A siófoki webcam ügyben ma felkerestem személyesen a Balatoni Fejlesztési Tanács egyik munkatársát, hát nem lesz egyszerű kinyomozni, hogy egyáltalán hol keressük a hibát, mivel nagyon kusza módon működik. Rajt vagyok az ügyön.
A Badacsonyról teszek majd fel képeket (a Helkával együtt), egyébként ma reggel csusszant vissza a vízbe. Most a sólyatér egyik fele üres, a másik felén meg a 101-Z önjáró, a parton meg kerekes állványon 102-Z bárka van fent.
A Gulács még érintetlen.
Menetrendből még csak az első draft verziónál tart a BHRT, úgyhogy még nincs.
Az első kép alapján tippeltem, hogy VII-es, vagy VIII-as. A szöveg eredményt hirdetett.
Tehát 1944-ben a III, a XXV (ex Országház) és a XXXI. (utóbb Hófehérke) volt a Soroksári ágban.
Az Országház / XXV.-ről van két képem. Az első állítólag fotomontázs, a második 1945-ben készült. Várfalvi nem említi, hogy ezzel mi is történt a felszabadúláskor. Ezek szerint viszonylag jól átvészelte az eseményeket.
balatoni szakasz! sikerült esetleg valakinek becserkészni a Badacsonyt és csinálni róla néhány közeli képet a sólyán? ha igen akkor mutathatna nekünk belőle néhányat a topikon... ;-)
Jó érzéssel olvastam amit az egykori iskolahajóról írtatok. Számomra életem legszebb négy éve volt, amit ott szolgálhattam. A mai napig meghatározó, hiszen ezért oktatok, vizsgáztatok, s írok.
Előttem Folcz Gyuri bátyám volt a pk, őelőtte pedig az Egry Jenő bácsi. Utánam sajnos senki, mert leszerelték 1987 szeptemberében, s hogy nehogy valakinek eszébe juthasson később még használni, azonnal levagdosták a radiátorokat. Maradt belőle ami maradt. De még az is impizáns, és gyönyörű.
Lékai! Kicsit kemény volt a B'mann írása, de van benne igazság. Azt viszont azért le kell írnom, hogy manapság is vannak még az iskolában jóravaló, tisztességes tanárok, s mint a Sopronon segédkező gyerekeink példája mutatja, akad néhány jóravaló növendék is. Reméljük, lesznek még szebb napjai annak az oktatási intézménynek, csak tudják a parazsat addig őrizgetni a hamu alatt.
Más! Elkezdem felrakni a céges regiszteremet. Elsőként vitéz Csenátony vállalkozását, a Budapest - Ráskeve - Dömsöd járatot, melyhez a MEFTER csavargőzöseit bérelte esetenként 1934 és 1944 között. Szép nemzeti színű kéménygallérja volt a BRD betűkkel.
Üdv mindenkinek, Ha- Jó
Sajnos nem akarja elfogadni a képeket, de valamit ki fogok találni!
Még örülhetsz,hogy csak a füledet cibálta meg a Kormányoslányka:-)))))))))))
"Csajok,veszélyben a trónus meg a korona!!!:-)))"-Te Bócman!Ne lázíts minket!!:-)Mindenki előtt szabad a pálya!Itt jegyzem meg gyorsan ha így folytatod a piszkálódást nem lesz aki fánkot süt neked.:-DD
"A Senator nevű hajónak ütközött forduláskor az Ursula von Köppen hajó Prottes nevű bárkája a Dunán Csepelnél – értesült az OBJEKTÍV Hírügynökség az RSOE-VISZ-től.
A Senatoron kisebb vízvonal feletti sérülések keletkeztek, a Prottes nem károsodott. Személyi sérülésről nem érkezett jelentés. A vizsgálat folyamatban van."
Hát igen! a két " Lékais" srác tényleg főnyeremén!nagyon sokat melóznak és láthatóan élvezik!míg a kor- és osztálytársaik többsége a discokban élvezi az életet ők inkább a Hajóra járnak melózni. Ráadásul nem szégyenlik hordani a hajós egyenruhájukat sem, sőt, ahogy látom kimondottan büszkék rá!Jó látni, hogy vannak még ilyen srácok!
Szóval gorilla?! Ez a hasonlat assszem sértő eme nemes főemlősökre...:-))))
Viszont ha látnád a kedvesemet motorcsónakot vezetni!Na az nem semmi!Ráadásul a hugom is fertőzött hajózásilag....egyre jobban!
Sajna holnap nem tudok menni, kicsit felgyűltek az itthoni dolgaim az elmúlt két hétben, szombaton meg igényt tart rám a munkahelyem, de vasárnap ismét a gépházban töltöm a napot!Lassan már nem érzem jól magam, ha nem bűzlök a gázolajtól!
Ez a mai munka szép pillanatokat szerzett nekünk a Marcival!
Este vittünk egy kompresszort a hajóra, hogy ne kelljen a légpalackokat megcsapolni.Kipróbáltuk, működött...Aztán jött a reggel, kellett volna a levegő a melóhoz, gondoltuk előtte leengedjük a a kompresszorból a vizet...Arra nem számítottunk, hogy a hanyag tulaj ezt a műveletet kb 10 éve nem végezte el, szóval a leeresztőcsavar megnyitásakor kb 4 kg olajos-vizes trutyit köpött az ölünkbe a műszer!Úgy röhögtünk, hogy nem tudtam azonnal elzárni a leereszőnyílást!Végül lapáttal szedtem össze a fedélzetről a trutyit aztán fél óráig törölgettük ronggyal.A lényeg, hogy mire kellett működött!
A régi törés a régi hegesztéssel. Sajnos azt még egy laikus is világosan láthatta a penetrálószer nélkül is, hogy a hegesztés meglehetősen durva volt. Szerencsére azonban tartott!!!
Azaz nem repedt át.
Látszik az is, hogy nem töltötték fel teljesen a kivágott részt, a két-két 'V' alakú bevágást fémkittel pótolták. Úgy tűnik, a múlt heti reményeink beigazolódtak, és a most jelentkezett vízfolyás ennek a fémkittnek a fellazulása okozta.
Sajnos előbukkant egy nem várt probléma: a hengerfej-tőcsavarok persely felőli vékony fala megrepedt. Ez - gyanunk és reményeink szerint a nem megfelelő erővel lehúzott hengerfejek miatt történt.
No, második kép:
Ezen a képen jól látszik a 'V' bevágás. Sajnos az nem ismert, hogy azért vágtak-e akkorát, mert a repedés ezt szükségessé tette, vagy pedig azért, mert a kivitelező ilyen balek volt.
A rózsaszín csíkok hézagokat jelölnek. A pöttyök jól mutatják a hegesztés közben keletkezett üregeket. Ezek jelenléte nem természetes. A jó varrat teljesen homogén.
A túlsó oldal:
Itt sajnos van egy függőleges repedésnek látszó vonal, azonban a mester szerint ez a metálkitt maradékok miatt van.
No és igen, mostanában igencsak el vannak kényeztetve a fijuk, illen csinos lyánykák szaladgálnak körülöttük egész nap!!! (Csajok, veszélyben a trónus meg a korona!!!) :-))))))))
Hát, egy dolog tuti, ez a csinos fruska sokkal jobb karban van, mint a makrancos öreglány! :-)))
A hangja meg legalább olyan lágy és selymes, mint a vén kolléganőjéé!!
Csak ne járkálna körülötte egy akkora böhöm gorilla, mint amekkora a már említett vén kolléganő....
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaj!! A füleeeeeeeeeeeeeeeeem!!!!
(Kormányoslányka inkvizítori megérzéssel idelépett megnézni, hogy miket írkálok én itt össze...)