Feltehetően azért szedhették elő, mert valamit csinálni akarnak a Guláccsal. Jobb nem is belegondolni, tekjesen kiborulok ha erre gondolok.
Lassan küldhetnéd a jövő évi menetrendtervezetet! Nem raknád fel a képeket normál méretben is?
Két kérdést még tisztáznom kell (mielőtt megkérdeznétek): Mit keres a 101-Z a sólyán? Ez már nagyon régóta hátul a teherkikötőben a 102-Z bárkával együtt félre volt állítva. Szétvágják vagy megcsinálják? A Gulácson elkezdtek-e már dolgozni?
Tegnap rövid ideig Siófokon voltam:
Amit láttam:Múlt héthez képest volt mozgatás.Badacsony volt kiemelve. Gulács a sólya mellőli partfaltól át lett vive a tankolóhoz.(A kamerával most látnánk.)
4 hajót nem láttam, ők gondolom hátul voltak: Hévíz, Keszthely, Boglár, Fonyód.
A porlasztócsúcs és az adagolóelem egymáson elcsúszó igen finoman illesztett, tükrösített felületei között a magas ( 200 bar körüli) nyomás, ill a kopások miatt nem csak az égéstérbe, hanem "hátrafelé" is folyik gázolaj (résolaj). Ezt, hogy ne menjen veszendőbe, visszavezetik az üzemanyagrendszerbe. Rézcső kb. 6-os átmérővel, Bosch szemekkel.(A Csepel porlasztóinak tetejét összekötő cső) Egyébként nem ez, hanem a magasnyomású (adagolót a porlasztóval összekötő) cső van eltörve a Sopron Csepeljén.
Nekem az Erdészetben ilyet nem tanítottak, de mostanában ezerszer elém került a fogalom. Mi a bubánat az a RÉSOLAJCSŐ? Szerepe, működése, kialakítása, stb! Áruljátok már el!
"Különben is, a hajósemberek nem babonásak. Mint az köztudott... :-))"
Bócman!
Hogy volt azzal a fekete macskával? :-))) Apropó! Ki tudtad bogozni az ujjaidat, miután olyan alaposan keresztbe fonogattad őket a macsek láttán? :-)))))))
Szia Doktornő, köszönjük a képes beszámolót, kedves, hogy gondoltál ránk. A Mamulára épített kirándulóhajó nagyon "súlyos" (hát még milyen lesz itthon a Mátrára épített sétahajó?!) Én is jártam nemrég Berlinben és ajánlom mindenkinek, ha ott van dolga, tegyen egy utat a Spree folyón a Nordstern gőzössel. 1902-ben épült, korábban vontató volt és széntüzelésű kazánja van, ennél többet azt hiszem nem is kell mondanom. Fényképet nem tudtam készíteni róla, ezért a netről leszedett képeket mutatom: 1. Egy korábbi, nem Berlinből való kép, háttérben a Stettin jégtörő, ami szintén múzeumhajó, 2. Így néz ki most a gőzös, 3. A hidak alatt kéménydöntés. Üdv: rs.
"válasz "ablakban alul: képfeltöltés saját gépről.
Megkeresed,(tallózás) majd beteszed(feltölt).Amikor a kép megjelenik a hozzászólás alatt, bal odalon a link: beszúr. na erre kell kattintani, aztán, ha a fehér keretben is megjelent a kép, jobbra fenn, meg a hsz alatt is ott a mehet.
Te is tudod, ha tudnék, repülnék, egyenesen le a gépházba, letüdőzni az az isteni ILLATOT (kéretik nem köpködni), és kóvályogva végigvonulni a decken, és leesni a lépcsőn a tisztiszállásra, és beszorulni a kormányálllás belső lépcsőjébe, és eltörni a bokámat a nipper mellett lelépve......
Valszeg szombaton ott leszek. Így vagy úgy, de ott leszek.
Megjegyzem, Szűcs bócman kollega (aki a "Buda" m/s-en sokáig Ha-Jó bócmanja vót...) a Tahiról (amire most rá akarnak kenni valami irredenta nevet...) is kórházat nyögi...
Ráadásul már egy héttel azelőtt bekerült, hogy mi bementünk Újpestre!!!!
Szóval bizonyítottan nem a "Sopron" teszi...
Különben is, a hajósemberek nem babonásak. Mint az köztudott... :-))
Direkt nem mondtam, hogy aki itten nekilát következtetéseket levonni, azt lecsapom!
Erre tessék!!
(Malwinom, csuklottál ma rendesen?!?! Ha reggelre elfogy a szaft a napitartályból, akkor bye-bye fűtés!!!! Jendró szétborítva, a Csepelhez meg még mindig nincsenvanik csű!!)
Csepet sem mellesleg egy olyan topiktársunkról van szó, aki ugye alig néhány hete még a halál markának szorítását érezte, és akiért e topik számos olvasója-szerzője egy emberként izgult, izgul.
Én ugye meglehetősen közismert vagyok az offtopik hozzászólásokat firtató kemény hangú kritikáimról, azonban semmiképpen sem tartanám offtopiknak, ha valaki egy topiktárunk sorsa-egészsége jobbra fordulásáról tájékoztatja a topik közönségének érdeklődő részét. Még ha ezt - a maga módján - az érintett irányába célzott apró kis "csipkelődések" formájában is teszi. A hajósemberek már csak ilyenek. Ha egy beteg kollégájuk jobban van, akkor nem futnak össze mint a tyúkfélék, és nem sopánkodnak rajta, hogy a vérnyomása, meg a pulzusszáma rendbe van-e, hanem - amúgy hajós módra - "baráti hangvételű" megjegyzésekkel jelzik az illető állapotának javulását...
Na mindegy.
Más:
Jakyg topiktárs - ugyismint MHE elnök- a szombati "Sopron"-látogatása után sajnálatos módon a MÁV-kórházba került - heveny gyomorbántalmakkal.
Sajnos a helyzet nagyon komoly!!
A legfrissebb hírek szerint még műtét is lehet a dologból!!!
Néhány kép Fővárosi KIshajozási Vállalat hajojai közül. Attila ms ami utána átépitve Farkas ms ként üzemmelt .Eladása FArkastként álitolag aTiszára került .Nem vágtákszét.
A cik szerzőjét jól ismerem , az ujság amiből kióllózták a KIDS nevet viseli és a drog ellen indult . A cim is figyelmeztet. A Drávának nem kell reklám mivel egy csendes vidéken terül el és aki keresi megtalálja, de komoly hajózás nincs rajta csak alkalomszerű annál tőbb a kajakos.
Zoltika: Tökéletesen igazad van DÖMÖST illetően. Én annyira megörültem a DÖMÖSNEK, hogy semmi mást nem néztem, csak a hajónevet. Az érdekes az, hogy a LÉDA-DÖMÖS leginkább a Tiszában közlekedett.
No sóval mindenkitől várom továbbra is a DÖMÖS II fotóját. Köszi.