Az első szérián 15" a felni mérete. A gumi pedig 195/65x15, kombikon 205/65x15. Nekem minden gumim ekkora, semmi baj nincs vele. Vaterán keress lemezfelnit, de lehet hogy az alu sem drágább sokkal.
Te most végignyálazod az összes fórumot hogy ki van megelégedve ezzel a motorral? :)))) Jó szórakozást hozzá, bár az a helyzet, hogy kezd kicsit unalmassá válni...
307 fórum.---"Nekem 1.6-os 110-es HDi SW van, 5,5 éves, 140ekm. Istenkirály. Fogyija tuningprogival 5,0 - 5,2 az utóbbi 3-4x 10000 km-en, és ebben sokezer km-nyi 150-es tempomatos etapok is vannak... (németországban.) Olaj/olajszűrő cserét én 10.000-enként csinálok a 20.000 helyett, egyébként eddig mechanikai hibái voltak csak (kerékcsapágy). " -Miért csak itt a c5-ön utálják annyira ezt a szserencsétlen motort??
Hát az enyém még első szériás, 2002-es. Ennek megfelelően 235ezer van már benne. Hogy az előző gazdái mit műveltek vele nem tudom(májusban vettem), de üzembiztonsággal nincs gond. Mondjuk az igazsághoz hozzátartozik, hogy mióta castrol olaj van a váltóban, nem vált olyan finoman mint kellene, így azt hamarosan cserélem is le, nem érdekel az ára. Soha többé nem használom semmibe ezt a márkát!
A fogyi országúton 6 körül, de városban nagyon szereti a hasát, 8 alá sosem fog menni, de a 9 pontosabb érték. Igazából autópályán a legjobb, 130-nál megnyomod a tempomatot és az átlagfogyasztás 7,2.
Az hogy kényelmes-e egy automata? Tessék kipróbálni egyet! ;)
Neked mennyi van a gépben? Az automata nem igényesebb/ költségesebb mint a manuális? Fogyasztásban mit mutat?
Én is gondolkodtam benne, de csak egyet láttam 2Mft-ig a használt autón 175 ezerrel, céges volt, de már nincs fent. Pedig biztos marha kényelmes tud lenni a városban.
Az a 37 picit már elmúlt. :) Na nem nagyon, de odavan... Viszont nem vagyok rohanós fajta, általában betartom a szabályokat is, drága a fénykép. Viszont ez nem jelenti azt, hogy néha mikor minden passzol ne lépnék oda kicsit. Amúgy a gyorsulást jobban csípem mint a nagy tempót. ;)
Nyilván nem is Rád gondoltam, csak úgy általában írtam. Én nem új autót vettem, hanem egy 9éves C5 kombit. Nekem nagy motor kell bele, mert imádom hogy csak ráteszem a lábam a gázra és 170-ig folyamatosan húúúúúz. Utána már nyugdíjasra vált az ótómata váltó, de ez ilyen. A külömbség a kicsi és nagy motorok között, hogy ennek lehet tolni és nem kérdez vissza. Később sem... ;)
Természetesen mindenki azt gondol amit akar ( egyelőre..) Sőt azt is vesz amit akar, vagy tud.Az én kettőstömegűm 100.000-nél tart, köszöni jól van, azt sem tudom hogy létezik.. És hogy mit köszönhetek neki?? Pl semmi rezonancia az autóban..A váltógombra rátehetsz egy gyufásdobozt, nem fog leesni. Teljesen nem volt hülye aki kitalálta. Na jó, félig lehet.. Az előbb csak azért szóltam hozzá a témához mert nem hiszem, hogy olyan rossz ez a motor mint ahogy ezt megpróbálják beállitani. Bocsánat.-szerintem, és személyes tapasztalat alapján. ( Miért háború van..?) :-)) De most elhúzok, és fejemre húzom a takarót, mert jön Betg kollega, oszt jól megmondja nekem a frankót...:-)
"Kishazánkban nem divat beismerni ha valami nem tökéletes, inkább elsiklunk az apró hibák felett." Nem erről van szó. Volt már egy pár autóm, de egyik sem volt tökéletes! Mindegyikben volt valami ami lehetett volna jobb. De ezt igy kell elfogadni, minden autó valamilyen szinten kompromisszum. Nem tagadtam le soha ha valami bajom volt az autómmal. Ennek például valami iszonyú sz.r rádiója van.De itt most a motorról beszélünk. Jelenleg két 1.6-os Hdi-m van, mindkettő megy mint a golyó. Egyikben 240.000, a másikban 115.000-km van!! Semmilyen motorikus bajom nem volt velük. A fiatalabbik csörgősebb, de semmi gond vele, csak egy nemrég itt emlitett szerviz hozzáértő kollágája miatt szivtam meg, de az sem motorbaj volt, csak neki kellett volna az MTZ mellett maradnia.. Talán a titok ott lehet,hogy mint minden autó, ez sem szereti az agyatlan tiprást, gyilkolást. Viszont szereti ha karbantartják. Mint a nők..
Nekem jelenleg is 1.6Hdi berlingo III-asom van, de a 90 pacis, fix lendkerékkel, eddig semmi baja sem volt, most járok 84ezernél. Az erejével semmi baj, nem megy rosszul, pedig c5 súlyban van. A fogyasztás is parádés, normálisan hajtva fele Pesten, fele pályán 5.5, most az ünnepek miatt kicsit többet jártam hosszabb távon, most 5.2, autópályán 150 tempomattal 5.9.
Mikor vettem sem ajánlották a 109 pacist a kettős tömegű lendkerék miatt...
Most hogy c5-öst veszek, erősebbet akarok!
Hisztériáról szó sincs, de csak nem bánod, hogy nem mindenki ugyan úgy gondolkodik mint Te?!
Örülök neki, hogy meg vagy elégedve az 1.6hdi-vel, de én nem olyat akarok.
Persze birobandi kolega elégedett, hiszen azzal jár, öregurasan vezet. :D Kishazánkban nem divat beismerni ha valami nem tökéletes, inkább elsiklunk az apró hibák felett. ;) Van ismerős, akinél tökéletesen, HIBA NÉLKÜL működik egy első szériás 307-es pug. Semmi baja nem volt soha. Viszont köztudott, hogy menetrend szerint elhaltak az indexkarok és spontán berobbantak a hátsó ablakok ezeken a kocsikon. Az hogy valaki kifog egy jobban eltalált darabot, nem feltétlenül azt jelenti, hogy megbízható a többi is. ;)
Nekem semmi bajom az 1.6HDI-vel, éppen csak kicsinek találom egy 1600Kg-os autóba. Ezért vettem 2.2-t. :)
nekem a 154 ezres a szimpatikusabb,szebb a szine is legalabbis nekem!ha meg megvolt a vezerles csere is akkor egy darabig remelhetoleg jo kocsi lesz!de lehet hogy eloben minden maskepp mutat!nezd meg mind a kettot,kivancsi leszek melyiket valasztod majd:)
Peugeot 407 fórum:-"Nekem 1,6 HDI-im van. 2005 Márciusában vettem újonnan, (Holandia számára gyártott modell). Jelenleg 106 000 Km van benne, túl sok gondm nem volt vele. Garancában cserélték a kettőstömegű lendkereket -ez típus hiba. A két alsó tűgörgös gömbfejet 80 000-nél, ezenkívűl egy hőmérséklet érzékelő lett cserélve. Szerintem kulturált használat mellett egy nagyon jó és kis fogyasztású autó."
Emberek!!!!!!!! Csak nekem egyedül van 1,6 hdi-m ami hibátlan? Csak én vagyok megelégedve vele? Az lehetetlen. Nem értem ezt a, már- már hisztérikus fóbiát, ami itt kialakult ellene. Én nem emlékszem arra hogy tulajdonos szidta volna ezt a motort, vagy igyekezett volna lebeszélni valakit a vásárlásról. Akkómijéé?
nem tudom, hogy sokkal két milla alatt lehet-e találni jó C5II-t 2.0HDi-vel, nem 1.6HDi-vel.
1,8M-ért adta volna.
A másik két linkelt autóhoz mit szólsz? Azok is, az egyik keveset futott (118e), jól néz ki, de 2MFt... és csak nyári gumival van.
A másik viszont 154e-et futott, két garnitúra kerékkel, FAP nélkül, elvileg cserélt vezérléssel nagyszerviz után... nem tudom, melyik lenne a jobb választás.
Tegnap este direkt úgy hagytam az autót,hogy alsó szervízben volt.Ma reggel kimentem és elindítottam majd felnyomtam normál állásba és felrakta az elejért majd szépen a hátulját ahogy annak lennie kell.A szívattyúnak a szokásos búgó hangja volt semmi rendellenes nem hallatszott.Most akkor mi a túró lehet??? :(( Nem akarlak telefonon zavarni mert tudom,hogy elfoglalt vagy.Illetve most "működik" az autó így ráér ha itt válaszolsz.Inkább vinném megcsináltatni hozzád,mert nem szeretnék szívni vele.De miért szórakozhat?Anno említettél valami szelepet hátul,nem lehet az szórakozik?Elenged vagy ilyesmi?Tök hülye vagyok hozzá bocs..Illetve még az is kérdés,hogy miért pattan fel a hátulja egyik pillanatról a másikra az égbe akár menetközben akár megállok.Majd vissza leteszi a helyére.
Köszönöm a türelmed a sok hülye kérdésemre.Jó lenne minél előbb tudni mi a gáz mert pénzem annyi,hogy semmi.De ha tudom mennyire lesz szükségem,elkezdenék utánajárni................
Megnéztem... kívűl kicsit kavicsvert volt, amit a színe nagyon kiad, a bal eleje meg van nyomva, így a lámpa búra és a felső műanyag rögzítő füle törött, a pótféklámpa kókányolva volt felcsavarozva, ezt leszámítva esztétikailag rendben volt.
Aknára állva a hátsó hidraulika egyhén szivárgott, ill. tiszta olaj volt az alja. Lebontottuk a motorvédő műanyagot, úgy nézett ki, hogy a túrbótol az intercoolerhez vezető csövétől szivárog, a csövet leszedve vastagon olajos volt belül... elvittük egy közeli szervizbe, ahol volt lexia, régi befecskendezős és tempomatos hibák voltak benne, ami törlés után nem jött vissza, persze egy rendes meghajtás után lehet jött volna. a szerelő ember azt mondta, hogy az intercooler csőben nem gáz az olaj, az új renault-okban is ilyen, közben érdekesen mosolygott....
Visszaérve az eladóhoz rácsörögtem betg kollégára, hogy Ő hogy látja ezt a témát...
Aztán kiderült, hogy a kereskedő rácsörgött a szervizre miután elindultunk tőle, így bármit is susmusolhattak... ill. később megjegyezte, hogy minek telefonálgatok össze-vissza embereknek, inkább adminisztrálnánk. Engedett az árból is bőven, talán el is hoztam volna, de vissza akart dátumozni, mert nem iratta a nevére 15 napon belül, ill. csak részösszegről adott volna számlát.
Lehet, hogy nem jól tettem, de ott hagytam. Jobban szeretem a tiszta ügyleteket.
Egyébként már pár hete gyakran csinál olyat is a hátulja,hogy megálltam és egyszer csak mint a low rider autók felugrott a hátulja maximumra majd visszament a helyére.Ennek köze lehet a szívattyúhoz?Nem akarok hülyeséget írni,de nem kizárt,hogy eldugult a rendszer és amikor pillanatnyilag kitisztult akkor emiatt ugrott fel néha??Esetleg a dugulástól szenvedhetett a szívattyú?Mert ha így lenne akkor a probléma fenn marad szívattyú csere után is..Mindenesetre most kezdek kalapozni pénz után,mert ez így semmiképp sem maradhat.......