Keresés

Részletes keresés

_Nyuszi Creative Commons License 2013.01.08 0 0 38235

Öööö... Biztber? :)

 

(Tudom, hogy te a járműre gondoltál.... De nem csak az kell a stabil üzemhez. :) )

 

Előzmény: Rüby 2143 (38231)
_Nyuszi Creative Commons License 2013.01.08 0 0 38234

"Mi az a peron? ;)"

Ahol a járművezető tartózkodik, miközben vezet, vö. peronkulcs.

Azt hittem, ez menni fog egyedül is... :(

Előzmény: Schaku (38233)
Schaku Creative Commons License 2013.01.08 0 0 38233

Valakinek jó lenne valakinek nem. Nekem a nagyon nem jó lenne jó kategória élne. Gondolkozz csak Kedves Nyuszi mit vesznek el azonnal? Mire nem kapsz cuki arany matricát? ÉS ez csak egy összetevő. Tőlem ülhet a peronon a jó isten is, csak ne bacogasson ha kész a munka. Mi az a peron? ;)

 

Előzmény: _Nyuszi (38229)
Hernyofan Creative Commons License 2013.01.08 0 0 38232

az, hogy a jelenlegi szerelvények kényelmesek lennének... :-O

 

Természetesen nem azt mondom, hogy példaértékű és követendő a kényelmük, de attól az utálattól minden téren messze vannak, amit gyakran kapnak. Összességében az egész üzem egy Magyarországon abszolút elfogadható szolgáltatást nyújt. Ha ilyen színvonalú lenne a többi is, most nem hagynám ott a BKV-t, vagy BKK-t, vagy ki tudja kit havi 700 Ft.- emelésért.

 

A deszőkét meg ne is említsd - olyan kemény az ülése, hogy Dorognál már csontkovácsért kiáltok, hogy Esztergomban ki tudjanak szedni belőle. Alul fűt, felül hűt, árad a bűz a budiból a fél utastérbe, amikor egy motorral megy, az adott kocsirészben nincs se klíma se világítás, és még sorolhatnám. Az a szerencséje, hogy az átlag utas nem lát túl az áramvonalas ( tehát modern ), légkondis cukormázon. Valószínűleg ezt kihasználva teheti meg a MÁV, hogy bedobja InterCity-kre is. 

Nekem is csak azóta tűntek fel a hátrányai, hogy gyakran használom. Viszont kifejezetten nem szeretem - pedig nem vagyok a "csak a régi jó" híve, sőt... 

Előzmény: Intersziti (38224)
Rüby 2143 Creative Commons License 2013.01.08 0 0 38231

Kíváncsi lettem!

:)

Előzmény: _Nyuszi (38226)
Törölt nick Creative Commons License 2013.01.08 0 0 38230

Nyilván hamarabb lehet javítani hibákat, ha van szolgálat ott, aki a helyszínen tud intézkedni mint pl. Köfis vonalnál ,ahol akár 50 km-ről megy a brigád ha baj van. Váltókkal meg jellemzően télen havazásnál meg extrém hidegben van baj, mikor eltömődik  hótól vagy fagy, emiatt nem állítható. Van szolgálat helyben, látja ,hogy nem állt át akkor is ha mint Cinkotán vonóvezetékes állítás van ill. akkor is azonnal látja a bajt ha helyben súlykörtével dobálják. A Köfis/távkezelt állomásoknál, de pl. egy Nyugati/Keleti pu-on is csak azt látják a toronyban, hogy nem állt át valami miatt, oda kell küldeni valakit ,hogy nézze meg.

 

Ja és igen, persze, hogy nem magától megy át a 3 vágányos állomáson, de hány váltó is van pl. az Örsön lévő HÉV végállomáson vagy akár Cinkotán és hány a Keleti pályaudvaron, Gödöllőn vagy akár Isaszegen? És ha 20-30 váltóra jut egy ember, akkor bizony mire mindet megcsinálja időbe telik az Örsön meg egyszámjegyű mennyiségű váltót kell csak működőképessé tenni, hogy be és kijárhassanak a vonatok, javarészt úgyis csak két vágányt használnak. Az Örstől kifelé meg min. Cinkotáig elmehet úgy, hogy egy váltó sem állítható amúgy sem szokás naponta, Nagyiccén is egyenesben van mindig csak ha baj van kitérőznek a vonatok. Cinkotától Csömörig is lazán elmehet a vonat váltóállítás nélkül ha muszáj. HÉV-en még körüljárás sincs, átmegy a vezér a másik vezetőfülkébe és indul vissza.

Előzmény: _Nyuszi (38227)
_Nyuszi Creative Commons License 2013.01.08 0 0 38229

Miért vagy ideges? Vezér mindig kell, akármilyen egyenpólóban is fog ülni a peronon. :)

Előzmény: Schaku (38222)
_Nyuszi Creative Commons License 2013.01.08 0 0 38228

Viszont a zavarfeloldás sokkal gyorsabb lehet, ezt se felejtsd el.

Előzmény: Rüby 2143 (38217)
_Nyuszi Creative Commons License 2013.01.08 0 0 38227

"A HÉV-en meg messze nincs annyi napi használatú váltó,"

Ja. Kétvágányú pálya háromvágányos fejállomásán csak úgy magától kerül át a szerelvény a másik vágányra, ugye? :-)

 

"még ha meg is hal a bizt. ber hát átlökik a vasat kézzel,"

Főleg azon az - egyébként kedvenc - vonaladon, ahol csak mutatóban van biztber, ugye? :)

 

"nem úgy mint egy távkezelt MÁV állomásnál ,"

Aquincum elágazáson jelenleg hány fő forgalmi személyzet dolgozik?

 

---------------

"Itt meg pl. Cinkotán jelez a műszer ,hogy nem állt át a váltó, mert pl. fagyott vagy eltömődött a hó miatt, odamegy a váltókezelő, kisepri és kész."

Cinkotával kapcsolatban örülnék, ha ott legalább egy D55 lenne, vagy legalább valamilyen biztosítóberendezés; egy emberrel kevesebb (Nagyiccét is távkezelhetné, akár :) )...

A "műszert" pedig úgy hívják, hogy váltóállító emeltyű. :)

Előzmény: Törölt nick (38212)
_Nyuszi Creative Commons License 2013.01.08 0 0 38226

"a közlekedést jelenlegi formájában soha nem zavarja meg szoftverhiba. :D"

És ha én másképpen tudom?

Előzmény: Rüby 2143 (38207)
ax2012 Creative Commons License 2013.01.08 0 0 38225

Egyetértek veled, hiába nem vagy elfogult :-)
Ezek a zöld géphernyók kényelmetlenek, lassúak, pazarlóak a jelenlegi felhasználási módjukban, - persze ennek rengeteg oka van, nem csak a jármű - viszont mivel így járatják őket, még 40évet menni fognak (sajnos?!)

Előzmény: Intersziti (38224)
Intersziti Creative Commons License 2013.01.07 0 0 38224

Ugyan nem vagyok rendszeres HÉV-utazó, vagyis semmilyen elfogultságom nincs, de azért az, hogy a jelenlegi szerelvények kényelmesek lennének... :-O  Elég jó összehasonlítási alap volt, amikor ugyanazon a pályán haladtak a Dezsőkék meg az Emtízák. De az is, amikor a frankón felújított szentendrei pályaszakaszokon is látszatra indokolatlanul szarul futottak...

Előzmény: Hernyofan (38205)
Schaku Creative Commons License 2013.01.07 0 0 38223

Sok hűhó a semmiért úgy érzem.

Előzmény: Schaku (38222)
Schaku Creative Commons License 2013.01.07 0 0 38222

Ma sem lenne másképp hidd el. Mindenkinek másért fájna. Nekem tragédia lenne. Komolyan ideges vagyok. így se rózsáz a jövő, de egy óriási pofont adna. Párom azzal jött, hogy hagyjuk itt az országot. Nem vagyok ennek híve, de ááá.

Előzmény: RIKA424 (38199)
Szentendre Creative Commons License 2013.01.07 0 0 38221

Mi lenne?

Dolgoznak :)

Örülök, hogy a fővezér bevallotta a bűnét és jó dolog, hogy nem sikerült anno a tervük. Most legalább tudom, hogy mennyire vegyem komolyan az írásait (válasz: sehogy).

De ez kiderült a régebbi írásaiból is...

Előzmény: BaGira-79 (38219)
ax2012 Creative Commons License 2013.01.07 0 0 38220

Reméljük a vezetőségen kívül mindenki maradhat :-)

Előzmény: BaGira-79 (38219)
BaGira-79 Creative Commons License 2013.01.07 0 0 38219

:-)

Érdekes. Ahogy elnézem, 1 kérdés nem foglalkoztat senkit az érdeklődők közül:

A dolgozókkal mi lesz..?

Előzmény: Szentendre (38218)
Szentendre Creative Commons License 2013.01.07 0 0 38218

Erre nem lennék büszke. Azok az idők a teljesen nyílt rablásról szóltak (most legalább újra próbálják leplezni).

Előzmény: RIKA424 (38199)
Rüby 2143 Creative Commons License 2013.01.07 0 0 38217

"Cinkotán jelez a műszer"  -  Ezzel feldobtad a mai napomat. :)

 

 

Egyébként komolyra fordítva a szót, ebben a hozzászólásodban mindent leírtál, amiért nem bízom, sőt utálom a KÖFI-t...

Szép és jó mert egy ember egy központból megcsinál mindent, de ha 50 km-re keletkezik hiba akkor szinte az egész vonal megszívja a f.....

 

Előzmény: Törölt nick (38212)
Törölt nick Creative Commons License 2013.01.07 0 0 38216

Kérdés, hogy mi a helyzet a belső méreggel?

 

Szép és jó, sőt becsülendő dolog az olyan hozzáállás egy BKV szintű cégnél, mint amilyen a HÉV-nél van, kár, hogy több helyen már nem ennyire rózsás a helyzet.

Előzmény: Törölt nick (38214)
V43 1279 Creative Commons License 2013.01.07 0 0 38215

Ott a pont!

Előzmény: Hernyofan (38205)
Törölt nick Creative Commons License 2013.01.07 0 0 38214

Most mondjam azt, hogy ez lenne a normális, és nem csak a HÉV-nél ? :) Ha prózai szeretnék lenni, írhatnám azt, a BKV egy mérgezett egér, melynek vannak részei melyek immunisak a külső mérgekre, egész egyszerűen, mert annyira erősek/masszívak.

Előzmény: M.VIII (38206)
Törölt nick Creative Commons License 2013.01.07 0 0 38213

Tudom, neked szívügyed az egész üzem, nem kevésbé a járművek!

Előzmény: M.VIII (38206)
Törölt nick Creative Commons License 2013.01.07 0 0 38212

A HÉV persze, hogy megbízható, a MÁV-hoz képest, hiszen pl. a Gödöllői is ugye végig kétvágányú, váltó is alig van a táv is rövid a szerelvények még bírják (úgy 5-6 évvel fiatalabbak az orosz metróknál, nem a 24. csak a 23. órában vagyunk).

 

A MÁV meg ugye ha csak Gödöllőig nézzük, ugye sok állomás, nagyobb forgalom ,mert nem csak a személyvonatok járnak ,hanem gyorsak, meg tehervonatok is, így szükség van állomásokra, ott kitérőbe járásra, majd vissza, várakozás, több váratlan helyzet. Meg ugye télen ha leesik pár centi hó vagy kicsit hidegebb van lefagy a váltó, és nincs váltófűtés idő mire kiolvasztják, elromlik a bizt. ber akkor káosz van, mert sok vonat és mind haladni akar. A HÉV-en meg messze nincs annyi napi használatú váltó, Cinkotától egészen Gödöllőig elmehet a szerelvény, úgy, hogy mindenhol áthalad átmenőben, nincsenek más vonatok meg tehervonatok ,amik bezavarnak 15-30 percenként megy egy vonat, még ha meg is hal a bizt. ber hát átlökik a vasat kézzel, nem úgy mint egy távkezelt MÁV állomásnál ,ahol ha nme áll át a váltó akár 50 km-ről megy a karbantartó brigád. Itt meg pl. Cinkotán jelez a műszer ,hogy nem állt át a váltó, mert pl. fagyott vagy eltömődött a hó miatt, odamegy a váltókezelő, kisepri és kész.

 

 

A pontosság nem változta a szolgáltatóbáltáskor.

Előzmény: Hernyofan (38205)
Hernyofan Creative Commons License 2013.01.07 0 0 38211

És most írjam azt, hogy ismerek olyan embereket a HÉV-nél, akiknek szívügyük, hogy menjen a vasút?

 

Ne, mert egyrészt én is ismerek ( gyanítom van olyan, akit közösen ismerünk :) ).

 

Másrészt ismerek több ilyen embert a MÁV-nál is, ezért nem szeretem kiritizálni alle zusammen az egészet. De sajnos nem ők döntenek a legfelsőbb szinteken, és nem ők tehetnek a szolgáltatás milyenségéről sem - remélem, nem is veszik magukra a kirohanásaimat... :)

Előzmény: M.VIII (38206)
Törölt nick Creative Commons License 2013.01.07 0 0 38210

Persze! Ha nem romlik a jelenlegi színvonal, és talán nyílik valami lehetőség előbbre lépni, akkor mindegy mi a cég neve, ezt kell hogyan alatt érteni. A járművekkel engem nem tudsz meggyőzni, mert az ülések kényelmetlenek, az ember térde a szembelévővel pacsizik. Jó fűtése van, de nyáron meglehet dögleni. Ahogy sokan a Ganz csuklósokat szapulják, én nem teszem, de ez a jármű típus leszolgálta idejét, és ez is már a múlt hagyatéka, az egész HÉV jelenlegi felfogásával együtt!  

Előzmény: Hernyofan (38205)
Törölt nick Creative Commons License 2013.01.07 0 0 38209

Meg ugye azt, amit eddig a BKv csinált a hévekkel különösen a Gödöllőivel azt a MÁV is megcsinálja a saját vonalain. magyarán szarunk bele, ha valami nagy gebasz van, akkor meg PFT kimegy és kicseréli a szétrohadt talpfát meg a szarrá kopott sínt, de még előtte is lehet dobálni ki pár lassújelet és ha már kivirágoznak a pályán a lassújelek végigmegy rajta egy géplánc meg egy PFT brigád cserélik az aljakat, síneket, ahol muszáj.

Előzmény: FOMA (38204)
D. Belloq Creative Commons License 2013.01.07 0 0 38208

A Hatvani-elővárosiak egész jól mennek, a FLIRT-ekkel. Legfeljebb pedig 10 percet késnek. Mióta vonatozok (fél éve) egyszer mondták be, hogy a szerelvény meghibásodott és kimarad.

 

Ellenben a HÉV-nek nem kell IC-t és tehervonatot elengednie. Kinek könnyű a dolga akkor? Senkinek?

Rüby 2143 Creative Commons License 2013.01.07 0 0 38207

Valóban, minden szavaddal egyetértek.

 

Egy MÁVos elővárosi szolgáltatás a nyomába se ér a HÉV-nek. Sőt. Nem beszélve a pontosságról, azért ehhez hozzá kell tenni hogy +2 vagy 3 perces késést az utas nem nagyon vesz észre, de ha a MÁVnál csak ennyi lenne az átlag akkor a svájciak is irigykednének ránk (bocs, túloztam).

 

Persze a HÉVnél is előfordul néha fekve maradás, de jóval ritkábban, és valamilyen csoda folytán az ilyenek elhárítása is gyorsabban megy mint a MÁVnak.

 

És azért jegyezzük meg, lehet szidni az öreg vasakat, de a rendelkezésre állásuk korukhoz képest meglehetősen nagy. És a lefgontosabb: a közlekedést jelenlegi formájában soha nem zavarja meg szoftverhiba. :D

Előzmény: Hernyofan (38205)
M.VIII Creative Commons License 2013.01.07 0 0 38206

Hali!

 

Ez nagyszerű hozzászólás volt! És most írjam azt, hogy ismerek olyan embereket a HÉV-nél, akiknek szívügyük, hogy menjen a vasút?

Előzmény: Hernyofan (38205)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!