Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Varshi Creative Commons License 2013.03.03 0 0 29488

> én 10-15 ezrenként biztos kicsrélem bármilyen újabb autóm is lesz.

 

Miért nem 8-10ezrenként?

Előzmény: johannes. (29487)
johannes. Creative Commons License 2013.03.03 0 0 29487

Mi a véleményed a következőkről:

 

A munkatársam elment a szerelőhöz az autójával,beszélgettek.....azt mondja a szerelő: kezd elegem lenni,lassan már csak motort cserélni jönnek az ermberek mert szépen betartják a 30000 vagy 50000-es olajcserét,amit persze a gyártó is ír,pedig a megfelelő olajat töltik bele de addig nem bírja a motor.

 

Nem tudom mit gondoljak,kicsit sántít a dolog de nem ismerem az újabb konstrikciójú autókat,ha olaj van benne,még ha régi vagy sokat futott is,károsodni károsodhat de megállnia nem kéne,én 10-15 ezrenként biztos kicsrélem bármilyen újabb autóm is lesz.

 

 

Előzmény: SLX-350 (29486)
SLX-350 Creative Commons License 2013.03.03 0 0 29486

Szia Johannes,

 

" ... az autógyártóknak kötelessége lenne tesztelni egy adott típust a különböző olajtípusokhoz, ... "

 

Az autógyártók (és általában a különboző részegységgyártók) természetesen nem vakra adják ki az adott motorhoz, váltóhoz alkalmazható kenőanyagokra előírt jóváhagyásokat, minősítéseket. A fejlesztés során adott esetben akár 20 különböző kenőanyagot is alaposan tesztelnek amíg eljutnak odáig hogy kiadják az adott egységhez alkalmazható kenőnayagra vonatkozó követelményeket.

 

" ... A gyártók persze nem térnek át a sok éven át támogatott olajukról egy másikra mert az jobb, ez valószínűleg lehetetlen kérés lenne ... "

 

Az autógyárak és a kenőanyaggyártók együttműködése szerintem kézenfekvő , sőt szükségszerű. Egyetlen autógyár sincs berendezkedve kenőanyagok fejlesztésére és gyártására, így természetes hogy egy új részegység fejlesztése során  kenőanyaggyártót is bevonják a munkába. Mivel ezek az együttműködések többnyire hosszú távúak az esetleges váltás (vagyis másik kenőanyaggyártó bevonása) nem lenne egyszerű, hisz az évek során összegyűlt tapasztalatokat nehéz lenne pótolni.

Persze minden kenőanyaggyártó előtt ott áll a lehetőség hogy az adott követelménynek megfelelő kenőanyagot fejlesszenek és gyártsanak, de a részegység fejlesztése során összegyűlt tapasztalatok a részegység fejlesztésében résztvevő gyártó számára természetesen lépéselőnyt jelentenek.

 

 

Előzmény: johannes. (29485)
johannes. Creative Commons License 2013.03.01 0 0 29485

Egyetértek de az autógyártóknak kötelessége lenne tesztelni egy adott típust a különböző olajtípusokhoz,bár úgy néz ki ez megtörténik de mégsem a gyári olajat használják a legtöbben az autójukhoz.

A gyártók persze nem térnek át a sok éven át támogatott olajukról egy másikra mert az jobb, ez valószínűleg lehetetlen kérés lenne.

Holnap bejelentené a Citroen,hogy nem a Totál a legjobb az autójukba hanem a Mobil 1 :-).....ha ilyesmi megtörténne, az nem olaj hanem pénz kérdés lenne....

Előzmény: SLX-350 (29484)
SLX-350 Creative Commons License 2013.03.01 0 0 29484

Szia Johannes,

 

" ... a technika fejlődik és megfelelő berendezések állnak a kutatók rendelkezésére a vizsgálatokhoz,mégis mintha még nem forrot volna ki ez a dolog.

Sok az adat meg a mérés de egyértelmű válasz nincs. ... "

 

Persze, de gondolj csak bele: igaz hogy nagyon sokféle olaj áll rendelkezésre de ha nagyon szőrözünk akkor  - ha csak a magyar utakon guruló néhány millió autóra gondolunk - nincs két egyforma autó sem, az olajfogyasztás pedig az adott motor és az adott olaj "együttműködése" során alakul ki, vagyis erre szvsz egyértelmű recept, a kérdésre egyértelmű válasz sosem adható.

Előzmény: johannes. (29482)
johannes. Creative Commons License 2013.02.28 0 0 29483

Ja és egy skoda kézikönyv,ha már az olajokról van szó:

 

johannes. Creative Commons License 2013.02.28 0 0 29482

Köszönöm a választ. Én úgy vélem,annak ellenére, hogy a technika fejlődik és megfelelő berendezések állnak a kutatók rendelkezésére a vizsgálatokhoz,mégis mintha még nem forrot volna ki ez a dolog.

Sok az adat meg a mérés de egyértelmű válasz nincs.

 

Azt mondjuk észre vettem,hogy nagyon nem mindegy milyen olajat veszek,volt,hogy az egyik fajtát  jobban ette mint egy másik gyártóét.

Ezen magam is meglepődtem,viszont  ember legyen a talpán aki megmondja kémiailag mi a különbség a két olaj között.

 

Persze figyelembe kell venni az autó korát,futott km-et,és még a motor gyártási technológiáját is,és utána ki lehet bogarászni a rengeteg olajválaszték közül melyik a legmegfelelőbb,jó türelmi játék ha a tökéletességre törekszünk.

Igaz a gyártók megadják mi kell bele de aztán megint jön valaki és jobbat ajánl de ,hogy tényleg jobb e? ;-)

 

 

 

Előzmény: SLX-350 (29481)
SLX-350 Creative Commons License 2013.02.28 0 0 29481

Szia Johannes,

 

Jó kérdést vetettél fel amire szvsz nem is lehet egyértelmű választ adni. A dolog egyik oldala hogy a SAE osztályok nem konkrét viszkozitási értéket hanem csak egy viszkozitási tartományt jelölnek ki, ezen belül a SAE 5W-X-es besorolású olajok 100 oC-on mérhető viszkozitása jellemzően kisebb mint a 15W-X besorolású olajoké. Az olajfogyasztás "anatómiája" is meglehetősen szerteágazó, hisz a klasszikus résveszteségből eredő olajfogyasztás mellett ott leselkedik a párolgási veszteség is, itt viszont - a SAE osztálytól függetlenül - a jobb minőségű (HC és teljesen szintetikus) alapolajból készült motorolajoké az előny, mivel párolgási hajlamuk kisebb mint az ásványi olajoké.

A kérdést (illetve az arra adható választ) tovább bonyolítja hogy az ásványi (jellemzően 15W-40-es) motorolajok nyírási stabilitása gyengébb mint a HC és teljesen szintetikus motorolajoké, ezért fordulhat elő hogy egy 15W-40-es olajjal az olajcserét követő első 3-4 ezer kilométer során szinte meg sem mozdul az olajszint majd az olaj fokozatos lenyíródása során (ami a viszkozitás csökkenésével jár) a motor egyre inkább elkezdi csipegetni az olajat, ugyanez a jelenség egy HC vagy teljesen szintetikus motorolajnál pedig később és kisebb mértékben jelentkezik.

Előzmény: johannes. (29480)
johannes. Creative Commons License 2013.02.27 0 0 29480

Sziasztok!

 

Időről időre benézek a fórumra,mindíg kézséggel válaszolnak kérdéseimre.

Egy valami viszont nem hagy nyugodni,tudom lerágott csont de még kielégítő választ sosem kaptam és baráti körben ismét előkerült a téma:

 

Köztudott és saját tapasztalat is, hogy egy régi vagy sokat futott autó olajfogyasztása nagyobb egy 5w40-es olajjal mint mondjuk 15w40-el.

Viszont olajszakik írják,hogy melegen mind két olaj ugyanolyan mert a 40-es érték határozza meg a melegoldali viszkozítását.Tehát ebből következtetve melegen nem eheti meg,akkor talán hidegen...?

Az sem lehetséges mert az olaj "sűrűbb" hidegen mint melegen,tehát ha melegen nem eszi meg akkor hidegen sem eheti,pláne az alatt a pár perc alatt.

 

Na most akkor miért eszi meg egy bizonyos autó jobban az 5w40-et mint a 15w40-et vagy a 0w40 -et mint a 10w40-et ?

totya3791 Creative Commons License 2013.02.27 0 0 29479
Kedves SLX-350!


Köszönöm szépen a válaszodat.


Üdvözlettel

Totya3791
Előzmény: SLX-350 (29478)
SLX-350 Creative Commons License 2013.02.26 0 0 29478

Szia Totya,

 

Ehhez a modellhez normál (15 ezer km-es) szervizciklus mellett mindkét általad említett motorolaj alkalmas mivel mindkettő rendlkezik az erre az esetre előírt VW 502 00 jóváhagyással.

Amennyiben a motor nem csipegeti különösebben az olajat és többnyíre rövid távokon jársz az autóval akkor inkább az Edge 0W-30, egyébként pedig inkább az Edge 5W-40 A3/B4 lehet az optimális megoldás.

Előzmény: totya3791 (29477)
totya3791 Creative Commons License 2013.02.26 0 0 29477

T. SLX-350!

 

 

Kérhetném a vélemyényedet A 24966-os kérdésre, ezzel egyidejüleg leszögezném senkit nem szeretnék megbántani  a forumban.

 

 

Köszönettel:

 

totya3791

 

 

Előzmény: SLX-350 (29473)
mantec Creative Commons License 2013.02.26 0 0 29476

T filepjan!

 

"... nincs ..."

Az általam hivatkozott képen a flakonon van.

Előzmény: Törölt nick (29475)
Törölt nick Creative Commons License 2013.02.26 0 0 29475

Neked az agyadra ment a fáradt olaj!

Az Aral Super Tronic 0W-40 flakonján sincs vw ajánlás. Persze ez  nem zavar, csak szajkózod a magadét.

Komolytalan, szakmai tudás nélküli okostojás vagy. 

Ezt megerősíti ha visszaolvassuk a régi hozzászólásaid. Ha szembesítenek tévedéseiddel vagy elhallgatsz, vagy trollkodsz.

 

Előzmény: mantec (29469)
SLX-350 Creative Commons License 2013.02.26 0 0 29474

"... kiforgatod ..."

Mit? Hol?

 

Számomra úgy tűnik hogy a (ha épp olyan kedved van akkor) amit és ahol csak lehet, időnként még ott és azt is amit nem lehet.

Előzmény: mantec (29470)
SLX-350 Creative Commons License 2013.02.26 0 0 29473

mantec,

 

Csak és kizárólag a kedvedért megismétlem:

  • a BP Visco 7000 0W-40 nem rendelkezik semmilyen VW jóváhagyással
  • emellett már pusztán apróság: ezt a terméket a Castrol Hungária Kft. immár több mint 2 éve nem forgalmazza így nem tartom valószínűnek hogy a viszonteladóknál lenne még belőle készleten.
Előzmény: mantec (29469)
Gepesz35 Creative Commons License 2013.02.25 0 0 29472

Üdv!E-mail ment!

Előzmény: mantec (29470)
totya3791 Creative Commons License 2013.02.25 0 0 29471

T mantec!

 

 

Köszönöm szépen.

 

 

Üdv.

 

totya973

Előzmény: mantec (29469)
mantec Creative Commons License 2013.02.25 0 0 29470

T Varshi!

 

"... kiforgatod ..."

Mit? Hol?

Előzmény: Varshi (29468)
mantec Creative Commons License 2013.02.25 0 0 29469

T totya3791!

 

"... BCB motorkód ..."

A normál szevizciklussal a VW 502 00-teljesítő, korszerű PAO alapolajjal készült 0W-40-es viszkozitási osztályú olajokat ajánlom.

A BP konszern termékei közül:

Castrol Edge Fst A3/B4 0W-40,
Castrol Edge Fst Professional A3 0W-40,
BP Visco 7000 0W-40,
Aral Super Tronic 0W-40.

 

Vagy más gyártótól.

Előzmény: totya3791 (29466)
Varshi Creative Commons License 2013.02.25 0 0 29468

Ettől még az olaj nem lesz megfelelő, hogy kiforgatod, amit írt. (és még azt is rosszul teszed)

Előzmény: mantec (29467)
mantec Creative Commons License 2013.02.25 0 0 29467

T SLX-350!

 

"... naprakész ..."

A vásárlók nem naprakész dokumentációból, hanem a kenőolaj kiskereskedőknél fellelhető árukészletből vásárolnak.

Előzmény: SLX-350 (29465)
totya3791 Creative Commons License 2013.02.25 0 0 29466

Sziasztok!

 

Az 1.6 16v 77 Kw  (105LE, BCB motorkód, benzin) golfomnál olajcsere lesz (200.000Km van az autóban), eddig a CASTROL EDGE SAE 0W-30-at használtam, továbbra is maradhat ez, vagy mást ajánlotok (esetleg Castrol Edge FST 5W-40 A3/B4 / 4 literes)  

 

 

Válaszotokat megköszönve.

 

totya973

 

 

SLX-350 Creative Commons License 2013.02.25 0 0 29465

mantec,

 

Nem gondolom hogy egy webshop által kreált (Aral) adatlapot hitelesnek kellene tekinteni.

Az általad bemásolt Visco adatlap sem teljesen naprakész, még ha BP oldalon is szerepel.

Előzmény: mantec (29464)
mantec Creative Commons License 2013.02.22 0 0 29464

T SLX-350!

 

"... semmiféle VW jóváhagyással ..."

Én, ezt nem így látom:

BP Visco 7000 0W-40,

Aral Super Tronic 0W-40.

De lehet, hogy ez is kifutó termék.

Előzmény: SLX-350 (29455)
A2TSI Creative Commons License 2013.02.22 0 0 29463

Bocs, hogy ezen rugózom, de van ennek valami (mérnöki) oka?

Mit ajánl helyette a Castrol, ha 0W-40, VW 502 00 olajat szeretnék?

 

TSI

Előzmény: SLX-350 (29459)
mantec Creative Commons License 2013.02.22 0 0 29462

T mad363!

Honda Civic IV 1.5i 16V
Motor: D15B2
Feltöltési mennyiség: 3,3 liter
szűrő: 0,3 liter
Csereperiódus: 10 ekm / 6 hónap
Olajkövetelmény: API SG, vagy jobb, SAE 10W-40

Ezt a magasságot minden kenőolajgyártó megugorja a csomagolótól a piacvezetőig.

Néhány forgalomban lévő termék a teljesség igénye nélkül:

Aral Blue Tronic 10W-40
bp visco 3000 A3/B4 10W-40

Castrol Magnatec A3/B4 10W-40
Divinol Multilight 10W-40
Elf Competition St 10W-40
Eneos Premium 10W-40
Mannol Classic 10W-40
Meguin Syntech Premium 10W-40
Mobil Super 2000 X1 10W-40

Mol Dynamic Max 10W-40

Omv bixxol Extra 10W-40
Q8 Advanced 10W-40
Shell Helix hx7 10W-40
Texaco Havoline Extra 10W-40
Total Quartz 7000 10W-40
Valvoline  Durablend 10W-40

Előzmény: mad363 (29460)
keresztbezoli Creative Commons License 2013.02.21 0 0 29461

Uraim!

Köszönöm nektek tisztelettel a gyors és hasznos válaszokat!

Már megrendeltem a castrolmintabolt webshopból, amit mantec ajánlott.
"VW 502 00-t teljesítő, 0W-40"
A viszkozitás és a szervíz (ha élhetek ezzel a szóval)"szükségtelenség" (persze csak egy ideig gondolom)
 miatt.

Ti személy szerint milyet használtok? illetve az említett webshoppal kapcsolatban van e tapasztalatotok? Csak mert nem szokásom magamnak venni az olajat, főleg nem az interneten. De egy próbát megér, mert sok időt spórolok :)

mad363 Creative Commons License 2013.02.21 0 0 29460

Sziasztok! Pár oldal vissza olvasás után rájöttem hogy az amit az olajokról tudok az kb a 0val egyenértékü :D ezért kérném a tanácsotokat . egy 93as honda civicbe szeretnék olajat cserélni a motorkódja d15b2 ,milyent ajánlanátok ti(márkák stb)? 10w40 et olvastam ,de igy pár oldal után szó szerint felhomályosultam hogy ez nem ilyen egyszerű :) 

SLX-350 Creative Commons License 2013.02.21 0 0 29459

Szia A2TSI,

 

A termék forgalmazását kb. 3 hónapja szüntette meg Magyarországon a Castrol Hungária Kft,  vagyis a viszonteladóknál természetesen még fellelhető.

Előzmény: A2TSI (29458)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!