az elf evolution sxr 5w40 és excellium nf 5w40 tulajdonképpen miben különbözik? páran panaszkodnak az sxr-re, hogy az excelliummal a benzines meg a dCi is kultúráltabban jár.. stb..
2005-ös részecskeszürö nélküli dCi az autó. eddig sxr-t adtam neki, de nem tünik fel semmi "furcsaság", ha adnék neki excelliumot, lehet, hogy feltünne...
van valakinek tapasztalata? végülis mind2 jó a dCi-be is..
A marhahúst is hamisítják, a sört is hamisítják, még a lóhúst is hamisítják (az egyik IKEA-s "húsgolyó" a mérések szerint egyáltalán nem tartalmazott húst!).
Egyik jó nevű német multicég (világítástechnika) azért nem teszi elérhetővé interneten a katalógusait, mert így egy kicsit később jelennek meg a kínai hamisítványok, tudnak egy kis előnyre szert tenni.
SLX-350 fórumtársunkat idézném (talán nem szó szerint):
Kinek érné meg előállítani az eredetihez megtévesztően hasonlító csomagolóanyagot, abba kenőolajnak látszó anyagot beletenni, ami azért néhány ezer km-en keresztül mégiscsak úgy kell viselkedjen, mint a kenőanyag?
Mindezt lehetőleg kis mennyiségben, mert nagyobb mennyiségben a lebukás kockázata is nagyobb.
Na ezt gondolja végig mindenki, amikor a hamisított castrol olajokról etetik őket.
Állítólag egyszer hallott már valaki olyat,akinek mesélte egy ismerőse,hogy neki mondták,hogy hamísítják a Castrolt.Szerintem meg csak az lehetett,hogy a szervizesnek volt okosba olaja,és inkább azt rakta bele.Én a Castrol márkaboltba szoktam venni olajat,és annak is az aljáról indul a csík.Rajta meg ott van a matrica,hogy eredeti castrol termék,vagy valami ilyesmi.
Valakinak van azzal tapasztalata vagy tud e érdemit mondani , castrol olajat hamisítják ??? .Nem rég voltam szervizba castrol olajat szerettem volna kérni a verdámba , de a szervizes azzal jött vigyázni kell vele mert ezt is pancsolják . Minden eredetinek látszott az 1L. edgén , csak az oldalán az ellenőrző szintet jelző csík egész az aljától imdult . Állítólag az eredetinél picit fentébb indúl az ellenőrző csík mi az igazság ??????
" ... Viszont az olajban benne van az adalék,csak nem olyan nagy mennyiségben mintha pluszban vennénk. Nos akkor, ha az jó a motornak ha több a megfelelő adalék benne akkor ha pluszban teszünk bele akkor az is jó. ... "
Ez így ebben a formában... No de kezdjük valahol az eleje felé: a jó minőségű motorolajokban több, különböző feladatért felelős adalék van (ha így ismerős: detergens, diszpergens, kopásgátló, öregedésgátló, dermedésgátló, stb). A különböző feladatokat ellátó adalékcsoportok kölcsönhatásba léphetnek, így az is előfordulhat hogy mérséklik egymás (megfelelő) hatását, működését. A kenőanyag fejlesztők ennek megelőzése érdekében a patikamérleget is meghaladó pontossággal állítják be az egyes adalékok mennyiségét, egymáshoz való arányait.
Itt jöhet be a hibapont: ha a megfelelő arányt egy külső, utólagos adalék hozzáadásával felborítod akkor előfordulhat hogy egyik vagy másik adalékcsoport hatása mérséklődik vagy idővel teljesen megszűnik. Nem véletlen hogy az európai autógyártók többsége az olajok utólagos adalékolását határozottan megtiltja, az ilyen esetekben az autót ki is zárhatják a garanciából.
Amit még nem vágok mert sok az ellentmondás, hogy sokan állítják az olajadalékokról: nem szükséges külön belerakni az olajba ....... árthat is vele az ember stb....,erről van is egy két blog,bejegyzés stb. Viszont az olajban benne van az adalék,csak nem olyan nagy mennyiségben mintha pluszban vennénk. Nos akkor, ha az jó a motornak ha több a megfelelő adalék benne akkor ha pluszban teszünk bele akkor az is jó. Ha viszont ártunk a motornak vele akkor az olaj is árt vele.Itt is nagy a kavarodás azt megmondom.Tudom,nem mindegy milyen adalékról beszélünk.
Azt olvastam, hogy a Xado olajadaléka ugyan az mint amit a motorolajukba töltenek és,hogy a tapasztalat pozitív,én még nem próbáltam egyet sem de kíványcsi lennénk.
Ismerősöm rakott az 1.4-es autójába valamit mert rá volt írva,hogy 1.6-ot csinál belőle :-)))
Pár "tapasztalat" a motorok, olajok kapcsolatáról:
- autóba (Meriva 2007 1.3 ZTDJ motor, jelenleg 173 ezer km) gyárilag GM-LL-B-025 - vagy újabban - Dexos2 olaj kell, 3.2 liter teljes(!) feltöltési mennyiséggel, rugalmas ciklus - vagy egy év - vagy 30 000 km.
- szervízbe viszem cserélni a Mobil1 0w40 olajat, mely az előírásokat teljesíti, 3 litert, mert ezzel 3 mm-rel van az olajszint a felső nívó alatt.
- szerelő: ez nem lesz jó, túl híg az olaj, túl kevés (szerinte 3.8 liter kell bele...)
- mondom, öntse csak nyugodtan, a rugalmas jelzés általában 22 és 26 ezer km között szokott jelezni, a következő cseréig még egyetlen egyszer kellett utána tölteni.
- és láss csodát az autó teszi a dolgát, eddigi legnagyobb olajfogyasztása akkor volt, mikor egyszer nem figyeltem oda és 4 liter olajat öntöttek bele...
Tény és való hogy az európai autógyárak a szervizciklusokban is felveszik a kesztyűt, vagyis egyik sem akar lemaradni a másiktól a szervizciklusok meghosszabbításában, de:
50 ezer km-es szervizciklust jelenleg egyetlen személyautó modellnél sem tesznek lehetővé (2000-től a VW bevezette ugyan de pár évet követően ezt módosították 30 ezerre).
a fix szervizciklus egyre inkább a múlté, az újabb modellekben a fedkomp által vezérelt és kijelzett rugalmas szervizcilusokat alkalmaznak.
a korszerű fedélzeti rendszerek egyre több paraméter (köztük az olaj szennyezettsége, viszkozitása) folyamatos értékelésével jelzik ki az olajcsere szükségességét.
tapasztalatom szerint a (megfelelő minőségű olajjal használt) motorok tönkremenetelének hátterében az nem a gyár által túl hosszúra engedett szervizciklus, hanem az esetek túlnyomó többségében az előírt szervizciklus rendszeres elmulasztása, a nem megfelelő minőségű olajjal végzett utántöltés valamint a gyakori "olajmérgezés" (vagyis a túl alacsony olajszint) található. Találkoztam olyan autóval amelyben a szervizbe (saját lábon) való beguruláskor mindössze fél liter motorolaj volt (nem a csomagtartóban, a motorban).
1994 óta van autóm és eddig ezt tartottam be mivel az összes autómra eddig ezt írták elő(15000) ,soha nem volt gondom az olaj miatt,és mivel azóta sok hozzáértővel beszéltem,az állásponotok megegyeztek.
A munkatársam elment a szerelőhöz az autójával,beszélgettek.....azt mondja a szerelő: kezd elegem lenni,lassan már csak motort cserélni jönnek az ermberek mert szépen betartják a 30000 vagy 50000-es olajcserét,amit persze a gyártó is ír,pedig a megfelelő olajat töltik bele de addig nem bírja a motor.
Nem tudom mit gondoljak,kicsit sántít a dolog de nem ismerem az újabb konstrikciójú autókat,ha olaj van benne,még ha régi vagy sokat futott is,károsodni károsodhat de megállnia nem kéne,én 10-15 ezrenként biztos kicsrélem bármilyen újabb autóm is lesz.
" ... az autógyártóknak kötelessége lenne tesztelni egy adott típust a különböző olajtípusokhoz, ... "
Az autógyártók (és általában a különboző részegységgyártók) természetesen nem vakra adják ki az adott motorhoz, váltóhoz alkalmazható kenőanyagokra előírt jóváhagyásokat, minősítéseket. A fejlesztés során adott esetben akár 20 különböző kenőanyagot is alaposan tesztelnek amíg eljutnak odáig hogy kiadják az adott egységhez alkalmazható kenőnayagra vonatkozó követelményeket.
" ... A gyártók persze nem térnek át a sok éven át támogatott olajukról egy másikra mert az jobb, ez valószínűleg lehetetlen kérés lenne ... "
Az autógyárak és a kenőanyaggyártók együttműködése szerintem kézenfekvő , sőt szükségszerű. Egyetlen autógyár sincs berendezkedve kenőanyagok fejlesztésére és gyártására, így természetes hogy egy új részegység fejlesztése során kenőanyaggyártót is bevonják a munkába. Mivel ezek az együttműködések többnyire hosszú távúak az esetleges váltás (vagyis másik kenőanyaggyártó bevonása) nem lenne egyszerű, hisz az évek során összegyűlt tapasztalatokat nehéz lenne pótolni.
Persze minden kenőanyaggyártó előtt ott áll a lehetőség hogy az adott követelménynek megfelelő kenőanyagot fejlesszenek és gyártsanak, de a részegység fejlesztése során összegyűlt tapasztalatok a részegység fejlesztésében résztvevő gyártó számára természetesen lépéselőnyt jelentenek.
Egyetértek de az autógyártóknak kötelessége lenne tesztelni egy adott típust a különböző olajtípusokhoz,bár úgy néz ki ez megtörténik de mégsem a gyári olajat használják a legtöbben az autójukhoz.
A gyártók persze nem térnek át a sok éven át támogatott olajukról egy másikra mert az jobb, ez valószínűleg lehetetlen kérés lenne.
Holnap bejelentené a Citroen,hogy nem a Totál a legjobb az autójukba hanem a Mobil 1 :-).....ha ilyesmi megtörténne, az nem olaj hanem pénz kérdés lenne....
" ... a technika fejlődik és megfelelő berendezések állnak a kutatók rendelkezésére a vizsgálatokhoz,mégis mintha még nem forrot volna ki ez a dolog.
Sok az adat meg a mérés de egyértelmű válasz nincs. ... "
Persze, de gondolj csak bele: igaz hogy nagyon sokféle olaj áll rendelkezésre de ha nagyon szőrözünk akkor - ha csak a magyar utakon guruló néhány millió autóra gondolunk - nincs két egyforma autó sem, az olajfogyasztás pedig az adott motor és az adott olaj "együttműködése" során alakul ki, vagyis erre szvsz egyértelmű recept, a kérdésre egyértelmű válasz sosem adható.
Köszönöm a választ. Én úgy vélem,annak ellenére, hogy a technika fejlődik és megfelelő berendezések állnak a kutatók rendelkezésére a vizsgálatokhoz,mégis mintha még nem forrot volna ki ez a dolog.
Sok az adat meg a mérés de egyértelmű válasz nincs.
Azt mondjuk észre vettem,hogy nagyon nem mindegy milyen olajat veszek,volt,hogy az egyik fajtát jobban ette mint egy másik gyártóét.
Ezen magam is meglepődtem,viszont ember legyen a talpán aki megmondja kémiailag mi a különbség a két olaj között.
Persze figyelembe kell venni az autó korát,futott km-et,és még a motor gyártási technológiáját is,és utána ki lehet bogarászni a rengeteg olajválaszték közül melyik a legmegfelelőbb,jó türelmi játék ha a tökéletességre törekszünk.
Igaz a gyártók megadják mi kell bele de aztán megint jön valaki és jobbat ajánl de ,hogy tényleg jobb e? ;-)
Jó kérdést vetettél fel amire szvsz nem is lehet egyértelmű választ adni. A dolog egyik oldala hogy a SAE osztályok nem konkrét viszkozitási értéket hanem csak egy viszkozitási tartományt jelölnek ki, ezen belül a SAE 5W-X-es besorolású olajok 100 oC-on mérhető viszkozitása jellemzően kisebb mint a 15W-X besorolású olajoké. Az olajfogyasztás "anatómiája" is meglehetősen szerteágazó, hisz a klasszikus résveszteségből eredő olajfogyasztás mellett ott leselkedik a párolgási veszteség is, itt viszont - a SAE osztálytól függetlenül - a jobb minőségű (HC és teljesen szintetikus) alapolajból készült motorolajoké az előny, mivel párolgási hajlamuk kisebb mint az ásványi olajoké.
A kérdést (illetve az arra adható választ) tovább bonyolítja hogy az ásványi (jellemzően 15W-40-es) motorolajok nyírási stabilitása gyengébb mint a HC és teljesen szintetikus motorolajoké, ezért fordulhat elő hogy egy 15W-40-es olajjal az olajcserét követő első 3-4 ezer kilométer során szinte meg sem mozdul az olajszint majd az olaj fokozatos lenyíródása során (ami a viszkozitás csökkenésével jár) a motor egyre inkább elkezdi csipegetni az olajat, ugyanez a jelenség egy HC vagy teljesen szintetikus motorolajnál pedig később és kisebb mértékben jelentkezik.
Időről időre benézek a fórumra,mindíg kézséggel válaszolnak kérdéseimre.
Egy valami viszont nem hagy nyugodni,tudom lerágott csont de még kielégítő választ sosem kaptam és baráti körben ismét előkerült a téma:
Köztudott és saját tapasztalat is, hogy egy régi vagy sokat futott autó olajfogyasztása nagyobb egy 5w40-es olajjal mint mondjuk 15w40-el.
Viszont olajszakik írják,hogy melegen mind két olaj ugyanolyan mert a 40-es érték határozza meg a melegoldali viszkozítását.Tehát ebből következtetve melegen nem eheti meg,akkor talán hidegen...?
Az sem lehetséges mert az olaj "sűrűbb" hidegen mint melegen,tehát ha melegen nem eszi meg akkor hidegen sem eheti,pláne az alatt a pár perc alatt.
Na most akkor miért eszi meg egy bizonyos autó jobban az 5w40-et mint a 15w40-et vagy a 0w40 -et mint a 10w40-et ?
Ehhez a modellhez normál (15 ezer km-es) szervizciklus mellett mindkét általad említett motorolaj alkalmas mivel mindkettő rendlkezik az erre az esetre előírt VW 502 00 jóváhagyással.
Amennyiben a motor nem csipegeti különösebben az olajat és többnyíre rövid távokon jársz az autóval akkor inkább az Edge 0W-30, egyébként pedig inkább az Edge 5W-40 A3/B4 lehet az optimális megoldás.
Számomra úgy tűnik hogy a(haéppolyankedvedvanakkor)amit és ahol csak lehet, időnként még ott és azt is amit nem lehet.