A Sopron bal oldalán lévő ladikdaru megsérült, mivel a komp átmozgatása közben óvatlanul boxerolták a hajókat! Képek később.
O:((((((((((
A bal gép javítása biztosan nem fejeződik be a hétvégére, ezért a hétvégén értelemszerűen nem lesz menet Neszmélybe. Ennek megfelelően a jövő hétre is őrszolgálat szükséges; kérjük a vállalkozó kedvű tagtársak segítségét!
"... akkor valszeg megint képvesztés lesz ..." azt ígérték nem lesz, átteszik a mostani albumokat, képeket az új szerverre, ahol újra feldolgozzák az egészet.. Reméljük sikerül!
Ugye-ugye, milyen jól jönnének most a Duna-tengerjárók! A dunai kikötőkből legalábbis átrakás nélkül mehetne a szemes termény a Levantére és a dél-európai únios országokba. Talán érdemes lenne a magtárak építése helyett (mellett) hajókat is építeni (bérelni)!? Üdv: rs.
Szia riversea!
A képtár remélhetőleg 1-2 héten belül, megújult formában működni fog, az ígéretük szerint. Részletekért nézz be a Válaszol a Tar.hu fórumba.
Üdv
Nnna, a strázsák szépen megfagytak éjszaka a Tigrisen is...
Valami gebac van az üza-betáppal, ezért nem kapott olajat a kazán, illetve valami rettenetes szutyok került a csőbe.
Érdekes a dolog, hiszen a testtankok, és a napitank is teljesen ki volt takarítva a tavalyi felkészítéskor.
Ehhez képest most egyáltalán nem jött az olaj.
Mindenesetre vasárnap vödrös üzemmódban beindult a fűtés, a dunai mentőszolgálattal, meg a fél Lékaival megerősített Marci ma megkísérli kinyomatni a rendszert levegővel.
Más: ma itt voltak a hegesztő-cégtől, megnézték a jobb gép repedését.
Hát, volt szemöldökráncolás, meg fejvakarás, meg huhuhuhogás, meg csináltunk tervet. Többet is... Ezekben sűrűn szerepeltek korábbi gépeszetlenek, hegesztők, családtagok, miegymás...
Szerdán jön a maestro, előkészíti a felületet, aztán valami (marhadrága) csodaszerrel penetrálják a felületet. A lötyi állítólag a tized-század-ezred milliméteres repedést is jelzi!! Ha a hegesztés és a blokk között nem találnak repedést, akkor viszonylag egyszerű az élet, feltöltik a hiányzó részeket, és némi tussírózás (csiszolás) után mehetnek vissza a perselyek.
Ha nem a gumikitt alól folyott, hanem máshol is van repedés, na akkor benézett a ló az ablakon...
"Built in Budapest in 1854 as the tug Croatia for the DDSG, the vessel passed into the hands of Romanian Fluvial Navigation (NFR) in 1919."
Erre a hajóra korábban én is szerettem volna hivatkozni, mint a legöregebb, még üzemelő dunai géphajóra. A historiai leírás első mondatából arra kell következtetni, hogy ez Óbudán épült? Az bizonyos, hogy háborús jóvátételként került a Balkánra...
A "rejtvény" kép megfejtése: Voith-Schneider hajtómű, mely a Teodor Körner tartozéka, kettő van neki ilyen. Ez a bal oldali, a hajótest közepén, oldalt vannak, mint hajdan a lapátos kerekek. A lapátok állásával tudják szabályozni a toló erőt és irányt. A Dunán rajta kívül tudomásom szerint csak a lobaui boxernek, a Gnom-nak van. A balatoni kompoknak is ilyen van. A Dunán azért nem terjedt el mert sokkal sérülékenyebb mint a hajócsavar, igy inkább a Z hajtás terjedt el.
Én nem emlékszem rá hogy a Zalka , Zala lett volna, de elképzelhető.
AZ a Zala amire én gondoltam 74-ben lett selejtezve, 75-ben megkapták az újpesti viziúttörők és átkeresztelték Viziúttörőre.
Szombaton mikor üresen ment le a Ramsau már nem voltam rajta, a csepeli ürülés után volt váltás és én már akkor a másik irányba mentem vonattal.
Az üres hajót még a személy hajók se igen szokták megelőzni, szinte repül a vizen. A hazai szakaszon hegymenetben 17-18 km/óra. A Turcsinak még gyorsulnia kell.
4 km-es sebességet kb 3 bárkával és 5-6000 T áruval csinálna.
Ezekből van még ahogy tudomfelrakom a forumra. Valaki annak idelyén kérdezte hogy mért van az idelyi Balatoni menetredben három török hajorolkép.Az hajo vezetőtől van akép ikikint volt Törökországban és akép otkészűlt.