Bocs hogy sokáig nem jelentkeztem de a gépem megfeküdt meg a termés is jó volt kis hazánkban úgyhogy "anyag-ereő-energia" hiányában nem jutottam föl a netre. Most egy havernál modemen nyomom.
Örömmel látom hogy pörög a topik ezerrel meg a muggli rámcsörgött múlt héten (jól esett).
Érdekesség: Ki látta mostanában a Strauss-t DDSG hajót? Kicsit átalakították olyan egymillió eurós "tuningot" kapott...
A Magyar nem 2002 telén süllyedt el, hanem korábban. Emlékeim szerint én már a 90-es évek végén kenuval jártam a felépítményben.
Más: Tegnapelőtt a kikötőben jártam. A "Répaház" lépcsőházában nagyon szép vitorlaszerű tablókat helyeztek el (kb. 8 db-ot) a kikötő történetéről. Talán egyszer a szélesebb köz is megismerheti őket egy kiállításon.
Más: Tudja valaki, hogy mit csinál az egyik kitűző a budai alsórakpartnál egy öregecske uszálykával?
Szeva Tpuppi,
a Sopron nem az egyesület tulajdona, de meg lehet nézni, amennyiben ott lesz még.
Jelezd a pontos időpontot itt vagy mélben Bócmannál, hogy legyen is ott valaki.Sok sikert!
30-án BP-re kell mennem szivessen megnézném a Sopront ha az uJPESTI öbölbe fel lehet rá menni, de ha nem az se gond. Amikor még nem volt az eggyesület tulajdona akkor többször lefotoztam ebben az öbölben de a képeken csak háttérben látszik. Leginkább a Mecsek és a Tatabánya van aképeken.
Köszönöm az infókat! Ha tudtok ezekről a hajókról képeket jó lenne valahogyan közkinccsé tenni. Szeretnék még a Dunaújváros duna-tengerjáróról is értékelhető képet beszerezni, illetve ha jól tudom a flottillánál is szolgált ilyen néven hajó, arról is.
A MAGYAR - legalábbis a 80-as évek első felében - a Flotillánál szolgált; 82-ben volt alkalmam (civilként) egy nemzetközi vízitúrához kapcsolódóan egy Bp - Győr utat végighajózni a fedélzetén. Hallottam akkor néhány érdekes történetet, de mivel ezek igazságtartalmát nem volt alkalmam ellenőrizni, nem adom írásba...
Sajnos nem sok reményem fűződik ahhoz, hogy az említett útról értékelhető fényképek is előkerülnek.
A "Buda" ms. szerintem mindegyikünknek meghatározó volt az életében, hiszen itt szívhattunk először igazi jóféle olajos-szeles-pormentes dunai levegőt...
Szerintem a bűnözés kategória kvintesszenciája, amit a hajózással csináltak, és az összes között a legnagyobb bűn az iskola megszűntetése. Hiszen ezzel a jövő lehetőségét szűntették meg...
Ha itt valaki komolyan akar valamit kezdeni a hajózással, annak először hajós-iskolát és iskolahajót kell csinálnia.
(A "Lékai" romjain üzemelő tömegfogyasztó-termelő gettógimiről most talán ne ejtsünk szót. Tisztelet mind a két rendes hajóspalánta tanulónak!!!)
Mi még 78-ban Rousse-ig voltunk vele, szégyenlem, de nem emlékszem hogy ki volt a parancsnok. Arra még emlékszem hogy a Halász Feri volt a secund. Ő most az Ursula von Köppen parancsnoka. Esetleg valaki felfrissíthetné az emlékezetem. Aki esetleg emlékszik még azokra az időkre.
Sokunk számára a BUDA volt az első igazi hajó, amin tizenéves fejjel hajózhattunk, így mindig jó szívvel gondolunk rá. Én még ma is mindig inkább őt nézem az autóból a rakparton, mint a személyhajókat körülötte. Idén éppen 20 éve, hogy azt a bizonyos Bp.-Baja-Mohács utat megtettük a parancsnokságod alatt. De szép is volt. Üdv: rs.
Pozsonyban idén beállítottak egy szállodahajót, nagyon hasonlít a teste a Budára. Amikor megláttam azon gondolkoztam hogy nem-e valamelyik testvéréből készült. És nagyon hasonlít a hajdani budai szállodahajóra. Ha majd arra járok készítek fotót róla.
cl3432: A BUDA, ETELE, HUNOR, MAGYAR motorosok sorsa meglehetősen változatos volt. A BUDA, mint iskolahajó, 1987 szeptemberében lett leállítva, majd szárnashajó bázist csináltak belőle, s ma a Közraktáraknál áll.
Az ETELE szintén a 180-as években lett BOTEL HOTEL, s a Szilágyi Dezső tér magasságában volt kikötve 2000 őszéig, utána felvitték Pozsonyba, s a Palenyiszko medencében álldogáll. A HUNOR sorsát leírtad.
A MAGYART pedig egy maszek vette meg, s a Lágymányosi-telelőben állomásoztatta. Nagyjából rendbe is rakta. 2002 telén holmi hajléktalanok barbár módon, mert rézből volt, kiszerelték a fenékszelepet, s a fara elsüllyedt. még az évben sajnálatos módon szétvágták.
Üdv Mindenkinek! Szeretnék többet tudni a Buda, Hunor, stb sorozatú hajókról. Ha jól látom, akkor a Allende parknál valami hasonló van kikötve. A Hunoron még én is jártam, ugyanis Dunaújvárosban bontották szét az 1980-as évek elején és gyerekfejjel nagyon jó játszótér volt számunkra. Nagyon sajnáltam már akkor is, hogy így kellet végeznie...
Megpróbálom kideríteni, mikor indul a csurma lefele, és állást foglalok szemben az újszentiváni parton.Alighanem érdekes jeleneteknek leszek tanúja, ahogy az Enkő átbirkózza a medencés előtti homokpadon a rakott bárkákat..
Pénteken délután 3-körül viszek egy vendéget a Sopronra, a nyolcvanas évek első felében volt a parancsnoka a hajónak. Utána az Egeren töltötte be ugyanezt a beosztást. Sziasztok! Jó éjt mindenkinek!
Azért ekkora érdeklődést ne csapjatok a képek láttán!
Baromi nagy szél fújt, kb két percig birkóztam a kocsiajtóval, hogy ki tudjak szállni.
Az Enikő mellett álló bárkán az emberkék emberfeletti küzdelmet folytattak a fóliákkal a széll ellenében, de a szél győzött.Valszeg azért állt a rakodás is.
Hát gondolom a vezetékek opszágos leszaggatása, fák kicsavarása, és a fél Magas Tátra rombadőléséhez képest a komp üzemszünete nem számított hírértékűnek.
Vihar volt, de arról nem olvastam, hogy leállt a komp. Arról meg pláne enm, hogy mikortól meddig nem járt. Azért kérdeztem rá. Egyébként 1999 előszezonjában volt hasonló vihar, amikor leállt minden balatoni hajó, a komp is. Azt bemondták és olvasható is volt!