Keresés

Részletes keresés

Machello Creative Commons License 2015.04.13 0 0 10383

Üdv!

Próbáld ne full fordulatszámon járatni a motort.

Minél homokosabb a talaj a gép súlyából adódóan, annál több kapatag kell rá. A saját kertemben nemigen pakolok 2*3 tagnál kevesebbet, bár puha föld átrotálásához 2*4 tagot teszek fel. Sokat segíthet a tagok végére szerelhető tárcsa is, könnyebben tartható és a fordulás is simább vele.

 

Előzmény: szoke09 (10381)
Machello Creative Commons License 2015.04.13 0 0 10382

Üdv!

E-mail ment.

Előzmény: kelenfz30 (10380)
szoke09 Creative Commons License 2015.04.13 0 0 10381

Üdv mindenkinek!

 

Ismét hosszabb kihagyás után jelentkezek.Nem emlékszek hány év után, végre sikerült beindítani tegnap a gépet, úgy hogy legyen ereje is. Minden végre jól működik, szép a hangja, szép a füstje is, húz mint az őrült... szóval nagyon örülök :)

 

Egy dolog még van viszont, amit nem tudok... rotálni :)

Elindul, szépen megy az alapjárat, de amint gázt adok neki, hajlamos elkaparni. Kínszenvedéssel felrotáltam kb 100 métert, de nem hiszem, hogy normális, hogy 10 méterenként meg kell álljak, kihúzni a gépet a homokból. :(

Így, mivel Nektek biztos nagyobb tapasztalatotok van, a tanácsotokat kérném, hogy mire figyeljek, hogy érdemes beállítani a gépet, hogy álljon a földhöz képest, stb... teljesen kezdő vagyok, és nincs aki megmutassa.

 

Előre is köszönöm! :)

kelenfz30 Creative Commons License 2015.04.13 0 0 10380

Üdv!

Nekem történetesen van ilyen talpam, de azért biztos ami biztos lefényképezném, és elküldeném, kérnék egy email címet.

Machello Creative Commons License 2015.04.12 0 0 10379

Üdv mindenkinek!

Kisit off a téma, de valakinek nincs esetleg KMG 30023, vagy 30028 (Robi 151, Rex Maxi mocija) stabil motorhoz való talp?

studiod1 Creative Commons License 2015.04.10 0 0 10378

Felezővel körmös kerék súlyozva nyitás tökéletes, de viszont takarni szenvedés az istennek sem akar a helyén menni, persze r250t vagy terra t20 dupla t.ekével simán lehet két kerék közé venni a sort de ez nekem is csak álom.

Előzmény: Jeges52 (10377)
Jeges52 Creative Commons License 2015.04.10 0 0 10377

Köszönöm a tanácsot remélem megszűnik a szenvedés! van töltögetőm csak én körmös és  gumi kerékkel csináltam,

 

Szép napot!

Előzmény: studiod1 (10376)
studiod1 Creative Commons License 2015.04.09 0 0 10376

Ha van töltögető ekéd akkor nem szenvedés felező és járókerék sem kell a töltögetéshez. Nekem kf04 van 6kapás .Először jó mélyen felrotálod szépen pontosan tartod a 75-80cm munkaszélességet(később nem kell soroló/lénia) ezután szélső kapák le védőtárcsa nem kell marad 4 kapa a  gépen, csoroszja helyére töltögető eke keskenyre állítva és mehet a nyitás 75-80cm-ként takarás ugyan így csak teljesen szétnyitott töltögetővel. Esetleg könnyű talajon nyitáskor takaráskor fordított kapákkal kell menni.

Előzmény: Jeges52 (10375)
Jeges52 Creative Commons License 2015.04.09 0 0 10375

Szép napot mindenkinek!

Kérdésem? hogy burgonyát hogyan töltögetitek a gépel, valamit tudnátok segíteni mert nekem szenvedés !!

 

     Jó munkát mindenkinek!

 

DudásGee Creative Commons License 2015.04.08 0 0 10374
Szép Napot!
Tirisztoros robimhoz keresek működőképes belső gyújtótekercset.Az enyémből sajnos kirohadtak a vezetékek,használhatatlan....Sürgős lenne.Ha esetleg van valakinek egy
felesleges,megvenném...
pmi Creative Commons License 2015.04.07 0 0 10373

Köszi a tippeket hétvégén tudom csak kipróbálni. A gép 4 éve lett megfúrva, kompresszió van. Ha nem indul, akkor egy kis benzin beöntéssel szoktam rajta segíteni.

Kaisi Creative Commons License 2015.04.07 0 0 10372

Szuper. Örülök hogy sikerült. Neked is szép napot!

Előzmény: Jeges52 (10371)
Jeges52 Creative Commons License 2015.04.07 0 0 10371

Helló!

Nagyon köszönöm hogy segítettél szét bombáztam és anya nemvolt rajta  mid két csapágy szét hullva a görgőtartó kosár szorult a  csiga meg az orsó közé,nemigen volt lebiztosítva az anya mert a lemezen nem látszik 5-éve vetem és most lecseréltem az olajat kimostam és könnyen felkapta,megvetem mindent rakom össze!!

   Szép napot!

Előzmény: Kaisi (10370)
Kaisi Creative Commons License 2015.04.07 0 0 10370

Ha jól emlékszem a csigatengely alján van két kúpgörgős csapágy amit egy lemez biztosító és egy anya tart a tengelyen. Ha az anya nagyon meg van húzva a kúpgörgős csapágyak befeszülnek és a tengely nehezen vagy egyáltalán nem forog. Ilyenkor kicsit engedni kell az anyán hogy szorulás nélkül forogjon a csigatengely majd a biztosítóval megint rögzíteni.

Remélem ennyi baja lesz mert ez pár pillanat alatt orvosolható, és még szét sem kell bombázni hozzá csak a lehajtás alján lévő lemezt kell leszedni amit egy seeger gyűrű tart...

Előzmény: Jeges52 (10369)
Jeges52 Creative Commons License 2015.04.07 0 0 10369

Szia

Váltó biztos hogy nem szorul az szétszedtem, csigatengely szorul ma megpróbálom szétkapni! köszönöm a segítséget,

Előzmény: Kaisi (10368)
Kaisi Creative Commons License 2015.04.06 0 0 10368

Szia

 

Ez így kicsit kevés infó hogy szorul a hajtómű... A motor hajtását a váltó viszi át a lehajtásba, ergo lehet hogy a váltónak van baja, de persze lehet a bronzkerék-csiga párosnak

Szedd szét, fotózd le és adunk tanácsot. Alkatrészt nehéz hozzá szerezni sajnos...

Előzmény: Jeges52 (10367)
Jeges52 Creative Commons License 2015.04.06 0 0 10367

Üdvözlök mindenkit!

Segítséget szeretnék kérni Robi 151 van szorul a hajtómű még nemszettem szét,alkatrészt hol lehet beszerezni?

hogyha valakinek van hozzá alkatrész írjon, a sebváltója az jó! 

Tisztelettel mindenkinek! és várom a segítségét köszönettel és tanácsát,

 

Kaisi Creative Commons License 2015.04.04 0 0 10366

Szia Laci,

 

képzeld, sikerült szereznem egy 0km-es berántót. most már csak mankókerékre és csoroszlyára vadászok, amivel azt hiszem teljes is lesz a gép...

Csak valamikor össze kéne már rakni :-)

Kellemes Ünnepeket!

Előzmény: hambi85 (10365)
hambi85 Creative Commons License 2015.04.04 0 0 10365

Köszönöm Feri .

Ez még csak a próbaindítás volt, kap egy alapos takarítást.

A gyertya új, de még meg kell rendelnem a légszűrőhöz a gumi-könyököt,

a benzincsap, a gáz és kuplung bovden , a hajtómű kihajtás szimering is cserés,

valamint a tankot is ki kell takarítani.

De amúgy a hozzám került 151-ek közül ez van a legjobb állapotban.

Ami nem csoda hiszen alig ment 20 üzemórát a gép.

Robi: büszke is vagyok a gépre, 

Az Rk-t meg majd a következő héten kukkoljuk meg.

De mindenképpen értesítelek.

Kellemes ünnepeket kívánok nektek. 

Előzmény: Kaisi (10361)
deerman Creative Commons License 2015.04.04 0 0 10364

Persze még száz dolog lehet, csak egy ötlet: az említett fél óra után, amikor meleg a gép, van szikra? A tekerccsel egybeépített gyújtások pont így szoktak elhalálozni (fűkaszáknál, láncfűrészeknél). Esetleg nem túl kicsi a légrés a vasmag és a lendkerék között , nem ér bele akármilyen kicsit is?

Előzmény: pmi (10358)
Machello Creative Commons License 2015.04.04 0 0 10363

Meg kell mondjam irigy vagyok!:)

Szépen jár.

Az RK-ról jelezz már légyszives, ha sikerül megoldani a gondot. Kíváncsi vagyok.

Előzmény: hambi85 (10359)
Machello Creative Commons License 2015.04.04 0 0 10362

Üdv!

Le kell szögezzem még nem jártam így soha.

Ha fél órát megy, akkor gyújtás hiba szerintem nem lehet.

Mennyire könnyen indul hidegen?

Ha hidegen is nehezen indul, akkor nagy valószínűséggel főtengely szimering lesz a gond.

Ha a hideg indítással nincs probléma, akkor a levegőszűrő elkoszolódására gondolnék elsősorban, vagy esetleg a tanksapka szellőzőjének eldugulása is okozhat vákumot a tankban, és így nem kap elég üzemanyagot.

Előzmény: pmi (10358)
Kaisi Creative Commons License 2015.04.04 0 0 10361

Grat! Jó hangja van!

Előzmény: hambi85 (10359)
Kaisi Creative Commons License 2015.04.04 0 0 10360

Főtengely szimmering?

Előzmény: pmi (10358)
hambi85 Creative Commons License 2015.04.03 0 0 10359
Előzmény: hambi85 (10353)
pmi Creative Commons License 2015.04.02 0 0 10358

Sziasztok!

Már többször olvastam a hozzászólásokat, de először írok. Van egy Robi 151 a családban, aminek Ducati gyújtása van. Két éve rám maradta a robizás, azóta küzdök vele. Ha elindul a gép, akkor dolgozik egy jó félórát, majd megáll. Aznap már nem tudom beindítani. Ez mindig így zajlik. A gyertya nem taknyos, szépen ki van égve. Van tippetek? Köszi

jofi47 Creative Commons License 2015.04.01 0 0 10357

Köszönöm az eligazítást, nem néztem meg rendesen csak a motorra figyeltem!

Előzmény: Machello (10350)
deerman Creative Commons License 2015.03.31 0 0 10356

Köszi. Már tisztul a kép, csak sajnos ilyen tengelyt már nem találok sehol. Megmutattam egy itteni gurunak, azt mondta, egy kis manikűr után nyugodtan rakjam össze új csapágyakkal. Így lesz. Felpolírozom a tengelyt. Még át kell szűrnöm az olajat, hogy megtaláljam mit kapott be.

Nagyon sajnálnám, ha felmondaná az öreg vas a szolgálatot. '84 óta nyomja az ipart. Még apám vette anno, de úgy tizenöt éve én használom, neki már nehéz. Szinte újkora óta berántómechanizmus nélkül üzemel, madzagrátekeréses módszerrel. Eddigi élete során egyszer lett főtengelycsapágy és szimering cserélve, meg meggyűrűztem, de nem lett volna még muszály. Az eredetit  ZKL csapágy váltotta, a szimeringek Kubinszkiy féle (KTT) viton anyagúak.  A motor pár évesen kapott slick 50 kezelést (megoszlanak róla a vélemények, nekünk bejött) a henger ma sem vállas. A hajtóműben mindig molibdén-diszulfidos hajtómű olaj volt. Az első gyújtómodul 25 évesen krepált be, a második van rajta. A szivatótengelye-karja már saját kreálmány, Levegőszűrő a kormányszarvon. Tank az egyészeté lett, egy Komárét kapta helyette.

Csak megy, megy és megy. Olyan mint egy Citroen CX, ha szereted, nagyon jó! Nem tudom melyik mai produktumot választanám helyette.....

Előzmény: Machello (10354)
Zuzek János Creative Commons License 2015.03.31 0 0 10355

Sziasztok!

Olyan problémám van,hogy eltört a gyűrűm,és ez még alap henger 58-as dugattyú van benne és 3 gyűrűs robi 151-esről van szó.A kérdésem az lenne,hogy az 58-as dugattyúhoz mekkora gyűrű kell?Ha tudnátok üzletet linkelni ahol pont olyan gyűrűt lehet rendelni azt megköszönném!

 

Machello Creative Commons License 2015.03.30 0 0 10354

Üdv!

Valóban létezett egy tűgörgős és golyós csapágyas változat is. A tűgörgős a régebbi pl: Robi 50,52, a golyós: Robi 151, de a motorokhoz mindkettő passzol.

A két hajtóműnek nem egyforma csigatengelye, mégpedig a röpsúly harang felőli oldalon tér el főként.

http://forum.index.hu/Search/showArticleResult?topic_id=9207102&aq_ext=1&aq_text=t%FBg%F6rg%F5s%20hajt%F3m%FB

Előzmény: deerman (10351)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!