Keresés

Részletes keresés

biji Creative Commons License 2014.09.24 0 0 23071

Szia!  "F400 gyári könyv"- a géppel együtt oda kellett volna adnod!

Előzmény: Nick306 (23062)
zsolt4593 Creative Commons License 2014.09.24 0 0 23070

Ha jól értettem akkor a kipufogót és a karbit felcserélték az úgy nem indult volna be így nem tud egy 2t motor ellentétesen beindulni...-_-    De gondolom a 2T motor működésével te is képben vagy,viszont a kipufogóról röviden a videó jól szemlélteti ha tudod a 2t motor működési elvét miért is van akkora szerepe jól látni a videón a gázlengést
kipufogó
A motor működéséről meg enyit:
2T motor

Nem tudom az előző tulaj mit hit, 2T motornál a dugattyú vezérel a hengeren különböző magasságokban vannak az ablakok, és látni a dugó mely része mit nyit és zár...Maximum a forgásirány hibás gyújtás beálítással érhető el hogy ellentétesen induljon be a motor és abnormálisan de működik.

Előzmény: kf04 (23068)
zsolt4593 Creative Commons License 2014.09.23 0 0 23069

Az emailcímem adatlapomon elérhető írj rám emailen

Előzmény: kf04 (23068)
kf04 Creative Commons License 2014.09.23 0 0 23068
Igen, valóban! Láttam én is már egy- két cifra dolgot, dehogy egy komplett motor fordítva legyen összerakva.. Mondjuk a 2T motorok Elvileg fordítva is működtethetőek, de nem hinném, hogy hátrafelé akartak kapálni vele... :) Valóban, tudatosan egyre silányabb gépeket adnak ki és próbálnak rámenni arra, hogy egy gép csak egy célra legyen használható. Próbálják eltüntetni ezeket a"kistraktorokat". Pedig a technika adott. Vannak jó gépek ma is, de aranyárban. Az obi előtt mindig van kirakva gép, de a Tescoban is amikor Elmegyek mellettük mindig sógajtok egyet... Ipari hulladékok. Sorjázatlan élek, kézzel hajtogatható kormányszarvak... A hajtóművek már a boltban eresztenek.. Lassan eljutunk a műanyag kapákig és duvattyúkig... A Briggs, Honda és más nagy márkák sem hozzák már a régi tartósságot. Van egy 1972-es Briggs fűnyíróm aluvázzal, de még egyben van és teszi a dolgát! Holnap teszek fel róla képeket!
Előzmény: zsolt4593 (23065)
autoitalia Creative Commons License 2014.09.23 0 0 23067

Szép estét!

 

Régóta olvasok itt, meg néha hozzá is szóltam, de azért elég kezdő vagyok az egész témában.

Az alábbi gépem van:

SZEVAFÉM RK-02, 4 LE Briggs Quantum motorral.

A feleségem nagymamájától örököltük, az elmúlt 12 évből az utolsó kettőben használtam, de csak tavasszal, a felszántott föld előkészítésére kapával.

Most előkerült hozzá 2 plusz kapatag (betoldható), illetve a járókerekek, amik 8"-os tömörgumik, és elvileg kiakasztható szabadonfutója van, bár egyelőre teljesen fix, de majd szétszedem, és ránézek, gondolom a tizen év állásban összegyógyult.

A kérdés a következő: a kapán kívül mennyire használható ez az összeállítás sorközművelőhöz, töltögetőhöz, krumplikiszedőhöz, illetve vontatáshoz, mert épp beszerzés alatt van egy pótkocsi is.

Szántani nem szeretnék egyelőre, van aki megoldja ezt nekem, kb 1500m2 a kert, egyszerűbb azt a kis Fendt-re bízni, 2-es ekével pikk-pakk megvan.

    

zsolt4593 Creative Commons License 2014.09.23 0 0 23066

Szerintem sokan találkoztunk már ezzel ez a legjobb példa arra hogy az olcsó gépek azt tudjuk már hogy hamar tönkre mennek,és csak a pénzt eszik,mert ugyan olyan minősíthetetlen pót alkatrészt kapni hozzájuk de mire megcsinál az ember valamit rajta tönkre megy más rajtuk  mert a gép részei olcsóságra épültek, pontatlan,nem felületkezelt,selejt gyenge alkatrészekből van de a példa arra is jó hogy a biztonságilag menyit érnek.Az életet meg nem lehet megfizetni.
https://www.youtube.com/watch?v=wFZcLouaRwI
Tudom hogy nem rotációs kapa de azokra is 1-2 dolog más szempontból ráillik

zsolt4593 Creative Commons License 2014.09.23 0 0 23065

 

Ezek a képek alapján eltudod képzelni remélem a hozzám került gépek milyen állapotúak,és legtöbbször azt mondják csak meg kell kicsit tisztítani leveszem a berántófedelet és ilyen fogad,széthúzom a blokkot és olajsár fogad.
A gépek legtöbbje vastagon rászáradt sár,szivárgó olajsár, föld, por,retek,terménymaradék,egérürülék stb fogad.
Ha ezeket a vastag rétegeket leszedi az ember előjönnek a hibák,minél tisztább a gép annál több rejtett hiba eljőn.
Szeretem mikor mosóbenzin,brigéciol,igaz alura nem szabadna de well done tól kezdve,forró víz,forró vizes ultra stb elegyek kellenek a makacs dolgok leszedéséhez...Fogkefe,ecset nállam fogyócikk...:)

A vasöntvény hajtásnak én is örülök főleg úgy hogy jelenleg egy olyan csk03-asom van amiben a csapágyak nem forognak meg a bronz csiga páros ÚJ csak az idő kicsit kikezte a bronzkerék tengelyét majd ha elkezdi egyszer szivárogtatni az olajat széthúzom újra és leszedetem esztergán másik méretre(simmeringnél) sajnos örök életű lenne ha a tengely része edzett lenne de be edzetetni kevés helyen csinálják illetve drága dolog.
Ilyen az én esetem is a bronz teljesen új rajta 0 kopásnyom,de a tengelyt a rozsda már kicsit "megrágta" a simmeringnél

Nekem is van rengeteg pót alkatrészem és megértem a nézőpontod mert 2T a megfelelő gép ha nem sík terepen dolgozol,vagy ha nem olajnyomásos 4T vel dolgozol.Olajzás szempontjából/időállóságból sajnos az öreg gépek húzzák még mindig az igát.

Szomszéd bácsi rotakapáját szeretem,mikor megvette 1x használta akkor még jó volt azóta évek óta kínlódik vele,ilyen olcsó nagyáruházas gép...nyikorog,leáll,zörög csörög :)

Én nem is kínlódok vele,sok kínai vacak is volt a kezem alatt de tudom mit kell nézni a gépen ha eldobható borotva a felhasználási jellege,vagy pár évre tervezték...mert már a minőségi gépek se teljesen minőségi gépek...
Az a baj tudnának minőségi gépet gyártani de akkor nem lenne ennek piaca ha mindenkit a gép 20-30-40 évig kiszolgálna...Csak az a szomorú hogy minőségileg már már vannak olyan gépek is ami nemcsak tönkre megy de balesetveszélyes is mert a védelmi célt szolgáló részei is hulladékok

kf04 Creative Commons License 2014.09.23 0 0 23064

Igen,szerintem is megérte! Lentebb részletezem,hogy miket tudok megtartani magamnak. A hajtómű egyezik a 151-esével, így sikerül megvalósítanom azt a tervet, hogy az egyik hajtáson kerék, a másikon kapák lesznek! Megtartom a közdarabot is, hátha később akarok valamit ügyködni egy másik motorral, vagy esetleg egy 4T-t rárakni. Kiindulópontnak jó. Át lehet alakítani és legalább nem a 0-ról kell indulni.  Egyébként sikerült beindítani reggel a motort! Járattam 5 percig, tovább nem akartam a gumi tömítés miatt. Szépen járt, nem észleltem semmi problémát. Nyilván lenne mit finomítani rajta, de nekem ez elég volt ahhoz, hogy tudjam, hogy menthető. Ez csak a továbbadási árat befolyásolja,hiszen úgy tűnik mindene jó. Újak a sziemringek is benne. Főtengely sem kotyog. Jobban nem bontottam meg, lehet ha lesz időm(nem valószínű),akkor még széthúzom a blokkot. Van egy plusz teszteletlen(elvileg jó), világítótekercs nélküli gyújtás is mellé, de ami benne van az pöpec. Az alábbi linken találtok pár fotót a gépezetről. Az elsőt még az előző tulaj készítette, csupán azért töltöttem fel, hogy látszódjon a "fellelt" állapota is.

http://indafoto.hu/razide/robi_52

Az alábbi listában összegyűjtöttem azokat az alkatrészeket, melyek megegyeznek, vagy teljesen kompatibilisek a Robi 151-el. Mellettük a körülbelüli áruk, melyekért be tudnám szerezni. Persze, ha jobban keresgélek biztosan lehet olcsóbbat találni, illetve ki lehet fogni ilyeneket, mint amit nekem tegnap sikerült. Mondjuk a listát nézve az összárból kijönne egy komplett 151-es... :)
Árlista:
-Robi hajtómű sárvédővel, 4 kapával+tárcsával,mankókerékkel 15-20.000 Ft
-Kuplungagy két új kuplung pofával, kompletten rögzítőcsavarral 10.000 Ft
-Kormányszarv panellel, csavarokkal, leállítógombbal és gázkarral 4-5000 Ft(nem találtam ilyet kompletten a neten, de kb. ennyiért váltana gazdát)
-BING karburátor 6.500-7000 Ft
-Levegőszűrő konzollal 3000 Ft(ilyet sem találtam a neten)
-Kipufogó 3.500 Ft
-Gyertya(új) 1000 Ft

Ezen felül nem sokára felrakom a motort is az olx-re, hátha valakinek pont ez hiányzik. Új gyűrűk, szimeringek,berántótengely. Elsősorban egyben adnám el(Úgy,ahogyan a képen is látszik) hiszen működik, de lehet később megbontom.

Neki állok majd a megtartott alkatrészek takarításának, majd amit úgy érzek felrakok a gépezetre,majd a többit alaposan becsomagolom és elrakom. Tervben van az egész gép és mindkét hajtómű festése is a közel jövőben. Ezért cserélem mindkét hajtóműben a szimeringeket. Holnap, ha időm engedi beugrok a boltba és hozok is. Színkombináción még gondolkozom, úgyhogy festéket még nem hozok.Mondjuk lehet marad a piros-ezüst és csak felfrissítem, illetve az újakat lefestem. A következő célpont, ha eladom az 52-es blokkot egy függőleges tengelyű motorhoz való hajtómű lesz! Ha nem is lesz rajta motor, az sem baj, mert nem nehéz szerezni egyet. aztán, ha úgy döntök, hogy meghagyom, lehet veszek rá egy új, nagyobb briggs motort(csak a futár le ne ejtse! :D)... Ha meg nem, akkor egy bármilyen 2T jó, mert azokat egyszerűbb átalakítani álló(stabil)motorrá.

Előzmény: zsolt4593 (23061)
kf04 Creative Commons License 2014.09.23 0 0 23063

Az én kezem alatt is már megfordult egy-két gép. Az általad használt régi vasöntvény KF után még mindig fáj a szívem, nekem is volt egy. Egy életen át kitart. Volt egy alumínium KF is, igaz még az is a régi típusú volt. Az is nagyon tartós. Az újról viszont eddig nem sok jót hallottam, bár használnak itt is a fórumon jó páran olyan hajtást. Személyes tapasztalataim viszont nagyon rosszak.  Én is találkoztam a blogodban említett gyárilag vetemedettel, vagy olyannal, mely csak úgy megrepedt, de volt olyan is ami elkopott. Én azért választottam 2T-s gépet, mert domboldali kertünk van és ott szerintem jobb a 2T. Ráadásul ezek a régi Robik nagyon jók. Egy fogóval, egy 19-es, egy 13-mas, egy 10-es kulccsal és egy lapos fejű csavarhúzóval kis túlzással bármi javítható rajtuk! :) Ezeknél a gépeknél is a vas,vasöntvény volt az alapanyag, nem pedig a műanyag, vagy a vele szinte azonos erősségű alumínium öntvény. Szépen dolgozik, nincs vele semmi gond. Azért szeretek "bespájzolni" az alkatrészekből, hogy ha valami mégis meghibásodna, akkor ne kelljen sokáig hidegen hagyni a motort. Sajnos igazad van, kevesen bízzák hozzáértő emberre a gépüket. ezért általában úgy néz ki a gépek élete, hogy emberünk megveszi, beüzemeli, örül, majd csak az üzemanyagot és jó esetben az olajat tölti után, míg meg nem döglik a gép. Ha már néha olajat cserél,akkor az már óriási piros pont! Utána persze mehet a szintén hozzá nem értő szerelőkhöz(tisztelet a kivételnek), aki megint, akár többször is leakaszt egy vagyont emberünkről és e mellé követi a gyárak hagyományát: Egyre szarabb alkatrészeket rak be a gépezetbe. Már annak is örül, ha addig kibírja a cucc,míg a gazdájának megmutatja, hogy milyen frankón üzemel. Utána persze, ha egy óra munka után széthullik az egész, akkor az már a tulaj hibája. Rosszul üzemeltette. Persze a szerelés során egy-két csavar, alátét innen-onnan eltűnik.... Lehetne erről rengeteget beszélni. No, meg a mai termékek minőségéről is. Egyszóval jó az öreg a háznál! :)

Előzmény: zsolt4593 (23060)
Nick306 Creative Commons License 2014.09.23 0 0 23062

Nos kedves társak a gépem eladása megtörtént, maradt pár alkatrészem hozzá.

 

Honda F400 berántórugó ÚJ állapotban, F400 gyári könyv, 6 szögletú rotakapa tag toldó ÚJ 2db.

 

Valamint egy kuriózum, az utánfutó/szerszámok befogadására alkalmas rész átalakító.

 

Ákos:20/3633412

zsolt4593 Creative Commons License 2014.09.23 0 0 23061

A vétel amúgy jónak számít ennyiért ha van pár menthető alkatrészed megérte.A kipufogóról annyit felfogatása,nyílása ha ugyan az és kb méretileg is akkora akkor gond nélkül felrakható eleve a 2T motorok lelke részben a kipufogó lenne gázáramlásilag fontos szerepe lenne a gázlengések ezeknél a kis 2t motoroknál sajnos nem éppen ideális.
Méretileg nem lenne egyszerű megoldani azt hogy egy komplett leömlő,rezonátor,dob párost csináljanak rá így lényegében marad ez a butított kipufogódob.Ez saját vélemény.De egy bármilyen 2t motoron nem véletlen nemcsak egy "doboz" van :)
Ezek a gyári kis dobok arra jók hogy hangtompítók és némi "folytást" adnak jó értelemben a gépnek...

zsolt4593 Creative Commons License 2014.09.23 0 0 23060

Üdv!Lehet, valóban nem olvastam vissza azt hittem hogy üzembe akarod helyezni valóban félre értettem.
Sajnos ez csak álom számomra pedig csinálnám én is a kisgépszerelést de errefele az emberek nem szerelőhöz hordják a gépüket.
Hivatalosan motorkerékpár szerelő a végzettségem,de a kisgépekkel többet foglalkoztam mint a motorokkal,kivéve a sajátomat :)
Volt szerencsém kisgépek hajtásával is foglalkozni is eleget.
Leginkább briggs amiket bontottam és Kf hajtások,illetve Terra 2T de mindig akad valami láncfűrész,fűkasza,permetezőgép ...:)
Volt szerencsém kínai vacaktól a legmárkásabb gépen át a trehányságból tönkre ment gépen keresztül a selejt terméken át mindenhez már.
Igen pórul jártam a blokkal de láthattad csak összehoztam a dolgot a blokkal,illetve láthattad építeni szeretek...Sajnos a szerelésekről felújításokról beszerelésekről nem igazán volt időm készíteni képet,de a közel jövőben jobban dokumentálni akarom ezeket.

Előzmény: kf04 (23059)
kf04 Creative Commons License 2014.09.23 0 0 23059

Üdv! Köszönöm szépen a hozzászólásodat!

Régebben olvastam itt a fórumon, hogy hogy jártál a 850-essel... Sajnálom, szemét egy világban élünk!

Megnéztem a blogodat! Nagyon jó és hasznos! Pont ezért számolok be én is a történésekről, mert másnak hasznos lehet. Én is rengeteget tanultam mások történeteiből.

 

Az 52-esről:
Félreértettél, lehet én fogalmaztam rosszul, mert már fáradt voltam. Ezt a gépet nem akarom üzembe helyezni! Csupán azért vettem meg, mert olcsó volt(8 ezer) és jó pár dolog jó a 151-esemre(de erről nem sokára beszámolok). A másik dolog amiért megvettem az pedig az volt, hogy szeretnék a későbbiekben elindítani egy kis műhelyt, vagy legalábbis a kisgépek, motorok világában elhelyezkedni, ami nem egyszerű. (Ahogy olvastam a blogodban neked is hasonló terveid vannak!) Tapasztalat szerzés céljából is álltam neki. Rengeteg szerelő van, de kevés aki tényleg precíz és jó munkát végez. Sok újdonság nem várt, mert Ducati MPM2-est már bontottam, ami nagyban hasonlít az 52-esre. Bontottam már Briggseket is 5 Hp-ig. Ezután talán következik a szint lépés egy fokkal feljebb. :) Tehát nagyjából az a célom, hogy mire valóban munkába állok több gépet megismerjek és minél több tapasztalatot szerezzek! A Robi 52-essel annyi a terv, hogy nagyjából felmérem az állapotát, ami kell nekem azt megtartom, a többit tovább adom, hátha valaki hasznát veszi. A használt piac a legfontosabb dolog ahhoz, hogy ezek a gépek még hosszú ideig talpon maradjanak. Köszönöm szépen a hozzászólásodat, sok hasznos dolgot mondtál, el is mentettem magamnak egy dokumentumba, amiben hasonlókat gyűjtögetek! :) Most megyek ki és lefényképezem a gépet, illetve lehúzom megint a hengert és arról is lövök pár fotót, valamint a számomra hasznos alkatrészekről is! 1-2 óra és jön az élménybeszámoló következő része.

 

Lenne egy olyan kérdésem, hogy az 52-es kipufogója jó-e a 151-esre? Mármint rámenni rá megy, de teljesítményben nem befolyásolja? Szerintem csak hangosabb lenne tőle. Nem rakom még rá, csupán tartalékba el teszem ezt is.

151-es kipufogója:

52-es kipufogója:

A képek csak illusztrációk

Előzmény: zsolt4593 (23058)
zsolt4593 Creative Commons License 2014.09.23 0 0 23058

Annyit még olyan írt neked választ aki nem okoskodni segíteni akar :)
Azt is tudom sok embernek nincs lehetősége ilyen célszerszámokra,mérőeszközökre többek közt mérőeszközeim nekem sincs sok,de azt is tudom nélkülük lehetetlen normálisan felújítani egy motorblokkot!
Ide írni szoktam ha időm engedi a saját tapasztalataimat:
http://kisgepszerelo.blog.hu/

Előzmény: kf04 (23056)
zsolt4593 Creative Commons License 2014.09.23 0 0 23057

Üdv!
Hát igencsak érdekes felújtást kapott a gép ha fordítva raknak mindent össze..Én amit megnéznék a motoron,ami számottevő a megfelelő működéshez:
Főtengely állapota elsősorban a centrírja
Mielőtt kérdeznéd az a főtengely kiegyensúlyozása azaz pl a két sonka egymáshoz képest nincs e elfordulva illetve nem e terpeszt szét a két sonka vagy éppenséggel nem e tart össze+meglehet nézni hogy menyire van összenyomva az alsó excentercsapba a két sonka egyformán van e összepréselve.
hajtókar lógását is illene ellenőrizni+alsó csapágyazását is,esetleg fejből nem tudom de ha alul hézagolt a hajtókar (nem tudom felül vagy alul hézagolt ) akkor a hézagolását is.
Hajtókarnál a derékszöget is lekéne ellenőrizni.
A hengerről annyit hogy elsőre kép alapján elég jól kiüvegesedett a felülete le kéne mérni furat intóval nem e hordósra van kikopva a henger,mert ha meg is nézed az "új" gyűrűkel a hézagot és lemérve hézagmérővel a gyűrűvéghézagot az korántsem jelenti azt hogy jó.
Lekéne mérni első sorban a dugattyú méretét mikrométerrel,és utána ehhez a mért értékhez nézve furat intóval kilehetne számolni a dugattyú-henger közötti illesztést...Nem teljesen mérvadó de felülről beletéve a dugattyút nem szabadna beletudnod tenni csak a szoknya rész felől.
Vagy beolajazod a henger falát és a dugattyút és hagyod nézed milyen lassan megy a dugattyú benne le gyűrűk nélkül.
ha gyorsan akkor jól kivan kopva.
A henger falán mellékesen a képről nemnagyon látok én már  hónolás nyomát ami nem túl bíztató,mert az hogy vannak emberek akik azt állítják az a jó ha tükörsima a felülete a hengernek azok elvannak tévedve e téren,a hónolás az a fázis egy hengerfúrásnál ahol századpontosan beállítják a dugattyú és a henger közötti illesztést +az a hónolásal járó karistolás amit legjobb tudásom szerint karcrendszernek hívnak az arra is szolgál hogy kenje a hengerfalat,és a dugattyút.Olajmegtartó szerepe van,egy tükörsima felületen ún lefolyik az olaj a hengerfalról!
Itt csöndben megjegyzem azt tanították régen nekem hogy ennek a karcrendszernek se mindegy milyen fokban csinálja a gépműhelyes van egy ideális foka de sok gépműhelyes ilyen részletekkel nem törődik vagy ha tudja akkor szándékosan hibás fokkal hónolja hogy a motor hamarabb kikopjon,legyen újra "vevő köre"

Kérdések hengerfej állapota az égéstér milyen?
Tömítésről meg annyit hogy a tömítésekel tudod a motor préssávját beállítani erre egy gumilap alkalmatlan!
A préssáv a dugattyú és az égéstér közti légrés amit mérni is tudsz,és kell is sőt jobb tömítéskészletekben adnak különböző vastagságú tömítéseket,vagy ha nem adnak akkor kérdéses hogy a utángyártott tömítéskészlet mit tartalmaz,általában látszati alkatrészeket,jelen esetben nem feltétlen jó 1 db tömítés lehet méretre megfelel,a lyukak jó helyen vannak kivágva és tömít is de a préssáv kizárt hogy jól legyen beállítva

A gépekkel lehet precízkedni meg összedobni és mindig csak szerelni meg kínlódni,ezzel a kis 2T-vel lesz még dolgod szerintem ezt a motor össze kellene szerelni ellőte átmérni nézni mindent illetve beállítani.
Üdv,kérdésed van ha tudok és van időm válaszolok.

Előzmény: kf04 (23053)
kf04 Creative Commons License 2014.09.23 0 0 23056
Köszönöm! 😃 Ma megnézem a gyújtás , mert bár jó nagy a szikra, de lehet nem jókor adja le. Rakok majd fel képeket.
Előzmény: hamvasat (23055)
hamvasat Creative Commons License 2014.09.22 0 0 23055

Öröm olvasni :-) 

Előzmény: kf04 (23053)
hamvasat Creative Commons License 2014.09.22 0 0 23054

Furak! Köszönöm!

Előzmény: Furak (23035)
kf04 Creative Commons License 2014.09.22 0 0 23053

Na, itt az említett élménybeszámoló:

Ismerkedés:
Szóval sikerült szereznem olcsón egy Robi52-est,melyről egyedül a berántó tárcsa hiányzott(görgők és a panel meg van). Csatoltam egy képet a hiányzó alkatrészről, íme:

Illetve a tank is egy " home made" módszerrel lett pótolva, de gondolom tette a dolgát. Kívülről elég ijesztő volt a látvány, csupa sár, fűrészpor, olaj. Kb. 4-5 színű a gép,illetve mindenhol szigetelőszalag és a sufni tuning minden jellemzője :D .  Az előző tulaj viszont "felújíttatta". Új gyűrű, berántószerkezet görgők,új kuplung,új csavarok,új gyertya. Viszont a felújítás után már nem tudta beindítani.  Gyors vizsgálat után kifizettem és már hoztam is haza.

Bontás 1. fázis:
Hazahozatal után elsőként az "egyedi" tankot kaptam le benzincsővel együtt.  Kikötöttem a gázbovdent és a leállító gomb vezetékét. Ezután lecsavartam a kormányszarvat, majd a paneljét is. Ezután jött el az idő, hogy levegyem a motort. Gyorsan lefújtam kompresszorral, ezzel kiszabadítva a fűrészpor fogságából, majd egyből ment a munkapadra. Ellenőriztem ,hogy valóban új-e a kuplung(az), de ezen kívül nem csináltam semmit, félre tettem. Jött a hajtómű. Kézzel megforgattam, jónak tűnt elsőre. Leszedtem a csoroszlyát, majd a mankókereket. Ezután kapák le, majd következett a tuningnak számító házi készítésű sárvédő toldat :D. Ezután leszedtem az eredeti sárvédőt is. Gyors kompresszorozás, majd neki estem egy kefével, majd egy drótkefével is. Leszedtem az olaj és föld keverékébe borított hajtóműről a szutyok nagy részét. Az elejétől tudtam, hogy szimeringes, mondta is a tulaj, hogy az egyik oldalt ereszt. Na, de melyik oldalt? Az állás alatt kifolyt belőle szinte az összes olaj. Egyenesbe állítottam, majd felöntöttem használt motorolajjal, mondván arra jó, hogy megtudjam melyik oldalt ereszt.  Így hagytam fél óráig, nem eresztett egy cseppett sem. Elő a légcsavarozó, rá a kuplungtárcsa központi csavarjára, majd elkezdtem forgatni. Kis idő múlva meg jelent a (szemből nézve) bal oldalon az olaj. Igazából ezt ki is hagyhattam volna, mert úgyis párban szoktam cserélni. Na, ez le tisztázva, mehet félre. Látszik, hogy a hajtómű is szét volt húzva, mert új csavarok vannak benne,tehát valószínűleg ezért ment tönkre. Van itthon szimering a 151-eshez tartalékban, úgyhogy ez csak idő kérdése.

Bontás 2. fázis:
Ismét vissza a motorhoz.Gyertya ki, makulátlan,tiszta,látszik, hogy, mint mondták is nem volt vele indítva. A gyertyapipa nem szorult rá, úgyhogy azt gyorsan le is vettem. Van itthon több száz, úgyhogy csere, illetve nem is akartam rajta hagyni amíg bontom, mert ne lógjon ott. Leszedtem a két burkolati elemet. Látszik, hogy valóban újak a görgők. Félreraktam.  Kipufogó, karbi le, azok is félre. A karbiból plaj folyt, elég furcsa látvány volt, keveréknek nem éppen nevezném.Levettem a légterelőt is. Alatta a lendkerék csavarján ütés nyomok, ebből következtetve, piszkálták gyújtást. Hengerfej le. Az egyik tőcsavar lejött az anyával. Rá volt rendesen szorulva az anya,de a WD40 csodákra képes, hamar megadta magát.Ekkor tűnt fel, hogy fordítva van felrakva a henger, ráadásul még a karburátor volt a kipufogó csonkra, míg a kipufogó a karburátor csonkra rakva. Lehúztam a hengert is a dugattyúról, majd a dugattyút is levettem a hajtókarról. Forgattyúsházhoz már nem nyúltam.  A henger szép állapotban van, illetve valóban új gyűrők vannak benne.  Az első gyűrű mondjuk nem volt beakasztva a helyére... A hengerfej és a henger alatt sem volt tömítés, nem csoda, hogy nem indult új gyűrűvel sem...A dugattyú oldala elfogadható, a teteje viszont eléggé ütött-kopott,nem tudom mit műveltek vele....


Összeszerelés a további állapotfelmérésekhez:
Alapos takarítás, benzinnel és ecsettel szépen letakarítottam az egész motort. Ezután a hengerfejt is. Ezután alaposan bekentem a gyűrűket olajjal, majd vissza a dugattyúra és ezután szépen vissza minden. Hengerfej és henger tömítés hiányában gyártottam gumiból ideiglenest. Tudom, nem a legjobb megoldás, megolvadhat, de arra jónak kell lennie, hogy ne engedje el a kompressziót és kiderüljön, hogy működőképes-e a motor.  Darabokra szedtem a karburátort is. Teljesen kitakarítottam az összes fúvókét, mindent. Az úszúházban a már említett olaj várt.  A teljes benzines takarítás és kompresszorozás után összeraktam. Kitakarítottam a légszűrőt is, bár erre nem sok szükség lesz még mostanában...  A berántószerkezet görgői fordítva voltak beszerelve, ezt megfordítottam, bár ez még nem kerül vissza, mert nincs berántó. Visszatettem a gyertyát és raktam rá egy új gyertyapipát is.

Karbi teszt:
Az 52-es kitakarított karburátorát rátettem a 151-esre. Pöcre indult, talán még jobban is, mint a saját Jikov karburátorával. Visszaraktam a karburátort. Odaállítottam a 151-es mellé és a benzincsövét rádugtam az 52-es karbijára, ugyebár biztos volt benne, hogy a 151-es tankja, szűrője, benzincsöve tiszta. Légszűrőt, kormányszarvat, motorborítást nem raktam vissza, mert még felesleges.

Első próbálkozás:
Gyújtást ellenőriztem,nagy szikrát ad. Légcsavarkulccsal a lendkerék csavarjánál fogva elkezdtem indítani. Hosszú próbálkozás és folyamatos gyertya kivétel, henger ürítés és gyertya takarítás után sikerül elérni, hogy beindult 20 mp-re. Szívató nélkül,kis gázt adtam neki. szépen kipörgött, jól reagált a gázadásra, majd lefulladt. Folytatódhatott a próbálkozás. Minden gyertyatakarítás és hengerürítés után sikerült egyet röffennie, de beindulni nem indult.

A vásárlástól a próbálkozásig összesen 10 óra telt el, úgyhogy nem lustálkodtam! :)

Egyébként nem tragédia, ha esetleg nem jön össze, mert az alábbi dolgok jók a 151-esemhez:
-Hajtómű
-Kapák
-Kormányszarv
-Gázkar
-Leaállítógomb
-Karburátor
-Kuplung
-kipufogó(?)

Jelenleg itt tartok, szeretettel várok minden észrevételt és tanácsot! Azért írok le mindent, mert hátha a későbbiekben segítséget nyújt valakinek, illetve én is számon tarthatom, hogy mit, mikor és hogyan... :)

kf04 Creative Commons License 2014.09.22 0 0 23052

Közben szétszedtem és megnéztem a közdarabot. Nincs semmilyen áttétel, így egyértelmű, hogy óramutató járásával megegyező irányba forog, tehát fordítva volt felrakva. Nem csak ez...

Előzmény: kf04 (23050)
Viktor1798 Creative Commons License 2014.09.22 0 0 23051

És ezt a tömíttetést szétszedés nélkül meg se lehet csinálni? 

Szervízben egy ilyenért mennyit kérnek?

Előzmény: Csabronc (23048)
kf04 Creative Commons License 2014.09.22 0 0 23050

Srácok! Hozzá jutottam egy Robi 52-eshez! Most rakosgatom össze. Később írok egy bővebb élménybeszámolót! Lenne egy gyors és egyben hülye kérdésem! Merre kell forognia a főtengelynek? Tudom elég elvetemült kérdés, ugyebár a 151-esnél és általában a többi gépnél is óramutató járásával megegyező irányba. Elsőre gondolnám, hogy itt is így van, viszont az 52-esnél bal oldalt van a kipufogó, jobb oldalt a karbi, gyújtás, légszűrő. A 151-esnél fordítva. A behúzó rendszer görgői viszont úgy vannak összerakva, hogy fordítva húzza( maga a behúzó hiányzik, csak alatta a görgők és a tartó van meg,később pótolva lesz!) Elképzelhető, hogy csak véletlenül rakták össze fordítva, mert mondták, hogy cserélték a görgőket( fel lett újítva a motor), viszont felújítás után már nem tudták indítani(ezért szereztem meg piszkosul olcsón! :D ). Simán kinézem ,hogy fordítva rakták össze, mert a toldozgatás-foltozgatásokból ítélve nem hozzáértő ember csinálta. arról nem is beszélve, hogy mit találtam a motorban..... Na, de erről majd később beszámolok... :) Szóval! Milyen irányban forog a Robi 52-es főtengelye?

studiod1 Creative Commons License 2014.09.22 0 0 23049

Így van,s ha több por kerül a kuplung térbe az ott levő zsírral esetleg a csigatengely által felhordott s a felső csapágyon átjutott olajjal keveredve megakadályozza a kuplung nyugalmi helyzetét, kiemel, hajt is, viszont hajtás közben visít zörög morog.

Előzmény: Csabronc (23048)
Csabronc Creative Commons License 2014.09.22 0 0 23048

Lehet érdemes újratömíttetni a hajtóművet. Egyébként a kuplungtérbe óhatatlanul kerül mindig por és föld, ha nem is minden alkalom után, de egyszer egy évben a téli elrakás előtt érdemes egy erős vízsugaras zuhannyal kipucolni a retekből a kiemelőrugó közötti részt, majd újrazsírozni a kiemelő tengelyt.

Előzmény: Viktor1798 (23047)
Viktor1798 Creative Commons License 2014.09.21 0 0 23047

Azok amiket leírtál azok amiböl olaj jöhet? Én nem a kuplungtérre hanem közvetlen a csigatengelyhez lentre szimeringhez csapágyakhoz.

Előzmény: studiod1 (23046)
studiod1 Creative Commons License 2014.09.21 0 0 23046

Föld(por) a motor és a közdarab között jut a kuplung térbe, kinyomócsapágy rugó alatti távtartó illetve esetleg csigatengely felső csapágy.

Előzmény: Viktor1798 (23044)
Viktor1798 Creative Commons License 2014.09.21 0 0 23045

Azt elfelejtettem írni hogy csak használat közben álló helyzetben nem.

Előzmény: Viktor1798 (23044)
Viktor1798 Creative Commons License 2014.09.21 0 0 23044

Sziasztok! 

Új tipusú Kf-04 ből a pirossal bejelölt helyen mitől folyhat az olaj mikor olajjal csak a kékkel jelzett vonalig van töltve?

http://abload.de/image.php?img=kga-k-215ebp5l.jpg

A múltkor morgott a kuplungban a kiemelő villa alatt található csapágy amit a villa lenyom bezsíroztam lehetséges hogy a zsír olvadt meg és az szeretne ott lent távozni?Szerintetek rotációzáskor ott föld kerülhet be a hajtőműbe?

hegxi23 Creative Commons License 2014.09.21 0 0 23043

Üdv!

Kellene egy kis segítség! Adott egy robi116 rota ,ezen elhalt az erőmű (briggs 45) ezt szeretném lecserélni Honda gcv 190-re.A kérdés az lenne ,hogy bírni fogja a hajtásház ,vagy válasszam a gcv160-ast?

előre is kösz.

studiod1 Creative Commons License 2014.09.21 0 0 23042

Bocs lemaradt az idei tavaszon az egyik rota csőtengelyt a toldásnál eltörte a toldásnál(almafa gyökér), betétezve hegesztés és ok.

Előzmény: studiod1 (23041)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!