Tegnap este az őrszolgálat alatt hatalamas felfedezést tettem!
Nemcsak a mi Niváinkban van "szolgálati" magyar és francia kártya, hanem a Sopronon is. Ráadásul annyi paklit találtam, hogy külön jut a matrózoknak, a gépészeknek, az ellátósoknak, a tiszteknek, de még a lots is tud egyet passziánzozni! Viszont teljesen szabályos a játék, mert minden kártya cinkelt. :-)
A dolognak azért volt előnye is. Pár szerszámot találtam ami így visszajutott a gépházba.
Bócmannom!
Való igaz, hogy tegnap lesepertem a hajóra némi ellátmánnyal, de a kaját azért nem a Csepel mellett fogyasztottuk el. A leves az igen jól sikerült. Ízlett mindenkinek.
gumidani:
Ha tetszik, ha nem én ezekkel a sok-sok mütyürökből összeálló hatalmas gépekre kevéssé vagyok fogékony. Érdkel is, meg tetszik, sőt rengeteg kérdésem van, hogy betapasszam az e téren álló fehér foltjait a tudásomnak, de sose leszek vérbeli gépész.
Zoli66!
Az öregített fényképek alapján vissza lehet datálni úgy harminc-negyven évet. Ehhez kapcsolódóan csak az a mókás felvetés jutott eszembe, hogy a Zoltika fia mennyire hasonlít arra a kölyökre, aki fönt ül a matrózlejárón.. Vagyis inkább nem sokat fejlődött úgy harminc newgyven év alatt. :-)
Ha 1968-as, és egy hiányzik, nem lehetett a Szilas?? Inkább úgy kérdezem... létezett-e egyáltalán SZILAS néven vontatóhajó, vagy csak a történetben szerepel, mint fantomnév?
"egyszer majd leülünk együtt, s kielemezzük őket."
Zoltikával együtt lenne jó! CD-kre a képeket, a DDSG rajzalbum és a Várfalvi-féle könyv, számítógép, meg egy nagy asztal, aztán lehet közösen bogarászni.
Közben pedig emlegetni, hogy milyen balfékek voltunk annak idején, hogy nem fényképezgettük őket addig amig lehetett volna.
Parancsnok úr, szíves figyelmedbe ajánlom a Bajai Tükör(és a Népszabadság) újságíróját, Bajai Gál Zoltánt.Emlékezetem szerint tavaly júniusban írt a hivatkozott bajai lapba egy cikket a Dömös tragédiájáról-képpel illusztrálva.
Ugyane tárgyban szerintem érdemes megkeresni a Duna Fotóklubot, szintén Baján.
De izgalmas dolog. És ez azért nem olyan, mint amikor Verne Gyuláról, vagy Shakespeare Vilmosról írogattak. Régen a földrajzi névre utaló előnév (mert családneve nem volt mindenkinek) valószínüleg a valódi származási helyre utalt.
Más. Dr. Jankó Béla: A magyar állami hajózás 75 éves története (1895-1970) c. műből kimásoltam az alábbi listát:
A MHRT személyhajói 1968-ban
Gőzhajók (5)
Felszabadulás
Dunaföldvár
Körös
Petőfi
Kossuth
Motorhajók (19)
Hunyadi
Rákóczi
Táncsics
Tahi
Zebegény
Szentendre
Leányfalu
Dömsöd
Délibáb
Dunaújváros
Fonyód
Hortobágy
Óbuda
Pilis
Ráckeve
Rába
Badacsony
Sirály I
Sirály II
A MHRT vontatóhajói 1968-ban
Motorhajók (44)
(szerintem csak 43, vagy egy hiányzik)
Balatonfüred
Baross
Bodrog
Cserhát
Dorog
Eger
Esztergom
Gyöngyös
Győr
Hernád
Inota
Ipoly
Juhász Gyula
Kaposvár
Kecskemét
Kilián
Komárom
Maros
Mátra
Mecsek
Miskolc (1967-től toló is)
Mohács
Ózd
Paks
Pécs
Rábca
Sajó
Ságvári
SOPRON
Szamos
Szekszárd
Széchenyi
Szob
Szolnok
Szombathely
Tatabánya
Tolna
Vác
Vásárhelyi
Vértes
Zala
Zalka
Zagyva
???????
Gőzhajók (2)
Bakony
Érsekcsanád
Mikor beleástam magam a tengerhajózás történetébe, hamarosan meggyőződésemmé vált, hogy nincs a Földnek olyan pontja, ahol magyar ember ne járt volna.
Később, már azt is vallottam, hogy nincs olyan jelentős tengeri, folyami esemény, ahol ne lett volna legalább egy magyar.
Néha azt mondtam, azon sem csodálkoznék, Tirker esetének alapos megismerése után, ha kiderülne Kolombusz flottájáról, hogy ott is leledzett egy hazánkfia.
Erre mit olvasok ma?
Hogy Maximilian Transylvanus, azaz Erdélyi Miki 15 éves korában részt vett Kolombusz első felfedező útján. Sőt!
Ugyan Ő, 1519-ben Magellán expedíciójának is tagja volt.
Higgyem, ne higgyem? Mehetünk a firenzei levéltárba utána nézni a dolognak.
Végülis volt nekünk alig nem sokkal később Budai Parmenius Jánosunk is!
Gumidani: nagyon köszönöm a képeket, egyszer majd leülünk együtt, s kielemezzük őket.
Még mindíg várom azt a jószándékú topiclakót, aki meglep egy DÖMÖS II fotóval. Képeslapra nem számítok, mert csak '48-51 között viselte ezt a nevet, s azidőben ilyen jellegű lapok csak régi képekkel jelentek meg, vagy egyáltalán nem. A lapok papir és fotóminősége pedig ocsmány volt. Azért remélem akadt e szűkre szabott kis Hazában valaki, aki lefotózta véletlenül, s előbb utóbb előkerül.
Feldúrni tehát minden sublódfiókot, hátha nagymami holmija között megleljük.
A Duna-part persze nem csak ingatlanberuházások kedvelt színtere kellene, hogy legyen, a turizmusban is sokkal nagyobb szerepet kellene kapnia – véli Gomola Marius, a turisztikai tanácsadással foglalkozó Horwath Consulting partnere. A főváros jelenleg egyáltalán nem használja ki a Dunában rejlő lehetőségeit, nem fejleszti a hajózási infrastruktúrát, nem teremt több kikötési lehetőséget a nemzetközi hajóknak, yachtoknak, nem tesz eleget annak érdekében, hogy a folyó kevésbé legyen szennyezett (és helyenként büdös), nem vonja be a szigeteket a turizmusba, magát a folyót pedig a rendszeres fővárosi tömegközlekedésbe, és nem használja ki a vízi programokban, látványos dunai attrakciókban rejlő lehetőségeket sem.
A főváros 2010-ig szóló turisztikai stratégiájának és fejlesztési programjának elkészítésével megbízott társaság vezetője szerint emiatt igen komoly anyagi veszteség is éri Magyarországot. A folyami nagyhajók által lebonyolított minőségi turizmusban folyamatosan visszaszorul a Duna szerepe, és a kikötési, illetve tankolási lehetőségek szűkössége miatt nem tudjuk hazánkba csábítani a mintegy 200 ezer uniós yachttulajdonos többségét sem. (1992-ben még 3000, idén nyáron már csak 150-200 yacht érkezett Budapestre.) Holott a statisztikák szerint a folyami turista a legjobban költő fajta: a napi 250 dollárt elverő konferencia-turistánál is 2-3-szor nagyvonalúbb – elsősorban az üzemeanyag-vásárlás miatt.
Figyusz! Ez nem olyan mint a SOPRONé, ez D.414-es (sőtt lehet, hogy D.414.C !)
Ja, hogy az üzarendszer vót a kérdés? .izé. .ja. .hát. .tulajdonéppe'. :-)
Annyi szép arhív képet hoztok mostanába, hogy "megirigyeltem" s mivel nekem nincs, hát varázsoltam magamnak néhányat. Persze csak vicc, meg ne haragudjatok érte!