Keresés

Részletes keresés

Bócman Creative Commons License 2004.12.01 0 0 14253

Egész pontosan: ott lakott a bócman, a két matróz, a két gépkezelő és a pincér.

 

Az első utastérben volt a hajóvezető (a hajó utolsó 6-8 évében Dínó bácsi), és az üzemes kabinja.

 

Előzmény: zjakabfi (14248)
Bócman Creative Commons License 2004.12.01 0 0 14252

Az könnyen eldönthető, csak meg kell nézni a kormányrendszerét.

Az Iluska nem kardános!

Előzmény: cuki_64 (14245)
tpuppi Creative Commons License 2004.12.01 0 1 14251

 

Tegnap sikerült végigjárni a Sopront köszönet a hajó személyzetének.

Most is fájlalom hogy anyám eltanácsolt erről a pályárol,

off

de ugyancsak tegnap a várba is voltam

a hadtörténeti levéltárban.

Nagybácsim emlékiratait olvasva azt is sajnálom hogy nem voltam katona az elő

világháborúban.

Leirja a tiszti iskola életét hogyan tanitották kard és törvivásra,

 párbajok egymás között az iskolán, tanárok viselkedésre  nevelése

most többre becsülöm a monarchiát ott megvalósult a Mostani europai eszme.

De lázadások is voltak a tiszti iskolán /nem énekelték a császári himnuszt okt. 6-án/.

bocs a külön témáért.

Bócman Creative Commons License 2004.12.01 0 0 14250

Nono!!!

 

Kimegy, kérem! Kimegy!!!

 

Csak semmi múltidő, tisztelt collega de genere!!!!

 

:-)))

 

 

Előzmény: Ramsau83 (14237)
Bócman Creative Commons License 2004.12.01 0 0 14249
Az a vontatócsőrlő magyar neve!! :-)))
Előzmény: LUCzI FERencz (14226)
zjakabfi Creative Commons License 2004.12.01 0 0 14248
Még egy különbség a Balatoniak és a Tahi között: A Tahin a hátsó utastér nem volt az utasok számára nyitva, az a matrózok tartózkodóhelye volt!
Enzo Creative Commons License 2004.12.01 0 0 14247

Ja igen, itt többen állítják, hogy a Sellő volt az Iluska.

A kérdés, hogy a "rokon" Farkassal vajon mi lett?

Előzmény: Enzo (14246)
Enzo Creative Commons License 2004.12.01 0 0 14246

Köszönöm!

Azt hiszem, ezt a típust elég jól felgönygyölítettük.

Előzmény: cuki_64 (14245)
cuki_64 Creative Commons License 2004.12.01 0 0 14245
Enzo ami Badacsonytomajon áll az Jánosvitéz mert sokáig Balatonfüredi hajogyárban állt. Másik kettő közül már csak Iluska meg Piroska kérdéses melyik üzemel Sellő ként.
cuki_64 Creative Commons License 2004.12.01 0 0 14244
Nem tévedtél az hajo PRHV  Dunakanyar ms hajo.
LajA Creative Commons License 2004.12.01 0 0 14243
OFF(de nagyon) Nincs véletlenül valaki aki egy fémkeresõt (kõfalban fémvízvezeték-keresõt) tudna egy napra kölcsönadni? 0670 249-1155 bocs.kössz.ON Laja
LajA Creative Commons License 2004.12.01 0 0 14242
Tartjuk a Marcival a kapcsolatot és, ha lyuk lenne vannak sorbanállók :-)
Előzmény: Zoltika (14184)
Enzo Creative Commons License 2004.11.30 0 0 14241
Ha jól tévedek, akkor az alsó a PRHV-s Dunakanyar (ma Balu). Ugye?
Előzmény: cuki_64 (14236)
dunaimentők Creative Commons License 2004.11.30 0 0 14240
Feltéve persze, he nem tudod a Marci számát, mert akkor egyszerűbb, ha őt hívod!
dunaimentők Creative Commons License 2004.11.30 0 0 14239

Szia!

Ha adnál egy telszámot vagy felhívnál a 30-2243138-on ha találsz valamit hálás lennék!

holnap a HAJÓ-n leszek, közvetlenül a Marcitól kérdezhetnénk meg, hogy kell-e amit esetleg találsz! 

Előzmény: Ramsau83 (14237)
Ramsau83 Creative Commons License 2004.11.30 0 0 14238
Én is nagyon kiváncsi vagyok mikor járt erre a Karlovac. Én a két nagytestvért még nem láttam ennyire fönt. 4-5 éve volt az egyik Százhalombattán tankokkal, de akkor nem jött ennél följebb. Ha jól emlékszem a Karadjorje.
Előzmény: Zoltika (14222)
Ramsau83 Creative Commons License 2004.11.30 0 0 14237

Nipper csörlőt jelent. A fiúk itt a vontató csörlőre gondoltak. A kormányállás mögött az a nagy amiből a vontató kötél kiment a vontához.

 

Az iroda eredetileg tényleg rádiós fülke volt. Rövidhullámú rádiót használtak, a hatvanas években szerintem még morsestak is.

A hetvenes évek végére a rádió már a kormányállásban volt. Akkor már nem kellett neki egy egész kabin, csak egy asztalt foglalt el. Hagenuk gyártmányú rövidhullámú rádió volt. Ekkor már nem kellett morsesni. De a mobiltelefon minőségtől még messze volt.

 

Mi újság a blokk hegesztéssel.

 

Holnap reggel elmegyek a MÉH telepre, megnézni hátha még van ott abból a motorból még valami.

Előzmény: LUCzI FERencz (14226)
cuki_64 Creative Commons License 2004.11.30 0 0 14236
 ll 
cuki_64 Creative Commons License 2004.11.30 0 0 14235
BKV dokk Margitszigetel.  Iluska ms
dunaimentők Creative Commons License 2004.11.30 0 0 14234

Na tessék!Jól elvetted a feladatomat!:-)))

Na mind1, azért megkeresem a helyét!

(Ha a Marci ki nem talál valami nemes feladatot!A kedvence, hogy nehéz tárgyakat cipeltet velem!)

Előzmény: Bócman (14229)
cuki_64 Creative Commons License 2004.11.30 0 0 14233
cuki_64 Creative Commons License 2004.11.30 0 0 14232
Iluska msrol dőntötárbocal ment.Itvanak Siofoki zsillipnél .
smith Creative Commons License 2004.11.30 0 0 14231
Navégre!
Hajrá Sió!
Ezt emlegettem múltkor zsilipelés ürügyén!
Baloldalt éppen nyitva a hajózózsilip.
Milyen vasról készültek ezek?
Előzmény: cuki_64 (14228)
smith Creative Commons License 2004.11.30 0 0 14230
:-))))))))
Azé a kb. fogalmába belefér, nem?
Előzmény: Bócman (14229)
Bócman Creative Commons License 2004.11.30 0 0 14229
Malwin kb fél méterrel előrébb állt, a kerékállás melletti megemelt részen.
Előzmény: smith (14225)
cuki_64 Creative Commons License 2004.11.30 0 0 14228
cuki_64 Creative Commons License 2004.11.30 0 0 14227
hofehérke ms
LUCzI FERencz Creative Commons License 2004.11.30 0 0 14226
Mi az a nipper?

Ha jól sejtem, az iroda valamikor, amikor a Tigrist megépítették, rádiószobaként funkcionálhatott. Ezt a falon levő kapcsolótábla maradványából gondolom. (Ha egyáltalán ugyanarról a helyiségről beszélünk)
Van erről a hajón fellelhető dokumentációban valami leírás?
Abból gondolom, hogy nagyteljesítményű tengeri rádió (rövidhullámú) lehetett benne, mivel ez a MAHART bázistól állandóan eléggé távol, a Vaskapunál teljesített szolgálatot, és ekkora, több száz km távolság áthidalására csak a rövidhullámok képesek. Egy ilyen rádió pedig, főleg az akkori technikai színvonalon, bizony igényelte a külön rádiósfülkét. Nem annyi volt, mint ma, egy kisebb könyv méretű, a kerékállásban felcsavarozva. (Az különben is URH)
Vajon, a szintén magyar fejlesztésű és gyártmányú Óceán hajórádióval (EMV Elektromechanikai Válalat, azóta megszűnt) volt felszerelve?
Ha igen, szeretnék a dokumentációból minél többet megtudni erről, mivel szakmám révén a hajózással kapcsolatos rekvizítumokból legjobban a hajórádiók, és radarok érdekelnek.

Ha valakinek van hajórádiókkal kapcsolatos bármilyen anyaga, érdekelne, köszönettel venném, ha megosztaná velem.

Anno, a januári olajozós út alatt (ekkor egyszer töltöttem hosszabb időt a Sopronon,) nem beszéltem róla, mert részint alig ismertem valakit, részint meg nem hiszem, hogy érdekelt volna az akkor jelenlevők közül bárkit is, de hajózással való "megfertőződésem" után, egy rövid ideig volt az életemnek egy olyan szakasza, amikor hajórádiósnak készültem, csak megtudtam, hogy egészségileg sajnos alkalmatlan lennék a hivatásos hajózásra.





Előzmény: Bócman (14223)
smith Creative Commons License 2004.11.30 0 0 14225
Hiszen pont ezt írta MALWIN!
Ahol Ő állt...
Előzmény: Bócman (14223)
Bócman Creative Commons License 2004.11.30 0 0 14224

Khmmm.

Izé...

 

Hubazzeg!!!

 

EZ mikor készült, mesterem?!?!?

 

Előzmény: Zoltika (14222)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!