Keresés

Részletes keresés

gigabursch Creative Commons License 2004.11.19 0 0 13722

Tegnap este az őrszolgálat alatt hatalamas felfedezést tettem!

 

Nemcsak a mi Niváinkban van "szolgálati" magyar és francia kártya, hanem a Sopronon is. Ráadásul annyi paklit találtam, hogy külön jut a matrózoknak, a gépészeknek, az ellátósoknak, a tiszteknek, de még a lots is tud egyet passziánzozni! Viszont teljesen szabályos a játék, mert minden kártya cinkelt.  :-)

A dolognak azért volt előnye is. Pár szerszámot találtam ami így visszajutott a gépházba.

 

 

 

Bócmannom!

Való igaz, hogy tegnap lesepertem a hajóra némi ellátmánnyal, de a kaját azért nem a Csepel mellett fogyasztottuk el. A leves az igen jól sikerült. Ízlett mindenkinek.

 

gumidani:

Ha tetszik, ha nem én ezekkel a sok-sok mütyürökből összeálló hatalmas gépekre kevéssé vagyok fogékony. Érdkel is, meg tetszik, sőt rengeteg kérdésem van, hogy betapasszam az e téren álló fehér foltjait a tudásomnak, de sose leszek vérbeli gépész.

 

 

 

 

Zoli66!

Az öregített fényképek alapján vissza lehet datálni úgy harminc-negyven évet. Ehhez kapcsolódóan csak az a mókás felvetés jutott eszembe, hogy a Zoltika fia mennyire hasonlít arra a kölyökre, aki fönt ül a matrózlejárón.. Vagyis inkább nem sokat fejlődött úgy harminc newgyven év alatt. :-)

gb

Enzo Creative Commons License 2004.11.19 0 0 13721

Az a Dunakeszi volt.

A Leányfalu ma a Földvár.

Előzmény: DavidD (13720)
DavidD Creative Commons License 2004.11.19 0 0 13720

Szia!

Mi a Leányfalu? Én csak az egyszervolt Dörgicsére emlékszem, az Leányfalu volt, nem? Volt esetleg a Dunán is egy?

David

Előzmény: vizivaros (13718)
Zoli66 Creative Commons License 2004.11.19 0 0 13719
A nyomóra vélek emlékezni. - Persze én csak mozdonygépész vagyok :-) !
Előzmény: MALWIN (13711)
vizivaros Creative Commons License 2004.11.18 0 0 13718

Igazad van!

A Tahi

   Ercsi

   Zebegény

   Szentendre  voltak a testvérkék!

Előzmény: HG. (13713)
muggli Creative Commons License 2004.11.18 0 0 13717

A Szamos pedig ami most a Kvassay zsilip mellett várja jobb sorsát, volt egy testvére is, de annak a sorsát nem ismerem.

muggli©

Előzmény: viking star (13715)
Kurdeejay Creative Commons License 2004.11.18 0 0 13716

 

Ezek milyen vontatók voltak? Zala/Zalka típus?

 

Szerintem a Zala és a Kilián egy típus!

Legalábbis a fotók ezt igazolják!

 

Üdv!

Előzmény: viking star (13715)
viking star Creative Commons License 2004.11.18 0 0 13715

Baross, Juhász Gyula, Kilián, Ságvári, Szamos

 

Ezek milyen vontatók voltak? Zala/Zalka típus?

 

Ha 1968-as, és egy hiányzik, nem lehetett a Szilas??
Inkább úgy kérdezem...
létezett-e egyáltalán SZILAS néven vontatóhajó, vagy csak a történetben szerepel, mint fantomnév?

Előzmény: gumidani (13705)
Enzo Creative Commons License 2004.11.18 0 0 13714
Csak az Ercsi???
Előzmény: HG. (13713)
HG. Creative Commons License 2004.11.18 0 0 13713
A MHRT személyhajói 1968-ban

 

.......... 

 

Motorhajók (19)

 

.....

 

Tahi

Zebegény

Szentendre

Leányfalu

 

 

Innen nekem minimum egy "Ercsi" hiányzik...

 

Előzmény: gumidani (13705)
HG. Creative Commons License 2004.11.18 0 0 13712

Eltévedtél, vagy kölcsönadtad a gépedet?

:-)))

 

Ha valami info kell pl. a G járatról, csak kérdezz bátran!

:-)))

Előzmény: Bócman (13698)
MALWIN Creative Commons License 2004.11.18 0 0 13711

Off

Még nem tom, holnap megtelefonálom.

Egyelőre azt sem tudom, hogyan jutok oda.

On

Előzmény: gumidani (13710)
gumidani Creative Commons License 2004.11.18 0 0 13710

Írhattam volna a 6 hengeres 4. hengeréhez való porlasztót is.

Szombaton mikor leszel a Sopron körül?

Előzmény: MALWIN (13708)
gumidani Creative Commons License 2004.11.18 0 0 13709

"egyszer majd leülünk együtt, s kielemezzük őket."

Zoltikával együtt lenne jó! CD-kre a képeket, a DDSG rajzalbum és a Várfalvi-féle könyv, számítógép, meg egy nagy asztal, aztán lehet közösen bogarászni.

Közben pedig emlegetni, hogy milyen balfékek voltunk annak idején, hogy nem fényképezgettük őket addig amig lehetett volna. 

Előzmény: Ha-Jó (13703)
MALWIN Creative Commons License 2004.11.18 0 0 13708

A 413 és a 414 sorozat nem a nyomócsőben tért el egymástól.

De most már meg vagyok kavarodva:résolaj, vagy nyomócső kell? vagy mindkettő?

Ha nyomócső, melyik?

Előzmény: gumidani (13693)
MALWIN Creative Commons License 2004.11.18 0 0 13707

Parancsnok úr, szíves figyelmedbe ajánlom a Bajai Tükör(és a Népszabadság) újságíróját, Bajai Gál Zoltánt.Emlékezetem szerint tavaly júniusban írt a hivatkozott bajai lapba egy cikket a Dömös tragédiájáról-képpel illusztrálva.

Ugyane tárgyban szerintem érdemes megkeresni a Duna Fotóklubot, szintén Baján.

Előzmény: Ha-Jó (13703)
gumidani Creative Commons License 2004.11.18 0 0 13706

Bravó index!

Sikerült a formázást elbarmolni.

Előzmény: gumidani (13705)
gumidani Creative Commons License 2004.11.18 0 0 13705

"Maximilian Transylvanus, azaz Erdélyi Miki "

Inkább Miksa. Nem?

De izgalmas dolog. És ez azért nem olyan, mint amikor Verne Gyuláról, vagy Shakespeare Vilmosról írogattak. Régen a földrajzi névre utaló előnév (mert családneve nem volt mindenkinek) valószínüleg a valódi származási helyre utalt.

 

Más. Dr. Jankó Béla: A magyar állami hajózás 75 éves története (1895-1970) c. műből kimásoltam az alábbi listát:

 

A MHRT személyhajói 1968-ban

 

Gőzhajók (5)

Felszabadulás

Dunaföldvár

Körös

Petőfi

Kossuth

 

Motorhajók (19)

 

Hunyadi

Rákóczi

Táncsics

 

Tahi

Zebegény

Szentendre

Leányfalu

 

Dömsöd

Délibáb

 

Dunaújváros

Fonyód

Hortobágy

Óbuda

Pilis

Ráckeve

Rába

Badacsony

 

Sirály I

Sirály II

 

A MHRT vontatóhajói 1968-ban

 

Motorhajók (44)

(szerintem csak 43, vagy egy hiányzik)

 

Balatonfüred

Baross

Bodrog

Cserhát

Dorog

Eger

Esztergom

Gyöngyös

Győr

Hernád

Inota

Ipoly

Juhász Gyula

Kaposvár

Kecskemét

Kilián

Komárom

Maros

Mátra

Mecsek

Miskolc (1967-től toló is)

Mohács

Ózd

Paks

Pécs

Rábca

Sajó

Ságvári

SOPRON

Szamos

Szekszárd

Széchenyi

Szob

Szolnok

Szombathely

Tatabánya

Tolna

Vác

Vásárhelyi

Vértes

Zala

Zalka

Zagyva

???????

 

Gőzhajók (2)

 

Bakony

Érsekcsanád

 

Előzmény: Ha-Jó (13703)
Tyler_ Creative Commons License 2004.11.18 0 0 13704

nekem is.

a frissítési ideje lehetne talán rövidebb. a jelek szerint egyelőre csak on-demand üzemmódban működik... :-)))

 

Tom! mikor frissül a honlapod? már nagyon várjuk.

Előzmény: smith (13700)
Ha-Jó Creative Commons License 2004.11.18 0 0 13703

Borbusztok kedves Topiclakók!

 

Mikor beleástam magam a tengerhajózás történetébe, hamarosan meggyőződésemmé vált, hogy nincs a Földnek olyan pontja, ahol magyar ember ne járt volna.

Később, már azt is vallottam, hogy nincs olyan jelentős tengeri, folyami esemény, ahol ne lett volna legalább egy magyar.

Néha azt mondtam, azon sem csodálkoznék, Tirker esetének alapos megismerése után, ha kiderülne Kolombusz flottájáról, hogy ott is leledzett egy hazánkfia.

Erre mit olvasok ma?

Hogy Maximilian Transylvanus, azaz Erdélyi Miki 15 éves korában részt vett Kolombusz első felfedező útján. Sőt!

Ugyan Ő, 1519-ben Magellán expedíciójának is tagja volt.

 

Higgyem, ne higgyem? Mehetünk a firenzei levéltárba utána nézni a dolognak.

Végülis volt nekünk alig nem sokkal később Budai Parmenius Jánosunk is!

 

 

Gumidani: nagyon köszönöm a képeket, egyszer majd leülünk együtt, s kielemezzük őket.

 

Még mindíg várom azt a jószándékú topiclakót, aki meglep egy DÖMÖS II fotóval. Képeslapra nem számítok, mert csak '48-51 között viselte ezt a nevet, s azidőben ilyen jellegű lapok csak régi képekkel jelentek meg, vagy egyáltalán nem. A lapok papir és fotóminősége pedig ocsmány volt. Azért remélem akadt e szűkre szabott kis Hazában valaki, aki lefotózta véletlenül, s előbb utóbb előkerül.

Feldúrni tehát minden sublódfiókot, hátha nagymami holmija között megleljük.

 

Üdv Mindenkinek, Öreg

Bócman Creative Commons License 2004.11.18 0 0 13702

Megállapítom, hogy e za zindekc egy barom.

 

Szépen berakosgattam a képeket 4-4 üres sor elkülönítéssel, aztán a szöveg, aztán megint 2-2 sor. Erre idelüki ezt a krikszkrakszot....

Előzmény: Bócman (13698)
smith Creative Commons License 2004.11.18 0 0 13701
Vigyázz, Bócman, valaki bitorolja a nickedet! ;-D
Előzmény: Bócman (13698)
smith Creative Commons License 2004.11.18 0 0 13700
Teccik! Ilyen, távirányítással forgatható panoráma-webkemerája még a BHRT-nek sincs!
Előzmény: Tom_ (13696)
guberavera Creative Commons License 2004.11.18 0 0 13699

 

Elúszott lehetőségek

A Duna-part persze nem csak ingatlanberuházások kedvelt színtere kellene, hogy legyen, a turizmusban is sokkal nagyobb szerepet kellene kapnia – véli Gomola Marius, a turisztikai tanácsadással foglalkozó Horwath Consulting partnere. A főváros jelenleg egyáltalán nem használja ki a Dunában rejlő lehetőségeit, nem fejleszti a hajózási infrastruktúrát, nem teremt több kikötési lehetőséget a nemzetközi hajóknak, yachtoknak, nem tesz eleget annak érdekében, hogy a folyó kevésbé legyen szennyezett (és helyenként büdös), nem vonja be a szigeteket a turizmusba, magát a folyót pedig a rendszeres fővárosi tömegközlekedésbe, és nem használja ki a vízi programokban, látványos dunai attrakciókban rejlő lehetőségeket sem.

A főváros 2010-ig szóló turisztikai stratégiájának és fejlesztési programjának elkészítésével megbízott társaság vezetője szerint emiatt igen komoly anyagi veszteség is éri Magyarországot. A folyami nagyhajók által lebonyolított minőségi turizmusban folyamatosan visszaszorul a Duna szerepe, és a kikötési, illetve tankolási lehetőségek szűkössége miatt nem tudjuk hazánkba csábítani a mintegy 200 ezer uniós yachttulajdonos többségét sem. (1992-ben még 3000, idén nyáron már csak 150-200 yacht érkezett Budapestre.) Holott a statisztikák szerint a folyami turista a legjobban költő fajta: a napi 250 dollárt elverő konferencia-turistánál is 2-3-szor nagyvonalúbb – elsősorban az üzemeanyag-vásárlás miatt.

 

// FigyelőNet cikk részlete

Bócman Creative Commons License 2004.11.18 0 0 13698

Nnna, ezt se hittem volna...

 

 

 

 

 

 

 

Na ez meg mi lehet?!?!?! :-))

 

 

 

 

 

 

 

Z hajtómű kiépítve.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ugyanaz a kort-gyűrű felől nézve.

 

 

 

 

 

 

 

Alaminyimum csiga...

 

 

 

 

 

 

 

Téli álom.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nnna, ez meg egy kombány... :-)))))

 

Előzmény: Tom_ (13691)
gumidani Creative Commons License 2004.11.18 0 0 13697
Jó ötlet. Itt egy igazi archiv kép abból az időből, amikor a Duna még kicsi volt.
Előzmény: Zoli66 (13694)
Tom_ Creative Commons License 2004.11.18 0 0 13696

zjakabfi: Nem raknád fel a képeket normál méretben is?

13691-ben a linkeken jobb egérgomb, mentés másként... :-))))) full-méretűek

Előzmény: zjakabfi (13692)
Bócman Creative Commons License 2004.11.18 0 0 13695

Nnna, de balekok vagytok!!

 

Itt előadja a nagy altatót, aztán a hóna alá kapott egy vödör bablecsit, meg egy vödör grenadírmarschot, és leszáguldott - a "Sopron" gépházába...

 

:-))

Előzmény: gigabursch (13690)
Zoli66 Creative Commons License 2004.11.18 0 0 13694

GUMIDANI!

 

Figyusz! Ez nem olyan mint a SOPRONé, ez D.414-es (sőtt lehet, hogy D.414.C !)

 

Ja, hogy az üzarendszer vót a kérdés? .izé. .ja. .hát. .tulajdonéppe'. :-)

 

Annyi szép arhív képet hoztok mostanába, hogy "megirigyeltem" s mivel nekem nincs, hát varázsoltam magamnak néhányat. Persze csak vicc, meg ne haragudjatok érte!

 

 

áll archív 1.áll archív 2.áll archív 3.

 

Üdv! Zoli

Előzmény: gumidani (13693)
gumidani Creative Commons License 2004.11.18 0 0 13693

"Nem a működésének az összes csilli-villi bigyóját"

Miért nem?   

Ha valaka beszól, hogy ez 414-es és nem olyan mint a Sopronkáé, azt megeszem. Vagy hívjuk fel MALWIN figyelmét, hogy 413-ashoz való nyomócső kell?  

Előzmény: gigabursch (13690)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!