A MAGYAR - legalábbis a 80-as évek első felében - a Flotillánál szolgált; 82-ben volt alkalmam (civilként) egy nemzetközi vízitúrához kapcsolódóan egy Bp - Győr utat végighajózni a fedélzetén. Hallottam akkor néhány érdekes történetet, de mivel ezek igazságtartalmát nem volt alkalmam ellenőrizni, nem adom írásba...
Sajnos nem sok reményem fűződik ahhoz, hogy az említett útról értékelhető fényképek is előkerülnek.
A "Buda" ms. szerintem mindegyikünknek meghatározó volt az életében, hiszen itt szívhattunk először igazi jóféle olajos-szeles-pormentes dunai levegőt...
Szerintem a bűnözés kategória kvintesszenciája, amit a hajózással csináltak, és az összes között a legnagyobb bűn az iskola megszűntetése. Hiszen ezzel a jövő lehetőségét szűntették meg...
Ha itt valaki komolyan akar valamit kezdeni a hajózással, annak először hajós-iskolát és iskolahajót kell csinálnia.
(A "Lékai" romjain üzemelő tömegfogyasztó-termelő gettógimiről most talán ne ejtsünk szót. Tisztelet mind a két rendes hajóspalánta tanulónak!!!)
Mi még 78-ban Rousse-ig voltunk vele, szégyenlem, de nem emlékszem hogy ki volt a parancsnok. Arra még emlékszem hogy a Halász Feri volt a secund. Ő most az Ursula von Köppen parancsnoka. Esetleg valaki felfrissíthetné az emlékezetem. Aki esetleg emlékszik még azokra az időkre.
Sokunk számára a BUDA volt az első igazi hajó, amin tizenéves fejjel hajózhattunk, így mindig jó szívvel gondolunk rá. Én még ma is mindig inkább őt nézem az autóból a rakparton, mint a személyhajókat körülötte. Idén éppen 20 éve, hogy azt a bizonyos Bp.-Baja-Mohács utat megtettük a parancsnokságod alatt. De szép is volt. Üdv: rs.
Pozsonyban idén beállítottak egy szállodahajót, nagyon hasonlít a teste a Budára. Amikor megláttam azon gondolkoztam hogy nem-e valamelyik testvéréből készült. És nagyon hasonlít a hajdani budai szállodahajóra. Ha majd arra járok készítek fotót róla.
cl3432: A BUDA, ETELE, HUNOR, MAGYAR motorosok sorsa meglehetősen változatos volt. A BUDA, mint iskolahajó, 1987 szeptemberében lett leállítva, majd szárnashajó bázist csináltak belőle, s ma a Közraktáraknál áll.
Az ETELE szintén a 180-as években lett BOTEL HOTEL, s a Szilágyi Dezső tér magasságában volt kikötve 2000 őszéig, utána felvitték Pozsonyba, s a Palenyiszko medencében álldogáll. A HUNOR sorsát leírtad.
A MAGYART pedig egy maszek vette meg, s a Lágymányosi-telelőben állomásoztatta. Nagyjából rendbe is rakta. 2002 telén holmi hajléktalanok barbár módon, mert rézből volt, kiszerelték a fenékszelepet, s a fara elsüllyedt. még az évben sajnálatos módon szétvágták.
Üdv Mindenkinek! Szeretnék többet tudni a Buda, Hunor, stb sorozatú hajókról. Ha jól látom, akkor a Allende parknál valami hasonló van kikötve. A Hunoron még én is jártam, ugyanis Dunaújvárosban bontották szét az 1980-as évek elején és gyerekfejjel nagyon jó játszótér volt számunkra. Nagyon sajnáltam már akkor is, hogy így kellet végeznie...
Megpróbálom kideríteni, mikor indul a csurma lefele, és állást foglalok szemben az újszentiváni parton.Alighanem érdekes jeleneteknek leszek tanúja, ahogy az Enkő átbirkózza a medencés előtti homokpadon a rakott bárkákat..
Pénteken délután 3-körül viszek egy vendéget a Sopronra, a nyolcvanas évek első felében volt a parancsnoka a hajónak. Utána az Egeren töltötte be ugyanezt a beosztást. Sziasztok! Jó éjt mindenkinek!
Azért ekkora érdeklődést ne csapjatok a képek láttán!
Baromi nagy szél fújt, kb két percig birkóztam a kocsiajtóval, hogy ki tudjak szállni.
Az Enikő mellett álló bárkán az emberkék emberfeletti küzdelmet folytattak a fóliákkal a széll ellenében, de a szél győzött.Valszeg azért állt a rakodás is.
Hát gondolom a vezetékek opszágos leszaggatása, fák kicsavarása, és a fél Magas Tátra rombadőléséhez képest a komp üzemszünete nem számított hírértékűnek.
Vihar volt, de arról nem olvastam, hogy leállt a komp. Arról meg pláne enm, hogy mikortól meddig nem járt. Azért kérdeztem rá. Egyébként 1999 előszezonjában volt hasonló vihar, amikor leállt minden balatoni hajó, a komp is. Azt bemondták és olvasható is volt!
Balatoni hír a BHRT honlapról. Nem újdonság, de megnyugtató:A téliesre fordult, hideg idő egyelőre nem ellenfél a magyar tenger partján. A komp is tovább jár a Balatonon, amelynek működtetését a múlt pénteki vihar miatt csak időlegesen függesztették föl. Szántódról 7-17 óra között óránként indul, Tihanyból pedig fél órákkal később. A forgalom tegnap szerény volt. A szolgáltatást a Balatoni Hajózási Rt a tó befagyásáig biztosítja.
Tud esetleg valaki valamit arról a viharról, ami miatt leállt a KOMP? Mennyi ideig tarthatott az üzemszünet?
Jelentem az őrszolgálatban az őrszemélyzet nem ér rá unatkozni.
Pl. izgalmas fedélzeti tevékenységgel látja el magát. Úgymint izzócsere, olajmerítés, takarítás, Hajózási géptan I. (szakközépiskolásoknak) c. könyv mélyreható tanulmányozása, lefolyócsőcsere előkészítés. stb.
Amúgy ksöz a tippet. De mi van a beígért haranggal???
Igen, nejlonnal takarták be a szétszedett hengereket hogy az egerek és a madarak ne tudjanak belefészkelni. és gondolom a felülvilágító ablakok beázhatnak ha esik és így a víz ellen is véd.
A Komárom 1971-ben kapta az SKL-eket, azért kapott 6 hengerest mert már azzal is 400 Le-t nőtt a teljesítménye. 1600 Le-ről 2000-re nőtt. Egyébbként ez már a harmadik motor garnitúra volt benne. 54-ben még nem volt turbós Láng és ezért szívót kapott, akkor 1080 Le-s volt. Az Egerbe már turbósat építettek be 1957-ben.
8 hengeresekkel 2600 Le-s lett volna, azt nem biztos hogy a szegecselt test kibírta volna és 2000 Le is elég a fölső Dunán a négy darabhoz és ennél nagyobb fuvarral nem lehet fönt közlekedni.
Egy a négy mellé kaptunk két köves Zetort Kilitiig, Nagyon megcsodáltak minket akkoriban vele.
A legtöbb 9 db volt Battától Csepelig 5 sorban, az is szép látvány volt.