Keresés

Részletes keresés

Hernyofan Creative Commons License 2013.01.07 0 0 38205

Nekem teljesen mindegy ki üzemelteti, és hogyan! Csak ne ezekkel a szörnyű szerelvényekkel!

 

Nekem nem mindegy, hogyan.

 

A HÉV jelenleg ugyanis egészen kultúrált szolgáltatás. Megkockáztatom, hogy a BKV egyik legszínvonalasabb szolgáltatása, a MÁV-val pedig össze sem mérhető. Persze azok, akik addig látnak, hogy "Hú, de öreg az MIX/a, hogy néz ki, le vagyunk maradva, stb.", azoknak ez nem vígasz.

 

De tény, hogy a HÉV járművek:

- Tiszták, kultúrált megjelenésűek, koruk ellenére jó állapotban vannak

- Arra a távra, amire használjuk őket, kényelmesek

- És ami a létező legfontosabb: a HÉV megbízható. Ez az a fogalom, ami a MÁV-nál egyszerűen arcbahánynak minden nap, de a BKV-nál is csak foltokban létezik ezen üzemen kívül. És ez az, ami miatt engem nem érdekel, hogy 30-50 éves vonat jön: tudom, hogy  tényleg jönni is fog, 10 perc múlva pedig letesz a Boráros téren/20 perc múlva a Batyin/40 perc múlva a Vágóhídon.

 

Nincs az a csodajármű, amiért ez utóbbit beáldoznám.

 

Előzmény: Törölt nick (38202)
FOMA Creative Commons License 2013.01.07 0 0 38204

"Az is csoda lenne, ha a MÁV legalább ezen a szinten tudná tartani a HÉV-et, mint mostani üzemeltetője."

 

A MÁV még könnyebb helyzetben lenne, mint a Start, mert a HÉV infrastruktúrájá azért nincs annyira lepusztult állapotban, mint sok MÁV-vonal. A Start szívna igazán nagyot a járműparkkal.

Előzmény: NoZoli (38203)
NoZoli Creative Commons License 2013.01.07 0 0 38203

FOMA: "Viszont a MÁV leányoknak nem lenne egyszerű egy ilyen szigetüzem integrálása, első körben a legegyszerűbb egy önálló leányvállalatként történő átvétel lehetne."

 

Integrálásról szó sincs. Az is csoda lenne, ha a MÁV legalább ezen a szinten tudná tartani a HÉV-et, mint mostani üzemeltetője.

 

MFP508: "Ebben a formában eljárt az idő a HÉV felett, tehát valamit kell vele kezdeni. Nekem teljesen mindegy ki üzemelteti, és hogyan! Csak ne ezekkel a szörnyű szerelvényekkel!"

 

Még ha most, hírtelen egy milliáros cég megvenné a HÉV-üzemet és járműcserével kezdené a probléma megoldását, kb. 3-5 év lenne, mire az első új szerelvény megjelenne, bármelyik vonalon.

Előzmény: FOMA (38201)
Törölt nick Creative Commons License 2013.01.07 0 0 38202

Ebben a formában eljárt az idő a HÉV felett, tehát valamit kell vele kezdeni. Nekem teljesen mindegy ki üzemelteti, és hogyan! Csak ne ezekkel a szörnyű szerelvényekkel

Előzmény: Törölt nick (38192)
FOMA Creative Commons License 2013.01.07 0 0 38201

"merthogy itt az infrastruktúra sem nyílt használatú2

 

Az önmagában még nem megoldhatatlan probléma, ld. a MÁV-START alvállalkozóként történő bevonása a hídzár idején. Viszont a MÁV leányoknak nem lenne egyszerű egy ilyen szigetüzem integrálása, első körben a legegyszerűbb egy önálló leányvállalatként történő átvétel lehetne.

Előzmény: Fradista Utazó (38198)
John Howard Creative Commons License 2013.01.07 0 0 38200

A témában érdemes megemlékezni az 1952 és '58 közötti MÁV-BEV (MÁV-Budapesti Elővárosi Vasutak) időszakról is. Valamiért akkor se jött be a "kiszervezés" - bár azóta jócskán megváltozott sok minden, az utazási szokásoktól kezdve, a szervezeti felépítésen keresztül a finanszírozásig bezárólag.

Előzmény: Törölt nick (38192)
RIKA424 Creative Commons License 2013.01.07 0 0 38199

Anno 2007-ben még szerény személyem vezette a HÉV kiszervezése a BKV-ból című/nevű bizottságot.

 

Kaptam is érte eleget HÉV-től és fórumos olvtársaktól is.

 

A bizottság HÉV-s tagjai akkor azt mondták, hogy az üzemvitel valamint a költségek korrekt szátválasztása kb. egy havi munka.

A vagyonleltár és az új cég alapítása - alaposan végezve - kb. 90 nap.

 

 

Előzmény: Fradista Utazó (38198)
Fradista Utazó Creative Commons License 2013.01.07 0 0 38198

Persze. Csak ugye itt még komolyabban jön elő az, amiről a buszoknál is sokat beszéltünk, nevezetesen, hogy a bel-budapesti forgalom igen erős mindegyik vonalon. Csak itt még az se nagyon kivitelezhető, hogy a BKK rendezi a Budapesten belüli, a MÁV/Önálló HÉV/Akármi a helyközi forgalmat, merthogy itt az infrastruktúra sem nyílt használatú, ellentétben a közúttal.

Szóval ehhez három részre kéne bontani: pálya, helyközi forgalom, helyi forgalom.

Előzmény: RIKA424 (38197)
RIKA424 Creative Commons License 2013.01.07 0 0 38197

Sehol sincs előírva, higy mindenképpen a MÁV vegye át a HÉV-et.

 

Lehet az önálló vállalat is.

 

 

Előzmény: Törölt nick (38192)
Fradista Utazó Creative Commons License 2013.01.07 0 0 38196

>Tehát, kb. annyi változna, hogy a MÁV zsebéből történne mindez, nem a fővároséból. De ha elég távolról nézzük, a kettő ugyanaz.

Így van. Annyival egészítsük ki, hogy a mindenkori főpolgármester, funkciójánál fogva, nem tudja ilyen távolról nézni.

Előzmény: NoZoli (38193)
NoZoli Creative Commons License 2013.01.07 0 0 38195

"Az utasok meg csak annyit vesznek észre, hogy pl. a Gödöllőin az Örstől vannak kallerek nem pedig Cinkotától."

 

Én még ennyi változást sem tudok vízionálni. Szerintem, tényleg csak a zseb felett lévő felirat lesz más (ha lesz). De mint említettem, ha jól megnézzük azt a zsebet, akkor gyakorlatilag ugyanaz a zseb, mint eddig.

Előzmény: Törölt nick (38194)
Törölt nick Creative Commons License 2013.01.07 0 0 38194

Valahogy úgy, aztán lehet mutogatni a MÁV-ra, hogy mekkora költségvetéssel működik és megint növelte a veszteségét.

 

Az utasok meg csak annyit vesznek észre, hogy pl. a Gödöllőin az Örstől vannak kallerek nem pedig Cinkotától.

Előzmény: NoZoli (38193)
NoZoli Creative Commons License 2013.01.07 0 0 38193

A MÁV csak üzemeltetni tudná (így, vagy úgy) a már meglévő eszközökkel és valószínűleg, ez is a cél. Tehát, kb. annyi változna, hogy a MÁV zsebéből történne mindez, nem a fővároséból. De ha elég távolról nézzük, a kettő ugyanaz. Csak ugye, a fővárosnak szabadulnia kell a BKV-tól, ha már királyunk nem akar így konkrétan, a BKV-ra külön pénzt áldozni. Szerintem.

Előzmény: Törölt nick (38192)
Törölt nick Creative Commons License 2013.01.07 0 0 38192

Erről mit gondoltok?

 

http://www.regionalbahn.hu/2013/01/tarlos-mav-vigye-hev-eket.html

 

Szerintem nem jó ötlet, elvégre a MÁV mittudna kezdeni a HÉV vonalakkal? Csak púp lenne a hátán, a semmivel sem kompatibilis vontatási feszültséggel, járművekkel, egyetlen egy hasonlóság a nagyvasúttal a közös nyomtáv.

 

A másik meg, hogy ha integrálják a héveket a BKV hálózatába, ami be fog következni előbb-utóbb (Szentedrei, Csepeli, Ráckevei 5-ös metró része lesz, a Gödöllői meg részben metróüzem) akkor mi lesz?

M.VIII Creative Commons License 2013.01.02 0 0 38191

Két mai zúzmarás kép:

 

Hamster Creative Commons License 2013.01.02 0 0 38190

Ki találta ki, hogy az új HÉV úgy nézzen ki előről, mint a milánói Eurotramek hátulról? :)

 

 

Mondjuk ugyanott a Sirio vége szintén hasonló:

 

Előzmény: tata6456 (38181)
M.VIII Creative Commons License 2013.01.02 0 0 38189

Pfff...miről beszélsz?

Előzmény: toberci98 (38183)
sszu Creative Commons License 2013.01.02 0 0 38188

Egyébként ha benéztek a szélvédőn, akkor látszik az 1123-as MXA is.

 

Persze, mert az új szerelvény mögött áll. :)

Előzmény: Rüby 2143 (38184)
Szentendre Creative Commons License 2013.01.02 0 0 38187

Az 1123 bizony MX/A...

 

Előzmény: toberci98 (38185)
toberci98 Creative Commons License 2013.01.02 0 0 38186

Meg ott van oldalt is a HÉV logó alatt a 1123 szóval az új HÉV-é

Előzmény: Rüby 2143 (38184)
toberci98 Creative Commons License 2013.01.02 0 0 38185

1123 az nem az MXA száma az a új HÉV nek a száma mert nem olyan lent szoktak lenni a számok az MXA-kon 

Előzmény: Rüby 2143 (38184)
Rüby 2143 Creative Commons License 2013.01.01 0 0 38184

Ezt direkt így tervezték, a munkavezeték kímélése érdekében, hogy a betáp- és optikai kábelekről szedi az áramot. :)

 

Egyébként ha benéztek a szélvédőn, akkor látszik az 1123-as MXA is.

Előzmény: tata6456 (38180)
toberci98 Creative Commons License 2013.01.01 0 0 38183

Nem is tudtam hogy a nyugatiig is járt hév !!

De azért kár hogy megszüntették a Keletiig a hévet 

http://hampage.hu/trams/godolloihev/

toberci98 Creative Commons License 2013.01.01 0 0 38182

Búék! :D 

 

tata6456 Creative Commons License 2013.01.01 0 0 38181

tata6456 Creative Commons License 2013.01.01 0 0 38180

BÚÉK !!!

 

Szarvasbaki az alábbi képen :)

 

Az áramszedő mögött ugyanis ot maradt egy hagyományos áramszedő darabja, ugyanakkor a jövő HÉV szerelvényének az áramszedője nem a vágány fölött lévő felsővezetékre van illesztve, hanem az oszlopok közt középen futó egyéb kábelekhez ...

 

 

 

 

Előzmény: MCA-001 (38178)
Oleever07 Creative Commons License 2012.12.31 0 0 38179

Boldog Új Évet Kívánok Mindenkinek! :-)

MCA-001 Creative Commons License 2012.12.31 0 0 38178

http://www.vonatosszeallitas.hu/bhev_futoura.html

A jövő HÉV szerelvényeiről pár kép:)

BUÉK:)

M.VIII Creative Commons License 2012.12.31 0 0 38177

Elment ez az (h)év is...

 

V43 1279 Creative Commons License 2012.12.30 0 0 38175

Értem, nem tudtam, hogy még Cinkotán vannak, azt gondoltam a nyíltnap óta már visszatértek Csepelre.

Előzmény: Rüby 2143 (38174)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!