Keresés

Részletes keresés

muggli Creative Commons License 2004.11.25 0 0 13896

Ramsau!

Erre a pk-ra gondolsz?:-))))))))))

 

 

 

 

muggliŠ 1978-ból

Előzmény: Ramsau83 (13893)
Una Vestrum Creative Commons License 2004.11.25 0 0 13895

A MAGYAR - legalábbis a 80-as évek első felében - a Flotillánál szolgált; 82-ben volt alkalmam (civilként) egy nemzetközi vízitúrához kapcsolódóan egy Bp - Győr utat végighajózni a fedélzetén. Hallottam akkor néhány érdekes történetet, de mivel ezek igazságtartalmát nem volt alkalmam ellenőrizni, nem adom írásba... 

Sajnos nem sok reményem fűződik ahhoz, hogy az említett útról értékelhető fényképek is előkerülnek.

Előzmény: cl3432 (13889)
Bócman Creative Commons License 2004.11.25 0 0 13894

A "Buda" ms. szerintem mindegyikünknek meghatározó volt az életében, hiszen itt szívhattunk először igazi jóféle olajos-szeles-pormentes dunai levegőt...

 

Szerintem a bűnözés kategória kvintesszenciája, amit a hajózással csináltak, és az összes között a legnagyobb bűn az iskola megszűntetése. Hiszen ezzel a jövő lehetőségét szűntették meg...

 

Ha itt valaki komolyan akar valamit kezdeni a hajózással, annak először hajós-iskolát és iskolahajót kell csinálnia.

 

(A "Lékai" romjain üzemelő tömegfogyasztó-termelő gettógimiről most talán ne ejtsünk szót. Tisztelet mind a két rendes hajóspalánta tanulónak!!!)

 

Előzmény: Ramsau83 (13893)
Ramsau83 Creative Commons License 2004.11.25 0 0 13893

Mi még 78-ban Rousse-ig voltunk vele, szégyenlem, de nem emlékszem hogy ki volt a parancsnok. Arra még emlékszem hogy a Halász Feri volt a secund. Ő most az Ursula von Köppen parancsnoka. Esetleg valaki felfrissíthetné az emlékezetem. Aki esetleg emlékszik még azokra az időkre.

Előzmény: riversea (13892)
riversea Creative Commons License 2004.11.25 0 0 13892
Sokunk számára a BUDA volt az első igazi hajó, amin tizenéves fejjel hajózhattunk, így mindig jó szívvel gondolunk rá. Én még ma is mindig inkább őt nézem az autóból a rakparton, mint a személyhajókat körülötte. Idén éppen 20 éve, hogy azt a bizonyos Bp.-Baja-Mohács utat megtettük a parancsnokságod alatt. De szép is volt. Üdv: rs.   
Előzmény: Ha-Jó (13890)
Ramsau83 Creative Commons License 2004.11.25 0 0 13891

Sziasztok!

 

Pozsonyban idén beállítottak egy szállodahajót, nagyon hasonlít a teste a Budára. Amikor megláttam azon gondolkoztam hogy nem-e valamelyik testvéréből készült. És nagyon hasonlít a hajdani budai szállodahajóra. Ha majd arra járok készítek fotót róla.

 

Előzmény: cl3432 (13889)
Ha-Jó Creative Commons License 2004.11.25 0 0 13890

Sziasztok!

 

cl3432: A BUDA, ETELE, HUNOR, MAGYAR motorosok sorsa meglehetősen változatos volt. A BUDA, mint iskolahajó, 1987 szeptemberében lett leállítva, majd szárnashajó bázist csináltak belőle, s ma a Közraktáraknál áll.

Az ETELE szintén a 180-as években lett BOTEL HOTEL, s a Szilágyi Dezső tér magasságában volt kikötve 2000 őszéig, utána felvitték Pozsonyba, s a Palenyiszko medencében álldogáll. A HUNOR sorsát leírtad.

A MAGYART pedig egy maszek vette meg, s a Lágymányosi-telelőben állomásoztatta. Nagyjából rendbe is rakta. 2002 telén holmi hajléktalanok barbár módon, mert rézből volt, kiszerelték a fenékszelepet, s a fara elsüllyedt. még az évben sajnálatos módon szétvágták.

 

Üdv, Ha-Jó

cl3432 Creative Commons License 2004.11.25 0 0 13889
Üdv Mindenkinek! Szeretnék többet tudni a Buda, Hunor, stb sorozatú hajókról. Ha jól látom, akkor a Allende parknál valami hasonló van kikötve. A Hunoron még én is jártam, ugyanis Dunaújvárosban bontották szét  az 1980-as évek elején és gyerekfejjel nagyon jó játszótér volt számunkra. Nagyon sajnáltam már akkor is, hogy így kellet végeznie...
MALWIN Creative Commons License 2004.11.24 0 0 13888

azóta lekaszálták a füvet...:-))

Megpróbálom kideríteni, mikor indul a csurma lefele, és állást foglalok szemben az újszentiváni parton.Alighanem érdekes jeleneteknek leszek tanúja, ahogy az Enkő átbirkózza a medencés előtti homokpadon a rakott bárkákat..

Előzmény: FOMA (13887)
FOMA Creative Commons License 2004.11.24 0 0 13887
Naná. Nekem eddig jobbára csak ilyen látvány jutott:

Előzmény: MALWIN (13884)
MALWIN Creative Commons License 2004.11.24 0 0 13886

Szeva Ramsau!

Lejjebb ott az Enikő, amiről tegnap szó volt.

üdv Malwin

Előzmény: Ramsau83 (13885)
Ramsau83 Creative Commons License 2004.11.24 0 0 13885
Pénteken délután 3-körül viszek egy vendéget a Sopronra, a nyolcvanas évek első felében volt a parancsnoka a hajónak. Utána az Egeren töltötte be ugyanezt a beosztást.   Sziasztok! Jó éjt mindenkinek!
MALWIN Creative Commons License 2004.11.24 0 0 13884
Oszt mitől? Hogy a medencést végre használják?
Előzmény: FOMA (13882)
gumidani Creative Commons License 2004.11.24 0 0 13883

"A harangok Rómába mentek. " Nagycsütörtökön, de szombaton visszajöttek, csak az az egy kicsi nem talált vissza a helyére. 

Előzmény: Bócman (13877)
FOMA Creative Commons License 2004.11.24 0 0 13882
Nyugi, csak mindenkinek elállt a lélegzete.:-)))
Előzmény: MALWIN (13881)
MALWIN Creative Commons License 2004.11.24 0 0 13881

Azért ekkora érdeklődést ne csapjatok a képek láttán!

 

Baromi nagy szél fújt, kb két percig birkóztam a kocsiajtóval, hogy ki tudjak szállni.

Az Enikő mellett álló bárkán az emberkék emberfeletti küzdelmet folytattak a fóliákkal a széll ellenében, de a szél győzött.Valszeg azért állt a rakodás is.

Előzmény: MALWIN (13880)
MALWIN Creative Commons License 2004.11.24 0 0 13880
Az ígért képek:Enikő búzát rakodikBéke úszóházMillennium szörny, mögötte rakott bárka
Enzo Creative Commons License 2004.11.24 0 0 13879
Hát gondolom a vezetékek opszágos leszaggatása, fák kicsavarása, és a fél Magas Tátra rombadőléséhez képest a komp üzemszünete nem számított hírértékűnek.
Előzmény: zjakabfi (13878)
zjakabfi Creative Commons License 2004.11.24 0 0 13878
Vihar volt, de arról nem olvastam, hogy leállt a komp. Arról meg pláne enm, hogy mikortól meddig nem járt. Azért kérdeztem rá. Egyébként 1999 előszezonjában volt hasonló vihar, amikor leállt minden balatoni hajó, a komp is. Azt bemondták és olvasható is volt!
Előzmény: Enzo (13873)
Bócman Creative Commons License 2004.11.24 0 0 13877
A harangok Rómába mentek. (Mi van itt, rendszerváltozás?!?!?!) :-))
Előzmény: Enzo (13873)
Bócman Creative Commons License 2004.11.24 0 0 13876

Én úgy emléxem, hogy összesen 3 db. nem tag volt jelen...

 

De lehet, hogy roccul emlékcem!!

Előzmény: guberavera (13875)
guberavera Creative Commons License 2004.11.24 0 0 13875

Jut eszembe Urak, ugye minden matróztanfolyamos beadta az MHE jelentkezési lapját?

 

guberavera Creative Commons License 2004.11.24 0 0 13874
Ez jó!
Előzmény: Enzo (13873)
Enzo Creative Commons License 2004.11.24 0 1 13873

A harangokat mióta őrlik malomban?

:)

 

Zjakabfi:

"Tud esetleg valaki valamit arról a viharról, ami miatt leállt a KOMP?"

Melyik kontinensen voltál múlt pénteken? :)

Előzmény: Bócman (13872)
Bócman Creative Commons License 2004.11.24 0 0 13872

Na az sajnos még sehun!!

 

A soproni malmok is szép lassan őrölnek... :-))))

Előzmény: gigabursch (13870)
zjakabfi Creative Commons License 2004.11.24 0 0 13871
Balatoni hír a BHRT honlapról. Nem újdonság, de megnyugtató:A téliesre fordult, hideg idő egyelőre nem ellenfél a magyar tenger partján. A komp is tovább jár a Balatonon, amelynek működtetését a múlt pénteki vihar miatt csak időlegesen függesztették föl. Szántódról 7-17 óra között óránként indul, Tihanyból pedig fél órákkal később. A forgalom tegnap szerény volt. A szolgáltatást a Balatoni Hajózási Rt a tó befagyásáig biztosítja. Tud esetleg valaki valamit arról a viharról, ami miatt leállt a KOMP? Mennyi ideig tarthatott az üzemszünet?
gigabursch Creative Commons License 2004.11.24 0 0 13870

Jelentem az őrszolgálatban az őrszemélyzet nem ér rá unatkozni.

Pl. izgalmas fedélzeti tevékenységgel látja el magát. Úgymint izzócsere, olajmerítés, takarítás, Hajózási géptan I. (szakközépiskolásoknak) c. könyv mélyreható tanulmányozása, lefolyócsőcsere előkészítés. stb.

Amúgy ksöz a tippet. De mi van a beígért haranggal???

 

Előzmény: Bócman (13869)
Bócman Creative Commons License 2004.11.24 0 0 13869
Giga, ha az őrszolgálat uncsi pillanataiban bekukkantasz a fedélzeti kabinba, akkor megtalálod a gyönycsi tűzzománc címerpajzsot.
Előzmény: gigabursch (13854)
Ramsau83 Creative Commons License 2004.11.24 0 0 13868
Igen, nejlonnal takarták be a szétszedett hengereket hogy az egerek és a madarak ne tudjanak belefészkelni. és gondolom a felülvilágító ablakok beázhatnak ha esik és így a víz ellen is véd.
Előzmény: Enzo (13865)
Ramsau83 Creative Commons License 2004.11.24 0 0 13867

A Komárom 1971-ben kapta az SKL-eket, azért kapott 6 hengerest mert már azzal is 400 Le-t nőtt a teljesítménye. 1600 Le-ről 2000-re nőtt. Egyébbként ez már a harmadik motor garnitúra volt benne. 54-ben még nem volt turbós Láng és ezért szívót kapott, akkor 1080 Le-s volt. Az Egerbe már turbósat építettek be 1957-ben.

8 hengeresekkel 2600 Le-s lett volna, azt nem biztos hogy a szegecselt test kibírta volna és 2000 Le is elég a fölső Dunán a négy darabhoz és ennél nagyobb fuvarral nem lehet fönt közlekedni.

Egy a négy mellé kaptunk két köves Zetort Kilitiig, Nagyon megcsodáltak minket akkoriban vele.

A legtöbb 9 db volt Battától Csepelig 5 sorban, az is szép látvány volt.

Előzmény: gigabursch (13866)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!