Ezen felül pedig az a jelenleg BS-001 számú (eredetileg MHRT 1065) uszály! Nem ponton...
Ehhez nem is írtam oda, hogy ponton. De akkor valóban, a Kossuth sem számít annak, mert pontonhoz van kötve.
Viszont 1 kérdés: a nemzetközin ácsorgó uszály, miért nevezhető uszályból alakított pontonnak, míg az 1065-ös nem. Ez is közvetlen a parttal van kapcsolatban, és kötnek rá.
Ez igen, csak ha már folyással szembe mész, akkor rossz a sorrend, ez van feljebb.
Igen, ezt én kavartam össze.
mert a 4-eshez, ahol eredetileg a Táncsics ált, oda hozták le a Renault-hajót,
és az ő helyére került a Spoon.
Mi a túró az a TJT???
mi a hótthere az a MJT??
A 3 zuhatagi tigris nem hivatalos titulusa, melyet azóta szerzett, mióta eredeti funkciójukban már nem- vagy csak részben tevékenykedhet. A Sopron lett MJT, a Komárom TJT, és az Eger ÖJT. A Sopron a Mi Jó Tigrisünk, mivel még a Dunáé, vontat, működik, a Mienk. A Komárom már egy szinttel távolabb van tőlünk, tehát nem a Mienk, hanem a Ti Jó Tigrisetek, mivel bár még menthető lenne, s még a Dunát nyomja, de már nehezebben helyreállítható. Az Eger pedig az Ő Jó Tigrisük lett, ez pedig mégtávolabb van a "mienk" birtokviszonytól, mivel ugyanis hát ember legyen a talpán aki az ő megmaradt korpuszából még működő hajót varázsol, s visszaadva a Dunának Mi Jó Tigrisünkké alakítaná..:)
-Komárom állóhajó és salátázó (a TJT Komárom-ból átalakítva, pontonként is üzemel)
Mi a túró az a TJT???
-Z-425 (??)
A 425-öt olajzónak alakították át. A másik zizi, ami ott szokott álldogálni, az se nem ponton, se nem állóhajó.
Csak oda van lekötve
Óbudai-sziget déli csücske: nemtudommilyen uszályból alakított műhelyhajó, (anno az MJT Sopron volt sokáig odakötve, egy lelkes csapat dolgozott a felújításán)
Namost, először is mi a hótthere az a MJT??
Ezen felül pedig az a jelenleg BS-001 számú (eredetileg MHRT 1065) uszály! Nem ponton...
Bent az öbölben: Korneuburg vontató (ha ott van még...) asszem resztórant is.
Ez állóhajó.
Boráros-tér: egy csúnya kék nemtommi, (Krisan-showhajó) fodrásszalon, vagymi...
Ez nem vót hajó soha az életben.
Buda állóhajó, + valami még ott előtte (v mögötte) mondták már, a fenének se tom megjegyezni..
Ez az.
Nemzetközi: itt csak 1 uszályból alakított ponton van (a szárnyas-beszálló), a 3-mas, a
Na ez az.
A világörökség részét képező parton ott a Zsófia FHN. (ex. FK 701-Z) amit nyugottan álló rendezvényközpontnak mondhatunk, az hogy néha kimegy, külön csoda;)
Cseppet sem nevezheted annak.
Ott ugyanis van ponton, és az a hajó hajóként van üzemben.
-Spoon (a 4-es kikötőhelyen, ex. Táncsics-pontonon (nem a Táncsics az ex;) )
Ez igen, csak ha már folyással szembe mész, akkor rossz a sorrend, ez van feljebb.
-Renault-hajó (orrábban Caffe Terrace, farában sima kávézó;)) ponton is.
Igen, ez stimmel.
-Kossuth gh. gőzhajóból átalakított étterem- illetve múzeumhajó, (ponton is, néha kiköt hozzá a Sopron, meg eccer-eccer lehuzigál ide egy régi, felújított vontatógőzöst),
Tulajdonképpen nem is igazán stimmel az eredeti sorba, hiszen ez az állóhajó egy szabvány MHRT pontonon áll!! Ugye onnan indultunk, hogy a "pontonok egyharmada" állóhajó...
-Fortuna étterem és Szállodahajó, ex. szakszervezeti üdülőhajó
Ez stimmel.
-Vogue étteremhajó (hogy ez mi volt....:)
Ez is stimmel.
-Amur álló tanácskozóhajó (azért tanácskozó, mert tanácskoznak, hogy mi legyen vele;)))...
Ez a hajó személyhajóként szerepel, és egy szép nagy pontonon álldogál.
Ezen kívül érdemes megemlíteni egy a pf bárkákból sorozatként átalakítot tanyahajók egyikét az Újpesti-öbölben, mely étteremként üzemel a jeges-bázison.
A tanyahajó sosem volt hajó, így nem is illik bele a jelen kategóriába.
Rendesen termeltek. Győztem elolvasni a péntek óta írottakat. Gratulálok. Sok érdekes dolgot összeszedtek. Persze mi sokmindenen átsiklunk, mert evidens, de mikor a Ti rácsodálkozásotokat látom, én is elgondelkodom a dolgokon kissé. Csak gyürjétek az ipart, így tovább!
Nem lelem a likát a mini cruzernek, így ma nem tudok szépeket felrakni Néktek. Pedig készültem. B'mann már látta.
Az uszályból kialakított ponton és a pontonként üzemelő állóhajó kategória egybe is olvadhat, mert lehet uszályból kialakított állóhajó is:) meg állóhajó sem biztos, hogy üzemel pontonként is (A38), inkább vegyük egybe az egészet, és válasszuk azt a szempontot, hogy Budán van-e, vagy Pesten;))
-Komárom állóhajó és salátázó (a TJT Komárom-ból átalakítva, pontonként is üzemel)
-Z-425 (??) vagy valamejik, anno (1994) Duinainfo-Reklámhajóként üzemelt, nagy reklámplakátokkal a rakterén (asszem ő van most itt, mint ponton)
Óbudai-sziget déli csücske: nemtudommilyen uszályból alakított műhelyhajó, (anno az MJT Sopron volt sokáig odakötve, egy lelkes csapat dolgozott a felújításán)
Bent az öbölben: Korneuburg vontató (ha ott van még...) asszem resztórant is.
Bal-part:
Boráros-tér: egy csúnya kék nemtommi, (Krisan-showhajó) fodrásszalon, vagymi...
Szárnyas bázis: Buda állóhajó, + valami még ott előtte (v mögötte) mondták már, a fenének se tom megjegyezni..
Nemzetközi: itt csak 1 uszályból alakított ponton van (a szárnyas-beszálló), a 3-mas, a többi közül kettő asszem összeheggesztett pontonokból tevődik ösze (ők már amióta az eszemet tudom, ott voltak)
A világörökség részét képező parton ott a Zsófia FHN. (ex. FK 701-Z) amit nyugottan álló rendezvényközpontnak mondhatunk, az hogy néha kimegy, külön csoda;)
-Spoon (a 4-es kikötőhelyen, ex. Táncsics-pontonon (nem a Táncsics az ex;) )
-Renault-hajó (orrábban Caffe Terrace, farában sima kávézó;)) ponton is.
-Kossuth gh. gőzhajóból átalakított étterem- illetve múzeumhajó, (ponton is, néha kiköt hozzá a Sopron, meg eccer-eccer lehuzigál ide egy régi, felújított vontatógőzöst),
Jászai felett:
-Fortuna étterem és Szállodahajó, ex. szakszervezeti üdülőhajó
-Vogue étteremhajó (hogy ez mi volt....:)
-Amur álló tanácskozóhajó (azért tanácskozó, mert tanácskoznak, hogy mi legyen vele;)))...
Ezen kívül érdemes megemlíteni egy a pf bárkákból sorozatként átalakítot tanyahajók egyikét az Újpesti-öbölben, mely étteremként üzemel a jeges-bázison.
Fejből ennyi, ez minden szeretett volna lenni, ami nem szorosan vett ponton, persze a teljesség igénye nélkül.
Megpróbálom összeszedni az exeket is (Cornélius pub, Hotel Dunapart, Káli-ruhabolt hajó, stb.)
Ami tény: a Dunán is kell valamiféle papírzatnak lennie, illetve lehet úszú roncsként is megjelölni.
Persze akkor sem lehet szabadon garázdálkodni...
Szerintem a Balatonon fennálló kiemelkedő vízminőségvédelmi szükségeség miatt semmilyen szigor sem lehet túlzó!!!
Azt a kacsaúsztatót egyetlen hajó elsüllyedésével ki lehetne ütni a nemzetközi turizmusból...
(Lásd a paprikabizniszt, vagy a BSE-kergemarhakóros angol marhahúst...)
Szóval inkább százszor szigorúbb szabályozás legyen, mint hogy egyszer benézzen a ló az ablakon...
Budapesten minden kikötött hajó áll!! :-)))))))
Kajánkodást félretéve: jelen pillanatban négy pontonként üzemelő állóhajó van: a "Komárom", illetve a "Buda" és tsa. a Szárnyasbázison, illetve a "Balatonfüred".
Ezen felül van öt (fejből mondom) uszályból kialakított ponton (Vouge, Spoon, "Renault-hajó", meg ha jl emlékszem, a Nemzetközin kettő).
Az összes többi kikötőhelyen vagy MHRT, vagy BKV ponton van. Ha jól csalódom, mindeközben olyan 50 kikötőhelyről van szó.
Tehát mondjuk a "tizede" megjelölés a reális.
Hmmm...
Erről jut eszembe:
Pedró, Viking, alkalom adtán készíthetnétek egy szép sorozatot a budapesti kikötőhelyekről, hogy rögzüljön a 2004-es állapot!!! Most még kint van az összes, és relatíve kevés a vendég személyhajó!!!
Milyen jól jönne majd 10-20 év múlva néhány felvétel az egykori kikötőrendről!!!!
Nem az a lényeg, hogy középen van-e a hajtómű, hanem az, hogy az egy csiga a forgásirány függvényében mindenképpen elviszi a hajót valamelyik oldalra.
A burgoknál (ezekből lettek a PC hajói) ez olyan szintű, hogy egy kevésbé gyakorlottabb hajóvezető a zsilipben igen gyakran nem is tudott a megfelelő oldalra állni...
Egyébiránt megfelelő gyakorlattal az ilyen jellegű manőverek 90%-át valóban meg lehet oldani horgony nélkül is. Meg aztán van olyan hely ezer, ahol nem is szabad ezt a módszert alkalmazni!!!
Speciell a Ziziken meglehetősen combosító jellegű a kormányberendezés, így itt a kényelmes élet kulcsa egyértelműen a horgonyvonszolásos megoldásban rejlik!!!
Talán annyit tennék még hozzá, hogy a kétgépes hajók is szokták alkalmazni, leginkább akkor, ha erős szélben manővereznek (Jut esezmbe: mé' nem sikongat itt vagy 10 ember, hogy ilyet már csinált?!?! Aztateremburáját!!!!!!!!), vagy pedig akkor, ha álló vizű, vagy lassú folyású mellékágból nagy szögben hátráznak ki a folyóvízbe.
Urak egy mobilszámot lehetne kapni mélbe is jó ma 17-óráig akit hivhatok holnap ha esetleg az Ujpesti öbölbe eljutnék és akirálytigrist belüről is megnézhetném.?
Bócman: Az, hogy üzemképességi nélküli hajó nem maradhat vizen, az - szerintem - megint egy jó gondolat. Hiszen ezzel egyben biztosítják azt is, hogy egyetlen hajó se rohadhasson szét valamelyik kikötő sarkában, és ne süllyedjen el -> ne kerüljön esetleg több száz liter olajos szennyeződés a vízbe!!!
De a Dunán meg miért lehet vizen? Szerintem a Belo - a fenék szempontból - jobb állapotban van, mint pl. egy Kossuth. Pesten minden harmadik kikötött hajó állóhajó. A pontonok itt-ott szintén siralmas állapotúaknak néznek ki. Vagy mondhatnám a Tiszán Tiszafürednél lévő három Admiralitás uszályt, amelyek az elsüllyedés határán vannak. Azt lehet? Vagy az eladott MHRT-s vontatók, kezdetben állóhajónak lettek tervezve, felújítás nélkül. Nem értem.
Z.Z. (14025Z-uszályos képek): Ennyire nem tud manőverezni a Z, hogy egy állóvízben tolatás közben húznia kell a horgonyt, hogy meg tudjon állni?
Én csak tippelni tudok. Ahogy a horgonylánc áll, azon látszik, hogy biztos nem tart a horgony, tehát csak vonszolja. Szerintem azért kell, mert nem középen van az uszályon a hajtómű, és ha tolat, akkor jelentősen eltekeredik az orra. Hátramenetben egyébként is jóval rosszabb a kormányképesség. Jelen esetben bal oldalon van a hajtómű, ahogy hátráz a far jobbra, az orr balra térne ki, azaz keresztbe állhatna a csatornában. A rövid láncon vonszolt horgony pedig valószínűleg egyenesen tartja az orrát, nem engedi kifordulni. Tehát szerintem nem a megálláshoz kell, csak az egyenes hátrázáshoz.
B-verzió: Medertisztítást végez, damilok, horgok, bottal elsüllyedt horgászok felkutatása volt a feladat. :-))))
Azért ha egy szakember megszakértené a dolgot, annak jobban örülnék...
Namost, ne keverd össze a hajózási engedélyt, meg az üzemképességi okmányt!!
A kettő - nagyon - nem ugyanaz!!
Egyébiránt a mi kis hazán - mindegyik, nem csak a hajózási - hatóságai, szervei egencsak hajlamosak a jogalkalmazást összekeverni a jogalkotással.
A gyakorlatban ez annyit tesz, hogy a parlament által alkotott törvényt alaposan megnyújtják, és kitalálnak egy csomó "háziszabályt" - amelyek egy része egyébként tökéletesen jogszerűtlen gyakorlat alkalmazását jelenti.
Egy egyszerű példa: a meghatalmazás. A hatályos jogszabályok szerint a meghatalmazásból világosan ki kell tűnnie a meghatalmazott személyének. Ami ugye lehet a név, a lakcím, a születési dátum és hely, az anyja neve, adószáma, satöbbi olyan kombinációban való feltűntetése, amely megfelel a fenti kívánalmaknak. Pl. a név+lakcím+születési dátum ilyennek tekinthető, hiszen felettébb valószínűtlen, hogy ugyanabban a lakásban két olyan azonos nevű személy legyen bejegyezbe, akik egyazon napon születtek...
Namost, ha a szemlyi igazolvány számát nem írod rá, akkor a legtöbb helyen hisztiznek. Amire semmi joguk. (Mi több, ha lenne esze a hivatalnoknak, akkor Ő saját kezűleg írná rá, és szignálná, bizonyítva, hogy az adott okmány alapján azonosította a meghatalmazottat. Azaz saját magát védené!!)
Na, ennyit az általános dolgokról.
A balatoni rendszer szigorúsága egyértelműen a becsontosodott gyakorlatra vezethető vissza. Ebben van némi "szükséges rossz" is, hiszen a 15 fokos tó közepén erős szélben elsüllyedő hajóról nem hiszem, hogy túl sok ember evickélne partra. Egy erős kezű Hajózási Hivatal ilyen értelemben bizony életeket ment!!
Az, hogy üzemképességi nélküli hajó nem maradhat vizen, az - szerintem - megint egy jó gondolat. Hiszen ezzel egyben biztosítják azt is, hogy egyetlen hajó se rohadhasson szét valamelyik kikötő sarkában, és ne süllyedjen el -> ne kerüljön esetleg több száz liter olajos szennyeződés a vízbe!!!
Más kérdés, hogy e szigornak megvan-e a jogszabályi alapja...
Nemrég volt róla szó itt. Ma "Balu" néven van Párkányban. Viking rakott be képet róla.
Négyről tudunk a múltból, négy van meg most.
Dunakanyar => Balu (Párkányban)
Iluska => Sellő (Sárospatakon)
Piroska => ???
János Vitéz => ???
Van két darab szárazon, a dunaföldvári roncs szerintem a Piroska, a badacsonytomaji presszó (vagy mi a nyavalya) pedig a János Vitéz. Hacsak nem készült belőlük mégtöbb.
HG: Amúgy szerintem használhatnák valamelyik személyszállítót is vontatóként, ha nagyon akarnák…
Nem. A BHRT-s hajók közül csak a Sió vontathat, a személyhajók közül meg csak a Lelle, de az is csak mellévetten. A hatósági előírásokról annyit tudok, hogy nemrég megszigorították, nem lehet személyhajóval vontatni, 10-20 éve nagyapám volt többször a Kelénen télen, sokat vontattak vele, mert ugye abban van bőven géperő.
Vontatók közül még szóba jöhet az Óriás-Line-os Echo és Izsó, meg a vízügyes Szikra, de nem tudom melyiknek mire van engedélye. Nem értem ezt a szabályzást. A balatonon miért olyan rohadt szigorú minden. Nem lehet vízen úszómű érvényes hajózási engedély nélkül, azaz pl. ha a Belót vizen akarják tartani, ugyanolyan hatósági vizsga kell rá, mint ha menne (fenék sé bordacsere). A folyókon ahogy látom szinte bármi lehet part menti úszómű. Itt van a vontatási korlátozás is, Balatonon semmit nem lehet, a Dunán még egy Halászbástya is vontathat. Biztos van még jó néhány olyan előírás, ami a folyókon jóval enyhébb. Ennyire sokat számítana a HSZ-es zónabesorolás?
A "Sikló1" szovjet testvéreink kissé félresikeredett gyártmánya, valami eszméletlen hangos és bazi hullámokat gyártó jószág.
A "Donaupfeil" (amint az a belinkelt honlapból kiderül, kapt. Hubert Giracek egykori hajója) holland elkövetésű és korrektebb szerkezet volt.
Az idén voltam Korlátországban, Spalatóban és Sebenicoban (Split és Sibenik) csak nagy osztályú szárnyasokat láttam, meg jugó gyártmányú siklóhajókat, de a Porszívócskát nem.
Igen voltam a gyárban, de az nem a Dunaupfiel. Nézd meg a képet és azt a hajót amelyik a parton van. Nem egyformák. A fejem nem ért hozzá, mert időben lehajtottam.
Akkor az a Gyöngyös volt. Tavaj nyáron vizitúra közben azt láttuk a Gubacsi híd fölött. A képen olyan kicsinek látszik a motor az emberekhez képest. Én kisebbnek láttam mint a Láng.
Tegnap szárnyakat kaptam és így tudtam légi fotót csinálni hajóról. Dömössel szemben a Remete barlangtól.
És ekkora tolatmányt láttatok már? Élőben sajnos én még nem.
A Missisipin ilyenek járnak.
És a Duna legerőssebb tolóhajója, 5400 Le-s, 3X1800. A JRB-é, a magyar szakaszon egyszer láttam, aldunán használják. Egyszer az egyiket láttam Reninél hegymenetben 24-el. Karadzsordzse és a Karlovac.