Balatoni hír a BHRT honlapról. Nem újdonság, de megnyugtató:A téliesre fordult, hideg idő egyelőre nem ellenfél a magyar tenger partján. A komp is tovább jár a Balatonon, amelynek működtetését a múlt pénteki vihar miatt csak időlegesen függesztették föl. Szántódról 7-17 óra között óránként indul, Tihanyból pedig fél órákkal később. A forgalom tegnap szerény volt. A szolgáltatást a Balatoni Hajózási Rt a tó befagyásáig biztosítja.
Tud esetleg valaki valamit arról a viharról, ami miatt leállt a KOMP? Mennyi ideig tarthatott az üzemszünet?
Jelentem az őrszolgálatban az őrszemélyzet nem ér rá unatkozni.
Pl. izgalmas fedélzeti tevékenységgel látja el magát. Úgymint izzócsere, olajmerítés, takarítás, Hajózási géptan I. (szakközépiskolásoknak) c. könyv mélyreható tanulmányozása, lefolyócsőcsere előkészítés. stb.
Amúgy ksöz a tippet. De mi van a beígért haranggal???
Igen, nejlonnal takarták be a szétszedett hengereket hogy az egerek és a madarak ne tudjanak belefészkelni. és gondolom a felülvilágító ablakok beázhatnak ha esik és így a víz ellen is véd.
A Komárom 1971-ben kapta az SKL-eket, azért kapott 6 hengerest mert már azzal is 400 Le-t nőtt a teljesítménye. 1600 Le-ről 2000-re nőtt. Egyébbként ez már a harmadik motor garnitúra volt benne. 54-ben még nem volt turbós Láng és ezért szívót kapott, akkor 1080 Le-s volt. Az Egerbe már turbósat építettek be 1957-ben.
8 hengeresekkel 2600 Le-s lett volna, azt nem biztos hogy a szegecselt test kibírta volna és 2000 Le is elég a fölső Dunán a négy darabhoz és ennél nagyobb fuvarral nem lehet fönt közlekedni.
Egy a négy mellé kaptunk két köves Zetort Kilitiig, Nagyon megcsodáltak minket akkoriban vele.
A legtöbb 9 db volt Battától Csepelig 5 sorban, az is szép látvány volt.
Ez kb ahhoz hasonlít, amikor a KSI-ben kenuztam és az edzőnk azzal fogadott minket, hogy: "...A csónakkal Matula bácsi közlekedik a nádasban. Amibe betérdelsz az hajó, vagy kenu!!!". Teljesen igaza volt, még akkor is, ha a HSZ gyakorlatilag a mai napig érdemben képtelen végre egy rendes besorolást tenni erre.
A HSZ alapján nekem egy versenykenuban nem lehetne gyakorlatilag betérdelnem, (ill. ugyanez a helyzet a kajakosoknál, evezősöknél csak abba ülnek), mert semmiféle életmentő dologgal nincs felszerelve. Ezt mondjuk az engem(met is) rendszeresen feljelentő rendőröknek nem volt éppenséggel egyszerű elmagyarázni. De azért vagy hatszor feljelentett az egyik. A gyámügy meg hülyének nézte már a végén a hekust. :-).
Persze azon is elfilózhatunk, hogy vajon Kolonics György lett volna-e 14 szeres világbajnok, 2-szeres olimpiai bajnok, meg milliószoros érmes, ha a mentőöv ott fityegne állandóan a kenujában.
Amúgy a Komárom motorcseréjét mikor hajtották végre? Mert régen abban is Lángok voltak ismereteim szerint. Úgy tudom hathengeres SaKáLt kapott és nem nyolchengereset. Miért?
Voltam kinn a medencésben.Sok teherautó, billentéses módszerrel ürítenek.A bárkán épp nagy harcot vívtak a széllel, és valami prücök is lehetett, mert egy daru sietett oda nagy dérrel-dúrrral.Az enikő a mindenes: ő boxerol, ő viszi majd a szállítmányt, az ő emberei rakodnak...
Viszont készül a Béke úszóház is, nagy erőkkel dolgoznak rajta!
A csiga az amelyik a hátán hordja a házát, öreg hajóépítéstan tanárunkra nagyon rossz hatással lenne ez a kifejezés. Lehet hogy még fejbe is vágna érte.
Én úgy tudom hogy hajócsavarnak hívják.
Egy nagy kérdés! Ahhoz hogy valaki hajós lehessen kell tudni 200 m-t úszni, a repülőgép pilótáknak kell tudni 200 m-t repülni??????
Tegnap voltam a Sopronon, megörökítettem a gépház állapotát és mellé adom a hajdani Komárom gépházát.
Sopron város címerét maga Sopron városa készítette el az m/s Sopron számára. Roppant elegáns és drága darab, megnyugatatlak vörös csillag nincs rajta, ellenben szépen ívben meghajlított!
- mert a lényegesen gyorsabb sebesség miatt nagyobbak a mechanikai igénybevételek, és ezt sűrűbben kell górcső alá venni
- a szárnyakat szerintem minden évben be kell szabályozni
- a csigákat a kavittáció (egy t vagy két t?) esetleges fellépése esetén ki kell foltozni, mert itt aztán szétverődik a csiga az így fellépő rezonanciától rendesen
- az algásodási dolgokat le kell kezelni, ezért minden tavasszal újrafestik a hajót alulról
- relatíeve kevesebb helyet foglal, könnyebb arrébbtenni, és az úszály kis víz miatti leülése esetén (merülés kb 80-100cm nem sérül a szárnyas. Viszont egy Sólyomnak a normál merülése meg van vagy 2,5m és ha az leül, és azon áll a dagonyában egy fél telet az biztos nem jó neki.
- szerintem a jeget nem szereti, ha körbevesz a szárnytöbeket, meg a testet.
így kb natúr logikával ennyi amt össze tudok szedni
A MOHÁCSI kompot foltozzák - dukkózzák - műszakilag felújítják Újpesten!
más:
Ramsau! Nekem van Miskolcos vontatós mépem, csak épp nincs bent az irodában. Amint legközelebb bent leszek a fórumon láthatjátok. Gyerekkorom óta ez a kedvenc hajóm.
Sopron fűtése:
Félautomata. Olyan, hogy fogod magad és kiskannával rendszeresen viszel neki olajat, amit ő elperzselget.
Őrség:
Jövő hét kedd este vállalom. Csütörtökön feltehetőleg a másik Sopron (Civitas Fidellissima) vendégszeretetét élvezem.
Hamár Sopron város:
Felfestésre fog kerülni a hajóra a város címere? Ha igen melyik?
Amely 1949-ig volt, azaz pajzs alakú, félig leresztett rostélyú kaput ábrázol két ezüst csillaggal a kapu felett jobb és bal oldalon
Amely 1949-től 1990-ig volt, azaz pajzs alakú, félig leresztett rostélyú kaput ábrázol egy vörös csillaggal a kapu felett (nekünk) bal oldalon
Vagy ami most van. A pajzs alakon a város pecsétje. (szerintem ez utóbbi a legrandább Sopron címer, és pontosan nem tükrözi a régi címer tartalmát. A kapurostély a kulcs ebben)
Amúgy a városhoz ilyen címerhasználati kérdésben kell levelet írni, általában engedik a használatát gond nélkül (Nekem anno diákként vonlt ezzel kapcsolatban tennivalóm, míg Sopronban tanultam). Bár lehet, hogy ez már megtörtént.
Tényleg mi hír a muggli által "kialkudott" harangról, és amit a polgármester úr megígért Neszmélyen a hajó számára?
Ma reggel az újpesti kikötőben bent állt 2 moszkva, egyik a Nagymaros, amelyik szombaton még sólyán volt, a Hunnia, a Sopron, egy komp , és szerintem az összes szárnyas kiemelve. Egyébként tudja valaki miért kell a szárnyasoakt kiemelni, veszélyesebb a jég rájuk nézve, mint egy normál hajóra nézve?
Mohácson van hajójavitó ugy hogy mindig összetudnak ütni egy ujjabb kompot vagy hajót de különben is van tartalékuk mivel az ország kies vidékén vannak. Segitséget meg ne várj inkább csináldd meg magad ez itt a jelszó.
Ha a váci komp javít Újpesten akkor osztódtak. A Toldi balesete óta Vácon az Árpád dolgozik, így az nem lehet Újpesten, a Toldi pedig nem nőtt akkorára mint a két nagy testvér.
A Sziget javít most ott Mohácsról.
Tényleg hogy a Csatát eladták, így mivel kelnek át a Mohácsiak jelenleg?
Malwin: Nagyon köszönöm az infót, Bandi barátom amint megérkezik egy Rgbg - Ujvidék turnéról rendezi a bajai ügyeket.
Gumidani: Praktikus az ötlet, téli estéken kifejezetten hasznos is. Nekiülünk hármasban!
A Jankó listáról: Aranyos, jószándékú és nagy tudású bácsi volt, csak a könyv írásakor már igen idős volt.
A DÖMSÖD és a RÁCKEVE volt testvér. A DILIBABA, a BADACSONY egyedi hajók voltak. A LEÁNYFALU valóban vizibusz volt. A '60-as években több, a Balatonról kihozott, vagy oda még be nem vitt ottani nevű vizibusz volt a Bem téri bázison. Én a FONYÓD-on és a CSOPAK-on dolgoztam. A dunaiak közül a PILIS, RÁBA és Óbuda nevüeken. Később voltam az átépített DUNAUJVÁROS-on mint hajóvezető.
Mugli: A SZAMOS ősmotoros párja a MAROS aknarakó volt, mely a folyamörséghez került, s a visszavonuláskor Rgbg-be jutott, ott árverezték el 1951-ben
A ZALKA nem volt soha Máté is!. Azt követően kapta a ZALA nevet, hogy a MAHART eladta. A Mária Valéria híd avatásakor, mikor a hordót gurigatták, tünt fel az egyik, akkor kormánypárti gatyakoptatónak a hajó neve, reklamált is, de mivel akkor lett kivonva a forgalomból, az ügy elült.
A hajóharang: A hajó LELKE. Matróz koromban némelyik hajón még ütöttük rajta az időt is négy óránként. Egyébként a horgonyzás igen fontos kelléke is volt a rádió nélküli világban, no és a riasztás legfontosabb kelléke is. Egyébként a HSZ két dolog miatt még mindíg fontosnak és szükségesnek ítéli.
Az sajnálatos és szomorú tény, hogy ezeket lopták el legelőszőr. Sokszór még az üzemben lévő hajókról is. Lássd KÁLMÁN! De sok harang pihen féltve őrizve családi vitrinekben is, mint példáúl a MOHÁCS vontatóé. Nekünk igérték, remélem jövőre oda kerül a ZOLTÁN egyik vitrinjébe.