Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

K.István 82 Creative Commons License 2021.08.15 0 0 8719

Bocsi már az sem. Vennem kell egy másikat. Ja meg hibafeltárás

 

Előzmény: 409 (8718)
409 Creative Commons License 2021.08.14 0 0 8718

Nem könnyű ám így segíteni.

Ha akad olyan aki tudna, az sem tud, miután még mindig nem tudni melyik venti megy/nem megy a kettő közül.  ???

Nem ártana tudni, hogy mikori az az autó és milyen klíma van benne.  ??

 

A ventilátorok két esetben működnek. Ha a motorvezérlő kivezérli őket* egy analóg feszültségszinttel, vagy ha elromlott a nagyobbik ventilátorban a ventilátorvezérlő.

Valószínűleg a két ventilátor egyszerre működik. Ez esetben, ha az egyik nem megy, az elromlott.

 

* a légkondi is a motorvezérlőn keresztül működteti a ventiket, de ott CAN-BUS-on kommunikálnak a vezérlők.

 

Ergo, ezt így on-line nagyon nehéz kitalálni, nem ártana legalább a hibatárolóba belenézni. Meglehet, hogy ott a válasz.

Előzmény: K.István 82 (8717)
K.István 82 Creative Commons License 2021.08.14 0 0 8717

Bocsi.

A hűtőventillátor de már csak abból is az egyik. 😓

Előzmény: laca151 (8716)
laca151 Creative Commons License 2021.07.12 0 0 8716

Melyik ventillátor? Hűtő? Utastéri?

 

Előzmény: K.István 82 (8715)
K.István 82 Creative Commons License 2021.07.10 0 0 8715

Sziasztok.

Kérnék egy kis segitséget? Meg tudja mondani valaki megközelítőleg, hogy gyújtáson miért megy a ventillátorok az1. 9  pd bkc touranomban? 

K.István 82 Creative Commons License 2021.05.11 0 0 8714

Szia. Nem publikus az emailod. 

 

Előzmény: Kalman24 (8712)
Balázs80_ Creative Commons License 2021.04.11 0 0 8713

Pontosan ugyanez volt a gondom 1.8 Turbo, benzines Sharan-nal, minden tünet egyezik. A termosztát hibás volt, kicserélték (kb 2-3 órás menet volt a motor eleje eltűnt majd -hálistennek- újraépült, s többet nem volt probléma ezzel.

Előzmény: farkas68 (8693)
Kalman24 Creative Commons License 2021.04.03 0 0 8712

Sziasztok!

 

Ha valakit érdekel 4 db új 16-os nyári gumi gyári acélfelnivel dísztárcsával írjon privátban.

 

Üdv:

 

Kálmán

Rigotech Chiptuning (X) 2021.02.28 0 0 8711

Sziasztok!

 

 

 

Új cikkünk: 1.9 PDTDI tuning, chiptuning, teljesítménymérés, tippek és trükkök – mitől jó, és hogyan lehet elszúrni?

 

 

Nagyon kevés tuningcég veszi a fáradságot, hogy szakcikkekkel , esettanulmányokkal, mérésekkel, technikai infókkal segítsen, stabil adatokat adjon. Mi a Rigotech chiptuningnál írásainkkal, videóinkkal, teljesítményméréseinkkel segítünk tisztán látni ebben a marketing zajban! 

 


Ha az autód 'felhúzásán' gondolkozol, 2021-ben több mint 200 helyről kapsz itthon tuning ajánlatot. Ahhoz nem kell diploma, hogy valaki tudja, hogy a 70 ezer kevesebb mint a 90. 
Az, hogy az adott ár milyen technológiát, minőséget tartalmaz, többnyire csak utólag derül ki, ha esetleg valami probléma lesz az autóval, vagy jobb esetben realizálódik, hogy bizony a tuningnak nincs semmi eredménye, kidobott pénz volt. 

 


Részlet az új Rigotech cikkből:

"

Chiptuning kedvenc! Egyik leggyakoribb (régi) 1.6 CR motor EUR5 környezetvédelmi besorolással, amelyet 2007-2016 közt szereltek az Audi, Volkswagen, Seat, Skoda 38-féle modelljébe. Ezekben Siemens / Continental PCR2.1 motorvezérlő elektronika üzemel, amelyre az első években semmilyen chiptuning megoldás nem létezett, majd kb. 2009-10 körül kiszerelés és megbontás után lehetőség lett a programozására, de ma már a felszereltebb tuningműhelyek – mint a miénk is – már megbontás nélkül OBD-n keresztül tudják biztonságosan kezelni. 

Ezek a motorkódok jöttek ezzel a rendszerrel: CAYB, CAYC, CCSA, CLNA, CAYA, CAYE, CAYD. Ennek az 1.6 CR motornak ... " FOLYTATÁS ITT. 

 

Szívesen válaszolok kérdéseidre. Legjobb, ha ajánlatot kérsz az autódra, így látom a rendszerben és telefonon is tudunk egyeztetni. Kérdezhetsz a rigotech.hu oldalunkon a cikkeink alatt a 'Hozzászólások' részben is, gyorsan fogok válaszolni. Itt a fórumon is igyekszem, de nem garantálom, mert itt ritkán nézem. 

 

  





 

 

AJÁNLATOT A SAJÁTODRA, IDE KATTINTVA tudsz kérni, chiptuningra, motoroptimalizálásra, teljesítménymérésre, hibás tuning javítására, bevizsgálására, gyári visszaállításra. Nézd meg korábbi motoroptimalizálással kapcsolatos írásainkat is.

 

Előre is köszönöm, ha hozzáadsz a Facebookon, ott napi szinten mennek az új mérések, tesztek, érdekességek. 

 

 

   Üdvözlettel: 

 

 

   Tóth Richárd
   Rigotech Chiptuning

   tulajdonos ügyvezető

 

 

  ÁRAJÁNLAT és INFÓCSOMAG az autódra ITT! 
  Csatlakozz! - mérések, sztorik, akciók: Facebook
  Iratkozz fel! 600+ chiptuning videó: YouTube

  Teljesítménymérés

  Rigotech Chiptuning szakcikkek

  Chiptuning árak

  Tuningbox árak

 

 

#ppro #rigotech #chiptuning #motoroptimalizálás #teljesítménymérés #dyno #autochip #tuning #performance #tuningcars #premiumcartuning #performancechip #engineperformance #remap #eco #power #cartuning #powertuning #chip #ecuremap #optimalizalas #budapest #dynoproject #fékpad #vw #volkswagen

Rigotech Chiptuning (X) 2021.02.27 0 0 8710

Sziasztok!

 

 

 

Új cikkünk: VW Aido Seat Skoda 1.6 TDI chiptuning  trükkök 2007-2016 – mitől jó, és hogyan lehet elszúrni?

 

 

Nagyon kevés tuningcég veszi a fáradságot, hogy szakcikkekkel , esettanulmányokkal, mérésekkel, technikai infókkal segítsen, stabil adatokat adjon. Mi a Rigotech chiptuningnál írásainkkal, videóinkkal, teljesítményméréseinkkel segítünk tisztán látni ebben a marketing zajban! 

 


Ha az autód 'felhúzásán' gondolkozol, 2021-ben több mint 200 helyről kapsz itthon tuning ajánlatot. Ahhoz nem kell diploma, hogy valaki tudja, hogy a 70 ezer kevesebb mint a 90. 
Az, hogy az adott ár milyen technológiát, minőséget tartalmaz, többnyire csak utólag derül ki, ha esetleg valami probléma lesz az autóval, vagy jobb esetben realizálódik, hogy bizony a tuningnak nincs semmi eredménye, kidobott pénz volt. 

 


Részlet az új Rigotech cikkből:

"

Chiptuning kedvenc! Egyik leggyakoribb (régi) 1.6 CR motor EUR5 környezetvédelmi besorolással, amelyet 2007-2016 közt szereltek az Audi, Volkswagen, Seat, Skoda 38-féle modelljébe. Ezekben Siemens / Continental PCR2.1 motorvezérlő elektronika üzemel, amelyre az első években semmilyen chiptuning megoldás nem létezett, majd kb. 2009-10 körül kiszerelés és megbontás után lehetőség lett a programozására, de ma már a felszereltebb tuningműhelyek – mint a miénk is – már megbontás nélkül OBD-n keresztül tudják biztonságosan kezelni. 

Ezek a motorkódok jöttek ezzel a rendszerrel: CAYB, CAYC, CCSA, CLNA, CAYA, CAYE, CAYD. Ennek az 1.6 CR motornak ... " FOLYTATÁS ITT. 

 

Szívesen válaszolok kérdéseidre. Legjobb, ha ajánlatot kérsz az autódra, így látom a rendszerben és telefonon is tudunk egyeztetni. Kérdezhetsz a rigotech.hu oldalunkon a cikkeink alatt a 'Hozzászólások' részben is, gyorsan fogok válaszolni. Itt a fórumon is igyekszem, de nem garantálom, mert itt ritkán nézem. 

 

  



 

 

AJÁNLATOT A SAJÁTODRA, IDE KATTINTVA tudsz kérni, chiptuningra, motoroptimalizálásra, teljesítménymérésre, hibás tuning javítására, bevizsgálására, gyári visszaállításra. Nézd meg korábbi motoroptimalizálással kapcsolatos írásainkat is.

 

Előre is köszönöm, ha hozzáadsz a Facebookon, ott napi szinten mennek az új mérések, tesztek, érdekességek. 

 

 

   Üdvözlettel: 

 

 

   Tóth Richárd
   Rigotech Chiptuning

   tulajdonos ügyvezető

 

 

  ÁRAJÁNLAT és INFÓCSOMAG az autódra ITT! 
  Csatlakozz! - mérések, sztorik, akciók: Facebook
  Iratkozz fel! 600+ chiptuning videó: YouTube

  Teljesítménymérés

  Rigotech Chiptuning szakcikkek

  Chiptuning árak

  Tuningbox árak

 

 

#ppro #rigotech #chiptuning #motoroptimalizálás #teljesítménymérés #dyno #autochip #tuning #performance #tuningcars #premiumcartuning #performancechip #engineperformance #remap #eco #power #cartuning #powertuning #chip #ecuremap #optimalizalas #budapest #dynoproject #fékpad #vw #volkswagen

laca151 Creative Commons License 2021.02.14 0 0 8709

Jobban belegondolva, biztos van vmi vezérlés, hiszen ezek már visszajelzik, ha kiég az izzó. Valószínű azért is tudsz feszültséget mérni, az az ellenőrző fesz. Ha az izzó kiég, szakad az áramkör, és tudja hogy jelezni kell. Innentől, hogy van feszültség, a vezetékek problémája 99%-ban kizárható. Vagy a vezérléssel lesz vmi gond, vagy esetleg még a kapcsolót nézd meg, nincs-e ott vmi kontakthiba.

Előzmény: H3x (8708)
H3x Creative Commons License 2021.02.13 0 0 8708

Kicsengettem az összes biztosítékot, mindegyik jó. :(

Előzmény: laca151 (8707)
laca151 Creative Commons License 2021.02.11 0 0 8707

A tompítottak mindig külön biztosítékon vannak, pont azért, hogy ne menjen ki egyszerre a kettő. Hátul is vagy a helyzetjelzők, vagy a féklámpák külön-külön biztin van a két oldal, hogy legalább az egyik világítson, ha a másiknál van is vmi gond. Azt sajnos nem tudom, van-e esetleg külön vmi világítás-vezérlő áramkör, mert akkor akár ott is lehet a gond.

Mindenesetre először keresd meg a biztosítékát, de az jellemzően nem az izzó miatt megy ki, érdemes feltárni az okozó hibát, hogy ne forduljon újra elő. Az sem megoldás, hogy erősebbre cseréled a biztosítékot, mert azzal még nagyobb problémát lehet okozni (akár a vezeték is elfüstölhet). A biztosítékok a műszerfal alsó részén vannak (kormány alatt talán balra), a fedélen szokott lenni egy rajz is, hogy melyik mié.

Előzmény: H3x (8706)
H3x Creative Commons License 2021.02.11 0 0 8706

Sziasztok!

 

2004-es Touranom szerint kiégett a jobb első tompított izzó (nem is világít).

Megnéztem, de az izzó jó. Tettem bele újat is, azzal sem világít.

Igazgattam az érintkezőket, semmi változás.

Az érintkezőkön kb. 0,45V-ot mérek.

Más izzókkal nincs gond.

 

Mi lehet a probléma?

Esetleg bizti? Ez ez egy izzó külön körön lenne?

 

P:G: Creative Commons License 2021.02.10 0 0 8705

Sziasztok! Véletlenül nem tudja valaki honnan lehet letölteni vw touran 2.0tdi 150le 2017 évjárathoz kezelési könyvet? Előre is köszönöm az ötleteket.

laca151 Creative Commons License 2020.12.27 0 0 8704

Dízeleknél alapfelszereltség. 5 fok alatt hideg motor esetén plusz fűtés segít a motornak bemelegedni, hogy ezáltal az utastér is hamarabb befűthető legyen. Enélkül mínuszok esetén akár fél óra lenne a motor bemelegedése, ezzel viszont 10 percen belül gyakorlatilag üzemmeleg.

Előzmény: mrbarbrady (8703)
mrbarbrady Creative Commons License 2020.12.21 0 0 8703

2018-as 150 lovas 2.0 dízel Touran, mit jelent itt a kiegészítő fűtés?

 

 

 

napoli008 Creative Commons License 2020.12.20 0 0 8702

Igazad van, de tényleg! Az ember nem azt kapja a pénzéért amit rendelt.

Igazából kedvezmény járna, vagy valami jelentősebb extra, amiért nem az kapod a pénzedért amit rendeltél!

 

Amúgy irigylem a gondjaidat! :)

Előzmény: Luki35 (8701)
Luki35 Creative Commons License 2020.12.19 -1 0 8701

Sziasztok!

 

Az normális, hogy februárban rendelt indium szürke helyett delfin szurkeben szállították az autót, bármi tájékoztatás nélkül? Színváltozás esetén nem kellene jelezni? Egyébként eléggé eltér a két szürke.

Bierman Creative Commons License 2020.12.08 0 0 8700

Sziasztok ! ✌Lenne 1 kérdésem hogy mi a baj okozoja ha balra kanyarodok és nagyobb gázt adok akkor elkezd csilimegélni valami .... de ha jobbra ott már halkabban .. egyenesen semmi ... valakinek valami ötlet??? 🤔 2016 1.6 tdi touran

pallee Creative Commons License 2020.12.07 0 0 8699

Nem tudom megmondani, hogy mennyit jelentenek ezek az apró spórolások egyenként, de az előző Touranomhoz képest (1.4 TSI - BMY) hosszútávú átlagban több mint 1 literrel kevesebb benzinnel beéri a mostani (1.5). Még úgy is, hogy a START-STOP rendszer mindig ki van kapcsolva indítástól/de legkésőbb az első motorleállításkor. ;)

Előzmény: laca151 (8698)
laca151 Creative Commons License 2020.12.07 0 0 8698

Hát nem 'kis hibrid', max. mini, vagy mikro  :)

A start-stop rendszer jobban igénybe veszi az akkut a sok önindítózással. Ezért több töltést is igényel. Menet közben nem tölti föl annyira, de amikor motorfékkel lassítasz, akkor rátölt, így nem fogyaszt annyi üzemanyagot menet közben. Hogy ez mennyi megtakarítást jelent, az sztem kimutathatatlan...

Előzmény: F--Laci (8697)
F--Laci Creative Commons License 2020.12.03 0 1 8697

Sziasztok!

A Touran konfigurátorban a szériafelszereltségek listájában van egy "Start-Stop rendszer fékenergia-visszanyeréssel" megnevezésű dolog. A Start-Stop O.K, de ez a fékenergia visszanyerés mi akar lenni? Valami kis hibrid dolog? Nem találtam róla értelmes leírást.

laca151 Creative Commons License 2020.11.23 0 0 8696

Kályha sztem csak a dízelekben van, benzinesben nincs, 95% hogy a termosztát

Előzmény: Teo papa (8694)
farkas68 Creative Commons License 2020.11.21 0 0 8695

Köszönöm!

Előzmény: Teo papa (8694)
Teo papa Creative Commons License 2020.11.21 0 0 8694

Megdöglött a termosztátod, vagy a kályhád

 

Teo >

Előzmény: farkas68 (8693)
farkas68 Creative Commons License 2020.11.21 0 0 8693

Üdv!

 

Egy technikai problémában szeretnék tanácsot kérni tőletek. 2004-es szívó benzines Touranom van. Tavaly télen jelentkezett először az a probléma, h. hidegben nem tudja tartani az üzemi hőmérsékletét. A mostani, fagypont feletti időben is szokatlanul lassan melegszik be, és ha ezután egy minimális fűtést kapcsolok, 1-2 percen belül visszahűl 90 fokról 70-re. (A befújt levegő is lehűl, tehát nemcsak a kijelző rossz.) 800 m lejtőn (sebességben) lemegy 50 fokra. A motor egyébként ugyanúgy húz, ugyanúgy reagál, a hangja is normális. Autópályán 130-nál tavaly tél végén már esélytelen volt folyamatosan fűteni.  Tavasztól érthető okokból megszűnt a probléma, de most - csodák csodájára - újra jelentkezik. :) Az Opel kadettemben megoldottam a dolgot egy kartonpapírral, itt nyilván a szervíz lesz a megoldás, de mi lehet az oka? Ötlet?

F--Laci Creative Commons License 2020.11.20 0 0 8692

Köszi!

A két kocsi alap (extrák nélküli) súlyát néztem, bár az is tény, hogy 3 év alatt jelentősen megnőhetett a kötelezően beépítendő extrák súlya. 

Előzmény: laca151 (8691)
laca151 Creative Commons License 2020.11.20 0 0 8691

Egyre több kötelező felszereltség van, amit muszáj beépítenie a gyártónak, a szigorodó környezetvédelmi előírások betartása is (még tovább) bonyolítja a motorokat. Maga a motor lehet hogy nem annyival nehezebb, de ha pl. AdBlue is kell már bele, ami korábban nem kellett, az is +20kg lehet (vagy még több). Nem tudom, ezeket a tömeg-adatokat hol láttad, de a konkrét autó tömege a (megrendelt extra és egyre komolyabb gyári alap-) felszereltségétől is igen erősen függ, a pontos adat úgyis csak a forgalmiból fog kiderülni. Ha végignézed az extralistát, és elkezdesz saccolgatni, hogy mi mennyire lehet nehéz, szerintem bőven 100kg feletti plusz is összejöhet.

Egyébként meg amikor pakolod az autót, gondolom nem a saját házi hídmérlegeden fogsz állni vele, hogy vajon +2kg még belefér-e :)

Ebben a kategóriában amúgy sem szoktak tengelysúlyt mérni az ellenőrök, az csak 3,5t fölött fordul elő.

Előzmény: F--Laci (8690)
F--Laci Creative Commons License 2020.11.19 0 0 8690

Sziasztok!

Korábban olvashattuk az örvendetes hírt, hogy az új, 2015-ös 1,4 TSI Touran 13 cm-es hossznövekedés mellett is 62 kilóval könnyebbre sikerült az elődjénél, ami a fogyasztásban mindenképpen pozitívan köszönt vissza http://jarmuipar.hu/2017/01/volkswagen-touran-teszt-csaladalapito/ . Mivel várjuk az új kocsinkat, kicsit utána néztem a műszaki adatoknak, és azt láttam, hogy a 2018-as 1,5 TSI a 2015-ös 1,4 TSI-hez képest 111 (!) kilóval nehezebb, miközben a hasznos terhelhetősége 71 kilóval csökkent. Az adatokból úgy tűnik, hogy telepakolták nehéz cuccokkal, én meg annyival kevesebbet rakhatok bele. A VW oldalán sehol nem találtam egy korrekt műszaki leírást, ezért ezt a kettőt tudtam összehasonlítani:

https://katalogus.hasznaltauto.hu/volkswagen/touran_1.4_tsi_bmt_comfortline-98647

https://katalogus.hasznaltauto.hu/volkswagen/touran_1.5_tsi_act_comfortline-119660

 

Tényleg ekkorát lépett vissza a Touran súly ügyileg? És ha igen, mi lehet az oka? Merthogy szerintem a két motor között nem lehet ekkora súlykülönbség.

Egyáltalán elérhető a VW honlapján valahol egy korrekt adatlap?

És ha már ennyit kérdezősködök, vajon miért kellett lecserélni a motort? A kereskedésben erre csak egy homályos neszesemmi-fogdmegjól választ adtak.

Meg állítólag a tengelytáv is csökkent 5mm-rel. Ez lényegében tök mindegy, de úgy tűnik, mintha a VW valamilyen okból komolyabban hozzányúlt volna a kocsihoz, amiről viszont semmit nem hallottam.

 

 

Köszi

F.Laci

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!