó helyen van a múzeum. Az más kérdés, hogy kinőtte magát, de minden múzeum kinövi magát és vagy szelektálni kell, vagy új épületet emelni (kibővíteni), hogy aztán kezdődjön minden elölről.

Rákosrendezőn lenne hely, viszont a jelenlegi megközelíthetősége borzalmas a -tömegközlekedést választóknak mindenképpen. Komoly átalakításokra lenne szükség, az egész környéket fel kéne robbantani, a csöveseket, putrikat kirakni, utakat rendbe tenni és újakat építeni, netán vasúti megállóhelyhez úgy igazítani, stb... a vonatok általi rázkódást meg valahogy ki kéne küszöbölni, mert nem igazán tesznek jót a műtárgyaknak, lásd Iparművészeti és a metró esetét.

Előzmény: m61-008 maki (58787)
m61-008 maki Creative Commons License 2015.01.18 0 0 58787

Szerintem a közlekedési tökéletes helyen van a mostani helyén ilyen szempontból, vagy én látom rosszul?

Előzmény: krikori (58785)
fantal Creative Commons License 2015.01.18 0 0 58786

Eredetileg Rákosrendező helyére terveztek egy mega műszaki múzeumot.

 

 

"Amúgy hogy áll a Füsti a váltóház és pft-projekttel?"

 

**

 

A NIF Zrt. közbeszerzés malmai őrölnek éppen...

Előzmény: krikori (58785)
krikori Creative Commons License 2015.01.18 0 0 58785

A kiállított mozdonyok és az Istvántelken rohadók felújítása csak nekünk csípi a szemünket, az átlag embert nem különösen izgatja. Esetleg akkor, amikor a drágalátós kicsi fia, lánya felmászik valamelyik szobormozdonyra és leesik, beüti a fejét, kezét vagy lábát, mert szétrohadt a gép és leesett a gyerek. Akkor valószínűleg feltámad benne a felháborodás, hogy hogy lehet ilyen balesetveszélyes "mászókát" kirakni.

 

Ha már kicsit jobban belemélyedtünk a múzeumépületbe, tegyük fel a kérdést, hogy hol lehetne egy, a jelenlegi ismeretek alapján megfelelő közlekedési múzeumot felhúzni, ami nincs kint a határban és jól megközelíthető? A "valamelyik plázát ledózerolni és a helyére "gondolat nem rossz, de semmi esélye, úgyhogy más helyszín? Ja, és amit a jelenlegi közlekedési infrastruktúrával is megfelelően el lehet érni, mivel a múzeum látogatóinak nagy részét a kisgyerekes családok, nagyszülők teszik ki!

 

Amúgy hogy áll a Füsti a váltóház és pft-projekttel?

Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2015.01.18 0 0 58784

Nem is beszélve a Múzeum tulajdonában álló állomásokon kiállított vasúti járművekre. Arra is adhatnának pénzt.

Előzmény: fantal (58783)
fantal Creative Commons License 2015.01.18 0 0 58783

Ez mind szép, de abból a 15 milliárdból, ami erre el lesz költve, mennyi mozdonyt, kocsit lehetne restaurálni? Legalább egy részét fordítanák ilyen célra...

Előzmény: krikori (58780)
m61-008 maki Creative Commons License 2015.01.18 0 0 58782

Az előző hsz-edre is reagálva, sokat érne bármilyen épület, ha cserébe eltüntetnék a legfontosabb látnivalók egy részét.

Előzmény: krikori (58781)
krikori Creative Commons License 2015.01.18 0 0 58781

Addig még sok víz le fog folyni a Rákoson... 

Remélhetőleg a kormánybiztosnak arra már nincs ideje, hogy a jövendő kiállítás anyagával is foglalkozzon (mert egyébként át tudná vinni az akaratát).

Előzmény: m61-008 maki (58779)
krikori Creative Commons License 2015.01.18 0 0 58780

Én nem látok ellentmondást abban, hogy egy múzeum legyen szép is (és talán az sem baj, ha visszakapja eredeti kinézetét), valamint hogy megfelelő kiállítótérrel és a tudományos munkához, állagmegóváshoz, raktározáshoz megfelelő terekkel rendelkezzen... 

Legyünk őszinték, nem az épület kinézetén, ill. mit lehetett volna helyette csinálni még-en vérzik el a műszaki emlékek megőrzése.  Bármilyen hipermodern, a legkorszerűbb építészeti/muzeológiai elveknek megfelelő épület egy marék tehénlepényt sem ér, ha rossz a szakembergárda és/vagy nincs pénz állagmegőrzésre, gyűjtésre.

Előzmény: fantal (58778)
m61-008 maki Creative Commons License 2015.01.18 0 0 58779

Köszönöm mindenkinek a választ! A videóban elhangzottak azt jelentik, hogy pl. a vasúti járművek nem is fognak visszakerülni?

fantal Creative Commons License 2015.01.18 0 0 58778

El kell dönteni, mit akarunk: egy építészettörténet, múzemtörténeti múzeumot - vagy egy korszerű műszaki múzeumot...

 

Itt a prágai műszaki múzeum: http://www.ntm.cz/expozice/doprava

 

Randa kocka, de arra való, hogy műszaki emlékeket mutassanak be benne....

Előzmény: krikori (58777)
krikori Creative Commons License 2015.01.18 0 0 58777

Az ok hogy visszaállítják az eredeti épületet, de ez azt is jelenti, hogy ledozerolják az üvegkalicka jeligére épült garázsszörnyet?

 

Még mindig jobb és szemet gyönyörködtetőbb a régi épület visszaépítése, mint a vaskefe mellé a két dobókocka. Ha szépen csinálják meg, és netalán a másik szárny helyére is valami stílusában hozzáillő épületrész kerülne, akkor sokat dobna a környék látványán, illetve maga az épület is lehetne turisztikai érdekesség. Az hogy ennyi pénzből mit lehetne még csinálni...  ius murmurandi, amíg csókos nem lesz valaki. 

 

Amúgy meg éljen az építészeti ámokfutás!

fantal Creative Commons License 2015.01.18 0 0 58776

Ami pénzt elpazarolnak erre, abból lehetett volna egy modern, minden muzeológiai követelménynek megfelelő épületet emelni, ahol a legértékesebb járművek mind fedett helyen vannak.

Lesz egy cifrapalota, ami a 19. sz-i elveknek felel meg.

 

Jellemző Baán kormánybiztos, aki művészettörténész, és szinte borzongva mondta a riportban: "Neem, ebből az épületből nem fog mozdony kijönni"

Előzmény: alkotasu (58775)
alkotasu Creative Commons License 2015.01.18 0 0 58775

"tornyos habos-babos neobarokk mesekastéllyá"

 

Mondjuk a jelenlegi állapot (a megcsonkított "tornyos habos-babos neobarokk mesekastély") kifejezetten ronda. A milleniumra épített épület szép volt. Jellemző Magyarországra, Budapestre. Szerintem annak nincs alternatívája. Egy modern üvegpalotának semmi helye nem lenne ott.

Előzmény: fantal (58772)
sínbohóc Creative Commons License 2015.01.18 0 0 58774
Előzmény: m61-008 maki (58771)
alkotasu Creative Commons License 2015.01.18 0 0 58773
Előzmény: m61-008 maki (58771)
fantal Creative Commons License 2015.01.18 0 0 58772

Visszaépítik az épületet olyan tornyos habos-babos neobarokk mesekastéllyá, mint amilyen az 1944-es lebombázásig volt.

Előzmény: m61-008 maki (58771)
m61-008 maki Creative Commons License 2015.01.18 0 0 58771

Ha nem nagyon OFF, valaki leírná, hogy miről szólna ez az átépítés?

fantal Creative Commons License 2015.01.18 0 0 58770

Ebben az országban semmi nem maradhat titokban?! :) :P

 

A viccet félretéve, valóban ez a terv, de még csak informális szinten. Az összes nagyvasúti jármű kijönne a csarnokból is az átépítés idejére.

Előzmény: sagia77 (58769)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!