Keresés

Részletes keresés

Zoltika Creative Commons License 2004.11.23 0 0 13843

A Bócmanpress hírei!

 

A Sopron bal oldalán lévő ladikdaru megsérült, mivel a komp átmozgatása közben óvatlanul boxerolták a hajókat! Képek később.

 

O:((((((((((

 

A bal gép javítása biztosan nem fejeződik be a hétvégére, ezért a hétvégén értelemszerűen nem lesz menet Neszmélybe. Ennek megfelelően a jövő hétre is őrszolgálat szükséges; kérjük a vállalkozó kedvű tagtársak segítségét!

 

HOmeTrain Creative Commons License 2004.11.23 0 0 13842

"... akkor valszeg megint képvesztés lesz ..." azt ígérték nem lesz, átteszik a mostani albumokat, képeket az új szerverre, ahol újra feldolgozzák az egészet.. Reméljük sikerül!

 

Előzmény: riversea (13840)
riversea Creative Commons License 2004.11.23 0 0 13841
Ugye-ugye, milyen jól jönnének most a Duna-tengerjárók! A dunai kikötőkből legalábbis átrakás nélkül mehetne a szemes termény a Levantére és a dél-európai únios országokba. Talán érdemes lenne a magtárak építése helyett (mellett) hajókat is építeni (bérelni)!? Üdv: rs.
Előzmény: MALWIN (13839)
riversea Creative Commons License 2004.11.23 0 0 13840
Köszi az infot Hometrain, akkor valszeg megint képvesztés lesz, lehet, hogy kár volt a kép.tar-ra visszapakolni a képeket. A fene egye meg! rs. 
Előzmény: HOmeTrain (13836)
MALWIN Creative Commons License 2004.11.23 0 0 13839

Hoppácska!IValami van, de nem az igazi!

 

Azért az Enikő ekkora karavánnak kicsit durva, nem?Oda zért nagyobb hajó kellene..

Mindenesetre kimegyek a medencésbe, és készítek pár fotót.Kíváncsi vagyok, ki boxerol ott és mit.

Enzo Creative Commons License 2004.11.22 0 0 13838

Remek.

A fél évnél régebbi index archívum olvashatatlan lesz tele kicsi piros x-ekkel, és érvénytelen linkekkel.

(Persze, nekem semmi se jó. Na majd meglássuk.)

Előzmény: HOmeTrain (13836)
MALWIN Creative Commons License 2004.11.22 0 0 13837
Nincs meg a Mahart szállítókapacitása, a hajók többsége kohóban végezte.Itt az eredmény.
HOmeTrain Creative Commons License 2004.11.22 0 0 13836
Szia riversea!
A képtár remélhetőleg 1-2 héten belül, megújult formában működni fog, az ígéretük szerint. Részletekért nézz be a Válaszol a Tar.hu fórumba.
Üdv
Előzmény: riversea (13835)
riversea Creative Commons License 2004.11.22 0 0 13835

A Kőszeg Kelheimnél:

Kőszeg Kelheimben

 

És a Miskolc a pénteki jégesőben:

Miskolc jégesőben

 

A kép.tár már egy hónapja megint nem működik. Üdv: rs.

smith Creative Commons License 2004.11.22 0 0 13834
Ja kérem, értekezés vót egész délután, most engedtek szabadon.
Előzmény: Bócman (13832)
MALWIN Creative Commons License 2004.11.22 0 0 13833
Egyfenét, mindenki dógozik..
Holnap du? Akár azt is lehet!
Előzmény: Bócman (13832)
Bócman Creative Commons License 2004.11.22 0 0 13832

?????

 

Mi van itt, széttépte a vihar a netet?!?!? :-))))

 

 

Malwin, holnap délután gyere, mert délelőtt nem leszünk a hajón!!!!

Bócman Creative Commons License 2004.11.22 0 0 13831

Hát én ezt az idióta hátsó gépházfolyosót sosem fogom megszokni...

(Minden épeszű hajó gépházában a gépek előtt van a gépházfolyosó...)

 

Szóval természetesen a bal gép repedését vizsgálták...

Előzmény: Bócman (13829)
Bócman Creative Commons License 2004.11.22 0 0 13830

Sajnos észvesztően silány módon "újították fel" a hajót, mint azt a minap hallottam...

 

A hajó új felépítményt kapott, aminek nem sok köze van sem az eredetihez, sem a széphez, sem a jóhoz, sem a profihoz...

 

Ezzel kapcsolatban eszembe jutott még valami: Sulinán van 2 (ha jól emlékszem francia eredetű) gőzhajó, mindkettő eladó.

 

Olyasmi méretűek és korúak, mint amiket a bécsi hajótalálkozón látunk (DS. "Pascal").

 

Előzmény: Karesz-Tata (13826)
Bócman Creative Commons License 2004.11.22 0 0 13829

Nnna, a strázsák szépen megfagytak éjszaka a Tigrisen is...

 

Valami gebac van az üza-betáppal, ezért nem kapott olajat a kazán, illetve valami rettenetes szutyok került a csőbe.

Érdekes a dolog, hiszen a testtankok, és a napitank is teljesen ki volt takarítva a tavalyi felkészítéskor.

 

Ehhez képest most egyáltalán nem jött az olaj.

 

Mindenesetre vasárnap vödrös üzemmódban beindult a fűtés, a dunai mentőszolgálattal, meg a fél Lékaival megerősített Marci ma megkísérli kinyomatni a rendszert levegővel.

 

Más: ma itt voltak a hegesztő-cégtől, megnézték a jobb gép repedését.

 

Hát, volt szemöldökráncolás, meg fejvakarás, meg huhuhuhogás, meg csináltunk tervet. Többet is... Ezekben sűrűn szerepeltek korábbi gépeszetlenek, hegesztők, családtagok, miegymás...

 

 

Szerdán jön a maestro, előkészíti a felületet, aztán valami (marhadrága) csodaszerrel penetrálják a felületet. A lötyi állítólag a tized-század-ezred milliméteres repedést is jelzi!! Ha a hegesztés és a blokk között nem találnak repedést, akkor viszonylag egyszerű az élet, feltöltik a hiányzó részeket, és némi tussírózás (csiszolás) után mehetnek vissza a perselyek.

 

Ha nem a gumikitt alól folyott, hanem máshol is van repedés, na akkor benézett a ló az ablakon...

 

 

Előzmény: TAYFUN (13803)
Tom_ Creative Commons License 2004.11.22 0 0 13828

Tegnap délutáni állapot a Balatonon: legalább 6-os szél, tiszta hideg idő.

Csak a hajók hiányoznak a vízről... :-(((

Zoltika Creative Commons License 2004.11.22 0 0 13827
Előzmény: Karesz-Tata (13826)
Karesz-Tata Creative Commons License 2004.11.21 0 0 13826
"Built in Budapest in 1854 as the tug Croatia for the DDSG, the vessel passed into the hands of Romanian Fluvial Navigation (NFR) in 1919."

Erre a hajóra korábban én is szerettem volna hivatkozni, mint a legöregebb, még üzemelő dunai géphajóra. A historiai leírás első mondatából arra kell következtetni, hogy ez Óbudán épült? Az bizonyos, hogy háborús jóvátételként került a Balkánra...
Előzmény: Pedrofon (13811)
Ramsau83 Creative Commons License 2004.11.21 0 0 13825

Sziasztok!

 

A "rejtvény" kép megfejtése: Voith-Schneider hajtómű, mely a Teodor Körner tartozéka, kettő van neki ilyen. Ez a bal oldali, a hajótest közepén, oldalt vannak, mint hajdan a lapátos kerekek. A lapátok állásával tudják szabályozni a toló erőt és irányt. A Dunán rajta kívül tudomásom szerint csak a lobaui boxernek, a Gnom-nak van. A balatoni kompoknak is ilyen van. A Dunán azért nem terjedt el mert sokkal sérülékenyebb mint a hajócsavar, igy inkább a Z hajtás terjedt el.

 

Én nem emlékszem rá hogy a Zalka , Zala lett volna, de elképzelhető.

AZ a Zala amire én gondoltam 74-ben lett selejtezve, 75-ben megkapták az újpesti viziúttörők és átkeresztelték Viziúttörőre.

 

Szombaton mikor üresen ment le a Ramsau már nem voltam rajta, a  csepeli ürülés után volt váltás és én már akkor a másik irányba mentem vonattal.

Az üres hajót még a személy hajók se igen szokták megelőzni, szinte repül a vizen. A hazai szakaszon hegymenetben 17-18 km/óra. A Turcsinak még gyorsulnia kell.

4 km-es sebességet kb 3 bárkával és 5-6000 T áruval csinálna.

 

24 m-es cstorna zsilipben a Herzog Tasillovalés próbáltunk elszegődni mentő csónaknak egy tengeri hajóhoz Antverpenben,de csak az áru kellett.
Pedrofon Creative Commons License 2004.11.21 0 0 13824

Igen, ő az!

De elnézve a 2 képet, csak méreteiben hasonlítanak egymásra.

Viszont Bendeguz nevű hajó nem sokszor szerepelt eddig a hajózástörténetben.

Szerintem ő az...

Előzmény: gumidani (13823)
gumidani Creative Commons License 2004.11.21 0 0 13823
Előzmény: Pedrofon (13817)
gumidani Creative Commons License 2004.11.21 0 0 13822
Elnézegetve a gépezet összeszerelésének körülményeit, megerősödött bennem az a szomorú tudat, hogy a Petfőfinek semmi esélye nincs.
Előzmény: MALWIN (13808)
gumidani Creative Commons License 2004.11.21 0 0 13821
Az első kép hátterében látszó Stettinről van itt néhány kép és adat. (alig nagyobb a SOPRONnál)
Előzmény: riversea (13678)
cuki_64 Creative Commons License 2004.11.21 0 0 13820
Ezekből van még ahogy tudomfelrakom  a forumra. Valaki annak idelyén kérdezte hogy mért van az idelyi  Balatoni menetredben három török hajorolkép.Az hajo vezetőtől van akép ikikint volt  Törökországban és akép otkészűlt.
cuki_64 Creative Commons License 2004.11.21 0 0 13819
Nem hiszem ez Budapesten közlekedet .   De lehetséges majd megtudakolom.    
Pedrofon Creative Commons License 2004.11.21 0 0 13818

Kedves, Cuki 64!

 

Nem is tudod, milyen rég várok ezekre a képekre!

Még sohasem láttam ebben a formájukban ezeket a kishajókat!

Remélem van még ilyen kincsed!

Javaslom, hogy Gumidanival alkossátok meg a

hajocsavar.hu BKV adat és képbázisát!
Előzmény: cuki_64 (13816)
Pedrofon Creative Commons License 2004.11.21 0 0 13817

Ő a Bendguz, aki most Mohácson van?

Előzmény: cuki_64 (13816)
cuki_64 Creative Commons License 2004.11.21 0 0 13816
Fövárosi kishsjozási Vállalat hajoja anno.
cuki_64 Creative Commons License 2004.11.21 0 0 13815
Ex Attila ms ami átéptés után Farkas ms ként űzemelt.
Enzo Creative Commons License 2004.11.21 0 0 13814
Nem azt írta valaki a múltkor, hogy a Szőke Tisza az utsó európai kétkéményes?
Előzmény: Enzo (13813)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!