Enzo ami Badacsonytomajon áll az Jánosvitéz mert sokáig Balatonfüredi hajogyárban állt. Másik kettő közül már csak Iluska meg Piroska kérdéses melyik üzemel Sellő ként.
OFF(de nagyon) Nincs véletlenül valaki aki egy fémkeresõt (kõfalban fémvízvezeték-keresõt) tudna egy napra kölcsönadni? 0670 249-1155 bocs.kössz.ON Laja
Én is nagyon kiváncsi vagyok mikor járt erre a Karlovac. Én a két nagytestvért még nem láttam ennyire fönt. 4-5 éve volt az egyik Százhalombattán tankokkal, de akkor nem jött ennél följebb. Ha jól emlékszem a Karadjorje.
Nipper csörlőt jelent. A fiúk itt a vontató csörlőre gondoltak. A kormányállás mögött az a nagy amiből a vontató kötél kiment a vontához.
Az iroda eredetileg tényleg rádiós fülke volt. Rövidhullámú rádiót használtak, a hatvanas években szerintem még morsestak is.
A hetvenes évek végére a rádió már a kormányállásban volt. Akkor már nem kellett neki egy egész kabin, csak egy asztalt foglalt el. Hagenuk gyártmányú rövidhullámú rádió volt. Ekkor már nem kellett morsesni. De a mobiltelefon minőségtől még messze volt.
Mi újság a blokk hegesztéssel.
Holnap reggel elmegyek a MÉH telepre, megnézni hátha még van ott abból a motorból még valami.
Ha jól sejtem, az iroda valamikor, amikor a Tigrist megépítették, rádiószobaként funkcionálhatott. Ezt a falon levő kapcsolótábla maradványából gondolom. (Ha egyáltalán ugyanarról a helyiségről beszélünk)
Van erről a hajón fellelhető dokumentációban valami leírás?
Abból gondolom, hogy nagyteljesítményű tengeri rádió (rövidhullámú) lehetett benne, mivel ez a MAHART bázistól állandóan eléggé távol, a Vaskapunál teljesített szolgálatot, és ekkora, több száz km távolság áthidalására csak a rövidhullámok képesek. Egy ilyen rádió pedig, főleg az akkori technikai színvonalon, bizony igényelte a külön rádiósfülkét. Nem annyi volt, mint ma, egy kisebb könyv méretű, a kerékállásban felcsavarozva. (Az különben is URH)
Vajon, a szintén magyar fejlesztésű és gyártmányú Óceán hajórádióval (EMV Elektromechanikai Válalat, azóta megszűnt) volt felszerelve?
Ha igen, szeretnék a dokumentációból minél többet megtudni erről, mivel szakmám révén a hajózással kapcsolatos rekvizítumokból legjobban a hajórádiók, és radarok érdekelnek.
Ha valakinek van hajórádiókkal kapcsolatos bármilyen anyaga, érdekelne, köszönettel venném, ha megosztaná velem.
Anno, a januári olajozós út alatt (ekkor egyszer töltöttem hosszabb időt a Sopronon,) nem beszéltem róla, mert részint alig ismertem valakit, részint meg nem hiszem, hogy érdekelt volna az akkor jelenlevők közül bárkit is, de hajózással való "megfertőződésem" után, egy rövid ideig volt az életemnek egy olyan szakasza, amikor hajórádiósnak készültem, csak megtudtam, hogy egészségileg sajnos alkalmatlan lennék a hivatásos hajózásra.