Szerintem pedig a Duna, méghozzá valahol Kelheim és Ulm között. Az a zsilipkapu nagyon ismerős nekem. De lehet, hogy Regensburg egyik kicsi hajózó csatornája lenne? Ott mintha több hajózható út is lenne...
Amúgy erről a Szabadág hidi uszályról még én is tudok vagy 16 éve, pedig sajna semmi közöm nincs a hajózáshoz. Városi legenda volt a Duna azon szakaszának két oldalán, amit többször cáfoltak azóta is. Még hányszor fogják ezt elővenni?
Rejtvény: én is Amszterdamot mondanék, de annyira nem felismerhetőek a háttér részletei.
Üdv:
Hamster, aki most épp ráért, hogy ebbe a topicba is bepofátlankodjon :)
Hogy a Táncsicsba miért került 8 hengeres szívó motor nem tudom. Ő volt az első, és talán akkor még nem biztos hogy volt már turbós, vagy a régi tipust olcsóbban megkapták.
A szombati Börzsöny túrát a nagy sár miatt átalakítottuk Dunaparti sétává és közben vadásztam.
Nagymaros és Vác térségében.
A Danobe Beauty-t még nem láttam, biztos mostanában kereszték át az egyik Giurgiu valahányast vagy al-Dunán rejtegették eddig.
Először Tomnak szeretnék gratulálni! Nem kis dolog amit elért, le a kalappal. De azt hiszem gratulálhatunk a BHRT illetékeseinek is. Azt hiszem valamin sikerült tovább lépniök. Lehet hogy ez a saját árnyékuk volt? Akárhogy volt is örüljünk a kettős sikernek.
A Hír TV álhírére: 100 tonnás elsüllyedt uszály, 700 tonna robbanóanyaggal. Bizony nagy az Isten állatkertje, s még az ilyen hírhajhászok is el kell hogy férjenek benne. A mikor budapesti kikötőkapitány voltam, röppentették fel a hírt ismételten, pedig akkoriban, 1989-ben is lett volna miről írni. akkor lett alaposan ismét felmérve búvárok által. Valóban van egy uszály, lecsupaszított testtel, amit a Ferenc József híd Szabadság híddá történő újjáépítésénél emelőtagként használtak. Majd teszek fel fotót az ideiglenes hídszerkezetről. Az uszályban nincs semmi, merthogy korábban is csak víz, vagy levegő volt benne aszerint, hogy süllyeszették, vagy emelték a hídszerkezetet. A munkák során a hat ott használt uszályból az egyik elsüllyedt, oda tolták ki a pesti hídnyílás fölé. ettől még a matróztól is ki lehetett menni, ahogy azt a Budával többszőr meg is tettük. csak nem volt szabad túl magosra engedni. Szóval a hír igaz, de nem osztogatnak, hanem fosztogatnak. El tudzok képzelni olyan hatóságot, aki évtizedekig egy robbanóanyaggal teli roncs felett furikázik. Az uszály korábban nem volt útjában senkinek, mert a budapesti folyószakasz nem volt ennyire beágyazódva, s nem voltak ekkora böszme szappanosdobozok, akik a Nemzetközi hajóállomáson akartak volna tobzódni. Az őrület pon az én kapitányságom idején kezdett kiteljesedni, s ezért kellett felmérni, hogy mi változott az 1950-es mérések óta.
Ezeknek a nyomorult lelkü hírhajhászoknak mindíg kell valami amiben piszkálódhatnak.
Szuper fotók. Sajnos nekem is csak Gulács korából vannak képeim, mármint digitális formában. A téli szünetben igérem, megkeresem a régi hajós papírképeimet, és digitalizálom őket. A Te képeid letölthetők valahonnan? Vagy el tudod küldeni e-mailen?
Gratulálok, hogy sikerült elérni, hogy a képed legyen a menetrenden. Ez a kép fennt van a honlapon, vagy valahol? Nem láttam.... Szeretném letölteni eredeti méretben.
Szintén Ha-Jó topictársunk a forrása annak is, hogy a Szabadság-híd feletti uszályban nincsenek felrobbanás-veszélyes lőszerek.
(Ezt mondjuk tegnap éjjel is jól megmondtam, csak a MATÁV valahogy kicenzúrázta.)
Viking Star 14375
Köszönöm, a képeket letöltöttem!
Péntek éjjel a Dunaparton a munkából (khmmm...*) hazafelé tartva azon gondolkoztam, milyen szép lenne most egy vontatóhajót látni. Kívánságom gyönyörűen teljesült, mert az Inota kb. félerővel ekkor csorgott át a városon; az Erzsébet-híd felett előzött le. Szép volt, no.
"A médiákról csak annyit, hogy nem az a lényeg hogy igaz-e a hír, hanem hogy teljen a műsoridő, ill. az újságban legyen miről írni. "
Na Ezt megerősítem!
Egyszer írtak rólunk egy cikket. Szépen elmondtuk, hogy kik vagyunk, mit akarunk, meg meséltünk pár esetet! Jól összekeverték, hogy ki mit mondott és az egészből az lett kiemelve, hogy részeg vezetőkkel száguldoznak a motorcsónakok, meg hogy hány vizihullát találnak a Dunán....Csak a tragédia a hír....
A Kaán Karcsinak volt egy isteni manővere, amikor a győri autós mozinál biztosítottuk a BMP-k vizicsipogását. Jött 2 tele fás sleppel lefele ezerrel a Karesz, gondolván, hogy a zárlatnak hatkor vége van.
Csakhogy az egyik utolsó nyuszibusz rosszul volt zézékázva, és szépen padlót fogott a meder közepén...
Szóval épp ezerrel mentünk le a fickókért a bádogba, amikor az üres hajózóút biztos tudatával távirati sebességgel megjelent a Karesz. Nosza, lett marha pánik, izgalom.
A parton a felső figyelők integettek neki, meg üvöltöttek, de hát mire szegény rájött, hogy elbacás esete forog fenn, hát igencsak közel ért már.
Na, ami akkor jött, az messze az egyik legfacább manőver, amit a Dunán, meg a rányíló vizeken valaha is láttam.
Meghátráztak annyira, hogy elkopjon a gang, aztán eldobták a sleppszálakat, és a Karesz mint a villám előre ugrott, megperdült, és bedugta a nóziját a két uszály közé, aztán elkezdte tolni az uszályokat, hogy megfogja. Kiadtak két kantárt, és gyönyörűen tolták fölfelé a sleppeket. Olyan 4-500 méteren belül megcsinálták az egészet.
Szenzációs volt, mondhatom!!
Öreg szigetközi kollégák szerint ezt a manővert meglehetősen gyakran csinálták, de akkor is, szenzációs volt...
A médiákról csak annyit, hogy nem az a lényeg hogy igaz-e a hír, hanem hogy teljen a műsoridő, ill. az újságban legyen miről írni. Az Eiltank 25 havariájáról a Reggelben megjelent cikk felért egy általános iskolai fogalmazással és semmit nem mondott el.
Én csak most láttam képeidet. Nagyon jók!
A 80-as évek első felében a Kaán Károly a Szigetközben dolgozott (a Szigetköz motorossal együtt, azzal vajon mi lehet?), rendszeresen feljárt a Mosoni-Dunán Győrbe. Akkoriban én evezős versenyző voltam, minden délután eveztem a 15-4 fkm között, sokszor találkoztam vele. Ez volt a nagy hajó, ami elől igyekeztünk kitérni. Egyszer a 13 fkm-nél találkoztunk. Hajózó út bal partban, míg a jobb partban időnként nagy erővel nyomták be a város szennyvizét. Pont a cső felett voltam egy dublóban amikor ráadták a kakakót. Ellepett a sz@r. Haragudtam a Kaán Károlyra. Egyébként 1-2 uszállyal járt általában mellévetten. Behajózott a szigetközi mellékágakba is. Ezek szerint eljutott Balatonkenesére is?? Elképesztő!
A váci komp, az Árpád már eleve úgy épült hogy katonai célra is lehessen használni. Annak alá van támasztva a fedélzete a tankokhoz. Gondolom a mohácsi Sziget is úgy épülhetett. Tudomásom szerint az Árpádon már volt 170 T-s egység, de lehet hogy nehezebb is.
A Táncsicsban 8 hengeres szívó 36-os SKL van. A Hunyadiban és a Rákócziban 6 hengeres turbós 2-2 db. Dupla erősek mint a balatoni Tahi rokonok, nekik csak egy motorjuk van.