Voltam kinn a medencésben.Sok teherautó, billentéses módszerrel ürítenek.A bárkán épp nagy harcot vívtak a széllel, és valami prücök is lehetett, mert egy daru sietett oda nagy dérrel-dúrrral.Az enikő a mindenes: ő boxerol, ő viszi majd a szállítmányt, az ő emberei rakodnak...
Viszont készül a Béke úszóház is, nagy erőkkel dolgoznak rajta!
A csiga az amelyik a hátán hordja a házát, öreg hajóépítéstan tanárunkra nagyon rossz hatással lenne ez a kifejezés. Lehet hogy még fejbe is vágna érte.
Én úgy tudom hogy hajócsavarnak hívják.
Egy nagy kérdés! Ahhoz hogy valaki hajós lehessen kell tudni 200 m-t úszni, a repülőgép pilótáknak kell tudni 200 m-t repülni??????
Tegnap voltam a Sopronon, megörökítettem a gépház állapotát és mellé adom a hajdani Komárom gépházát.
Sopron város címerét maga Sopron városa készítette el az m/s Sopron számára. Roppant elegáns és drága darab, megnyugatatlak vörös csillag nincs rajta, ellenben szépen ívben meghajlított!
- mert a lényegesen gyorsabb sebesség miatt nagyobbak a mechanikai igénybevételek, és ezt sűrűbben kell górcső alá venni
- a szárnyakat szerintem minden évben be kell szabályozni
- a csigákat a kavittáció (egy t vagy két t?) esetleges fellépése esetén ki kell foltozni, mert itt aztán szétverődik a csiga az így fellépő rezonanciától rendesen
- az algásodási dolgokat le kell kezelni, ezért minden tavasszal újrafestik a hajót alulról
- relatíeve kevesebb helyet foglal, könnyebb arrébbtenni, és az úszály kis víz miatti leülése esetén (merülés kb 80-100cm nem sérül a szárnyas. Viszont egy Sólyomnak a normál merülése meg van vagy 2,5m és ha az leül, és azon áll a dagonyában egy fél telet az biztos nem jó neki.
- szerintem a jeget nem szereti, ha körbevesz a szárnytöbeket, meg a testet.
így kb natúr logikával ennyi amt össze tudok szedni
A MOHÁCSI kompot foltozzák - dukkózzák - műszakilag felújítják Újpesten!
más:
Ramsau! Nekem van Miskolcos vontatós mépem, csak épp nincs bent az irodában. Amint legközelebb bent leszek a fórumon láthatjátok. Gyerekkorom óta ez a kedvenc hajóm.
Sopron fűtése:
Félautomata. Olyan, hogy fogod magad és kiskannával rendszeresen viszel neki olajat, amit ő elperzselget.
Őrség:
Jövő hét kedd este vállalom. Csütörtökön feltehetőleg a másik Sopron (Civitas Fidellissima) vendégszeretetét élvezem.
Hamár Sopron város:
Felfestésre fog kerülni a hajóra a város címere? Ha igen melyik?
Amely 1949-ig volt, azaz pajzs alakú, félig leresztett rostélyú kaput ábrázol két ezüst csillaggal a kapu felett jobb és bal oldalon
Amely 1949-től 1990-ig volt, azaz pajzs alakú, félig leresztett rostélyú kaput ábrázol egy vörös csillaggal a kapu felett (nekünk) bal oldalon
Vagy ami most van. A pajzs alakon a város pecsétje. (szerintem ez utóbbi a legrandább Sopron címer, és pontosan nem tükrözi a régi címer tartalmát. A kapurostély a kulcs ebben)
Amúgy a városhoz ilyen címerhasználati kérdésben kell levelet írni, általában engedik a használatát gond nélkül (Nekem anno diákként vonlt ezzel kapcsolatban tennivalóm, míg Sopronban tanultam). Bár lehet, hogy ez már megtörtént.
Tényleg mi hír a muggli által "kialkudott" harangról, és amit a polgármester úr megígért Neszmélyen a hajó számára?
Ma reggel az újpesti kikötőben bent állt 2 moszkva, egyik a Nagymaros, amelyik szombaton még sólyán volt, a Hunnia, a Sopron, egy komp , és szerintem az összes szárnyas kiemelve. Egyébként tudja valaki miért kell a szárnyasoakt kiemelni, veszélyesebb a jég rájuk nézve, mint egy normál hajóra nézve?
Mohácson van hajójavitó ugy hogy mindig összetudnak ütni egy ujjabb kompot vagy hajót de különben is van tartalékuk mivel az ország kies vidékén vannak. Segitséget meg ne várj inkább csináldd meg magad ez itt a jelszó.
Ha a váci komp javít Újpesten akkor osztódtak. A Toldi balesete óta Vácon az Árpád dolgozik, így az nem lehet Újpesten, a Toldi pedig nem nőtt akkorára mint a két nagy testvér.
A Sziget javít most ott Mohácsról.
Tényleg hogy a Csatát eladták, így mivel kelnek át a Mohácsiak jelenleg?
Malwin: Nagyon köszönöm az infót, Bandi barátom amint megérkezik egy Rgbg - Ujvidék turnéról rendezi a bajai ügyeket.
Gumidani: Praktikus az ötlet, téli estéken kifejezetten hasznos is. Nekiülünk hármasban!
A Jankó listáról: Aranyos, jószándékú és nagy tudású bácsi volt, csak a könyv írásakor már igen idős volt.
A DÖMSÖD és a RÁCKEVE volt testvér. A DILIBABA, a BADACSONY egyedi hajók voltak. A LEÁNYFALU valóban vizibusz volt. A '60-as években több, a Balatonról kihozott, vagy oda még be nem vitt ottani nevű vizibusz volt a Bem téri bázison. Én a FONYÓD-on és a CSOPAK-on dolgoztam. A dunaiak közül a PILIS, RÁBA és Óbuda nevüeken. Később voltam az átépített DUNAUJVÁROS-on mint hajóvezető.
Mugli: A SZAMOS ősmotoros párja a MAROS aknarakó volt, mely a folyamörséghez került, s a visszavonuláskor Rgbg-be jutott, ott árverezték el 1951-ben
A ZALKA nem volt soha Máté is!. Azt követően kapta a ZALA nevet, hogy a MAHART eladta. A Mária Valéria híd avatásakor, mikor a hordót gurigatták, tünt fel az egyik, akkor kormánypárti gatyakoptatónak a hajó neve, reklamált is, de mivel akkor lett kivonva a forgalomból, az ügy elült.
A hajóharang: A hajó LELKE. Matróz koromban némelyik hajón még ütöttük rajta az időt is négy óránként. Egyébként a horgonyzás igen fontos kelléke is volt a rádió nélküli világban, no és a riasztás legfontosabb kelléke is. Egyébként a HSZ két dolog miatt még mindíg fontosnak és szükségesnek ítéli.
Az sajnálatos és szomorú tény, hogy ezeket lopták el legelőszőr. Sokszór még az üzemben lévő hajókról is. Lássd KÁLMÁN! De sok harang pihen féltve őrizve családi vitrinekben is, mint példáúl a MOHÁCS vontatóé. Nekünk igérték, remélem jövőre oda kerül a ZOLTÁN egyik vitrinjébe.
A Sopron bal oldalán lévő ladikdaru megsérült, mivel a komp átmozgatása közben óvatlanul boxerolták a hajókat! Képek később.
O:((((((((((
A bal gép javítása biztosan nem fejeződik be a hétvégére, ezért a hétvégén értelemszerűen nem lesz menet Neszmélybe. Ennek megfelelően a jövő hétre is őrszolgálat szükséges; kérjük a vállalkozó kedvű tagtársak segítségét!
"... akkor valszeg megint képvesztés lesz ..." azt ígérték nem lesz, átteszik a mostani albumokat, képeket az új szerverre, ahol újra feldolgozzák az egészet.. Reméljük sikerül!
Ugye-ugye, milyen jól jönnének most a Duna-tengerjárók! A dunai kikötőkből legalábbis átrakás nélkül mehetne a szemes termény a Levantére és a dél-európai únios országokba. Talán érdemes lenne a magtárak építése helyett (mellett) hajókat is építeni (bérelni)!? Üdv: rs.
Szia riversea!
A képtár remélhetőleg 1-2 héten belül, megújult formában működni fog, az ígéretük szerint. Részletekért nézz be a Válaszol a Tar.hu fórumba.
Üdv