Egyre elterjedtebbé válnak a zárt égésterű kazánok körében a kondenzációs elven működő berendezések, ami számos kérdést vet fel egyrészről a 100% feletti hatásfokról, másrészről a hozzá tartozó legoptimálisabb rendszer tervezéséről, kiépítéséről, beállításáról…
Ezúton megkérek minden látogatót, hogy kerüljék a direkt vagy indirekt reklámozást – különös tekintettel gondolok itt forgalmazókra, kivitelezőkre.
Összegyűjtöttük a leghasznosabb információkat egy kondis oldalon. http://statisztikus.hu/kondis/
A 83-assal kapcsolatban volt egy olyan kalandom, hogy rövidzár nélkül nem akart elmúlni, de akkor épp nem gyári vezérlőt akasztottam rá, hanem egy opentherm gatewayt.
Tehát rövidzár + OTGW : a gateway vezérli a kazánt, nincs 83-as hiba
Nincs rövidzár + OTGW : 83-as hiba, és nem csinál semmit a kazán.
A gyári vezérlővel szerintem elindul és kommunikál a rövidzár meglététől függetlenül is, és felteszem nálad is megy minden a Tadoval.
A kazán vezérlés butasága hogy nem áll le, hanem folytatja amire legutóbb a külső vezérlő utasította.
Kérdés, mit csinál a kazán ha épp HMV-re dolgozott mikor a külső vezérlő lemerül?
Ha rövidre van zárva az on/off bemenet, és megszűnik létezni a busz kommunikáció, akkor a kazán milyen parancsot is kap? Olyat, hogy az on/off kéri a fűtést, és menni fog a végtelenségig.
Elolvasgattam akkoriban a leírásokat, mikor ez téma volt, csak nem volt időm közbeböffenteni. A gépkönyvben esetleg félreérthető kicsit a dolog, de szerintem teljesen egyértelmű:
A hidat akkor kell visszahelyezni a kazán M1 kapocslécének 1-2. kapcsaira ha a szobatermosztátot nem használja, vagy ha fali kapcsolótábla kerül felszerelésre (14.2. fejezet).
Tehát: nincs szobatermosztátod, a kazán csak a visszatérő hőfok alapján szabályoz, de úgyis lekapcsol rövid úton, ha nincs hőigény. Nyilván a vizet éjjel-nappal keringetni fogja.
Angoloknál vannak általában ilyen furcsa megoldások.
A fali kapcsolótábla alatt legjobb tudomásom szerint a fan-coil jellegű bekötések értendők, mikor minden szobát külön-külön szabályozol egy ott elhelyezett termosztáttal, de az természetesen nem a kazánt
új, 25343. variáción gondolkodom. elnézést előre is.
az megoldható hogy csak egy fűtő kazánt veszek (Immergas Victrix TT 20 X ErP, min. 3 kW) és alá beteszek egy 80 l-es FÉG (?) indirekt tárolót?
milyen alacsonyra lehet szerelni a tárolót, mehet a kazán alá a fürdőbe?
a tároló lehet a lakás teljesen különböző pontján (7-8m-re a kazántól egy másik szinten, így minden vízviteli ponttól a legtávolabb, szintén 7-8m-re)
vagy hagyjam a fenébe és legyen a tárolós Victrtix Zeus 25 (min. 3,7 kW) a fürdőben (legtávolabbi vízvételi pont 5 m), mert az legalább befér? a gépész kb. 15 kW hőigénnyel számolt, mint megtudtam.
ma picit megjartam a kazannal (Westen Boyler Condens+)
igazabol az en hibam volt, mondom a szitut. Reggel azzal keltett az asszony, hogy nagyon meleg van.... nezem a kazant, megy mint az allat... kiirja, hogy 83-as hiba... Nezem a leirasat, azt mondja kommunikacios hiba. A termosztatot megnyomva (Tado-m van) semmi reakcio... Mondom OK, lemerult az elem (par napja mar irta, hogy low voltage) elemcsere, minden jol mukodik megint...
A kerdesem:
Amikor bekotottem a Tadot, nem zartam rovidre a sima on/off termoszat helyét, pedig a leiras kerte. Folhivtam akkor 2-3 uzemeltetot illetve a forgalmazo ceget, hogy mi az allaspontjuk, buszos vezerlesnel kell-e a rovidzar? Mindenki azt mondta hogy nem, mert akkor megy folyamatosan es csak a visszatero hofoka tudja lekapcsolni.
Viszont jol sejtem, hogy ha most rovidre lett volna zarva, akkor leallt volna magatol a kazan?
Most ujra azon agyalok, hogy rovidre zarom (meg nem probaltam amugy soha) csak ugye mindenki az ellenkezojet mondja (kiveve a leirast, bar o alapesetben a sajat kulso vezerlojere gondol)
Akinek esetleg van ilyen vagy hasonlo kazanja, illetve buszosan vezerel kazant, annak rovidre van zarva a kapcsolos termosztat sorkapocsa?
Van bármi értelme az Immergas Victrix Zeus 25 (min. 3,7 kW), helyett a Baxi Nuvola Duo-Tec 16+ modellt (min. 2,9 kW) választani bő 100ezer Ft felárral?
Átnéztem néhány oldalt, és arra a megállapításra jutottam, hogy átfolyós lesz.Sikerült kettőre levinni a lehetőséget.Vagy Bosch Condens 2300 vagy Ariston Genus One 24. Kettő közül melyiket javaslod?
Nem lehet, hogy a szivattyú nem keringet rendesen és a kazánban marad a víz, amitfel is fűt gyorsan?
Mondjuk ez nem ad választ a 70C-os működésre...
Amikor még társas házban laktunk ott volt baj a fűtéskeringető szivattyúval, kivűlről megnézte a szaki és mondta, hogy dolgozik a szivattyú, mert forog a tengely.... igen ám, viszont lapát nem volt rajta, ledarálta a dzsuva :)
Az Amicoba valószínűleg sehogy. Viszont ha ennél nem tesz többet, akkor a legegyszerűbb Honeywell termosztát is megfelelő a szobahőmérséklet továbbítására. Legalábbis én is értelmezem.
Persze, ha külső hőmérőt teszek a rendszerbe, ahhoz már kellhet az Amico, ott a felszerelés lesz macerásabb mondjuk az AristonCube S NET-nél, ami netről szerzi be az adatoakt.
Tökmindegy, mit állítok be 70 fok alatt, lehet 40 is. Begyújt, villámgyorsan felmegy 70 fokra, teljesen mindegy, mi van beállítva, aztán egyből kiáll utókeringetésre. Előremenő lehűl, akár 35 fokra, azt keringeti x percig. Aztán kezdi elölről. Ez a bibi, ezt írtam le :) Ha 70 fokot állítok be, csak akkor nem áll le.
A 421 most Csak külső érzékelő paraméteren van. Hm, tényleg logikus, hogy 1-en, vagyis on-off módban legyen. Holnap visszaállítom.
70 fokra azért lett felvéve, ahogy írtam, mert ha lejjebb veszem, akkor is 70 fokig tolja fel begyújtás után, kb. 5-10 mp alatt aztán kiáll utókeringetésre. 70 fokos beállításál felmegy 72-73 fokig, aztán beáll 60egynéhány fokra és fűt. Auto módban viszont nem látom, mennyin fűt, de mikor kikapcsolom, szintén 60 fok körüli értéket mutat.
Készítettem pár fotót. Tévedtem, Premium 18, nem 24 :)
A csövezés rézcső, az első képen látod a vastagságát.
Fűtődobnak azt hívom, amelyikben ég a gáz és melegíti a vizet :)
Felfűtésnél igen, a kazánon belül közvetlenül a fűtő izé alatt az elmenő cső a forró, de a visszatérő is felforrósodik úgy, hogy a kazánba kívülről jövő visszatérő jóval hűvösebb.
Igen, fel lett töltve, ki lett légtelenítve. Mindenhol.
Az általad mellékelt ábrán fogalmam sincs, mi van, a szerelő egy ennél hosszabb feket csőszerű valamit szedett ki is mosott át.
A helyiségek összes alapterülete mittudomén, talán 100 nm.
Hol van ebben bypass?
Igen, tudom, hogyan működik az auto mód.
Viszont újabb dolog: egész nap szépen fűtött, szakaszosan, úgy is, hogy a termosztát be sem kapcsolt... Normál és auto módban is. Így 24 fok van.
Immergas Victrix Zeus 25 mellett döntöttem, viszont ha jól látom moduláló/időjáráskövető termosztátja nincs. Ellentétben az Aristonnal (Clas B One 24).
Tudtok javasolni hasonló termosztátot az Immergashoz, vagy érdemes akkor az Ariston felé hajlani, ha ez szempont?