Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2012.05.26 0 0 7506

"hogy miért is moníliásodik a barack mert nem szabadna neki ."

 

Gondolom, ilyen esetben le kéne "szedni" a barackmolyokat, nem?

Előzmény: Mozo66 (7502)
Törölt nick Creative Commons License 2012.05.26 0 0 7505

Köszi!

 

 

...ne érts félre, de én egy lelkes laikus vagyok, kiskerttel. Körbeírnád az alábbi kifejezéseket a kedvemért?

 

- füvesített talaj feltörve (mit jelent konkrétan?)

- sorművelés (?)

- kitányérozás (?)

 

Köszönöm!  :)

Előzmény: Mozo66 (7501)
Ali-bá Creative Commons License 2012.05.26 0 0 7504

Boldog ember vagy, ha még nem láttál moniliát barackon, nektarinon. Nálam a késői fajtákat erősen megtizedeli, igaz permetezni nem szoktam ellene.

Előzmény: marton394 (7503)
marton394 Creative Commons License 2012.05.26 0 0 7503

Igaz hogy még új vagyok itt "nálatok"de ha valaki tudna többet irni az érési moniliáról azt megköszönném.Én még ilyet nem láttam,csak lisztharmatot a barackon,de az is ritkaságnak számit a környékemen.A korai fajtákat én is nagy becsben tartom mert a piacon eléggé keresett főleg ha jól meg van ritkitva és a fák nincsenek túlterhelve és a baracknak van ideje kifejlődni,megformásodni.A maga idelyében a Springkrest,Gloria Red jó fajta (ez nekem is van)de a Springold  sem rosz fajta.A nektarinokból pedig telepitettem Rita Start és Maria Luciát amik közvetlenül a Red June után érnek de a kaldesi 2000 előtt.

Előzmény: Mozo66 (7502)
Mozo66 Creative Commons License 2012.05.26 0 0 7502

Még régen volt szó az éréskori " moníliáról " . Ennek érdemes utánanézni , hogy miért is moníliásodik a barack mert nem szabadna neki .

 

  Majd idővel beszámolhatsz róla hogy nálad ezek a fajták akár egymáshoz viszonyítva is , hogyan teljesítenek .