Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

cabibabi73 Creative Commons License 2015.11.20 0 0 47880

Esetleg megoldható hogy írsz nekem egy ilyen térképszoftvert természetesen nem ingyen?

Előzmény: Kovács A (47863)
Trotter66 Creative Commons License 2015.11.19 0 0 47879

Semmi Xtra nincsen benne, kettő csavar, majd a központosító tüskékről le kell húzni, aztán lehet belezni.

Előzmény: Palatt (47871)
bnorci71 Creative Commons License 2015.11.19 0 0 47878

akkor cserélj újra olajat, ez lesz egy öblítő/tisztító csere

nem baj sőt jó ha olajcsere óta csak 5-1000Km-t mentél

Előzmény: Palatt (47877)
Palatt Creative Commons License 2015.11.19 0 0 47877

Valamilyen vacak-régi olaj lehetett benne(láttam én is). A csere óta(február) nincs gond vele. Pontosan a leírtak szerint használom és még kisebb, pár km.-es út után sem állítom le rögtön. A beindításkor az előző, benzines autóimmal(azoknak sem árthatott) is vártam pár perc alapjárati pöfögést, ezzel meg főleg. Előtte egy 1.6-os benzines Megane II-esem volt amivel nagyon-nagyon elégedett voltam. Nem is adtam el, a fiamé lett aki szintén szereti. 13 évesen cca. 250e. km. ment bele, de megbízható, jó járgány.

Előzmény: bnorci71 (47876)
bnorci71 Creative Commons License 2015.11.19 0 0 47876

amivel az állítólag nem túl hosszú életű turbót kímélni lehet

 

a turbó örök élet meg 1nap :)

már ha megfelelő

-az olaj

-az olajcsere ideje

-autópálya vagy vontatás tehát nagyobb terhelés után nem rögtön állítjuk le az autót hanem kicsit hagyjuk visszahűlni, hogy ne égjen meg az olaj a tengelyen

-hidegen nem tapossuk szét

 

azt meg kerestétek mi lehetett a turbó halálának oka?

ajánlott olvasmány

Mitől döglik a turbó?

Jéggolyók is okozhatnak turbóhalált, de általában a kenés hiánya öli meg az érzékeny szerkezetet. Mit tegyünk, hogy ez velünk ne történjen meg? Tovább »

forrás: totalcar.hu

Előzmény: Palatt (47873)
Palatt Creative Commons License 2015.11.19 0 0 47875

Köszönöm ezt a választ is!

A szerelő is a nem megfelelő olajat mondta, azóta már az van benne és a cserére is figyelek. Valami "csoda adalék"-ra gondoltam, hogy van-e ami biztosan jó!

A km.; 120e. amire persze nem mernék mérget venni, annyira pont reális az évekhez! :)

Előzmény: DAndras79 (47874)
DAndras79 Creative Commons License 2015.11.19 0 0 47874

Üdv. a Klubban!

 

A generátorcsere (vagy felújitás) nem olyan meglepő dolog egy 10 feletti autónál (mennyi km van benne?).

 

A turbónál inkább az a kérdés, hogy miért ment tönkre?

Ha 10-15km-ként cseréled az olajat, szürőket, az biztosan nem fog ártani (a hozzávaló anyagokkal természetesen).

Előzmény: Palatt (47873)
Palatt Creative Commons License 2015.11.19 0 0 47873

Köszönöm szépen! Ez nagyon jó és hasznos Fórum. Új vagyok itt, de két kérdésből kettőre rögtön kaptam használható választ!!!

Egyébként egy 2003 végi Scenic II-t vettem, 1,9 dci motorral. Sajnos nem jól indult a "kapcsolatunk" mivel turbó és generátor csere is befutott, de remélem ezek után már gyorsabban "összebarátkozunk".

Ha van valami titok, amivel az állítólag nem túl hosszú életű turbót kímélni lehet, nagyon megköszönném.

fvcc Creative Commons License 2015.11.19 0 0 47872

Vigyázz a résekre a lámpa és a csomagtér-ajtó között, ha visszaszereled.

Előzmény: Palatt (47871)
Palatt Creative Commons License 2015.11.19 0 0 47871

Van valami buktató egy "egyszerű" féklámpa ízzó cserénél? Ennél az autónál minden agyon bonyolított.

DAndras79 Creative Commons License 2015.11.18 0 0 47870

Na, ez tényleg "szép gyógyulás" :-)

 

Én bejelentettem a kárt és leadtam az autót, várjuk a kárszakértőt. A szerelők előzetes véleménye alapján nem lesz gond a teljeskörü javitással a biztositás terhére.

 

Közben jártam Vargamunkánál is, hátsó komplett tárcsacsere volt, igy mehet a GS a vizsgára (más tennivaló nem volt vele szerencsére).

Előzmény: stevie-13 (47861)
bnorci71 Creative Commons License 2015.11.18 0 0 47869

turbónál szerintem nem, de ne használd így mert a kár lehet nagyobb

Előzmény: Bmrenault (47867)
a-magyar Creative Commons License 2015.11.18 0 0 47868

Sziasztok. Lenne egy nagy kérdésem : Renault Scenic 1.9 Dci 2003 , hidegen és melegen nehezen indul. Az uton és az autopályán , normálisan húz , erős nincs vele semmi probléma. Ha esetleg tudna valaki segiteni hogy mi lehet a hibája azt megköszönném.

Bmrenault Creative Commons License 2015.11.18 0 0 47867

Jó napot, úgy néz ki hogy hengerfejes, de nincs más tünet csak hogy bugyborékol, a kiegyenlítő tartályban van egy kis korom a víz tetején. Esetleg turbónál vagy máshol bejut a viz? 1,5 dci. 

 

futaszabi Creative Commons License 2015.11.18 0 0 47866

1. A ciripelés valszeg a visszapillantóban lévő, az automata légkondihoz tartozó hőmérsékletérzékelő ventillátora. Csodás szerkezet... Ez van, keress rá, hogy lehet javítani, én zsírral szoktam, előttem szóló olajjal, nekem egyikkel se jó 2 hónapnál tovább.

 

Valóban ez ciripel, tegnap szétszedtem, megolajoztam kicsit, kitisztogattam, picivel halkabb is lett talán. Holnap végére járok az ügynek, nagyon köszönöm az ötletet és a tanácsot. Annyi csak még, hogy simán belecsepegtetni az olajat és kész?

 

2. A vezető oldalon lévő kapcsolóegységben van az elektronika ha jól tudom, ami vezérli a 4 automata ablakot (ha jobban meghúzod a kapcsolót, akkor automatán le és fel megy). Ez meg szokott doglani néha, youtube-on vannak angol videók róla.

 

Videókat megtaláltam, megpróbálom meghekkelni önállóan otthon :)

 

A kézifék kérdésnek még nem jártam utána, de nem sokat várat az sem magára. Olajcsere néhány napon belül, összes szűrővel együtt.

 

Ugyanitt kérdezném, hogy van valakinek tapasztalata gyári Tuner Listes rádió és Dension gateway kapcsolatáról? (akár Gateway 300, akár Gateway Lite BT. Alapból az érdekelne, hogy a műszerfali kijelzőn megjelennek a Dension adatai is?)

Előzmény: Bolti (47837)
futaszabi Creative Commons License 2015.11.18 0 0 47865

A kutyafáját, hogy erre nem gondoltam ;) Természetesen nem az a probléma, hanem valami egészen más. Kiderítése még várat magára kicsit, legalábbis addig, amíg elviszem egy szakértő szerelőhöz :)

Előzmény: stevie-13 (47840)
Kovács A Creative Commons License 2015.11.18 0 0 47864

Egy kérdés a nagyobb tudorokhoz: csinált már valaki Carminat Bluetooth CD-n firmware update-et?

 

A mostani (GSII 2009 gyári) útvonalkereső algoritmusával szerintem valami gáz van, néha hülye útvonalakat ajánl, pedig az ésszerű útvonalak is benne vannak a térkép DB-ben. Egyszer a Gubacsi híd egyik oldaláról a másikra a Kvassay hídon át akart vinni, aztán mikor inkább mentem tovább egyenesen, akkor kiírta, hogy ja, így 10 perccel rövidebb... ;-)

 

A francia fórumok szerint rizikós, pár embernek behalt tőle a navi.

Előzmény: cabibabi73 (47862)
Kovács A Creative Commons License 2015.11.18 0 1 47863

Ha a térképfrissítésre gondolsz, guglizz rá erre:

"carminat navigation informée 2" GPSarchive

 

Az Informée 2 és a Bluetooth CD azonos térképet használ, de az Informée 2 gyakoribb.

 

CD-re kell kiírni, te magad tudod frissíteni. Nekem v32 (2012-2013) van, a hozzá tartozó release notes azt mondja, hogy Franciaországot leszámítva már nem lesz további frissítés. A gyári navi hátránya...

Előzmény: cabibabi73 (47862)
cabibabi73 Creative Commons License 2015.11.17 0 0 47862

Segítségeteket kérném.Renault Scenic 2006-ba gyári Carminat navihoz hol lehet beszerezni térképszoftvert?Vagy esetleg valaki foglalkozik ennek megírásával?Köszi a válaszokat előre is

stevie-13 Creative Commons License 2015.11.17 0 0 47861

Tényleg, a Modus-szal mi lett végül ?

 

Óh, köszönjük, szépen meggyógyult :-) Egyedül a hátsó rendszámtáblán lehet látni egy kis horzsolást. Pár ezerért azt is ki lehetne cserélni, de most erre nem tornázunk rá. Leginkább azért, mert ha egyszer elveszne vagy ellopnák, akkor már nem lehetne még egyet rendelni, teljesen át kellene rendszámozni az autót, új forgalmi, bürokrácia a biztosító(k)nál, önkormányzaton, stb. 

 

A Renault Baumgartner kidobott egy 1.18-as kárösszeget. A biztosító azt mondta, az autó 880-ig javítható. Tárgyaltam a szervizzel, azt mondták, meg tudják cserélni bontott alkatrészből.

 

Menjenek a fenébe.

 

A biztosító egyezségre felajánlott 567 ezer forintot. Emailben, kinyomtatva, aláírva és beszkennelve egy pár dokumentumot mindent el lehetett intézni, nem kellett személyesen járkálni semmilyen irodába. Amikor visszaküldtük az utolsó papírt is, másnap utalták a pénzt.

 

Az autóval nagy szerencsénk volt, gyakorlatilag mindent meg lehetett tökéletesen javítani. A legnagyobb szerencsénk a hátsó ajtóval volt: deformálódott. Lencsés Zsolt hozott a bontóból egy hátsó ajtót, és addig-addig nézegette, amíg rájött, hogy azt pontosan lemérve helyre tudja állítani az eredeti ajtót. Gyakorlatilag leszobrászkodta a bontott ajtót. Annyira tökéletesen sikerült a művelet, hogy teljesen tökéletes lett minden hézag körben (pedig én erre elég érzékeny vagyok), és még csak fényezni sem kellett a teljes ajtót, csak a díszléc alatt. Ez azért volt nagy dolog, mert nem kellett kiszedni a hátsó üveget, ami nem egyszerű és nem veszélytelen, mert ragasztott üvegről van szó.

 

A lökhárítót műanyagos csinálta meg (tökéletesre). Egyedül a csomagtartó zárját kellett kicserélni, mert az annyira elgörbült, hogy nem volt érdemes szórakozni a javításával, 3000-ért jött egy bontott egy fiatal autóról. Szintén a bontóból jött a műanyag küszöbborítás, ami kicsit deformálódott is, meg kicsit meg is lett horzsolva a felülete. Ezt is meg lehetett volna javítani, de a bontott darab megint csak 3000 volt, és így olyan, mint az új.

 

A fényezést egy új, külső műhelyben csinálták - Zsolt ex-Renault-s fényező kollégái is saját műhelyt nyitottak, nem messze a lakatos munkákra szakosodott főhadiszállástól, ott készült.

 

Mivel szerződéses műhelyünkről van szó, nem lenne értelme, ha beírnám, mennyibe került a művelet, de azért maradt egy-két forint, az biztos :-)

 

Előzmény: DAndras79 (47855)
bnorci71 Creative Commons License 2015.11.17 0 0 47860

izzítógyertyákra kellene ránézni, lehet nem szakadt még csak már nem olyan fickósan izzít mint új korában, én cserélném mind a 4-t

Előzmény: Zoltan... (47859)
Zoltan... Creative Commons License 2015.11.17 0 0 47859

Sziasztok!

 

2.0 dci motor van a kocsiban ,3 hete vettem, és ahogy jönnek reggelente a hidegebbek egyre nehezebben indul, Nem vagyok nagyon gyakorlott a Renault motorokban, előtte is diesel kocsim volt (1.6 hdi) de nem volt még ilyen problémám. A napi első indítás gázosabb, gombnyomás után kb 3 mp önindító és úgy indul.. első indításnál füst, de utána egyáltalán nem füstöl.

DAndras79 Creative Commons License 2015.11.17 0 0 47858

Hát ez nem semmi!

Meglesz a kárszemle és pótszemle is, majd többet tudunk. De "sacc per kábé" alapon nem hiszem, hogy gond lehet.

Az már inkább kérdés, hogy a KÖBE mennyire köphet bele a levesbe (részlegesen felfüggesztették tegnap a tevékenységét.....). Talán nem most fog csődbe menni.....

Előzmény: bnorci71 (47857)
bnorci71 Creative Commons License 2015.11.17 0 0 47857

nagyon függ, hogy történik a javítás

lehet ez 50-100e között és akár 500e felett

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=136714445&t=9015399

 

Előzmény: DAndras79 (47855)
Katica1 Creative Commons License 2015.11.17 0 0 47856

Ja Sztivi. Már akartam én is kérdezni, hogy a Modus kész lett?

Előzmény: stevie-13 (47854)
DAndras79 Creative Commons License 2015.11.17 0 0 47855

Köszi.

Nem vagyok nagy szakértő, de szerintem igy első ránézésre nem lesz a javitás 400.000.-Ft, és valahol ott lehet a GTK határa.

Holnap leadom az autót a papirokkal, a kárfelvétel után jelentkezek.

 

Tényleg, a Modus-szal mi lett végül ?

Előzmény: stevie-13 (47853)
stevie-13 Creative Commons License 2015.11.17 0 0 47854

Amúgy ez így a képek alapján "bolhacsípés."

 

A fényszoró füle 100% javítható, ilyet naponta csinálunk (szinte látszani sem fog), a lökhárító és a hűtőrács jó eséllyel szintén tökéletesen javítható (igen, láttam, hogy kettétört), a mögötte levő csillapítóelem (ha nem méhsejtes szerkezetű), akkor kihúzható, a motorháztető javítható (eladáskor a rétegvizsgáló ki fogja mutatni, de ennyi), a zárhidat okosabb cserélni (tizenhúszezer forint), a motortéri távtartók (pl. benti rögzítése meg ilyenek) vagy egyszerűen javíthatóak (kalapács), rosszabb esetben olcsón cserélhetők. Fényezni a motorháztetőt, a lökhárítót és a hűtőrácsot kell.

Előzmény: stevie-13 (47853)
stevie-13 Creative Commons License 2015.11.17 0 0 47853

Remélem, a gazdasági totálkár alatt maradunk (mondjuk pl. 5Ft-tal......).

 

 

Nem olyan rossz dolog ám a GTK.... Abból nagyon jól ki lehet jönni....

 

Keress meg magánban, ha megvolt a kárfelvétel.

Előzmény: DAndras79 (47852)
DAndras79 Creative Commons License 2015.11.17 0 0 47852

Ma reggeli eset (igaz, nem a sceniccel történt, de azért megosztom): egy megane a kanyarodási szabályt nem tartotta be, és balra bekanyarodott szemből (teli zöld lámpánál)  az Aveonk elé. A jobb első sarkával szépen benyomta a mi autónk közepét: hütőrács, diszléc, lökháritó, klimahütő, hütő, lámpa-fülek.....stb..... megsérült.

A hütő egyben maradt, az autó müködik, csak a ventillátor csatlakozót lehúzom, hogy ne kapcsoljon be (a szervizbe leérek 10 perc alatt, addig nem melegszik fel annyira a viz). Fasza. A másik sofőr mindent elismert, jöhet a kárügyintézés.

Remélem, a gazdasági totálkár alatt maradunk (mondjuk pl. 5Ft-tal......).

Személyi sérülés nem történt szerencsére, feleségem egyedül volt, ráadásul ötödik hónapos várandós......

Egy pár kép:

 

Bmrenault Creative Commons License 2015.11.16 0 0 47851

Hát a szerelő mindenhol szerelő, errefelé lehet kapni olyan adalékot amit ha beleöntenek gyakorlatilag megszünteti a jeleket.

Mert most cseréltem rajta olajat szűröket meg hűtővizet, vezérműszíjat meg vízpumpát cserélt az akitől vettem, de a hengerfejet nem akarta megcsinálni úgy tűnik. A hűtővíznek meg fura színe volt mikor cseréltem mostanra kimosta az új el is kezdődtek a bajok.

Előzmény: bnorci71 (47850)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!