zjakabfi: Csak a Kossuthban van SKL, vagy a többi kompan is? A hangja amúgy nem hasonlított a Gulácséra.
Mindegyik kompban SKL (6NVD26A-2) van, de ezek egy mérettel kisebbek, mint ami a Gulácsban van (SKL 6NVD36A). A leglátványosabb különbség, hogy itt már nem nyitottak szelephimbák. A hangja azért nem hasonlít a 400-asokéra, mert a kompok motorjai állandó 800 körüli fordulatszámon mennek (ez kell a VSP-nek), ott meg már más a kéményhang, meg hosszabb a kéménycső is. Egyébként a kompok sem túl hangosak, sőt ezek sem füstölnek, csak indításkor. Bár itt jobban látszik a kis füstcsóvából, amikor terhelve van a motor.
Inkább majd a gépészek nyilatkoznak a motorok közti különbségen.
az ebéd utáni kávé érkezését vártuk, mikor Tayfun észrevétlenül távozott.Hirtelen remegés futott végig a hajón, a szekrényben a poharak folyamots koccintgatásba kezdtek a nagy esemény tiszteletére... Marci elkerekedett szemmel fülelt, majd felkiáltott: BEINDÍTOTTA!Bócman intelmei ellenére rohantunk a gépházba, ahol tényleg járt a Jendro!Meglett férfiemberek álltk körül csodálattal, mint a kisgyermekek a karácsonyfát!
Ami a horgászversenyt illeti:
Kevés sporthajóst ismerek, aki horgászik!valahogy e két társaság között mindíg ellentét volt.(szerintem helytelenül)
Ennek elenére tegnap volt horgászélményem és ahogy a dolgok állnak hétfőn is lesz! az a fránya gravitáció ugyanis jól megviccelt. Reggel bemondta a rádió, hogy fokozott gravitáció várható az Újpesti-öbölben én mégis elővigyázatlan voltam és nem kötöttem a szerszámot a csuklómhoz. Most ott phen valahol a Csepel alatt, beáztatva a fenékvízbe...:-)
Mágneses horgászverseny volt tegnap délután a Sopron fenékvizében a legkisebb generátor környékén. (a versenynek még nincs vége, benevezés Dunaimentőnél)
A balLáng hegesztése második napja folydogál.
A Csepel és generátora ideiglenesen elvált egymástól, ma délelőtt már a lendkerék leszálláshoz készülődött. (ide kapcsolódott kiegészítő rendezvényként a tegnapi horgászverseny) Új fogaskoszorúja már várja, hogy helyére kerüljön.
Dr Jendrassik tegnap rövid bemutatót tartott, minekutána átesett egy adagoló beállításon. A fordulatszám szabályozása még különleges eszközökkel történik, de az egész hajót bejáró és igen régóta hiányolt hangja osztatlan sikert aratott a megjelentek körében.
Mint minden tél első szombatján, idén is megrendezésre kerül a
Hagyományos hajófigyelési évadzáró Horányban 2004. december 4. (szombat)
Tervezett program:
10:45 - gyülekező az alsógödi esőálló előtt (kompkikötő), köszöntő 11:05 - behajózás a Lepence motorosra, a hajó külső/belső állapotának rövid tanulmányozása, az évközben jegyzett vizsgálateredményekkel való összevetése 11:15 - áthajózás Horányba 11:19 - kikötés, a kikötés pontozása (1-5) 11:20 - átvándorlás a parton az I. sz. figyelőpontra
itt: - rövid szabad program, hajóvárás, állapottanulmányozás, az eredeti helyükről elmozdult kövek visszagörgetése, stb. - a vízállás hagyományőrző lemérése (az első kis-olajfa és a Duna vonala közötti távolság tyúklépésekben történő lelépése)
ca. 12:00 - felvonulás a gátra (útközben a 2002-es augusztusi árvíz által leszakított hajófigyelő magaslat helye fölött megemlékezés) elzarándoklás az 1668-as folyamkilómétertáblához, a III. sz. figyelőpont megtekintése
13:00 - visszaséta a töltésen, expedíció a helyi Dunára-néző-étterem felkutatására, ebéd (az étterem zárvatartása esetén fakultatív séta egy másik helyi Dunára-nem-néző, de mindig-nyitva-lévő vendéglátóhelységhez)
13:40 - zarándoklás az 1669-es folyamkilómétertáblához, a II. sz. (éjjel-nappali) figyelőpont körbejárása 14:20 - visszaút a komphoz (a vízállástól függően, a parancsnok döntése szerint) a horgászoldal kövein átmászva, illetőleg az odaút vonalán, a töltésen.
14:40 - az I. sz. figyelőpont hullámterébe az esemény tényének felkarcolása szárazgallyal, a gally ünnepélyes vízbedobása, mellyel az évad lezárul
15:00 - visszahajózás Alsógödre a Lepence hajóval. 15:10 - a program vége, visszatekintés, összegzés, a nap megvitatása hajójárás szempontjából
Részvételi díj: 240 Ft/fő, mely a révet üzemeltető társaságot illeti fizetési mód: 120 Ft-onként adagolva, a Lepence m/s jegyszedőjének
Részvételi szándék jelzése: - szombat délelőtt 9:45-ig a topicon - 11:10-ig a kiindulási ponton, hírtelen felindulásból megjelenve - 11:10 és 11:15 között a kiindulási ponton megjelenve, erősen kalimpáló kézmozdulatokkal
Azt tudom, hogy lemegy, de meglepődnétek, hogy bizonyos idő után mekkora súlyokat képes felhozni! Ha találkozol a Balázzsal kérdezz rá a traktorkerekes esetre.....:-(
Ezt, mint "szintén búvár", én is igazolhatom! A saját zsírtartalmammal 10 kiló már sós vízben is sok!:-)))) Ne pazarold úgy az anyagot, az az üllő tíz ilyennek is elég! :-))))))))
Na tessék! Akkor most cserélhetem le az összes eddíg beszerzett mentőfelszerelésünket!
Persze előfordul olyan eset, mikor rendkívül nagy segítség lenne a világnak, ha a mentendő személynek mentőpatkó helyett egy 100 kg-os kovácsüllőt csatolnánk a derekára! :-)))
Van, kettő is! Majd kérek tőlük szakmai tovább képzést. Ők szakértők Harry Potter ügyeiben. Unszolásukra az első részét én elolvastam. Most a gyűrűk ura a kötelező olvasmány. Az jobban tetszik mint a Harry. Gndalf ugyis nagyobb mágus mint ő. Ő még igazi Druida!
A hajón is van amikor kell futni. Adódnak olyan helyzetek mikor egyszerre két-három helyen kellene lenni. Olyankor nagyon hosszú tud lenni a hajó, főleg ha bárka is van előtte
Ramsau! Van gyereked? Mert ha igen, sürgősen kérd el tőle a Harry Pottert.
abban van a megoldás: Tanulj meg hopponálni....:-)))))