Ha akad olyan aki tudna, az sem tud, miután még mindig nem tudni melyik venti megy/nem megy a kettő közül. ???
Nem ártana tudni, hogy mikori az az autó és milyen klíma van benne. ??
A ventilátorok két esetben működnek. Ha a motorvezérlő kivezérli őket* egy analóg feszültségszinttel, vagy ha elromlott a nagyobbik ventilátorban a ventilátorvezérlő.
Valószínűleg a két ventilátor egyszerre működik. Ez esetben, ha az egyik nem megy, az elromlott.
* a légkondi is a motorvezérlőn keresztül működteti a ventiket, de ott CAN-BUS-on kommunikálnak a vezérlők.
Ergo, ezt így on-line nagyon nehéz kitalálni, nem ártana legalább a hibatárolóba belenézni. Meglehet, hogy ott a válasz.
Pontosan ugyanez volt a gondom 1.8 Turbo, benzines Sharan-nal, minden tünet egyezik. A termosztát hibás volt, kicserélték (kb 2-3 órás menet volt a motor eleje eltűnt majd -hálistennek- újraépült, s többet nem volt probléma ezzel.
Nagyon kevés tuningcég veszi a fáradságot, hogy szakcikkekkel , esettanulmányokkal, mérésekkel, technikai infókkalsegítsen,stabil adatokat adjon. Mi a Rigotech chiptuningnál írásainkkal, videóinkkal, teljesítményméréseinkkel segítünk tisztán látni ebben a marketing zajban!
Ha az autód 'felhúzásán' gondolkozol, 2021-ben több mint 200 helyről kapsz itthon tuning ajánlatot. Ahhoz nem kell diploma, hogy valaki tudja, hogy a 70 ezer kevesebb mint a 90. Az, hogy az adott ár milyen technológiát, minőséget tartalmaz, többnyire csak utólag derül ki, ha esetleg valami probléma lesz az autóval, vagy jobb esetben realizálódik, hogy bizony a tuningnak nincs semmi eredménye, kidobott pénz volt.
Részlet az új Rigotech cikkből:
"
Chiptuning kedvenc! Egyik leggyakoribb (régi) 1.6 CR motor EUR5 környezetvédelmi besorolással, amelyet 2007-2016 közt szereltek az Audi, Volkswagen, Seat, Skoda 38-féle modelljébe. Ezekben Siemens / Continental PCR2.1 motorvezérlő elektronika üzemel, amelyre az első években semmilyen chiptuning megoldás nem létezett, majd kb. 2009-10 körül kiszerelés és megbontás után lehetőség lett a programozására, de ma már a felszereltebb tuningműhelyek – mint a miénk is – már megbontás nélkül OBD-n keresztül tudják biztonságosan kezelni.
Ezek a motorkódok jöttek ezzel a rendszerrel: CAYB, CAYC, CCSA, CLNA, CAYA, CAYE, CAYD. Ennek az 1.6 CR motornak ... " FOLYTATÁS ITT.
Szívesen válaszolok kérdéseidre. Legjobb, ha ajánlatot kérsz az autódra, így látom a rendszerben és telefonon is tudunk egyeztetni. Kérdezhetsz a rigotech.hu oldalunkon a cikkeink alatt a 'Hozzászólások' részben is, gyorsan fogok válaszolni. Itt a fórumon is igyekszem, de nem garantálom, mert itt ritkán nézem.
Nagyon kevés tuningcég veszi a fáradságot, hogy szakcikkekkel , esettanulmányokkal, mérésekkel, technikai infókkalsegítsen,stabil adatokat adjon. Mi a Rigotech chiptuningnál írásainkkal, videóinkkal, teljesítményméréseinkkel segítünk tisztán látni ebben a marketing zajban!
Ha az autód 'felhúzásán' gondolkozol, 2021-ben több mint 200 helyről kapsz itthon tuning ajánlatot. Ahhoz nem kell diploma, hogy valaki tudja, hogy a 70 ezer kevesebb mint a 90. Az, hogy az adott ár milyen technológiát, minőséget tartalmaz, többnyire csak utólag derül ki, ha esetleg valami probléma lesz az autóval, vagy jobb esetben realizálódik, hogy bizony a tuningnak nincs semmi eredménye, kidobott pénz volt.
Részlet az új Rigotech cikkből:
"
Chiptuning kedvenc! Egyik leggyakoribb (régi) 1.6 CR motor EUR5 környezetvédelmi besorolással, amelyet 2007-2016 közt szereltek az Audi, Volkswagen, Seat, Skoda 38-féle modelljébe. Ezekben Siemens / Continental PCR2.1 motorvezérlő elektronika üzemel, amelyre az első években semmilyen chiptuning megoldás nem létezett, majd kb. 2009-10 körül kiszerelés és megbontás után lehetőség lett a programozására, de ma már a felszereltebb tuningműhelyek – mint a miénk is – már megbontás nélkül OBD-n keresztül tudják biztonságosan kezelni.
Ezek a motorkódok jöttek ezzel a rendszerrel: CAYB, CAYC, CCSA, CLNA, CAYA, CAYE, CAYD. Ennek az 1.6 CR motornak ... " FOLYTATÁS ITT.
Szívesen válaszolok kérdéseidre. Legjobb, ha ajánlatot kérsz az autódra, így látom a rendszerben és telefonon is tudunk egyeztetni. Kérdezhetsz a rigotech.hu oldalunkon a cikkeink alatt a 'Hozzászólások' részben is, gyorsan fogok válaszolni. Itt a fórumon is igyekszem, de nem garantálom, mert itt ritkán nézem.
Jobban belegondolva, biztos van vmi vezérlés, hiszen ezek már visszajelzik, ha kiég az izzó. Valószínű azért is tudsz feszültséget mérni, az az ellenőrző fesz. Ha az izzó kiég, szakad az áramkör, és tudja hogy jelezni kell. Innentől, hogy van feszültség, a vezetékek problémája 99%-ban kizárható. Vagy a vezérléssel lesz vmi gond, vagy esetleg még a kapcsolót nézd meg, nincs-e ott vmi kontakthiba.
A tompítottak mindig külön biztosítékon vannak, pont azért, hogy ne menjen ki egyszerre a kettő. Hátul is vagy a helyzetjelzők, vagy a féklámpák külön-külön biztin van a két oldal, hogy legalább az egyik világítson, ha a másiknál van is vmi gond. Azt sajnos nem tudom, van-e esetleg külön vmi világítás-vezérlő áramkör, mert akkor akár ott is lehet a gond.
Mindenesetre először keresd meg a biztosítékát, de az jellemzően nem az izzó miatt megy ki, érdemes feltárni az okozó hibát, hogy ne forduljon újra elő. Az sem megoldás, hogy erősebbre cseréled a biztosítékot, mert azzal még nagyobb problémát lehet okozni (akár a vezeték is elfüstölhet). A biztosítékok a műszerfal alsó részén vannak (kormány alatt talán balra), a fedélen szokott lenni egy rajz is, hogy melyik mié.
Dízeleknél alapfelszereltség. 5 fok alatt hideg motor esetén plusz fűtés segít a motornak bemelegedni, hogy ezáltal az utastér is hamarabb befűthető legyen. Enélkül mínuszok esetén akár fél óra lenne a motor bemelegedése, ezzel viszont 10 percen belül gyakorlatilag üzemmeleg.
Az normális, hogy februárban rendelt indium szürke helyett delfin szurkeben szállították az autót, bármi tájékoztatás nélkül? Színváltozás esetén nem kellene jelezni? Egyébként eléggé eltér a két szürke.
Sziasztok ! ✌Lenne 1 kérdésem hogy mi a baj okozoja ha balra kanyarodok és nagyobb gázt adok akkor elkezd csilimegélni valami .... de ha jobbra ott már halkabban .. egyenesen semmi ... valakinek valami ötlet??? 🤔 2016 1.6 tdi touran
Nem tudom megmondani, hogy mennyit jelentenek ezek az apró spórolások egyenként, de az előző Touranomhoz képest (1.4 TSI - BMY) hosszútávú átlagban több mint 1 literrel kevesebb benzinnel beéri a mostani (1.5). Még úgy is, hogy a START-STOP rendszer mindig ki van kapcsolva indítástól/de legkésőbb az első motorleállításkor. ;)
A start-stop rendszer jobban igénybe veszi az akkut a sok önindítózással. Ezért több töltést is igényel. Menet közben nem tölti föl annyira, de amikor motorfékkel lassítasz, akkor rátölt, így nem fogyaszt annyi üzemanyagot menet közben. Hogy ez mennyi megtakarítást jelent, az sztem kimutathatatlan...
A Touran konfigurátorban a szériafelszereltségek listájában van egy "Start-Stop rendszer fékenergia-visszanyeréssel" megnevezésű dolog. A Start-Stop O.K, de ez a fékenergia visszanyerés mi akar lenni? Valami kis hibrid dolog? Nem találtam róla értelmes leírást.
Egy technikai problémában szeretnék tanácsot kérni tőletek. 2004-es szívó benzines Touranom van. Tavaly télen jelentkezett először az a probléma, h. hidegben nem tudja tartani az üzemi hőmérsékletét. A mostani, fagypont feletti időben is szokatlanul lassan melegszik be, és ha ezután egy minimális fűtést kapcsolok, 1-2 percen belül visszahűl 90 fokról 70-re. (A befújt levegő is lehűl, tehát nemcsak a kijelző rossz.) 800 m lejtőn (sebességben) lemegy 50 fokra. A motor egyébként ugyanúgy húz, ugyanúgy reagál, a hangja is normális. Autópályán 130-nál tavaly tél végén már esélytelen volt folyamatosan fűteni. Tavasztól érthető okokból megszűnt a probléma, de most - csodák csodájára - újra jelentkezik. :) Az Opel kadettemben megoldottam a dolgot egy kartonpapírral, itt nyilván a szervíz lesz a megoldás, de mi lehet az oka? Ötlet?
Egyre több kötelező felszereltség van, amit muszáj beépítenie a gyártónak, a szigorodó környezetvédelmi előírások betartása is (még tovább) bonyolítja a motorokat. Maga a motor lehet hogy nem annyival nehezebb, de ha pl. AdBlue is kell már bele, ami korábban nem kellett, az is +20kg lehet (vagy még több). Nem tudom, ezeket a tömeg-adatokat hol láttad, de a konkrét autó tömege a (megrendelt extra és egyre komolyabb gyári alap-) felszereltségétől is igen erősen függ, a pontos adat úgyis csak a forgalmiból fog kiderülni. Ha végignézed az extralistát, és elkezdesz saccolgatni, hogy mi mennyire lehet nehéz, szerintem bőven 100kg feletti plusz is összejöhet.
Egyébként meg amikor pakolod az autót, gondolom nem a saját házi hídmérlegeden fogsz állni vele, hogy vajon +2kg még belefér-e :)
Ebben a kategóriában amúgy sem szoktak tengelysúlyt mérni az ellenőrök, az csak 3,5t fölött fordul elő.
Korábban olvashattuk az örvendetes hírt, hogy az új, 2015-ös 1,4 TSI Touran 13 cm-es hossznövekedés mellett is 62 kilóval könnyebbre sikerült az elődjénél, ami a fogyasztásban mindenképpen pozitívan köszönt vissza http://jarmuipar.hu/2017/01/volkswagen-touran-teszt-csaladalapito/ . Mivel várjuk az új kocsinkat, kicsit utána néztem a műszaki adatoknak, és azt láttam, hogy a 2018-as 1,5 TSI a 2015-ös 1,4 TSI-hez képest 111 (!) kilóval nehezebb, miközben a hasznos terhelhetősége 71 kilóval csökkent. Az adatokból úgy tűnik, hogy telepakolták nehéz cuccokkal, én meg annyival kevesebbet rakhatok bele. A VW oldalán sehol nem találtam egy korrekt műszaki leírást, ezért ezt a kettőt tudtam összehasonlítani:
Tényleg ekkorát lépett vissza a Touran súly ügyileg? És ha igen, mi lehet az oka? Merthogy szerintem a két motor között nem lehet ekkora súlykülönbség.
Egyáltalán elérhető a VW honlapján valahol egy korrekt adatlap?
És ha már ennyit kérdezősködök, vajon miért kellett lecserélni a motort? A kereskedésben erre csak egy homályos neszesemmi-fogdmegjól választ adtak.
Meg állítólag a tengelytáv is csökkent 5mm-rel. Ez lényegében tök mindegy, de úgy tűnik, mintha a VW valamilyen okból komolyabban hozzányúlt volna a kocsihoz, amiről viszont semmit nem hallottam.