Hát, most hogy azért a DDSG átvette a dógokat, talán többet fognak üzemelni a tolók is. Talán, ha a Szelééknek van egy kis esze, akkor egy gépet személyzettel itt tartanak Pesten, boxernak, merthogy a Bodrogot elvitték valahová... ha emlékezetem nem csal, akkor újvárosban van. Így viszont pesten nincs a DDSG-nek boxere, márpedig néha nagyon nem ártana a dolog... meg akkor talán lenne a bárkákon személyzet is, és nem a kikötő kínlódna a szétrohadt tetejű SL bárkákkal...
Szóval, azt hiszem, lesz munkájuk a MHRT tolóknak bőven, és ha átveszi a személyzetet is a DDSG, az csak jó (legalábbis a DDSG-nek, hiszen köztudott, hogy milyen brigádokkal dolgozik - nem csoda, hogy annyi helyről ki vannak tiltva a DDSG hajók).
Ma olyat láttam, amit eddig még sosem. Jött egy önjáró áruszállító, a BORNRIF. Már messziről láttam, hogy tol maga előtt egy bárkát. Csakhogy ez a saját bárkája volt, a BORNRIF 2.
Szóval ez a tolatmány gyárilag képez egy egységet. Nekem ez nagyon érdekes volt, ilyet még nem láttam.
Most épp Hévízen lazítja a derekát, de ha hazajön, és itthon lesz épp a Baja, akkor beszáll. Több mint 2 évig hozzá se nyúltak a Bajához, most, hogy a DDSG átvette a tepsiket, helyrerakták, megcsinálták a kormolást, két hete próbázták, aztán már megy is. Már elég régóta a Baján van az öreg.
Az Inotán még egyszer én is voltam egy úton, bár akkor még nagyon kölyök voltam. Asszem tán 5-6 éves lehettem, vagy a fene se emlékszik már. A nevekre még nagyjából emlékszem, hogy kik voltak akkoriban a hajón. Azt tudom, hogy a Katzenbach volt a szakács, mert őt rendesen kiakasztottam egyszer az út folyamán. :)
Az Inota egyébként még megvan? Úgy emlékeztem, hogy néhány éve szétvágták.
Tudtommal a Hajózási Szabályzatnak is vannak idevonatkozó előírásai, de mellette a nemzetközi egyezmények is érvényesk, továbbá a Dunamenti Államok is aláírtak valamit.
Mint már említettem, a MARPOL szövegezése az IMO oldalán található több nyelven is, a magyar nyelvű rendelet pedig a magyar közlönyben van (a neten is megnézheted, ha előfizetsz rá).
De ismétlem, ez egy alapvetően tengerhajózásra vonatkozó rendelet... nem tudom, hogy belvízi és folyami hajózásban mi szabályozza ezt a kérdést...
köszönöm de igy nekem ebben a formában kinai bontsuk ki hogy én is meg értsem:)
azt gondolom hogy tilos de akkor mi lesz vele?
és mi a magyar gyakorlat erre?
A témához kapcsolódik még az alábbi két magyar jogszabály:
2001: X. törvény: A hajókról történő szennyezés megelőzéséről szóló 1973. évi nemzetközi egyezmény és az ahhoz csatolt 1978. évi Jegyzőkönyv (,,MARPOL 1973/1978.'') kihirdetéséről
34/2001. (X. 12.) KöViM rendelet a 2001. évi X. törvénnyel kihirdetett, a hajókról történő szennyezés megelőzéséről szóló 1973. évi nemzetközi egyezmény és az ahhoz csatolt 1978. évi Jegyzőkönyv (,,MARPOL 1973/1978.'') mellékleteinek kihirdetéséről
Nos, a folyamhajózáshoz nem találtam egyértelműen ilyen egyezményt, de a tengerhajózásban ezt a kérdést egyértelműen a MARPOL szabályozza.
"International Convention for the Prevention of Pollution from Ships, 1973, as modified by the Protocol of 1978 relating thereto (MARPOL 73/78)"
Az IMO (International Maritime Organization) oldalán a baloldalon lévő menüben a Convetnions menüpontra kattintva joboldalt jelennek meg a különféle egyezmények, köztük a MARPOL is, a teljes szöveggel együtt.
Nem mernék rá megesküdni, de úgy rémlik, hogy vagy a MARPOL van érvényben a folyamon is, vagy ha nem, akkor azthiszem a CMNI (Budapesti egyezmény - Carriage of Goods by Inland Waterway (CMNI) - Budapest Convention) szabályozza.
A CMNI-t az ENSZ EGB oldalán meg lehet találni (www.unece.org - Transport Division).
Volt ma egy kis szabadidőm, kiruccantam hát megnézni,mi újság a szegedi kikötőből induló gabonaszállítmánnyal.Kimentem a kikötőbe, sehol senki, a garat befele fordítva, na mondom, ezek elmentek.Azért elmentem, megnéztem, mi újság a Tiszán, mert nyilván nem a medencés kikötőben rendezik össze a csurmát...
Mákom volt, mire átértem a kikötővel szemben, épp melegített az Enikő a boxereléshez. Mire a fényképezőgépem bemelegedett, ős is,és kezdődött az előadás.
A képek:(az egeret a kép fölé húzva ott a magyarázat)
sziasztok
Rég jártam erre és nem is vagyok teljesen napra kész .De én nem tudom hogy Mohácson építettek volna hajót szerintem ott csak a révhajózásnak a műhelye van más a hajózáshoz közel álló cégről nem igazán tudok .
Más
kérdés: hogyan müködik ma a Magyar Duna szakaszon a hajókról a olajosfenékviz a szenyvíz és a szemét ürités a gépház fenék takarítás ? Van e rá valami szabályozás ? Ez az a junió többi államában hogy működik?
Jómagam a Lékaiba jártam (amikor elkezdtem, 9 éve, akkor még Lékai volt, aztán közben lett Magyar Hajózási Szakközépiskola), de informatika szakra. Egy családba elég egy hajós. Akkor még megvolt mindhárom hajósképzés, a 3 éves gépész, meg a nem is tudom mi még. Hajózási technikus, vagy mi a búbánat.
Aztán végülis a szállítmányozás ágára váltottam, és így kerültem én is hajóközelbe.
Az öregemet meg kitalálhatod az e-mail címemből, amit az adataimnál találsz, csak megőrízendő fater inkognitóját. :)
Muggli:Nekem nincs ilyen pecsétem és aláírásom, de ha ez 78-ból származik akkor biztos ő az. Te melyik osztályba jártál? Én az A-ba. Tudod kié az aláírás?
Voltam ma a Sopronon az igért vendéggel, tetszett neki a hajó, jó érzés volt számára visszatérni az egykori járművére. Mizser Dávid Hpk. volt Vácról.
Ezekre a hajókra ki emlékszik? Megvan még valamelyik teste?
Dunaföldvár környékén a főút mellett van kitéve egy hajóroncs, ez az Iluska vagy János Vitéz lehet. Ezt a roncsot egy illető meg szeretné vásárolni, majd felújítani. Ehhez, illetve a későbbi üzembe helyezéshez a hajó hajólevelére lenne szükség. A topikon eddig megjelent információk alapján ez a hajó Mohácson készült, papíron járt Füreden is, de ténylegesen nem volt ott. Az lenne a kérésem, hogy aki tud valami elérhetőséget a mohácsi gyárról (maradványáról, jogutódjáról, stb.), illetve tud a hajóról valami infót, az jelezze nekem.
Jó szelet!
Ma meglátogattam a TIGRIST. Nem sok kép készült, de az annál
szmötyisebb. A szó szoros értelmébe.
Marci vezényletével ugyanis levettük a bal oldali napitartály
búvónyílását!
Úgy tűnik a mútkor az olajos uszály alját kaptuk, legalábbis a bal oldali
napi tartályban annyi sár volt, mint a jobb oldaliba, mikor még tavasszal
Bócman kinyitotta!
Marci vállalta a tartálybúvár nem túl hálás szerepkörét. Közben
elmerengtünk, hogy a testtankban a szívócső 9 cm magasan van a
fenék felett. Vajjon a szívócső szájától a tartály aljáig mi van?
Készítettünk őrvezénylést is!
nov.28-29. (vasárnap-hétfő) és
dec.1-2. (szerda-csütörtök) iratkoztam be a hétre.
Még számos lehetőség van! Lista a szalonban!
Baráti üdv! Zoli (Na, már megint sikerült ahhoz a géphez telepednem, ahunnan nem formázható azindex. :-( Bocsi. Z.)
Webcam, Siófok. Szóval a Balatoni Fejlesztési Tanács telepíttette valamikor, a kamera doksija náluk van. A BHRT szerverére/hálózatára (?) van bekötve, onnan megy mikróval az Internetszolgáltatóhoz, amin gondolom a BHRT is kapja az Internetet. A beszállító cég kb. 80eFt-ért jön le Bp-ről és 16eFt/óra díjon javítaná meg. Ezt a BFT nem állja. A BHRT és az Internetszolgáltató sem nagyon tudnak megegyezni, mert utóbbi állítólag valami pénzt kérne a javításért. Tehát először ki kell nyomoznom, hogy hova csatlakozik a kamera, hol a szerver, kié és ki üzemelteti, kik az illetékesek a BHRT-nél és a szolgáltatónál, stb. Csak az információszerzés és felmérés is már bonyolult. A BFT informatikusa készségesen segít, csak pénz nem tudnak rá szánni.