Minél homokosabb a talaj a gép súlyából adódóan, annál több kapatag kell rá. A saját kertemben nemigen pakolok 2*3 tagnál kevesebbet, bár puha föld átrotálásához 2*4 tagot teszek fel. Sokat segíthet a tagok végére szerelhető tárcsa is, könnyebben tartható és a fordulás is simább vele.
Ismét hosszabb kihagyás után jelentkezek.Nem emlékszek hány év után, végre sikerült beindítani tegnap a gépet, úgy hogy legyen ereje is. Minden végre jól működik, szép a hangja, szép a füstje is, húz mint az őrült... szóval nagyon örülök :)
Egy dolog még van viszont, amit nem tudok... rotálni :)
Elindul, szépen megy az alapjárat, de amint gázt adok neki, hajlamos elkaparni. Kínszenvedéssel felrotáltam kb 100 métert, de nem hiszem, hogy normális, hogy 10 méterenként meg kell álljak, kihúzni a gépet a homokból. :(
Így, mivel Nektek biztos nagyobb tapasztalatotok van, a tanácsotokat kérném, hogy mire figyeljek, hogy érdemes beállítani a gépet, hogy álljon a földhöz képest, stb... teljesen kezdő vagyok, és nincs aki megmutassa.
Felezővel körmös kerék súlyozva nyitás tökéletes, de viszont takarni szenvedés az istennek sem akar a helyén menni, persze r250t vagy terra t20 dupla t.ekével simán lehet két kerék közé venni a sort de ez nekem is csak álom.
Ha van töltögető ekéd akkor nem szenvedés felező és járókerék sem kell a töltögetéshez. Nekem kf04 van 6kapás .Először jó mélyen felrotálod szépen pontosan tartod a 75-80cm munkaszélességet(később nem kell soroló/lénia) ezután szélső kapák le védőtárcsa nem kell marad 4 kapa a gépen, csoroszja helyére töltögető eke keskenyre állítva és mehet a nyitás 75-80cm-ként takarás ugyan így csak teljesen szétnyitott töltögetővel. Esetleg könnyű talajon nyitáskor takaráskor fordított kapákkal kell menni.
Szép Napot!
Tirisztoros robimhoz keresek működőképes belső gyújtótekercset.Az enyémből sajnos kirohadtak a vezetékek,használhatatlan....Sürgős lenne.Ha esetleg van valakinek egy
felesleges,megvenném...
Köszi a tippeket hétvégén tudom csak kipróbálni. A gép 4 éve lett megfúrva, kompresszió van. Ha nem indul, akkor egy kis benzin beöntéssel szoktam rajta segíteni.
Nagyon köszönöm hogy segítettél szét bombáztam és anya nemvolt rajta mid két csapágy szét hullva a görgőtartó kosár szorult a csiga meg az orsó közé,nemigen volt lebiztosítva az anya mert a lemezen nem látszik 5-éve vetem és most lecseréltem az olajat kimostam és könnyen felkapta,megvetem mindent rakom össze!!
Ha jól emlékszem a csigatengely alján van két kúpgörgős csapágy amit egy lemez biztosító és egy anya tart a tengelyen. Ha az anya nagyon meg van húzva a kúpgörgős csapágyak befeszülnek és a tengely nehezen vagy egyáltalán nem forog. Ilyenkor kicsit engedni kell az anyán hogy szorulás nélkül forogjon a csigatengely majd a biztosítóval megint rögzíteni.
Remélem ennyi baja lesz mert ez pár pillanat alatt orvosolható, és még szét sem kell bombázni hozzá csak a lehajtás alján lévő lemezt kell leszedni amit egy seeger gyűrű tart...
Ez így kicsit kevés infó hogy szorul a hajtómű... A motor hajtását a váltó viszi át a lehajtásba, ergo lehet hogy a váltónak van baja, de persze lehet a bronzkerék-csiga párosnak
Szedd szét, fotózd le és adunk tanácsot. Alkatrészt nehéz hozzá szerezni sajnos...
Persze még száz dolog lehet, csak egy ötlet: az említett fél óra után, amikor meleg a gép, van szikra? A tekerccsel egybeépített gyújtások pont így szoktak elhalálozni (fűkaszáknál, láncfűrészeknél). Esetleg nem túl kicsi a légrés a vasmag és a lendkerék között , nem ér bele akármilyen kicsit is?
Ha fél órát megy, akkor gyújtás hiba szerintem nem lehet.
Mennyire könnyen indul hidegen?
Ha hidegen is nehezen indul, akkor nagy valószínűséggel főtengely szimering lesz a gond.
Ha a hideg indítással nincs probléma, akkor a levegőszűrő elkoszolódására gondolnék elsősorban, vagy esetleg a tanksapka szellőzőjének eldugulása is okozhat vákumot a tankban, és így nem kap elég üzemanyagot.
Már többször olvastam a hozzászólásokat, de először írok. Van egy Robi 151 a családban, aminek Ducati gyújtása van. Két éve rám maradta a robizás, azóta küzdök vele. Ha elindul a gép, akkor dolgozik egy jó félórát, majd megáll. Aznap már nem tudom beindítani. Ez mindig így zajlik. A gyertya nem taknyos, szépen ki van égve. Van tippetek? Köszi
Köszi. Már tisztul a kép, csak sajnos ilyen tengelyt már nem találok sehol. Megmutattam egy itteni gurunak, azt mondta, egy kis manikűr után nyugodtan rakjam össze új csapágyakkal. Így lesz. Felpolírozom a tengelyt. Még át kell szűrnöm az olajat, hogy megtaláljam mit kapott be.
Nagyon sajnálnám, ha felmondaná az öreg vas a szolgálatot. '84 óta nyomja az ipart. Még apám vette anno, de úgy tizenöt éve én használom, neki már nehéz. Szinte újkora óta berántómechanizmus nélkül üzemel, madzagrátekeréses módszerrel. Eddigi élete során egyszer lett főtengelycsapágy és szimering cserélve, meg meggyűrűztem, de nem lett volna még muszály. Az eredetit ZKL csapágy váltotta, a szimeringek Kubinszkiy féle (KTT) viton anyagúak. A motor pár évesen kapott slick 50 kezelést (megoszlanak róla a vélemények, nekünk bejött) a henger ma sem vállas. A hajtóműben mindig molibdén-diszulfidos hajtómű olaj volt. Az első gyújtómodul 25 évesen krepált be, a második van rajta. A szivatótengelye-karja már saját kreálmány, Levegőszűrő a kormányszarvon. Tank az egyészeté lett, egy Komárét kapta helyette.
Csak megy, megy és megy. Olyan mint egy Citroen CX, ha szereted, nagyon jó! Nem tudom melyik mai produktumot választanám helyette.....
Olyan problémám van,hogy eltört a gyűrűm,és ez még alap henger 58-as dugattyú van benne és 3 gyűrűs robi 151-esről van szó.A kérdésem az lenne,hogy az 58-as dugattyúhoz mekkora gyűrű kell?Ha tudnátok üzletet linkelni ahol pont olyan gyűrűt lehet rendelni azt megköszönném!
Valóban létezett egy tűgörgős és golyós csapágyas változat is. A tűgörgős a régebbi pl: Robi 50,52, a golyós: Robi 151, de a motorokhoz mindkettő passzol.
A két hajtóműnek nem egyforma csigatengelye, mégpedig a röpsúly harang felőli oldalon tér el főként.