zjakabfi! Nem tudom a menetrendi részleteket, annyit infóm van, hogy szűnik meg járat, a Siófok-Füred-Tihany pedig besűrűsödik a hajóknak, valószínűleg nem lesz sok állásidő, bár óránként így nem lesz járat.
A Bakony "G" járatban maradása jó hír. Az elkészült menetrend mennyiben különbözik az ezévitől, van e megszűnt járat, vagy van-e új járat. Bakonnyal mik a tervek?
hajókanno 13340-ben felrakott Badacsony sólyafotóhoz annyit, hogy itt még nincs rendesen kisólyázva, csak ki lett húzva, de a sólyafákon van, azért ferde ennyire. Már alatta voltak az emelők, de ma fogják csak alábakolni.
Mivel a kiliti sólyatéren lévő uszály múlt héten visszakerült a nagyvízre, ezért gondolom nincs szükség a vízre, vagy egyszerűen hogy ne fagyjon be (15 perce készült fotók). :-)) Egyéb infó: kb. 3 hét múlva tudok az érdeklődöknek elektronikus formájú menetrendet küldeni, addigra lesz pdf-ben, a nyomtatott megjelenés januárban várható.
A balesetek okainak felderítése még a közúton sem mindig lehetséges. Az esetek egy részében nem nagyon tisztázható az egymásnak ellentmondó állítások közül, hogy melyik hazugság. Pl. a forgalomirányító lámpáknál egymás útját keresztező járművek ütközésekor többnyire mind a kettő zöld jelzésre ment a kereszteződésbe a saját állítása szerint. Ha nincs tanú, csekély az esély az igazság kiderítésére. Ha az egyik meghalt, akkor a másiknak van igaza.A vizen féknyomok, sodródási nyomok, vagy lehullott törmelékek sem maradnak a helyszinen. Így, sejtésem szerint, eléggé nagy esély van a cselekedetek utólagos szépítésére. Más részről, igen nehéz megtudni, hogy a balesetben elhunyt személy mit és miért csinált a baleset esetén. Találgatni persze lehet.
Halottnak nyilvánították azt a négy osztrák férfit, aki csütörtökön veszett a Dunába Bécsnél. A rendőrség vasárnap feladta az áldozatok utáni keresést. Ezzel hatra nőtt a bécsi hajóbaleset halálos áldozatainak a száma. Egy osztrák kirándulócsoport motoros bárkája csütörtökön este összeütközött a Dunán egy uszállyal. A bárka elsüllyedt, a fedélzetén utazók közül csak kettőnek a holttestét találták meg.
A hatóságok feltételezik, hogy a bárka kapitányát elvakították az osztrák fővárosnak a Duna vízén is visszatükröződő fényei, és ezért nem vette észre a vele szemben közlekedő uszályt.
Nem hittem volna, hogy már kész is vannak a menetrenddel...
NEm tudnád elküldeni mailben, ha megvan, gondolom nem titikos, ha már a nyomdában van, meg ugye a BHRT nem MÁV...
Sajnos mostnában egy ideig a kelletténél több szabadidővel rendelkezem, így, ha még nem késő, érdeklődnék a matróztamfolyammal kapcsolatban. Aki majdnem nulláról kezdi, és vidéki az kinél érdeklődjön?
Nem akarok felelőtlen igéretet tenni, de ha szombaton a mentőhajóval megyünk a tanfolyamra, akkor lehet, hogy jön velünk az egyik tagunk, aki hiteles, konkrét infóval rendelkezik a Váci havária vizsgálatát illetően. Azt nem tudom, hogy elmondhatja-e?!
Szerintem nyilvánosságra kellene hozni ezeknek a szomorú eseményeknek a vizsgálati eredményeit, hogy a többiek okulhassanak belőle!
Amit a kompokról írtál...
Naponta járok az egyikkel, sajnos tisztában vagyok a hajó műszaki állapotával és a személyzet töltöttségi fokával is...Néha nagyon félek!
RAjtam sokan röhögnek, mikor azt mondom, hogy a hajózás veszélyesebb üzem mint az autózás, mert ha baj van itt nem tudsz leülni az út szélére várni a mentőt...talán ezért nem vagyok hajlandó meginni egy sört sem , ha én vezetek.
Mugglival pont ezt beszéltük, hogy ennek a kis Greinnek - bár fürge hajó volt - a korpusza alig ért a vízvonal fölé fél méterrel, így nem volt nehéz a félterhes két darabbal hegynek jövő toló alá keveredni, ráadásul az még jól meg is tolta felfelé a vizet. Ha kitért volna valamelyik irányba, talán elkerülhető lett volna a tragédia, hiszen ha a tolatmány orra "szabad vizet ér" akkor a kishajó szépen lecsúszik az oldalán, és csak horzsolásokat szerez. Sötét volt, de nem volt összefüggő a köd, csak foltokban (estleg vízpára lehetett a vizen) ellenben a tolónak a radaron látnia kellett a felé tartó képződményt, ahogy Muggli is mondta, adhatott volna légkürtöt, sőt, fényjeleket is. A váci havária anyagát nemtudom meg lehet-e ismerni, de szerintem annak a miértje is majd ugyanúgy a múltba vesztik, mint ahogy azt sem tudjuk, hogyan is volt, hogy az Antye motorosnak sietős volt a dolga zsilipbemenet, de aztán inába szállt a bátorsága, s a zúgók közé sodródástól való félelmében meghátrált s farral kitolta a Gyöngyöst vontájával együtt a partra, vagy a Dumbier esete, amit szintén ráfoghatunk a sötétre, az áradásra, az esőre, és a hogyképzelik, hogy ott vannak a zúgók és nincs védőgát ami megállítja a belesodort hajókat-ra (kik is a hibásak, miért is kellett így sietni...elvégre ez nem rajna, hogy akkora a forgalom, mint a kerepesi úton a lámpánál, hogy jajj még talán átférek...). A vizsgálat még folyik, aztán majd egyszercsak nem folyik, lezáródik, az eredmény pedig a semmi, de az is egy kiadós vasárnap reggeli ködben, a Duna fölött.:) Vannak persze egyértelmű, kikövetkeztethető hírek is, például ha este fél11kor megérkezik a horány-alsógödi kiskomp, kikötik, és másnap reggel nincs a helyén, ellenben megtalálják az egyik pesti hídba akadva, akkor itt minden nehézség nélkül kideríthető, hogy az utolsó menetre igencsak bemálnázódott révészek nem megfelelően kötötték ki a révet, osztán egy Moldávija hajnalban adott neki vizet, hogy leakadjon, és vigye magával. Csakhát nem minden havária ilyen egyszerű, a vizsgálatra bízzuk, mást nem tehetünk...
Hmm...holnap (azaz ma) reggel feltétlen fotózzátok a Sopront!...meg a sok álmos matrózt, aki egész éjjel topikozott....:)))
Hacsak nem előzésben volt a két tolatmány?! De utólag majd a dolgoknak világossá kell válni mindenki számára, hogy hadd legyen a jövőben kevesebb ami nem szép a hajózásban.
Ez jó kérdés, illetve kérdések. Valaki valamit marhára elb.....t! A "Grein" hajóvezetője nem ivott, eléggé megfontolt ember volt. Rádiója volt, radarja nem. A tolónak kellett legyen radarja. Egy 10 méteres vashajó igen jól látszik a radaron. Ha azt észleli, hogy egy másik hajó nem tér ki, akkor legalább a kürtöt kell használja. Nem tudjuk, megtette-e. Azt írták, kellőképpen és megfelelően ki volt világítva a tolatmány, de párás időben ez meddig látszik? Nem tudom, nem értem a dolgot. A korlátozott látási viszonyok melletti hajózásnak kemény szabályai vannak. Este történt a baleset, nem ködben, de erős párában. Valahol a Duna-csatorna felső zsilipje fölött. viszonylag szűk helyen, erős sodrásban. Ha jól emlékszem, akkor ez amolyan jellegzetes kitűzős hely, ahol fordítva szoktuk kerülni egymást. Tudtommal több baleset is volt már itt, tehát aki erre jár, elővigyázatosan kell közlekedjen. Mindkét fél így tett? Nem tudni. Én a toló felelősségét vizsgálnám, hisz ő rendelkezett jobb műszerezettséggel. Meglátjuk, mit hoz ki a vzsgálat.
talán más is felfigyelt a második link alatti híradás utolsó mondatára: "egyelőre teljesen tisztázatlan hogyan következett be az összeütközés. teljesen bizonyos ugyanis hogy röviddel a szerencsétlenség előtt egy másik tolóhajó épp csak el tudott kerülni egy összeütközést."
ezek szerint már egy másik hajónak is majdnem nekimentek? ezesetben biztos hogy nem véletlen baleset volt ui.
Ma találkoztam sok öreg folyami hajóssal, akik szintén megszemlélték a kinyomtatott képet. Ezen a képen jól kivehető az, ami miatt ez nem lehet az SMS "Szamos", azon kívül, hogy HA-JÓ parancsnok úr mondta, hogy ő látta, amikor Baján szétszerelték az akkor már FK202-t. Ez a valami a hat darab testablak, ami csak a "Temes" osztályú monitorokon volt rajta, illetve a későbbi kisebb őrhajókon ("Csuka" osztály). Tehát, ha ez egy szélesebb test, akkor a "Temes", vagy a "Bodrog" maradványa. Kellene, ha megvan az embernek, a hajó hátsó traktusáról is egy kép, hogy ott is voltak-e testablakai, jó lenne a beazonosításhoz. Ha ez így igaz, akkor ez a hajó 1904-ben épült, ha minden igaz, akkor Óbudán. Üdvös lenne kimenni és közelebbről készíteni pár képet, hátha van még olyan jel, ami az azonosításban segíthet.
Jó kérdés, hogyan sikerült a tolatmány elé kerülni, a másik jó kérdés, mikor vette ezt észre a tolatmány vezetõje és mit reagált rá? A balesetek annyiban érdekesek, hogy hogyan lehet elérni, hogy a jövõben kevesebb ( Pl. ilyen "keresztbe/hosszába" ) baleset legyen. Tudja valaki, miként lehet pl. a váci kompos havária anyagait megismerni? Gondolom ezek nem titkosak. : Laja
Persze lehetne belőle múzeumi darab, mit a kompház mögött évek óta rothadó Csepelekből, (kép róluk az aknásznaszád topic-ban!) de assszem a tulajt csak jelentős összeggel lehetne meggyőzni, hogy az enyészet helyett a múzeum a nemesebb cél!
Léccci áruld el, hogy milyen motort látunk a képen!
- A horgonycsörlő a Dkeszi- Horány között közlekedő komp horányi kikötőjében található, állítólag sólyagép lesz belőle! Lehet, hogy negatív a hozzáállásom, de ismerve az ottani állapotokat nem nagyon bízom benne, hogy valaha is működni fog!
- Nagy tisztesség egy magamfajta hobbihajósnak, hogy fedélzeti nyílásokat zárhat le egy IGAZI HAJÓN! Remekül vágok és fúrok menetet (hála a 9-es számú Ipari Szakmunkásképző Intézet szakoktatóinak), nem fogtok csalódni bennem!
Azt sem szégyenlem bevallani, hogy én meg "gépházfüggő" vagyok és ugye a csavar is gépelem....
Hétfőn a hajóskönyv miatt dokihoz kell mennem, de onnan a kikötőbe megyek.
- matróztanfolyam:
A vízimentéssel kapcsolatos érdeklődés okán ha nem fegy vagy havazik szombaton a mentőhajóval érkezünk a tanfolyamra, (ha valami közbe nem jön*) és megpróbálunk mindenkinek mindent megmutatni, elmondani....Persze ha ezzel nem zavarjuk a tanfolyamot.
Mégegyszer köszi a lehetőséget!
* = bár én vagyok az Elnök a mentőhajó ügyében a Mentési Vezető az illetékes, tőle én is csak kérhetek!(ez ám a demokrácia!:-))) )
Viking "Kerékállásfüggő" Star mester az utat egész szépen leírta.
Egy kis beszámoló a Mi Jó Tigrisünkkel kapcsolatos a tervekről:
Holnap reggel 8-kor gyülekezik a személyzet a hajón, majd némi rendezkedés után behajózunk az Újpesti Hajójavítóba.
A gyári oldalra kötünk, ahol hétfőn reggel megkezdődnek a javítási munkálatok.
Fő csapásirány: a bal főgép 2-3 és 7-es hengerfejeinek levétele, a tapasztalt hibák (vízfolyás, csipogás) rendbetétele, illetve az olajnyomás-problémák eredetének felderítése és kiköszöbölése.
Párhuzamosan a kölcsön-Hatz beépítése, illetőleg a saját Hatzunk beépítése.
(Ezzel kapcsolatban zárójelben jelezném az illetékeseknek: nem kellene elgondolkodni ezzel kapcsolatban egy s máson?)
Az elektromos szervíz a 24-voltos rendszert is át fogja nézni. Tavasz óta sajnos eléggé betegesen működött az akkutöltés, illetve valamiféle mítikus rövidzárlat miatt időnként lemerültek az akksik.
Az MHE hivatalos vállalásán - a személyes lehetőségek figyelembe vételével napi 1 fő motorszerelő gépész biztosítása - felül a fedélzeten megjelent Tisztelt Társaság számos feladat elvégzését vállalta.
(Így, hogy nem beszélhetünk egyesületi részvételről, lassacskán ki kellene találni már valami megnevezést, amivel frappánsan hivatkozni lehetne a Tisztelt Társaságra...)
Ezek közül a legfontosabb a hajó éjszakai őrzésének megszervezése és biztosítása.
Előzetes beosztás alapján minden nap este 6-tól másnap reggelig strázsa lesz a hajón.
Ezzel kapcsolatban egy kis kiegészítés: egy-egy este természetesen nem csak egyetlen ember maradhat a hajón, ha esetleg többen is lent szeretnének aludni, természetesen lehetőség van rá!
Az unalmas esti órákban befejezzük a tavasz óta várva várt fedélzeti és gépleltárt.
Pneudani irányításával egy különítmény a felső fedélzeten a tavasz óta húzódó trepnizést fejezi be.
Dunaimentők egész héten a hajón lesz, már neki is körvonalazódik egy igen szép feladat: a szintén a tavasz óta a fiókban hentergő rézcsavarok felhasználásával (remélem, szeretsz menetet vágni...) :-))) a fedélzeti búvónyílásokat kell lezárni.
Jövő hét végén matróztanfolyam!
Pénteken délután 5-től várjuk a tanfolyamra beszállókat!
Előadások lesznek pénteken és szombaton este.
Szombaton és vasárnap nap közben gyakorlati foglalkozások lesznek.
Neszmélyre a tervek szerint november 20-21-én viszük vissza a hajót!
A sólyán a Badacsony van, tegnap lett kihúzva (fotókat majd teszek fel)
A Baross van egyedül a révben, minden más személyhajó és komp Siófokon van, vízépítő munkák természetesen folynak
A Füred még üzemképes, lesz még rendezvénye idén, a többi hajó leszerelve.
A Siófokba még nincsenek a hajtóművek visszaszerelve, dolgoznak rajta
A jövő évi menetrend kész, most megy nyomdába. A Bakony marad a G-járat, a Siófok-Füred-Tihany szakaszon a két katamarán fog sűrűbben járni.
A webkamerát a Balatoni Fejlesztési Tanács üzemelteti (www.balatonregion.hu), az ő weboldalukon is van link. A BHRT már jelezte nekik, ők nem is tudtak róla. Célszerű lenne levélben többeknek jelezni, hogy lássák: fontos.
Az illető az újvidéki hajóállomás alatt 1-2 km-el fotózta a gyanús korpuszt. Elküldte a zsugorítás nélküli képet, hátha ebből többet tudunk kideríteni.