Azért a tegnapi nap történt még egy fontos dolog. Dunaimentők cimboránk kommandósdit játszott, és az összes zsirzót amely a fenékből érhető el, azt mind végigbújkálta és feltöltötte, valamint a körménymű zsirzóit is feltötlötte. Most fog csak igazán suhogni a kormánymű!!! :-)
Bár lehet, hogy csaak annyit csinált, hogy a tunel másik oldaláról kopogtatva jelzéseket adott le a Búvár Bócmannak, aki biztos tud távírászul és így megfejtette. :-))
No! Az éjjel őrségben voltam a hajón. Este nyolckor jött a PF 350 névre keresztelt korábbi kitűzőhajó. Reggel pedig elkezdődött a boxerolás. Ennek az eredménye az lesz, hogy a Sopron lesz a partnál, mellettünk lesz a Hunnia, és a Jégtörő X nevet viselő gátlástalan módon lelakott hajó pedig elmegy a maga dolgára.
Érdekes volt amikor reggel bejött a PF-ről a parancsnoka cigivel a kezében a boxerolást megbeszélni. Megkértem rá illő szóval (de tényleg!), hogy a hajón bent nem dohányzunk és ő se tegye. Erre egy eléggé elképedt arcot vágott. No sebaj. akkor se legyen a Sopron nikotin tanya!
Le akartam fényképezni, de nem volt rá időm, így csak megkérdezem.
Mi a búbánat az a csőszerűen lelógó valami, ami teljesen a hajó farán van. Marci se tudta nekünk megmondani, pedig már egy ideje ő is gondolkodik rajta. Tegnap Mugglival arra az álláspontra jutottunk, hogy esetleg egy Z-hajtás menne le onnan. Vagy ki tudja...
Ami biztos. Tegnap Marci kapott tőlem névnapjára ajándékot: úgy 4-5m2 géprongyot. Tetszett neki.
Háááááááááááát. Ez bal gép így megskalpolva elég furán néz ki.
S a végére még egy kérdés:
Az Eger m/s egész életében kigyófej horgonnyal volt ellátva, vagy azt is átépítették valamikor patenthorgonyosra? Eddig cska kigyófej horgonyos képet láttam róla.
Szerdán naplementekor is így nézett ki. Aztán csütörtök hajnalra átképződött búvárhajóvá szegényke. Különös ez az újpesti öböl! A búvárnaszád a betonon parkol, a felszíni hajó meg a víz fenekén. Ki érti ezt?
Szolgálati közlemény:
Bócman!
Ma többször is próbáltalak elérni a honlapon talált mobilszámon, de csak csörgött. Dobj lécci mélben egy számot, amin holnap de. elérhetlek.
Tisztelettel jelentem, hogy most hétvégén csak a tanfolyam első része vétetik folyamatba, a sűrűje 19-21 -re várható! És nagyon várjuk Parancsnok Urat!
A mostani hajóőrség nem volt olyan eseménytelen mint a múltkori, hátmég ha a tegnap délutánt és a ma délelőttöt is beszámítom, de inkább szóban. :-) A TIGRISen honlap kora du. tól.
" Nem véletlen, hogy Ausztria az utóbbi öt évben 70 tengerjáró hajót rendelt, de Szlovákia és Csehország is fejleszti a tengerhajózását."
ilyenkor kezdek el magamban sírni, hogy hogy lehet 1 országnak ennyire ***""+!+!"4$ vezető politikusai.
Bár ha a témához hozzávesszzük, hogy hány képviselőnek van saját -szárazföldi- fuvarvállalata, talán érthető, miért engedik a magyar hajózást tönkremenni - rövidtávú, önző, saját gazdasági érdekből.
Ilyenkor gondolkodom el, hogy annakidején Robert A. Heinlein: Starship Troopers(1959) novellájában miért is egy olyan világot vázolt fel, amiben csak az kaphat teljes állampolgárságot aki a harcmezőn bizonyította, hogy a társadalom érdekeit képes a sajátjai elé helyezni. Akkor a könyvét volt ahol betiltották.
Malwin. Nem tudom milyen nem illő írásomra gondoltál?
Viking. A VÁC és a DOROD két fél hajóból készült, ezért látszott helyenként szegecseltnek. Várfalvyban pontosan megtalálható, hogy melyik kiemelt hajókból.