Namost miután mindenki nagy ívben tett a beillesztett képeimre a Sión történő hajózásról, ráadásul szegedi hajókkal, illő tisztelettel megkérdezném, hogy ki tud valamit a képen szereplő hajó (Kaán Károly) típusáról, adatairól, előéletéről?
Az édes apja f@cát a hülye tvseknek. (Meg a meg a még hülyébb hatóságoknak, ha tényleg nem tudtak róla. De nem hülyék, mert tudtak róla. Legfeljebb a rencernévváltáskor kirúgták az összes öreg szakit, aki tudta...)
Én csak a nyolcvanas évekről tudok nyilatkozni, de már akkor is régesrég a leghülyébb tanulómatróz is tudta, hogy a bal parti nyílásban, közvetlenül a híd fölött van egy elsüllyedt uszály.
Nem is igazán ment át egyetlen pk. sem ezen a likon, még ha hegymenetbe indultunk is el a matróztól.
Én egyetlen egy esetre emlékszem, amikor az Inotán egy sportos pk. (ezúton is tiszteletem a kedves Papának!!) 400-as pesti víznél egy 11 decis hajóval aszonta, hogy "bassza meg kormányos úr, ha 140-es víznél nem látszott ott semmi, akkor 400-asnál a 11 decis hajóval mi a francra akarna ott fölütni??"!
Igaz, abban az időben még nem volt szokás kitűzni, hiszen akkor a híd fölött még a hatóság pontonja volt, azaz max. a semmit sem tudó hatóság robbantotta volna föl magát az uszályban nem létező robbanóanyaggal.
Ha-Jó topiktársunk hétfőn a fedélzeti szolgálati helységéből minden bizonnyal megmondja majd, hogy mellik czég millen uszélyának maradványai henteregnek ottan a fenékzeten...
(Má' 20 éve is monta, csak most valahogy nem jut eszembe. Mer' ezt csak úgy közbe vetette, amikor az induláskor elmesélte, hogy a Matróztul integető fehérnépek millen rendkívül közeli kapcsolatot tartanak néhány hajós személlyel. És hát ugye az ifjonti hevület...)
Egy száztonnás uszály és egy csendőr-monitor roncsai fekszenek a Dunában a Szabadság híd pesti hídfőjénél. A búvárok szerint, az 1945-ben elsüllyesztett hajókon mintegy 700 tonna robbanóanyag, illetve egy tucat holttest nyugszik. A hatóságok a rendszerváltás óta tudnak a roncsokról
Ramsau83! 1991-ben volt nagy átkeresztelés a BHRT-nél. A Szentendre lett a Gulács, az Ercsi a Bakony és a Zebegény a Haláp, de szegény utóbbi nem sokáig élvezhette a nevét, mert utána egy hun vezérről vagy egy igazgatóról (?) kapta az új nevét, de akkor már nem LÁNGolt. A kompokon - ha jól emlékszek - most is van valamilyen áttétel, mert nem 800-zal pörög a VSP, sokkal lassabban. VSP-t biztos nem cserélnek, az extrém drága "szórakozás".
Szerintem nem írtam még, egy érdekes infó a Kossuthról:
Amikor Kossuth kompot hosszabbították a füredi hajógyárban, akkor a honvédség finaszírozta egy részét a felújításnak, és ennek eredményeképpen az autóstér alatti részen (ami a kocsikat tartja) dupla sűrűségű bordázatot építettek be, azaz ez az egy hajó alkalmas harci járművek (pl. tankok) szállítására. Ez a bordázat látható is az orrtében, ha felnézünk.