Keresés

Részletes keresés

Tom_ Creative Commons License 2004.12.03 0 0 14337

cuki_64! Nagyon szuper képek. Nekem már "csak" Gulács fotóim vannak, de ebből sem lesz több.

Előzmény: cuki_64 (14336)
cuki_64 Creative Commons License 2004.12.03 0 0 14336
cuki_64 Creative Commons License 2004.12.03 0 0 14335
cuki_64 Creative Commons License 2004.12.03 0 0 14334
Siofoki zsillipnél BKV. hajok haza hozatala. Dunaföldvár Halászbástya, Budavár, Angyalföld ,két vizibusz már kizsillipelt. Amásik kettöt zsillipelik a Sioba.
jakyg Creative Commons License 2004.12.03 0 0 14333

A cím helyesen:

info@hajocsavar.hu

Előzmény: jakyg (14332)
jakyg Creative Commons License 2004.12.03 0 0 14332

Szolgálati közlemény!

 

Kérem azokat az MHE tagokat, akik nem kapnak a levelezőlistáról leveleket, sürgősen jelentkezzenek az info@hajocsvar.hu címen!!

Ellenekező esetben nem tudjuk őket meghívni a jövő heti MHE rendezvényre!

 

Üdv

 

jakyg

Tyler_ Creative Commons License 2004.12.03 0 0 14331

a Gulácsot azért nem akarták felújítani mert

(1) korszerűtlen az elrendezése és nem lehet rajta segíteni

(2) sok ember kell rá és ezen sem lehet segíteni...

Előzmény: zjakabfi (14323)
Zoltika Creative Commons License 2004.12.03 0 0 14330

OFF

Pfúúú, elszúrtam! Persze, hogy követ (a hozzászólásnak is csak úgy van értelme)!

 

ZS járat leáll!

Előzmény: Tom_ (14315)
zjakabfi Creative Commons License 2004.12.03 0 0 14329
De ez mikor és milyen hajóról készült? Azt én is észrevettem, hogy a siófoki zsilip nem tó felőli bejárata előtt készült...
Előzmény: Tom_ (14326)
Tom_ Creative Commons License 2004.12.03 0 0 14328

zjakabfi: Csak a Kossuthban van SKL, vagy a többi kompan is? A hangja amúgy nem hasonlított a Gulácséra.

 

Mindegyik kompban SKL (6NVD26A-2) van, de ezek egy mérettel kisebbek, mint ami a Gulácsban van (SKL 6NVD36A). A leglátványosabb különbség, hogy itt már nem nyitottak szelephimbák. A hangja azért nem hasonlít a 400-asokéra, mert a kompok motorjai állandó 800 körüli fordulatszámon mennek (ez kell a VSP-nek), ott meg már más a kéményhang, meg hosszabb a kéménycső is. Egyébként a kompok sem túl hangosak, sőt ezek sem füstölnek, csak indításkor. Bár itt jobban látszik a kis füstcsóvából, amikor terhelve van a motor.

Inkább majd a gépészek nyilatkoznak a motorok közti különbségen.

Előzmény: zjakabfi (14322)
dunaimentők Creative Commons License 2004.12.03 0 0 14327

Hát igen!

az ebéd utáni kávé érkezését vártuk, mikor Tayfun észrevétlenül távozott.Hirtelen remegés futott végig a hajón, a szekrényben a poharak folyamots koccintgatásba kezdtek a nagy esemény tiszteletére... Marci elkerekedett szemmel fülelt, majd felkiáltott: BEINDÍTOTTA!Bócman intelmei ellenére rohantunk a gépházba, ahol tényleg járt a Jendro!Meglett férfiemberek álltk körül csodálattal, mint a kisgyermekek a karácsonyfát!

 

Ami a horgászversenyt illeti:

 Kevés sporthajóst ismerek, aki horgászik!valahogy e két társaság között mindíg ellentét volt.(szerintem helytelenül)

Ennek elenére tegnap volt horgászélményem és ahogy a dolgok állnak hétfőn is lesz! az a fránya gravitáció ugyanis jól megviccelt. Reggel bemondta a rádió, hogy fokozott gravitáció várható az Újpesti-öbölben én mégis elővigyázatlan voltam és nem kötöttem a szerszámot a csuklómhoz. Most ott phen valahol a Csepel alatt, beáztatva a fenékvízbe...:-)

Előzmény: gumidani (14325)
Tom_ Creative Commons License 2004.12.03 0 0 14326

Siófoki Sió-zsilip Sió felőli oldala, ahol most a komp áll (az iszapban).

Látom azért vannak rejtett képet még jócskán.

cuki_64!!!! Még ilyeneket!!!

Előzmény: zjakabfi (14324)
gumidani Creative Commons License 2004.12.03 0 0 14325

"Nagyon csendes volt a mai nap"

MJT-hiradó

Mágneses horgászverseny volt tegnap délután a Sopron fenékvizében a legkisebb generátor környékén. (a versenynek még nincs vége, benevezés Dunaimentőnél)  

A balLáng hegesztése második napja folydogál.

A Csepel és generátora ideiglenesen elvált egymástól, ma délelőtt már a lendkerék leszálláshoz készülődött. (ide kapcsolódott  kiegészítő rendezvényként a tegnapi horgászverseny) Új fogaskoszorúja már várja, hogy helyére kerüljön.

Dr Jendrassik tegnap rövid bemutatót tartott, minekutána átesett egy adagoló beállításon. A fordulatszám szabályozása még különleges eszközökkel történik, de az egész hajót bejáró és igen régóta hiányolt hangja osztatlan sikert aratott a megjelentek körében.   

Előzmény: Ramsau83 (14307)
zjakabfi Creative Commons License 2004.12.03 0 0 14324
Na ez mi?
Előzmény: cuki_64 (14321)
zjakabfi Creative Commons License 2004.12.03 0 0 14323
Inkább a balatont meg a Gulácsot újították volna fel (de azokat is csak a fenéklemez szempontjából!)
zjakabfi Creative Commons License 2004.12.03 0 0 14322
Csak a Kossuthban van SKL, vagy a többi kompan is? A hangja amúgy nem hasonlított a Gulácséra.
Előzmény: Tom_ (14320)
cuki_64 Creative Commons License 2004.12.03 0 0 14321
Tom_ Creative Commons License 2004.12.03 0 0 14320

Ma a BHRT-nél igazgatói tájékoztató volt, röviden a lényeg:

  • 101-Z önjáró és 102-Z bárka eladásra került, felújításuk után továbbra is marad a balatoni vízépítő munkák szolgálatában
  • A Gulács el lett adva, Dunára kerül motor nélkül, az SKL motorja a 211-es elevátorba fog kerülni
  • Az Aqua Pannonia a DRV-től a BHRT tulajdonába került
  • A Szaturnusz fel lesz újítva, jövőre ismét üzembe áll
  • A Keszthely fel lesz újítva (mint a Hévíz)
  • A Kossuth Lajos komp új Caterpillar motorokat kap (az SKL-ek helyett)

Szerintem több hajózási cég is részt vett ezen, mert a Jókai is a kikötőben volt és a Bódis testvérek (Pelso vitorlás) autóját is ott láttam.

Tom_ Creative Commons License 2004.12.03 0 0 14319

Off-line webcam: ma délben. Csobánc kiegyenesedett, "kérem a következőt". Egyébként igazi téli ködös hangulat van.

 

dunaimentők Creative Commons License 2004.12.03 0 0 14318
Ha rámcsörögsz beiktathatod a készülő mentőhajó megtekintését is!Ha nem , akkor ez a programpont érdeklődés hiányában elmarad!
Előzmény: viking star (14317)
viking star Creative Commons License 2004.12.03 0 0 14317

Mint minden tél első szombatján, idén is megrendezésre kerül a

 

Hagyományos hajófigyelési évadzáró Horányban
2004. december 4. (szombat)

 

Tervezett program:

10:45 - gyülekező az alsógödi esőálló előtt (kompkikötő), köszöntő
11:05 - behajózás a Lepence motorosra, a hajó külső/belső állapotának rövid tanulmányozása, az évközben jegyzett vizsgálateredményekkel való összevetése
11:15 - áthajózás Horányba
11:19 - kikötés, a kikötés pontozása (1-5)
11:20 - átvándorlás a parton az I. sz. figyelőpontra


itt:
- rövid szabad program, hajóvárás, állapottanulmányozás, az eredeti helyükről elmozdult kövek visszagörgetése, stb.
- a vízállás hagyományőrző lemérése (az első kis-olajfa és a Duna vonala közötti távolság tyúklépésekben történő lelépése)

ca. 12:00 - felvonulás a gátra (útközben a 2002-es augusztusi árvíz által leszakított hajófigyelő magaslat helye fölött megemlékezés)
elzarándoklás az 1668-as folyamkilómétertáblához, a III. sz. figyelőpont megtekintése

13:00 - visszaséta a töltésen, expedíció a helyi Dunára-néző-étterem felkutatására, ebéd
(az étterem zárvatartása esetén fakultatív séta egy másik helyi Dunára-nem-néző, de mindig-nyitva-lévő vendéglátóhelységhez)

13:40 - zarándoklás az 1669-es folyamkilómétertáblához, a II. sz. (éjjel-nappali) figyelőpont körbejárása
14:20 - visszaút a komphoz (a vízállástól függően, a parancsnok döntése szerint) a horgászoldal kövein átmászva, illetőleg az odaút vonalán, a töltésen.

14:40 - az I. sz. figyelőpont hullámterébe az esemény tényének felkarcolása szárazgallyal, a gally ünnepélyes vízbedobása, mellyel az évad lezárul

15:00 - visszahajózás Alsógödre a Lepence hajóval.
15:10 - a program vége, visszatekintés, összegzés, a nap megvitatása hajójárás szempontjából

 

Részvételi díj:
240 Ft/fő, mely a révet üzemeltető társaságot illeti
fizetési mód: 120 Ft-onként adagolva, a Lepence m/s jegyszedőjének

 

Részvételi szándék jelzése:
- szombat délelőtt 9:45-ig a topicon
- 11:10-ig a kiindulási ponton, hírtelen felindulásból megjelenve
- 11:10 és 11:15 között a kiindulási ponton megjelenve, erősen kalimpáló kézmozdulatokkal

dunaimentők Creative Commons License 2004.12.03 0 0 14316

Azt tudom, hogy lemegy, de meglepődnétek, hogy bizonyos idő után mekkora súlyokat képes felhozni! Ha találkozol a Balázzsal kérdezz rá a traktorkerekes esetre.....:-(

 

Előzmény: Bócman (14311)
Tom_ Creative Commons License 2004.12.03 0 0 14315

Javítanám a Macskafogó idézetet:

"Pazarlás, Safranek! Követ a nyakukba, és a folyóba velük!" (Mr. Teufel)

 

Előzmény: Zoltika (14312)
muggli Creative Commons License 2004.12.03 0 0 14314

Ezt, mint "szintén búvár", én is igazolhatom! A saját zsírtartalmammal 10 kiló már sós vízben is sok!:-)))) Ne pazarold úgy az anyagot, az az üllő tíz ilyennek is elég! :-))))))))

muggli© PADI OWD

Előzmény: Bócman (14311)
riversea Creative Commons License 2004.12.03 0 0 14313
Zoltika Creative Commons License 2004.12.03 0 0 14312

OFF

"Pazarlás, Safranek! Kötelet a nyakukba, és a folyóba velük!"

                                                                                       (Mr. Teufel)

:)))

Előzmény: Bócman (14311)
Bócman Creative Commons License 2004.12.03 0 0 14311

Ááá, az pazarás lenne!!!

 

Elég olyan 15-20 kilós is, azzal már tuti lemegy akárki is!!!

 

:-))))

 

Előzmény: dunaimentők (14310)
dunaimentők Creative Commons License 2004.12.03 0 0 14310

Na tessék! Akkor most cserélhetem le az összes eddíg beszerzett mentőfelszerelésünket!

Persze előfordul olyan eset, mikor rendkívül nagy segítség lenne a világnak, ha a mentendő személynek mentőpatkó helyett egy 100 kg-os kovácsüllőt csatolnánk a derekára!   :-)))

Előzmény: Enzo (14303)
Ramsau83 Creative Commons License 2004.12.02 0 0 14309
Van, kettő is! Majd kérek tőlük szakmai tovább képzést. Ők szakértők Harry Potter ügyeiben. Unszolásukra az első részét én elolvastam. Most a gyűrűk ura a kötelező olvasmány. Az jobban tetszik mint a Harry. Gndalf ugyis nagyobb mágus mint ő. Ő még igazi Druida!
Előzmény: MALWIN (14308)
MALWIN Creative Commons License 2004.12.02 0 0 14308

A hajón is van amikor kell futni. Adódnak olyan helyzetek mikor egyszerre két-három helyen kellene lenni. Olyankor nagyon hosszú tud lenni a hajó, főleg ha bárka is van előtte

 

 

Ramsau! Van gyereked? Mert ha igen, sürgősen kérd el tőle a Harry Pottert.

abban van a megoldás: Tanulj meg hopponálni....:-)))))

Előzmény: Ramsau83 (14307)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!