nem Balatonfüreden, hanem Horányban épült 1972-ben; Füreden SZOT-hajóként üzemelt GAGARIN néven. (Csak azért kukacoskodok,hogy kipróbáljam a linkelést, Gumidani felvilágosítása alapján.)
Ritka alkalmak egyike, hogy itt megszólalok. :) A hétvégét Berlinben töltöttem, és bár a városból semmit sem láttam a munka miatt, azért az utolsó pillanatban kiugrottam és fotóztam néhány apróságot a belvárosban. Elsőként a rendőrség kormoránjai :) Íme:
Erősen gyanús nekem az a Dömös kép, hogy nem a Dömös II-t (ex József főherczeg), hanem a Dömös I-et (ex. Leda) ábrázolja!
Gumidani 13569 sz. hozzászólásában egymás fölött van a Dömös és Leányfalu kép, és itt rögtön szembeszökő egy különbség. A József főherczeg (Varjú, Dózsa György, József főherczeg, Dömös) és a Ferencz Ferdinánd főherczeg (később Rigó, Leányfalu, Kossuth) testvérhajók voltak, egyező főméretekkel és gépteljesítménnyel. Aligha lehetett tehát nagyobb a Dömös II. kerékdob átmérője, különösen, hogy a hajó egyéb képein mérete láthatóan egyezik a testvérekével. Más a felépítmény alakja is: rövidebb a kerékdob előtti rész, a felső fedélzeten nincsen korlát. Bár a képről nem látható egyértelműen, de az első felépítmény a többítől különállónak tűnik; máshogyan helyezkednek el a szellőzőkürtők is. Mindezek a jellegzetességek feltűnő egyezést mutatnak a Várfalviban, illetve a tpuppitól származó DDSG-s kiadványban szereplő Leda - Dömös jellegrajzzal. Szóval számomra elég egyértelmű, hogy a kép ezt a hajót ábrázolja!
Hegymenetben a marosi szükőletben az Avanti önjáró egy nemzetközi csurmával (a bal sorban elöl egy Lloyd bárka, mögötte meg 2 cseh bárka, amiket a Mufflonokkal vettek. A hajó előtt meg két DGT bárka, az egyik 1700-es, a másik 1800-as.
A személyhajó a Primadonna ex. Delphin Queen.
Völgymenetben az egyik Bibic.
A sok zöld és piros kishajó nem hajó - ha jó, ha nem jó!! :-)))))
Riversea: A SIÓ-n lévő sárga bigyó nem radarreflektor, csak a kishajókra ekőírt rajnai baromság, amitől jobban vélik látni szegénykéket. Ha középen lenne benne egy vízszintes osztás, akkor akár radarreflektor is lehetne egyben.
MALWIN: Köszönet a szép drávai leírásért. Eszembe jut, mokor '90-ben egy Z-vel pöngettünk lenekfele Barcsról Almásig több kevesebb sikerrel (hajlatok sutty, gázlok puff stb), s utána Almástól Pestig fölfele. No szóval csak a határig értünk fel, mert ott elmaradt a kort gyűrű után a csavarunk fele is egy vízalatti tuskón. Mohácson barkácsoltunk egy nyers csavarba kézi gyaluval ékpályát, s azzal sikeresen felértünk. Még egyszer köszönöm a DÖMÖS képet is.
Gumidaninak a nagyítást. Amig nem lesz jobban látható kép, ezt tesszük ki. Jó lenne tudni mikor készült Maroson.
Giga: az egyik mozdonyos, akár folyam tengeri is lehet. De a másik kettő, az biztosan folyami vontató.
Apropopó: A DÖMÖS robbanáskori hajóellenörnőjének, néhai Juhász Bélánénak a fotója is hozzám krült véletlenül, amin 1948-ban a ZSÓFIÁN látható fiával, Juhász Attilával, akit ma Juhász Béla kapitány Úrként tisztelünk.
Tehát kedves Leányság és Legénység, továbbra is várom, hogy küldjetek DÖMÖS II képet, de jöhet a TÁNCSICS gs is.
Komolyan mondom parancsnok úr, ez a két kép olyan mintha valami duna-tengerjárón készült volna! Első pillantásra olyan volt nekem, mintha a Kassát látnám.
Hát persze lehet hogy tévedek...
más:
Ilyet még nem láttam! LÁNG gépet belülről. Akkora a persely helye, hogy még az én arcom is belefér! :-). Kisseb gyerekek meg bújócskázhatnak. Ha sikerül találni végre egy nyolchengeres blokkot, akkor ezt elkérem és gyerekenek játszótérre való bújócskázóvárat csinálok belőle! :-)
Amúgy laikus szemmel nézve a dolgot sok nyűgje lesz még a Marcinak, de remélhetőleg a hajón dolgozó "nőgyógyász"* csoprot mindent megold.
Tegnap este a hátsó lakótér alatt lévő két perselyből a jót előbányásztuk az Andrással meg a Gyurival. Leizzadtunk rajta, viszont javítottunk a rendszettség állapotán ott lenn + még az alagsori égőket is kicseréltük. Reméljük MArci elégedett lesz a persellyel, mert ha oda vissza kell rakni, akkor negyon leizzadunk.
_____________
*: Mert ugye múltkor megbeszéltük, hogy minden hajó nőnemü :-)