Keresés

Részletes keresés

Pedrofon Creative Commons License 2004.11.14 0 0 13535

Üdv, Ramsau83!

 

Úgy érzem, rengeteg mesélnivalód lesz nekünk!

Most csak azért nincs nagy élet a topicon, mert éppen matróztanfolyam van a Sopron vontatón.

 

Íme 1 kép a

 

Dériről Bajáról.
Pedrofon Creative Commons License 2004.11.14 0 0 13534
Ramsau83 Creative Commons License 2004.11.14 0 0 13533
Az előbb nem sikerült a kép feltöltése, most pótolom.
Ramsau83 Creative Commons License 2004.11.14 0 0 13532

Sziasztok!

 

Most találtam azt a fórumot és örülök hogy ennyien érdeklődnek a hajózás iránt.

Én 23 éve járom a Dunát, de voltam már a Rajnán is.

 

Szeretnék beleszólni 1-2 dologba.

 

Az Egernek nézett hajó Újpesten van? Az Eger és a Komárom horgonya is át lett építve patent horgonnyá. Már a nyolcvanas évek elején elfogytak a vontató hajókról a kígyófejes horgonyok. Az utolsó talán a Vác volt amely ilyennel büszkélkedhetett.

 

A jégtörők teljesítménye:

A Jégtörő X-ben 2 db Láng 6 LD 315 RF van motoronként 600 Le-vel

A XI-ben vízütés miatt cserélték ki a Lángokat SKL 6 NVD 48 U ra, motoronként 1000 Le-vel

A Széchenyi építése óta hordja az SKL-eket.

 

És egy kép Ramsau-ról, amelyet már 6 éve koptatok. 

gumidani Creative Commons License 2004.11.13 0 0 13531

"nem emlékszem már a címére"

Elolvastam már Riversea hozzászólását.

 

1917 IV. Károly - 1919 Sas - 1930 Szent Imre - 1950 Felszabadulás - 1976 után valamikortól Szőke Tisza (2)

 

1918 Zita királyné - 1919 Vércse - 1920 Szent István - 1965 selejt, szétvágva

Előzmény: gumidani (13530)
gumidani Creative Commons License 2004.11.13 0 0 13530

A Wilhelm Gustloffról még annyit, hogy az utasoknak egységes (osztálynélküli) elhelyezésük volt a hajón. Egyébként kifejezetten kisemberek tengeri üdültetésére használták a háború kitöréséig.   

Az embertársak ellen elkövetett gazemberségeket nem kell mai, meg tegnapi, stb. szemmel nézni! A gyilkosság Káin idejében és mai is egyaránt bűncselekmény. Az, hogy a technika fejlődése nagyobb tömegek egyidejű elpusztítását teszi lehetővé, nem változtat a tettes minősítésén. 

A kép Günter Grass könyvének hátlapjáról származik. (nem emlékszem már a címére)

Pedrofon Creative Commons License 2004.11.13 0 0 13529
MALWIN Creative Commons License 2004.11.13 0 0 13528

Köszönöm, nekem is megjött mélben!

Csak nem a búvárruhás vízilény az értelmi szerző nálad is?:-)))))

Előzmény: Pedrofon (13526)
Enzo Creative Commons License 2004.11.12 0 0 13527
És a daruskocsitkiemelődaruskocsit kiemelő daru (-skocsi) nem kellett?
Előzmény: Pedrofon (13526)
Pedrofon Creative Commons License 2004.11.12 0 0 13526
A teherautók és vízijárművek, valamint a mi jó batátunknak, Malwinnak szeretettel:01020304050607080910
Pedrofon Creative Commons License 2004.11.12 0 0 13525

Újabb hajó került magyar lobogó alá, a HERSO-1-et is üzemeltető FLUVIUS cég REGNITZ nevű önjárója.

 

regnitz
MALWIN Creative Commons License 2004.11.12 0 0 13524

De igen, a bal kerék felett ültem, és kicsivel felettem támasztottad a korlátot..:-))

 

Biztos az ilyen képek nézegetése közben jött fel a Szőke Tisza:

 

 

Kicsit közelebbről:

Előzmény: Enzo (13523)
Enzo Creative Commons License 2004.11.12 0 0 13523

Engem nem láttál véletlenül valahol a fedélzeten?

 

OFF

Ha a ruszkik "kiporszívózták" a roncsot, az nem egyéb közönséges hullarablásnál. Politikai nézettől függetlenül.

ON

Előzmény: MALWIN (13519)
MALWIN Creative Commons License 2004.11.12 0 0 13522

Nem cikk volt, asszem vagy az Aktív, vagy a Híradó adta a Retekklubon.

Csak félszemmel néztem, és a vasút-rendőrség kapcsolatról Te ugrottál be.

Előzmény: FOMA (13520)
MALWIN Creative Commons License 2004.11.12 0 0 13521
....ja és a Botond ugyan tényleg a medencésben van, csakhogy épp magasan fenn a parton....azt hiszem erre mondják azt, hogy "partra vetve"..
Előzmény: MALWIN (13519)
FOMA Creative Commons License 2004.11.12 0 0 13520
Egy ilyen álomra én is beneveznék.:-)

OFF
Szabadságon vagyok, így biztosan nem, bár mi is használjuk az ominózus Ao kocsit. A cikket nem olvastam, de 1ébként ők nem igazi vasúti rendőrök, csak a székhelyük van a Déliben, és - többek között - ott is járőröznek. A rendőrőrs sem rendőrőrs, hanem egy ideiglenes alegység, ahol nincs állandó állomány, alkalmanként vezénylik őket. Teljesen másképpen működik, mint a Keletiben, Nyugatiban, Debrecenben, Miskolcon, Pécsett, Szombathelyen, Szolnokon működő vasúti rendőrőrsök. Azért megköszönném, ha mailben küldenél egy linket, kiváncsi lennék a cikkre.
ON
Előzmény: MALWIN (13519)
MALWIN Creative Commons License 2004.11.12 0 0 13519

Szeva Foma,

már én is be akartam tenni, de annyi dolgom lett, hogy elfelejtettem,melyik napon volt..

Már megint az újságírói túlzások:

Csönd honol a Szeged alatti medencés kikötőben. Hideg napfényben villog a letisztult víz. Fémfűrész hangja karmol bele a némaságba egy hajóról. Szikrák pattognak, üvölt a fűrész, aztán elhallgat ez is – még hatalmasabbá válik a hallgatás.

 

Hogy oda ne rohanjak...

Ha nem venné észre a tisztelt zsurnaliszta, a Tiszán egész évben csönd honol-kivéve az az egy hónapot, amikor a VH teszi tiszteletét.

 

Ha már itt vagyunk, kövezzetek meg érte, de tegnap azt álmodtam, hogy a feljavított Szőke Tiszával zsilipelünk Törökbecsén.

Én a kerékdobon utaztam, és láttam a hajóorrot, ahogy hasítja a nyári Tisza vizét...

 

Off:

téged is lehetett látni tegnap a Déli-pályaudvari rendőrörs képein?

On

 

Előzmény: FOMA (13518)
FOMA Creative Commons License 2004.11.12 0 0 13518
TAYFUN Creative Commons License 2004.11.12 0 0 13517
  Az a Füred, nézd meg a szögletesített, ráhegesztett farát
Előzmény: jakyg (13516)
jakyg Creative Commons License 2004.11.12 0 0 13516

OK! Bár szerintem ez nem politika.

Csak megdöbbentem, mert bevallom, én még nem hallottam erről a katasztrófáról.

 

Más: Ezt az Eger-Füred dolgot valóban tisztázni kell. Én még azt se nagyon hittem, hogy a Füred teste, az Eger végképp valószínűtlenül hangzik. Mérd csak le!

Előzmény: gigabursch (13515)
gigabursch Creative Commons License 2004.11.12 0 0 13515

Maradjunk a hajózásnál! Eddig sem a politikai nézetekről szólt a fórum.

Hajózás, hajózási múlt, hajózási "kegyhelyek", Régi-régi történetek.

A politikai része maradjon meg annak ami valójában. Adott esetben a környezetet ismertesse, hogy a hátterét értsük, de ne erről szóljon a topikunk!

Ahogy pl. Zoli66 bemutatta elegendő, a többit ne itt tárgyaljuk meg!

gb

Előzmény: jakyg (13514)
jakyg Creative Commons License 2004.11.12 0 0 13514
Hogy ki mindenki irtott ki mindenkit, azért az egy összetettebb dolog ennél. Lehet, hogy van fehér és fekete, de a szürkének is igen sok árnyalata létezik. Csak van amiről sokat hallani, s van amiről alig. Az első világháborúval kezdődött az a háborúskodás, amikor az ellenfelek kifejezetten irtották egymást. Ezért szörnyebb a XX. század pl. az ún. „ötét középkornál”, ami talán nem is volt olyan sötét. 

Azzal egyetértek, hogy „nem mostani szemmel kell lázni ezt a tragédiát”. Általában közelebb vinne sok esemény megértéséhez, ha nem mai szemmel néznénk csak az események menetét, hanem megpróbálnánk magunkat beleképzelni az adott korba.

Előzmény: tpuppi (13513)
tpuppi Creative Commons License 2004.11.12 0 0 13513

A GUSTLOFF tragédiája a háboru után nem érthető, de abba az időbe mindent el lehetet mindani a németekről csak azt nem hogy nem érdemelték meg. Egész Európa gyűlölettel beszélt róluk és egy nemzet se sajnálta Őket mivel korábban kiméletlenül irtották a lakoságot, seni nem tudta megállitani Őket. Nem mostani szemmel kell látni ezt atragédiát. A lengyeleknél méga nyáron is jobb volt nem németül beszélni mikor kint voltam. Még sok nemzet nem tudja megbocsálytan nekik

ezt a kis népirtást a huszadik században.

Előzmény: Zoli66 (13490)
MALWIN Creative Commons License 2004.11.12 0 0 13512
Olvastam a könyvet.
Érdekes nézőpontból tárgyalja a témát, de -mint Grasstól általában megszokott- tényszerű, pontos.
Előzmény: riversea (13502)
gigabursch Creative Commons License 2004.11.12 0 0 13511

Nem azért taníttatott az apám mérnöknek, hogy ne mérjek!  :-)

 

Előzmény: viking star (13510)
viking star Creative Commons License 2004.11.12 0 0 13510

vagy:

 

8 méter szélesség alatt B.füred, felette Eger, VAGY(!!) a B.füred korpusza, megszélesítve :))) (mer' amit hosszából kivágtak, berakták szélibe:)))

 

lehet, ezt már sosem tudjuk meg, mindenesetre én az ablakkiosztás miatt egyértelműen füredi vontatóra szavazok.

Előzmény: gigabursch (13508)
gigabursch Creative Commons License 2004.11.12 0 0 13509

Utánakérdeztem viszont a nagy jégtörők teljesítményeinek

 

Jégtörő X. 2*600LE SKL hat hengeres, szívó

Jégtörő XI. 2*600LE SKL hat hengeres, szívó

Széchenyi 2*1000LE SKL hat hengeres, turbó

 

Mekkor a dönögölők paraméterei? Teljesítmény, fordulat/perc, tömeg, excenticitás?

gigabursch Creative Commons License 2004.11.12 0 0 13508

Akkor viszont lehet hogy a Marcinak mégiscsak igazsága van, mert ő határozottan állítja, hogy amire a Széchenyi rákötve áll. az az Eger, csak kivágtak belőle x métert.

hmmmmm....

Újabb talány...

Jövő héten jön a mérőszalag!

8m.es szélesség felett Eger, alatta Balatonfüred. ozt punktum

Előzmény: viking star (13507)
viking star Creative Commons License 2004.11.12 0 0 13507
jah, természetesen eme kincsnek a szerzője is Pedrofon barátunk
Előzmény: viking star (13506)
viking star Creative Commons License 2004.11.12 0 0 13506

Az Eger m/s horgonyát is lecserélték!!!

 

Itt a bizonyíték:

 

Eger vontató a beolvasztásra várva:

 

 

Előzmény: gigabursch (13494)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!