Keresés

Részletes keresés

MALWIN Creative Commons License 2004.11.16 0 0 13632
Előzmény: MALWIN (13629)
Streetride Creative Commons License 2004.11.16 0 0 13631
Bocsánat! Őse volt, nem öccse!
Előzmény: Streetride (13630)
Streetride Creative Commons License 2004.11.16 0 0 13630
Úgy, hogy ez nem a hajóállomás, hanem a Regdon úszóegylet úszóháza. Ez volt a Szabadság, a Béke és  Tisza úszóházak öccse!
Előzmény: MALWIN (13621)
MALWIN Creative Commons License 2004.11.16 0 0 13629
Előzmény: MALWIN (13628)
MALWIN Creative Commons License 2004.11.16 0 0 13628
Előzmény: MALWIN (13625)
Enzo Creative Commons License 2004.11.16 0 0 13627

Ezek mikor készültek, és hol?

Széép kis veterán.

Előzmény: riversea (13624)
Enzo Creative Commons License 2004.11.16 0 0 13626

A közelebbi a Szentes (Ex-Fonyód)

A távolabbiról a felbontás miatt nem állapítható meg a neve, de vagy a Hegyalja (ex-Tihany, ma VárKert), vagy az Óbuda.

Előzmény: MALWIN (13623)
MALWIN Creative Commons License 2004.11.16 0 0 13625
Előzmény: MALWIN (13623)
riversea Creative Commons License 2004.11.16 0 0 13624

Bócman: zizis kép a 13567 hsz-ban.

 

Guberavera: a hétvégén beszélgettünka radarvisszaverőről, ezt a kedves kis hajót -  a Siót - is felszerelték vele. Nem ártana a naszádra sem egy. Üdv: rs.

 

 

 

 

MALWIN Creative Commons License 2004.11.16 0 0 13623

Namiafene?

Megtudná mondani valaki a képen látható hajók neveit? És hoyg micsoda forgalom...egy csanyi kikötőben...Rögtön megesz a sárga irigység..

Előzmény: MALWIN (13621)
Enzo Creative Commons License 2004.11.16 0 0 13622
Ezeket nem Tápén gyártották? Lepencén is volt hajógyár?
Előzmény: Ha-Jó (13620)
MALWIN Creative Commons License 2004.11.16 0 0 13621

Találtam egy régi szegedi képeslapot.Itt még a Móra-múzeumnál volt a hajóállomás, a vízibástyától délre.Érdekes, mert ahogy tiszai hajósokkal beszéltem, valamennyiőjük szerint  mindig is feljebb volt, a mai Novotel szállónál. Hogy

 is van ez?

 

Ha-Jó Creative Commons License 2004.11.16 0 0 13620
Ennyi erővel akár részeg is lehetnék!
Ha-Jó Creative Commons License 2004.11.16 0 0 13619
Ezt a beszarást még gyakorolnom kell. Nagyon elgugták a szélen.
Ha-Jó Creative Commons License 2004.11.16 0 0 13618

Következik a Lepencén frissen vízrebocsátott Tepertő, a hétből valamelyik. Bocsánat, a kilencből.

Üdv Ha-Jó

Zoltika Creative Commons License 2004.11.16 0 0 13617

"1930-tól az üzem megszűnéséig dolgoztak a Borsig (Berlin) gyártású JDŽ 30 - 011, 016, 029, 031 és 034 számú mozdonyok. Eezek közül három állítólag ma is az elárasztott területen van. Műszaki adataik: 1E tengelyelrendezés, 21,4 m hosszúság, 65 km/h max. sebesség, 25 m3 víz- és 10 t szénkészlet, kb. 100 t saját tömeg."

(idézet gumidanitól)

Előzmény: Ha-Jó (13616)
Ha-Jó Creative Commons License 2004.11.16 0 0 13616

Gumidaninak küldöm a következő mozgonyokat. 

A kérdésedre LEÁNYFALU a válasz.

Bócman Creative Commons License 2004.11.16 0 0 13615

Fuvar van, nem is kevés, csak elmegy közúton meg vasúton.

A vizi lobbi túl gyenge (nincs...)!!

 

Ha megfelelő erőfeszítéseket tennének, becsukhatná a kaput egy csomó fuvaroscég - no meg nem mennének gajjra az utak másfél-két évente!!

 

 

A másik meg az, hogy a tolóhajózást a zsilipelt felsőszakaszon sem tudod kihasználni. Egy hajó 2 bárka.

A tólózás a széles, mély, lassú vizekre optimális. Az általad említett bivalyok is csak Linz Voest Hafenig emberkednek a "rengeteg" bárkával...

Odáig is csak Bős megléte, meg az ötezer lovas új gépek beszerelése óta.

 

 

 

 

 

Előzmény: trophy (13612)
Bócman Creative Commons License 2004.11.16 0 0 13614

DPT a.s. Záhrádnicka 16, 94501 Komárno.

 

:-)))

Előzmény: trophy (13593)
Bócman Creative Commons License 2004.11.16 0 0 13613

Komárom alatt már nem voltak a hajókon az uszálykalauzok!!!

 

Előzmény: gigabursch (13592)
trophy Creative Commons License 2004.11.16 0 0 13612

Szerintem nem jó a hasonlat. Ne az önjáró hajózással hasonlítsd a vontató hajózást, hanem a tolóhajózással. Itt a fuvarozott mennyiség ugyanakkora (emlékezz milyen falukkal szokott menni az ukrán flotta, vagy a Melk-Ybbs-Linz-Tulln négyes) a bérköltség viszont negyede. Ráadásul a sebességről nem is beszélve.

A probléma ott van, hogy fuvar nincs!

Előzmény: Bócman (13605)
Bócman Creative Commons License 2004.11.16 0 0 13611

Készült néhány kép a beteg öreglányról, no meg csináltam pár képet a sólyatéren is!!

 

 

 

Ez itten a főnagygebac, a blokk repedése, ami újfent folyik...

 

 

 

 

 

 

Ez itten egy apró kis gyűszű...

 

 

 

 

Marci doktor és egy dugó...

 

 

 

 

 

Ezt a szegényt jól orrbavágták. Szerintem egy darabig még várni kell, mire megint Regensburgi utat kapnak majd...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Egyes szerencsés alakok meg új gépet kaptak...

Bócman Creative Commons License 2004.11.16 0 0 13610

A zizis kép lemaradt!!!

:-))

 

Ami az ötös sort illeti:

 

Minden egyes szakaszra megvan a megengedett legnagyobb csurmaméret.

 

Komárom-Budapest között rendszeresen hoztunk 5 darabot egymás mellett.

Előzmény: riversea (13609)
riversea Creative Commons License 2004.11.16 0 0 13609

Völgymenetben a gép nélküli hajó (uszály) manőver és kormányképessége sokkal rosszabb, ezért rövid csatolásban a hajó tudja kormányozni, fordítani őket, az ellenállás és a csavarhatás ugyan így nagyobb, de lefelé ennek kisebb a jelentősége mert a folyó úgyis rásegít. 5 darabot tényleg nem szoktak egymás mellé kötni (én legalábbis max. három egymás mellé kötött 1000-es vagy 1300-asra emlékszem, de igazából ennek csak a hajózóút és a hídnyilás mérete szabott határt. Ezen a képen egyébként kis köves uszályokat hoz a Szob, egy 400-ast (mégpedig a 413-ast, ami később Z lett és most a Moszkva bázison van, nem messze onnan, ahol ez a kép készült), valamint 3db 600-as és egy db 100-as jelű!!! uszályt (hát én ilyeneket már nem is láttam, csak 700-ast).  Tehát a vonta szélessége nem lehetett sokkal több, mintha 3 db 1000-es lenne. Az Al-Dunán egyébként két vagy több sort csatoltak fel rövidere, például azen a képen, ahol a Tatabánya 6 darabbal hasít völgymenetben. Az is jól megfigyelhető, hogy a csiga mennyire ráveri a vizet a középső terhes uszályra. Giga, völgymenetben is teljes erővel járt a hajó, kivéve, ha valami miatt meg kellett lassítani. Üdv: rs.

 

 

Előzmény: LajA (13598)
Ha-Jó Creative Commons License 2004.11.16 0 0 13608
Na talán most!
Ha-Jó Creative Commons License 2004.11.16 0 0 13607

Kedves Fijjug!

Talán sikerül valami meglepit küldenem.

ha ez sikerül, küldöm a többit is.

 

Üdv Ha-Jó

gigabursch Creative Commons License 2004.11.16 0 0 13606

MEGVAN!!!

 

A Paks szétbarmolását láthattam 1991-ben. Erősdítsen meg valaki, vagy cáfoljon meg! Azt gyújtotta fel a brazil gépsor.

(hiába, én is öregszem)  :-(

Előzmény: gigabursch (13594)
Bócman Creative Commons License 2004.11.16 0 0 13605

Természetesen ez is igaz,  de azért ez nem ennyire egyszerű a hollandusokkal...

 

Elsőként a dunai "szocialista nagyvállalati" struktúrát említeném. Minden dunai cég, még a kökeményen "kapitalista" Bajor Lloyd, meg a DGT is igazi állami nagyvállalatként működött. Ennek elődleges oka az államközi szerződésekkel kőkeményem felosztott és szabályozott "álpiac" volt. Egyszerűen nem volt verseny!!!

Másrészt ezek is valóban állami tulajdonú vállalatok voltak. És hát bizony - mint olyanok - pontosan olyan jól gazdálkodtak, mint nálunk most a Malév, a BKV, vagy a Máv.

(Lehet akármekkora baromságokat csinálni, Álambácsi majd mindent kifizet, minket meg "érdemeink elismerése mellett más, fontos vezető beosztásba helyeznek".

 

A vontatás halálát - a DMR-től teljesen függetlenül - a Straubing, Geisling, Freudenau, és Bős duzzasztóművek elkészülte, ezzel együtt a gázlók, hajlatok, és marha folyású vizek megszűnése, valamint ettől teljesen függetlenül, de párhuzamosan a vontatópark végzetes elöregedése játszotta a főszerepet.

 

A hajlatok ugyanis nagymértékben behatárolták az áthaladó hajók méretét és terhelését.

 

A rendszeres időközönként és hosszabb időtartamig 15-16 decis gázlókon az önjárókat nem lehet nyereségesen üzemeltetni.

 

A 11-12 decis merülésű kisvizi vontatók (Inotás, Gyöngyike, csiribirik) viszont elvittek 3 uszályt, egyenként 60-80 vagonnal. Azaz egy fuvarban elvittek 2-250 vagont.

 

Ezen felül ugye a vontató-uszály rendszerben a gépnek nincs holtideje!!!

 

A Mahart példáját nézve:

 

A vontató 2-3 uszállyal felért Regensburgba kora reggel, megálltak vásárolni 2-3 órára (ha egyáltalán engedték őket), és a Rensburgban álló uszályok közül elhoztak 2-3-at. Az uszályokat kirakták amikor kirakták, azokat a következő hajó hozta el.

Közben az első hajó már rég leért Komáromba, ahol lerakta az üres sleppeket, és elindult a következő 2-3 darabbal. Időnként egy hajó összeszedte a falut Komáromban, és lehozta Budapestre. Itt már várta a 8-10 darab megrakott uszály, és már szaladt is velük fölfele.

 

Aztán Komáromban lerakott 6-7 darabot, és 2-3-mal indult tovább.

 

A cég legdrágább eszközei, a hajógépek gyakorlatilag napi 24 órában üzemeltek. Csak a relatíve olcsó eszközök, a gép nélküli uszályok várakoztak.

 

5-6 hajóval, meg kb. 20-25 uszállyal folyamatossá lehet tenni a rendszert.

(A Mahartnak volt ugye a Tatabánya, Dorog, Inota, Sopron, Gyöngyös, Ózd, Szombathely, Mátra, Mecsek, Vértes, Cserhát, Komárom, Eger, azaz 13 vontatója. Azaz bőven megvolt a szükséges mennyiség...)

 

 

Ami a személyzetet illeti: a bérköltség ugyan jelentős tényező a hajózásban, de korántsem meghatározó!! Hasonlóan lényeges az üzemanyag, az amortizációs költség, és a fenntartási-üzemeltetési költség is!!

 

Egy vontató és a 3 uszály összesen 24-25 fő személyzetet kívánt. Ehhez képest egy 7-8 napos úttal felvitek (átlag) 2000-2500 tonnát. Egy önjáró körülbelül ugyanennyi idő alatt fele ekkora mennyiséget visz el. Azaz fele akkora árbevétel realizálódik. 

 

Szóval nem is olyan egyszerű ez...

Előzmény: guberavera (13601)
Ha-Jó Creative Commons License 2004.11.16 0 0 13604

Helóka!

MALWIN, gumidani, riversea: Köszönöm a segítséget.

 

Üdv Ha-Jó

gigabursch Creative Commons License 2004.11.16 0 0 13603

Van egy jó hírem:

Mivel sokszor beszélgettünk a kerékállásban a GPS-ről, ezért az egyetemünk geo jegyzetének vonatkozó részét kinyomtattam és elviszem a Sopronra. Megtalálható lesz a kerékállásban a "sportkormány" mellett. Kéretik oda visszatenni, hogy bárki elolvashassa (15 oldal összesen).

gb

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!