Keresés

Részletes keresés

zsolt4593 Creative Commons License 2014.09.23 0 0 23060

Üdv!Lehet, valóban nem olvastam vissza azt hittem hogy üzembe akarod helyezni valóban félre értettem.
Sajnos ez csak álom számomra pedig csinálnám én is a kisgépszerelést de errefele az emberek nem szerelőhöz hordják a gépüket.
Hivatalosan motorkerékpár szerelő a végzettségem,de a kisgépekkel többet foglalkoztam mint a motorokkal,kivéve a sajátomat :)
Volt szerencsém kisgépek hajtásával is foglalkozni is eleget.
Leginkább briggs amiket bontottam és Kf hajtások,illetve Terra 2T de mindig akad valami láncfűrész,fűkasza,permetezőgép ...:)
Volt szerencsém kínai vacaktól a legmárkásabb gépen át a trehányságból tönkre ment gépen keresztül a selejt terméken át mindenhez már.
Igen pórul jártam a blokkal de láthattad csak összehoztam a dolgot a blokkal,illetve láthattad építeni szeretek...Sajnos a szerelésekről felújításokról beszerelésekről nem igazán volt időm készíteni képet,de a közel jövőben jobban dokumentálni akarom ezeket.

Előzmény: kf04 (23059)
kf04 Creative Commons License 2014.09.23 0 0 23059

Üdv! Köszönöm szépen a hozzászólásodat!

Régebben olvastam itt a fórumon, hogy hogy jártál a 850-essel... Sajnálom, szemét egy világban élünk!

Megnéztem a blogodat! Nagyon jó és hasznos! Pont ezért számolok be én is a történésekről, mert másnak hasznos lehet. Én is rengeteget tanultam mások történeteiből.

 

Az 52-esről:
Félreértettél, lehet én fogalmaztam rosszul, mert már fáradt voltam. Ezt a gépet nem akarom üzembe helyezni! Csupán azért vettem meg, mert olcsó volt(8 ezer) és jó pár dolog jó a 151-esemre(de erről nem sokára beszámolok). A másik dolog amiért megvettem az pedig az volt, hogy szeretnék a későbbiekben elindítani egy kis műhelyt, vagy legalábbis a kisgépek, motorok világában elhelyezkedni, ami nem egyszerű. (Ahogy olvastam a blogodban neked is hasonló terveid vannak!) Tapasztalat szerzés céljából is álltam neki. Rengeteg szerelő van, de kevés aki tényleg precíz és jó munkát végez. Sok újdonság nem várt, mert Ducati MPM2-est már bontottam, ami nagyban hasonlít az 52-esre. Bontottam már Briggseket is 5 Hp-ig. Ezután talán következik a szint lépés egy fokkal feljebb. :) Tehát nagyjából az a célom, hogy mire valóban munkába állok több gépet megismerjek és minél több tapasztalatot szerezzek! A Robi 52-essel annyi a terv, hogy nagyjából felmérem az állapotát, ami kell nekem azt megtartom, a többit tovább adom, hátha valaki hasznát veszi. A használt piac a legfontosabb dolog ahhoz, hogy ezek a gépek még hosszú ideig talpon maradjanak. Köszönöm szépen a hozzászólásodat, sok hasznos dolgot mondtál, el is mentettem magamnak egy dokumentumba, amiben hasonlókat gyűjtögetek! :) Most megyek ki és lefényképezem a gépet, illetve lehúzom megint a hengert és arról is lövök pár fotót, valamint a számomra hasznos alkatrészekről is! 1-2 óra és jön az élménybeszámoló következő része.

 

Lenne egy olyan kérdésem, hogy az 52-es kipufogója jó-e a 151-esre? Mármint rámenni rá megy, de teljesítményben nem befolyásolja? Szerintem csak hangosabb lenne tőle. Nem rakom még rá, csupán tartalékba el teszem ezt is.

151-es kipufogója:

52-es kipufogója:

A képek csak illusztrációk

Előzmény: zsolt4593 (23058)
zsolt4593 Creative Commons License 2014.09.23 0 0 23058

Annyit még olyan írt neked választ aki nem okoskodni segíteni akar :)
Azt is tudom sok embernek nincs lehetősége ilyen célszerszámokra,mérőeszközökre többek közt mérőeszközeim nekem sincs sok,de azt is tudom nélkülük lehetetlen normálisan felújítani egy motorblokkot!
Ide írni szoktam ha időm engedi a saját tapasztalataimat:
http://kisgepszerelo.blog.hu/

Előzmény: kf04 (23056)
zsolt4593 Creative Commons License 2014.09.23 0 0 23057

Üdv!
Hát igencsak érdekes felújtást kapott a gép ha fordítva raknak mindent össze..Én amit megnéznék a motoron,ami számottevő a megfelelő működéshez:
Főtengely állapota elsősorban a centrírja
Mielőtt kérdeznéd az a főtengely kiegyensúlyozása azaz pl a két sonka egymáshoz képest nincs e elfordulva illetve nem e terpeszt szét a két sonka vagy éppenséggel nem e tart össze+meglehet nézni hogy menyire van összenyomva az alsó excentercsapba a két sonka egyformán van e összepréselve.
hajtókar lógását is illene ellenőrizni+alsó csapágyazását is,esetleg fejből nem tudom de ha alul hézagolt a hajtókar (nem tudom felül vagy alul hézagolt ) akkor a hézagolását is.
Hajtókarnál a derékszöget is lekéne ellenőrizni.
A hengerről annyit hogy elsőre kép alapján elég jól kiüvegesedett a felülete le kéne mérni furat intóval nem e hordósra van kikopva a henger,mert ha meg is nézed az "új" gyűrűkel a hézagot és lemérve hézagmérővel a gyűrűvéghézagot az korántsem jelenti azt hogy jó.
Lekéne mérni első sorban a dugattyú méretét mikrométerrel,és utána ehhez a mért értékhez nézve furat intóval kilehetne számolni a dugattyú-henger közötti illesztést...Nem teljesen mérvadó de felülről beletéve a dugattyút nem szabadna beletudnod tenni csak a szoknya rész felől.
Vagy beolajazod a henger falát és a dugattyút és hagyod nézed milyen lassan megy a dugattyú benne le gyűrűk nélkül.
ha gyorsan akkor jól kivan kopva.
A henger falán mellékesen a képről nemnagyon látok én már  hónolás nyomát ami nem túl bíztató,mert az hogy vannak emberek akik azt állítják az a jó ha tükörsima a felülete a hengernek azok elvannak tévedve e téren,a hónolás az a fázis egy hengerfúrásnál ahol századpontosan beállítják a dugattyú és a henger közötti illesztést +az a hónolásal járó karistolás amit legjobb tudásom szerint karcrendszernek hívnak az arra is szolgál hogy kenje a hengerfalat,és a dugattyút.Olajmegtartó szerepe van,egy tükörsima felületen ún lefolyik az olaj a hengerfalról!
Itt csöndben megjegyzem azt tanították régen nekem hogy ennek a karcrendszernek se mindegy milyen fokban csinálja a gépműhelyes van egy ideális foka de sok gépműhelyes ilyen részletekkel nem törődik vagy ha tudja akkor szándékosan hibás fokkal hónolja hogy a motor hamarabb kikopjon,legyen újra "vevő köre"

Kérdések hengerfej állapota az égéstér milyen?
Tömítésről meg annyit hogy a tömítésekel tudod a motor préssávját beállítani erre egy gumilap alkalmatlan!
A préssáv a dugattyú és az égéstér közti légrés amit mérni is tudsz,és kell is sőt jobb tömítéskészletekben adnak különböző vastagságú tömítéseket,vagy ha nem adnak akkor kérdéses hogy a utángyártott tömítéskészlet mit tartalmaz,általában látszati alkatrészeket,jelen esetben nem feltétlen jó 1 db tömítés lehet méretre megfelel,a lyukak jó helyen vannak kivágva és tömít is de a préssáv kizárt hogy jól legyen beállítva

A gépekkel lehet precízkedni meg összedobni és mindig csak szerelni meg kínlódni,ezzel a kis 2T-vel lesz még dolgod szerintem ezt a motor össze kellene szerelni ellőte átmérni nézni mindent illetve beállítani.
Üdv,kérdésed van ha tudok és van időm válaszolok.

Előzmény: kf04 (23053)
kf04 Creative Commons License 2014.09.23 0 0 23056
Köszönöm! 😃 Ma megnézem a gyújtás , mert bár jó nagy a szikra, de lehet nem jókor adja le. Rakok majd fel képeket.
Előzmény: hamvasat (23055)
hamvasat Creative Commons License 2014.09.22 0 0 23055

Öröm olvasni :-) 

Előzmény: kf04 (23053)
hamvasat Creative Commons License 2014.09.22 0 0 23054

Furak! Köszönöm!

Előzmény: Furak (23035)
kf04 Creative Commons License 2014.09.22 0 0 23053

Na, itt az említett élménybeszámoló:

Ismerkedés:
Szóval sikerült szereznem olcsón egy Robi52-est,melyről egyedül a berántó tárcsa hiányzott(görgők és a panel meg van). Csatoltam egy képet a hiányzó alkatrészről, íme:

Illetve a tank is egy " home made" módszerrel lett pótolva, de gondolom tette a dolgát. Kívülről elég ijesztő volt a látvány, csupa sár, fűrészpor, olaj. Kb. 4-5 színű a gép,illetve mindenhol szigetelőszalag és a sufni tuning minden jellemzője :D .  Az előző tulaj viszont "felújíttatta". Új gyűrű, berántószerkezet görgők,új kuplung,új csavarok,új gyertya. Viszont a felújítás után már nem tudta beindítani.  Gyors vizsgálat után kifizettem és már hoztam is haza.

Bontás 1. fázis:
Hazahozatal után elsőként az "egyedi" tankot kaptam le benzincsővel együtt.  Kikötöttem a gázbovdent és a leállító gomb vezetékét. Ezután lecsavartam a kormányszarvat, majd a paneljét is. Ezután jött el az idő, hogy levegyem a motort. Gyorsan lefújtam kompresszorral, ezzel kiszabadítva a fűrészpor fogságából, majd egyből ment a munkapadra. Ellenőriztem ,hogy valóban új-e a kuplung(az), de ezen kívül nem csináltam semmit, félre tettem. Jött a hajtómű. Kézzel megforgattam, jónak tűnt elsőre. Leszedtem a csoroszlyát, majd a mankókereket. Ezután kapák le, majd következett a tuningnak számító házi készítésű sárvédő toldat :D. Ezután leszedtem az eredeti sárvédőt is. Gyors kompresszorozás, majd neki estem egy kefével, majd egy drótkefével is. Leszedtem az olaj és föld keverékébe borított hajtóműről a szutyok nagy részét. Az elejétől tudtam, hogy szimeringes, mondta is a tulaj, hogy az egyik oldalt ereszt. Na, de melyik oldalt? Az állás alatt kifolyt belőle szinte az összes olaj. Egyenesbe állítottam, majd felöntöttem használt motorolajjal, mondván arra jó, hogy megtudjam melyik oldalt ereszt.  Így hagytam fél óráig, nem eresztett egy cseppett sem. Elő a légcsavarozó, rá a kuplungtárcsa központi csavarjára, majd elkezdtem forgatni. Kis idő múlva meg jelent a (szemből nézve) bal oldalon az olaj. Igazából ezt ki is hagyhattam volna, mert úgyis párban szoktam cserélni. Na, ez le tisztázva, mehet félre. Látszik, hogy a hajtómű is szét volt húzva, mert új csavarok vannak benne,tehát valószínűleg ezért ment tönkre. Van itthon szimering a 151-eshez tartalékban, úgyhogy ez csak idő kérdése.

Bontás 2. fázis:
Ismét vissza a motorhoz.Gyertya ki, makulátlan,tiszta,látszik, hogy, mint mondták is nem volt vele indítva. A gyertyapipa nem szorult rá, úgyhogy azt gyorsan le is vettem. Van itthon több száz, úgyhogy csere, illetve nem is akartam rajta hagyni amíg bontom, mert ne lógjon ott. Leszedtem a két burkolati elemet. Látszik, hogy valóban újak a görgők. Félreraktam.  Kipufogó, karbi le, azok is félre. A karbiból plaj folyt, elég furcsa látvány volt, keveréknek nem éppen nevezném.Levettem a légterelőt is. Alatta a lendkerék csavarján ütés nyomok, ebből következtetve, piszkálták gyújtást. Hengerfej le. Az egyik tőcsavar lejött az anyával. Rá volt rendesen szorulva az anya,de a WD40 csodákra képes, hamar megadta magát.Ekkor tűnt fel, hogy fordítva van felrakva a henger, ráadásul még a karburátor volt a kipufogó csonkra, míg a kipufogó a karburátor csonkra rakva. Lehúztam a hengert is a dugattyúról, majd a dugattyút is levettem a hajtókarról. Forgattyúsházhoz már nem nyúltam.  A henger szép állapotban van, illetve valóban új gyűrők vannak benne.  Az első gyűrű mondjuk nem volt beakasztva a helyére... A hengerfej és a henger alatt sem volt tömítés, nem csoda, hogy nem indult új gyűrűvel sem...A dugattyú oldala elfogadható, a teteje viszont eléggé ütött-kopott,nem tudom mit műveltek vele....


Összeszerelés a további állapotfelmérésekhez:
Alapos takarítás, benzinnel és ecsettel szépen letakarítottam az egész motort. Ezután a hengerfejt is. Ezután alaposan bekentem a gyűrűket olajjal, majd vissza a dugattyúra és ezután szépen vissza minden. Hengerfej és henger tömítés hiányában gyártottam gumiból ideiglenest. Tudom, nem a legjobb megoldás, megolvadhat, de arra jónak kell lennie, hogy ne engedje el a kompressziót és kiderüljön, hogy működőképes-e a motor.  Darabokra szedtem a karburátort is. Teljesen kitakarítottam az összes fúvókét, mindent. Az úszúházban a már említett olaj várt.  A teljes benzines takarítás és kompresszorozás után összeraktam. Kitakarítottam a légszűrőt is, bár erre nem sok szükség lesz még mostanában...  A berántószerkezet görgői fordítva voltak beszerelve, ezt megfordítottam, bár ez még nem kerül vissza, mert nincs berántó. Visszatettem a gyertyát és raktam rá egy új gyertyapipát is.

Karbi teszt:
Az 52-es kitakarított karburátorát rátettem a 151-esre. Pöcre indult, talán még jobban is, mint a saját Jikov karburátorával. Visszaraktam a karburátort. Odaállítottam a 151-es mellé és a benzincsövét rádugtam az 52-es karbijára, ugyebár biztos volt benne, hogy a 151-es tankja, szűrője, benzincsöve tiszta. Légszűrőt, kormányszarvat, motorborítást nem raktam vissza, mert még felesleges.

Első próbálkozás:
Gyújtást ellenőriztem,nagy szikrát ad. Légcsavarkulccsal a lendkerék csavarjánál fogva elkezdtem indítani. Hosszú próbálkozás és folyamatos gyertya kivétel, henger ürítés és gyertya takarítás után sikerül elérni, hogy beindult 20 mp-re. Szívató nélkül,kis gázt adtam neki. szépen kipörgött, jól reagált a gázadásra, majd lefulladt. Folytatódhatott a próbálkozás. Minden gyertyatakarítás és hengerürítés után sikerült egyet röffennie, de beindulni nem indult.

A vásárlástól a próbálkozásig összesen 10 óra telt el, úgyhogy nem lustálkodtam! :)

Egyébként nem tragédia, ha esetleg nem jön össze, mert az alábbi dolgok jók a 151-esemhez:
-Hajtómű
-Kapák
-Kormányszarv
-Gázkar
-Leaállítógomb
-Karburátor
-Kuplung
-kipufogó(?)

Jelenleg itt tartok, szeretettel várok minden észrevételt és tanácsot! Azért írok le mindent, mert hátha a későbbiekben segítséget nyújt valakinek, illetve én is számon tarthatom, hogy mit, mikor és hogyan... :)

kf04 Creative Commons License 2014.09.22 0 0 23052

Közben szétszedtem és megnéztem a közdarabot. Nincs semmilyen áttétel, így egyértelmű, hogy óramutató járásával megegyező irányba forog, tehát fordítva volt felrakva. Nem csak ez...

Előzmény: kf04 (23050)
Viktor1798 Creative Commons License 2014.09.22 0 0 23051

És ezt a tömíttetést szétszedés nélkül meg se lehet csinálni? 

Szervízben egy ilyenért mennyit kérnek?

Előzmény: Csabronc (23048)
kf04 Creative Commons License 2014.09.22 0 0 23050

Srácok! Hozzá jutottam egy Robi 52-eshez! Most rakosgatom össze. Később írok egy bővebb élménybeszámolót! Lenne egy gyors és egyben hülye kérdésem! Merre kell forognia a főtengelynek? Tudom elég elvetemült kérdés, ugyebár a 151-esnél és általában a többi gépnél is óramutató járásával megegyező irányba. Elsőre gondolnám, hogy itt is így van, viszont az 52-esnél bal oldalt van a kipufogó, jobb oldalt a karbi, gyújtás, légszűrő. A 151-esnél fordítva. A behúzó rendszer görgői viszont úgy vannak összerakva, hogy fordítva húzza( maga a behúzó hiányzik, csak alatta a görgők és a tartó van meg,később pótolva lesz!) Elképzelhető, hogy csak véletlenül rakták össze fordítva, mert mondták, hogy cserélték a görgőket( fel lett újítva a motor), viszont felújítás után már nem tudták indítani(ezért szereztem meg piszkosul olcsón! :D ). Simán kinézem ,hogy fordítva rakták össze, mert a toldozgatás-foltozgatásokból ítélve nem hozzáértő ember csinálta. arról nem is beszélve, hogy mit találtam a motorban..... Na, de erről majd később beszámolok... :) Szóval! Milyen irányban forog a Robi 52-es főtengelye?

studiod1 Creative Commons License 2014.09.22 0 0 23049

Így van,s ha több por kerül a kuplung térbe az ott levő zsírral esetleg a csigatengely által felhordott s a felső csapágyon átjutott olajjal keveredve megakadályozza a kuplung nyugalmi helyzetét, kiemel, hajt is, viszont hajtás közben visít zörög morog.

Előzmény: Csabronc (23048)
Csabronc Creative Commons License 2014.09.22 0 0 23048

Lehet érdemes újratömíttetni a hajtóművet. Egyébként a kuplungtérbe óhatatlanul kerül mindig por és föld, ha nem is minden alkalom után, de egyszer egy évben a téli elrakás előtt érdemes egy erős vízsugaras zuhannyal kipucolni a retekből a kiemelőrugó közötti részt, majd újrazsírozni a kiemelő tengelyt.

Előzmény: Viktor1798 (23047)
Viktor1798 Creative Commons License 2014.09.21 0 0 23047

Azok amiket leírtál azok amiböl olaj jöhet? Én nem a kuplungtérre hanem közvetlen a csigatengelyhez lentre szimeringhez csapágyakhoz.

Előzmény: studiod1 (23046)
studiod1 Creative Commons License 2014.09.21 0 0 23046

Föld(por) a motor és a közdarab között jut a kuplung térbe, kinyomócsapágy rugó alatti távtartó illetve esetleg csigatengely felső csapágy.

Előzmény: Viktor1798 (23044)
Viktor1798 Creative Commons License 2014.09.21 0 0 23045

Azt elfelejtettem írni hogy csak használat közben álló helyzetben nem.

Előzmény: Viktor1798 (23044)
Viktor1798 Creative Commons License 2014.09.21 0 0 23044

Sziasztok! 

Új tipusú Kf-04 ből a pirossal bejelölt helyen mitől folyhat az olaj mikor olajjal csak a kékkel jelzett vonalig van töltve?

http://abload.de/image.php?img=kga-k-215ebp5l.jpg

A múltkor morgott a kuplungban a kiemelő villa alatt található csapágy amit a villa lenyom bezsíroztam lehetséges hogy a zsír olvadt meg és az szeretne ott lent távozni?Szerintetek rotációzáskor ott föld kerülhet be a hajtőműbe?

hegxi23 Creative Commons License 2014.09.21 0 0 23043

Üdv!

Kellene egy kis segítség! Adott egy robi116 rota ,ezen elhalt az erőmű (briggs 45) ezt szeretném lecserélni Honda gcv 190-re.A kérdés az lenne ,hogy bírni fogja a hajtásház ,vagy válasszam a gcv160-ast?

előre is kösz.

studiod1 Creative Commons License 2014.09.21 0 0 23042

Bocs lemaradt az idei tavaszon az egyik rota csőtengelyt a toldásnál eltörte a toldásnál(almafa gyökér), betétezve hegesztés és ok.

Előzmény: studiod1 (23041)
studiod1 Creative Commons License 2014.09.21 0 0 23041

Nekem ez van 2db http://www.mforg.hu/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=46&category_id=5&option=com_virtuemart&Itemid=7  Az egyik 6 éves a másik több mint 10, a hajtómű porvédőkön es hajtómű szimeringen kívül minden eredeti. A harmadik honda moci az még gyerek 2éves és egy r250t-n van.

Előzmény: Mutual Friend (23040)
Mutual Friend Creative Commons License 2014.09.21 0 0 23040
Mutual Friend Creative Commons License 2014.09.21 0 0 23039

Na jó 150-ig is el tudnék menni ha hosszútávra lenne jó és nem kellene hegeszteni ezt azt rajta 1-2 év múlva.

Előzmény: studiod1 (23037)
Mutual Friend Creative Commons License 2014.09.21 0 0 23038

Egy boltban azt mondták hogy a Hondák csapágyasak ellenben a b&S motorokkal már azok is kis túlzással elnyűhetetlenek.

studiod1 Creative Commons License 2014.09.21 0 0 23037

Robi55 az eredetileg "babetta" motoros volt tudtomal. Honda v briggs én honda motoros szentkirályit v robixet vennék ha a kb 10es végár külömbözet belefér.

Előzmény: Mutual Friend (23034)
Furak Creative Commons License 2014.09.21 0 0 23036

A Kf volna jó választás vagy a Robi, de az 150e körül mozog. A honda és a Brigggs nagyjából egy kategória. Nincs nagy különbség közöttük egyikkel se nyúlsz mellé.

Előzmény: Mutual Friend (23034)
Furak Creative Commons License 2014.09.21 0 0 23035

A motorba 10W-30-kell. 6dl szerintem. Gondolom van szintjelző benne.

Előzmény: hamvasat (23033)
Mutual Friend Creative Commons License 2014.09.20 0 0 23034

Sziasztok!

 

Le szeretném rövidíteni a rotációkapa keresésemet azzal hogy tanácsot szeretnék kérni milyet vegyek ugy 100-120 maximumárig?

 

Jelenleg egy majd 30 éves robi 55 azaz 3.5 B&S motoros van amihez nagyon nehezen kapok alkatrészt de jószerivel mindet kellene a motoron cserélni gyűrűket esetleg dugattyút kompressziójavítás céljából a tömítéseket amit Amerikában találtam de nem küldenek külföldre.  Szelepeket felcsiszolni szóval volna vele munka és nem biztos hogy az alkatrészárban nagyon megérné.

 

Gondolkoztam egy hondás rotaluxon vagy szentkirályi dragon az is hondával stb stb ... 

 

Érdemes hondára tobbet adni mint egy b&S motor ellenében ?

 

Köszi.

hamvasat Creative Commons License 2014.09.20 0 0 23033

Furak!

 

Sajnod nincs gépkönyvem hozzá... Azért kérdeztem.

Előzmény: Furak (23032)
Furak Creative Commons License 2014.09.20 0 0 23032

Nem igazán, de ne a legolcsóbbat vegyed. A motorba mindenféle képpen olyan viszkozitásút vegyél ami a könyvbe le van írja a hajtóműbe 80W-90-kell. Könyved van hozzá?

Előzmény: hamvasat (23030)
hamvasat Creative Commons License 2014.09.19 0 0 23031

Hú Urak!


Kipróbáltam a gépet, komoly. A Robi 55 után csúcs volt a KF Sprint C-t nyüstölni, nem hittem volna, hogy van tovább, de van, hihetetlen. Azt a kemény agyagos földet, amit a Robi, meg a KF Sprint nem tudott fellazítani, ez úgy felásta, mint a huzat... Nagyon tetszik :-)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!