Keresés

Részletes keresés

gumidani Creative Commons License 2015.01.29 0 0 58889

Mellékesen megemlítem, hogy az akkori hatóságok függetlenségét jól jellemezte az, hogy a KPM I. számú főosztálya azonos volt a MÁV vezérigazgatóságával. A közlekedési- és postaügyi miniszter első helyettese a MÁV vezérigazgatója volt. Vagyis saját magának a felügyeleti szerve.

A különféle beszerzések, értékesítések, járművek lajstromba vétele nem valami korrekt szabályozások szerint alakult, hanem pártvonalon hozott ad hoc döntések alapján.

k.novotny Creative Commons License 2015.01.28 0 0 58888

Egyébként meg azért szemfüles volt a MÁV, ha tudomására jutott, hogy a hazai kohászat vett 25 db ócskavas gőzmozdonyt, amiből ötöt még talpra lehet állítani.

 

Elöszőr is nem 25 mozdony, hanem 45 db. (20 db BR 52-es is) jött az országba beolvasztás céljából.

 

A MÁV amikor kivette a mozdonyokat, egyáltalán nem gondolt mozdonyokra, inkább fütőgépekben gondolkozott. Ez csak több mint fél évvel később merült fel. (ugy, hogy a KPM is csak 58 novemberében adta ki az 501-es sorozatszám tartományt, amikor látszott sz, hogy mozdonyok lesznek belölűk)

 

Rengetett cucc, például a rudazatok is hiányoztak a mozdonyokról, stb...

 

1951-ben a DB 2 db eredeti BR 42-est teljesen átépitett, Franco-Crosti kazánnal látta el a mozdonyokat, de azokat 1959-60-ben selejtezte, részben a diesel, villamos vontatás elterjedése okán

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: Felek Ferenc (58887)
Felek Ferenc Creative Commons License 2015.01.28 0 0 58887

Igen, ugyanúgy nem értettem/félreértettem! :-)

 

Egyébként meg azért szemfüles volt a MÁV, ha tudomására jutott, hogy a hazai kohászat vett 25 db ócskavas gőzmozdonyt, amiből ötöt még talpra lehet állítani. Hogy rézgaras szavával éljek, biztos a leendő XXI. századi vasútmodellezők miatt volt az egész svindli... :-)

 

Amúgy mennyivel volt gyorsabb/erősebb az 501-es, mint az 520-as?

Előzmény: alkotasu (58882)
rezgaras Creative Commons License 2015.01.28 0 0 58886

Persze, mert ennek a modellezéséhez van "alany".

Előzmény: fantal (58884)
k.novotny Creative Commons License 2015.01.28 0 0 58885

Akinek pedig válaszoltam az tudta értelmezni az irásomat, és válaszolt is

 

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=133486071&t=9036868

 

erre az irásra pedig ezt válaszoltam

 

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=133489723&t=9036868

 

 ezután kvartyoktál bele a dolgokba

 

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=133499773&t=9036868

Előzmény: k.novotny (58883)
fantal Creative Commons License 2015.01.28 0 0 58884

Azért nem semmi, hogy egy ilyen marginális, 5 mozdonyból álló "sorozat" ilyen visszatérő vitákat generál :)

k.novotny Creative Commons License 2015.01.27 0 0 58883

Beteszem még egyszer, mert még mindig nem érted

 

A pirossal szedett szöveg nem az enyém, azt beidéztem az olvtárstól

 

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=133448411&t=9036868

 

Egyetlen egy alkalommal sem emlitettem az 501-es gépről semmit sem

 

 

Na pá...

Előzmény: alkotasu (58880)
alkotasu Creative Commons License 2015.01.27 0 0 58882

Na, erről beszéltem, hogy ezek szerint külön malomban őröltünk. Örülök, hogy végül felismerted. De továbbmegyek:

 

Nézd meg Felek Ferenc hozzászólását! Szerintem ő is ugyanúgy értelmezte a korábbiakat ahogy én. Biztos, hogy nekünk vannak szövegértési problémáink? Nem lehet, hogy annyira belemerültél a mondanivalód leírásába, hogy valahol nem értetted meg a kérdésemet? Mert szerintem ez történhetett. Ami persze nem bűn, mert mindannyiunkkal megeshet. Pusztán nem kell a másik embert emiatt kvázi hülyének titulálni!

Előzmény: k.novotny (58881)
k.novotny Creative Commons License 2015.01.27 0 0 58881

Nem barátom a 1,5 évet a Wikipédia irja, az olvtás csak beidézte

 

Ha folyamatosan végig olvasod a hozzászólásaimat, akkor megfogod érteni.

 

Szerintem rajtad kivűl, ha olvasták az irást, megértették.

 

ezt irtad

 

 

"Tehát a MÁV nem vásárolt, és nem selejtezett semmit sem"

 

Ezt nem értem egészen. Ha nem vett semmit sem, akkor hogyan kaphatott pályaszámot a MÁV-nál egy "rakás ócskavas"? Ha nem selejtezhetett semmit sem, akkor mi lett a pályaszámokkal a nyilvántartásban?

 

Vagy másképp értetted az inkriminált mondatodat?

 

1 mutass nekem egy olyan képet amelyen szemmel látható Magyarországon az osztrák pályaszám, ezeken a mozdonyokon

2 mutasd meg a MÁV nyilvántartását ebből az időből

3 Mutasd meg azt a honositási papirt amelyek folytán a MÁV állományába vehette ezeket a mozdonyokat. (KPM re gondolnék)

4 1957-ben nem hülyék ültek a MÁV felső vezetésében, mert abban a pillanatban hogy állományba veszi költségei vannak neki"

 

Mert én végig az ocskavasként kezdtem, és folytattam az irásomat, és minimális utalásom volt a MÁV által összetákolt mozdonyokra

te meg bekevertél az 501-esekkel. 1957-ről beszéltem, hiszen ekkor hozták be a mozdonyokat, 501-ről, pedig 1958 decemberétől lehet beszélni

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: alkotasu (58880)
alkotasu Creative Commons License 2015.01.27 0 0 58880

Jó, hogy betetted a hivatkozást, hogy mit írtál, így nem kellett keresgélni.

 

Tehát:

 

szoz írta: "A fennmaradó öt működőképest 1957/58-ban 1,5 évig használták 501.001-501.005 pályaszámokon, majd leselejtezték őket."

 

amire te azt válaszoltad, hogy "A másik ami az idézettedben van, hogy a MÁV selejtezte a mozdonyokat. ... Tehát a MÁV nem vásárolt, és nem selejtezett semmit sem"

 

Én erre írtam (az 501,001-501,005 pályaszámú mozdonyokra értve, mivel a pirossal írt szövegben is ezen mozdonyokról volt szó), hogy "Ezt nem értem egészen. Ha nem vett semmit sem, akkor hogyan kaphatott pályaszámot a MÁV-nál egy "rakás ócskavas"? Ha nem selejtezhetett semmit sem, akkor mi lett a pályaszámokkal a nyilvántartásban? Vagy másképp értetted az inkriminált mondatodat?"

 

Erre te azt írtad, hogy "1 mutass nekem egy olyan képet amelyen szemmel látható Magyarországon az osztrák pályaszám, ezeken a mozdonyokon

2 mutasd meg a MÁV nyilvántartását ebből az időből

3 Mutasd meg azt a honositási papirt amelyek folytán a MÁV állományába vehette ezeket a mozdonyokat. (KPM re gondolnék)

4 1957-ben nem hülyék ültek a MÁV felső vezetésében, mert abban a pillanatban hogy állományba veszi költségei vannak neki"

 

Ezek után beraktam pár képet a MÁV pályaszámmal rendelkező mozdonyokról.

 

Mire nekem estél, hogy én nem tudom értelmezni a szöveget. Ebben nem volnék olyan biztos. Mert pont az általad most behivatkozott hozzászólásban ott szerepel az, hogy mely mozdonyokról ment a diskurzus. (Zárójelben: még le is írtam korábban, hogy "Vagy másképp értetted az inkriminált mondatodat?")

 

Most én is írhatnám, hogy "ha valamely irást nem tudsz értelmez, akkor olvasd el kétszer háromszor". De nem teszem, mert nem óhajtok egy topiktárssal udvariatlan lenni egy félreértés miatt. Szerintem nyugodtan számolj máskor 10-ig, mielőtt nekiállnál vagdalkozni!

 

 

Előzmény: k.novotny (58878)
k.novotny Creative Commons License 2015.01.27 0 0 58879

Nem tudom miről beszélsz, öszinte vagyok, sőrt a 15 évről beszélsz a mozdonyokat 1957- végen 1958 eljen hozták be.

 

Az 501-es gépek 1958.12.15-én volt mütanrendőri vizsgái

 

Ekkor a többi mozdony, meg a MÁV által kopotolt suly is régesrég bevolt olvasztva

Előzmény: Felek Ferenc (58876)
k.novotny Creative Commons License 2015.01.27 0 0 58878

Van egy érzésem, hogy halvány fingod nincs az egészről!

 

Ezek a képek az 501-esek üzembe állitása után készültek akár mikor

 

Mit is irtam ebben a hozzászólásomban

 

 

 

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=133448411&t=9036868

 

De, hogy jobban tudjad értelmezni, behoztak 25 db leselejtezett mozdonyt, amiből a MÁV összetákolt 5 db 501-est.

 

De ezt a 25 db. mozdonyt hulladék vasként, kilós áron vette meg a NIKEX, és nem a MÁV, ebből lett kiemelve ez az 5 db mozdony, amelynek a sulyát potolni kellett. Erre kezdtél el mindenféle zöccséget összehordani, hogy pályaszámtáa, meg állományba vétel. Erre irtam azt hogy ezeket kéne bebizonyitanod, erre most villogsz az 501-es képével.

 

Barátom, ha valamely irást nem tudsz értelmez, akkor olvasd el kétszer háromszor

 

Előzmény: alkotasu (58875)
Felek Ferenc Creative Commons License 2015.01.27 0 0 58877

Bárdos Imre tarsolyából: 

 

1959.XII.21.  14:55     Tuzsér állomáson váltóellenőrzés elmulasztása miatt az 1799. sz. vonat a szabad III. sz. vágány helyett az 1772. sz. vonattal elfoglalt IV. sz. vágányra járt be és a már visszatoló (menekülő) szerelvény mozdonyára kíméletlenül ráütközött. Az 1772. sz. vonat MÁV 501,005 és az 1799. sz. vonat MÁV 411,140 psz. gépei kisebb mértékben megrongálódtak és szolgálatképtelenné váltak.

Felek Ferenc Creative Commons License 2015.01.27 0 0 58876

Tehát továbbra sem értem, hogy ha nem vett a MÁV semmit sem, meg nem selejtezett a MÁV semmit sem, akkor mi volt a pályaszámokkal - mert azt bizonyíthatóan kaptak...

 

Akkor be kéne bizonyitanod

 

Engem például a három fénykép meggyőzött. Elképzelhetetlen, hogy 15 évig MÁV fűtőházakban honos, MÁV pályaszámot kapott, MÁV személyzettel a MÁV vonalain dolgozó, a MÁV által kiszerelt-karbantartott öt ócskavas nem tűnt volna fel senkinek... :-) Ha vicces akarnék lenni, azt mondanám, hogy a téves használatra rádöbbenő szervek gyorsan selejtezték a mozdonyokat, mikor azok illegális mivoltjára rádöbentek, de ez sem igaz, mert akkor egy dátum lenne az öt lokomotívnak...

Előzmény: k.novotny (58867)
alkotasu Creative Commons License 2015.01.27 0 0 58875

"Akkor be kéne bizonyítanod"

 

A fénykép elég bizonyíték neked?

 

501,003

 

 

501,004 (a kép 7578-tól származik)

 

 

501,005 (A kép vasuttomtól származik)

 

 

Már lelki szemeimmel látom, hogy az lesz a kifogásod, hogy a számokat nem tudod elolvasni. Erre a válaszom az, hogy nézd meg a konyha oldalára festett pályaszámokat: fehér keretben vannak elhelyezve, melyek oldalainak aránya hasonlít egy téglatesthez. A MÁV-on (és a GySEV-en kívül) kívül nem tudok ilyenről. A német is, és az osztrák is csak a pályaszámot festette fel amikor nem használt táblát, keretet nem csinált neki. Amit betettél képet, azon is csak az osztrák pályaszám látható.

 

De remélem az ezüstkönyvben szereplő adatokra sem mondod azt, hogy marhaság...

 

Remélem, elegendő a bizonyíték az 501-es mozdonyok pályaszámának a létezésére.

Előzmény: k.novotny (58867)
Felek Ferenc Creative Commons License 2015.01.27 0 0 58874

1945-ben 38 db CCCP T 42. mozdony volt hazánkban, lásd Vasúthistória Évkönyv 1995. 96 oldal. Pld. Békéscsabán:

 

CCCP T 42.831

CCCP T 42.1511

CCCP T 42.2308

Előzmény: Törölt nick (58808)
k.novotny Creative Commons License 2015.01.27 0 0 58873

Jól nézed, Florisdorf-i gép volt pályaszám is stimmel

Előzmény: kihúzóvágány (58872)
kihúzóvágány Creative Commons License 2015.01.27 0 0 58872

Ha jól nézem, ez egy floridsdorfi gyártású fogaskerekű mozdony, amelyet az ózdi vasgyár használt, 1956-tól, úgy 1965-ig, a fogas gépezet nélkül. (Ózd 38)

Előzmény: Mágus23 (58870)
k.novotny Creative Commons License 2015.01.27 0 0 58871

Szervusz!

Amit betettél képet a 97 206-os gép bérleményként került be az országba, majd az Ózdi Kohászati Üzemek vette meg

 

 

 

 

Igen, bérleményként, és nem GySEV tulajdonként, mai is dolgoznak a GySEV Ludmillái

 

A kettő nem ugyanaz

 

Tovább megyek a csehszlovák, páyaszámú gözösök is dolgoztak, bérleményként, sőt Szergelyek is elöszőr bérleményként, majd MÁV állományba került jó pár darab. ráadásul CSD pályaszámon, MÁV tulajdonkéntüzemeltek. Ezek a gépek a cseheknél selejtezés elött álltak, de nem leseljtezett gépek voltak

 

Megint nem ugyanaz mint amely hulladék vasnak van megvéve

Előzmény: Mágus23 (58870)
Mágus23 Creative Commons License 2015.01.26 0 0 58870

Tiszteletteljes üdvözletem Károly !

 

1 mutass nekem egy olyan képet amelyen szemmel látható Magyarországon az osztrák pályaszám, ezeken a mozdonyokon

 

Voltak Magyarországon az 50 es években  osztrák pályaszámú mozdonyok amelyek itt dolgoztak

1955 Miskolc

Előzmény: k.novotny (58862)
k.novotny Creative Commons License 2015.01.26 0 0 58869

Mert a NIKEX eleven így rendelte meg:-)), festéssel, KPM által engedélyezett pályaszámokkal, stb..

 

 

Előzmény: fantal (58868)
fantal Creative Commons License 2015.01.26 0 0 58868

A Nohabokat is a NIKEX vette, azt mégis MÁV mozdonyok voltak...

Előzmény: k.novotny (58867)
k.novotny Creative Commons License 2015.01.26 0 0 58867

Nem tudom, hogy mit nem lehetett a hozzászólásomban megérteni.

 

Megjegyzem: az ezüstkönyv szerint a II. vh. alatt a 331II-t is ócskavasként vették meg a kassai vasműtől, majd utána pályaszámot kapott és forgalomba helyezték. Ott mi volt az eljárás?

 

 

Háború volt, és ráadásul nem a MÁV vette meg 1944-ben hanem a diósgyőri vasgyár. Ő csinált belőle valójában ócskavasból mozdonyt, amit 1946-ra hozott olyan állapotba, hogy augusztusban mütanrendőri vizsgáztatása is meg lett. A MÁV állományába 1952-ben kerül a nagy MÁV-ositás következtében, de továbbra is Diósgyőrben üzemelt

 

Tehát a kettő nem ugyanaz

 

Tehát továbbra sem értem, hogy ha nem vett a MÁV semmit sem, meg nem selejtezett a MÁV semmit sem, akkor mi volt a pályaszámokkal - mert azt bizonyíthatóan kaptak...

 

Akkor be kéne bizonyitanod

 

 

 

 

 

Előzmény: alkotasu (58866)
alkotasu Creative Commons License 2015.01.26 0 0 58866

Károlyom! Teljesen félreértettél! Én nem a pályaszám táblákat kerestem. Mert az 501-esek is csak festett pályaszámokat kaptak, mint ahogy a MÁV-os 520-asok is.

 

Nem lehet, hogy ócskavasként megvette a Magyar Állam, majd valami elvtársi segítséggel átminősítették mozdonnyá, és kaptak pályaszámot? Mert akkoriban azért a MÁV igencsak állami vállalat volt, ráadásul szerintem kiemelt állami vállalat, így a VÁM csak az egyik zsebből a másikba ment minden jelentősebb hatás nélkül.  Avagy milyen formában kerültek a MÁV-hoz ezek a mozdonyok?

 

Megjegyzem: az ezüstkönyv szerint a II. vh. alatt a 331II-t is ócskavasként vették meg a kassai vasműtől, majd utána pályaszámot kapott és forgalomba helyezték. Ott mi volt az eljárás?

 

Tehát továbbra sem értem, hogy ha nem vett a MÁV semmit sem, meg nem selejtezett a MÁV semmit sem, akkor mi volt a pályaszámokkal - mert azt bizonyíthatóan kaptak...

 

Előzmény: k.novotny (58865)
k.novotny Creative Commons License 2015.01.26 0 0 58865

De én azt megtudom neked mutatni, hogy az ÖBB nem is használt pályaszámtáblát a gőzmozdonyain a II vh. után

 

 

 

mivel festette a pályaszámokart, Na akkor hová is tüntek a pályaszám táblák???

 

 

 

Előzmény: alkotasu (58863)
alkotasu Creative Commons License 2015.01.26 0 0 58864

Fedvény:

 

Nem mutatok és semmit...

Nem mutatok én semmit...

Előzmény: alkotasu (58863)
alkotasu Creative Commons License 2015.01.26 0 0 58863

Nem mutatok és semmit...

Nem azért, mert nem akarok, hanem mert nem tudok. De nem is állítottam, hogy tudok mutatni bármit is. Én továbbra is csak kérdezek:

 

Ha nem vette állományba, akkor hogy kaptak pályaszámot? Mert kaptak, az bizonyos:

 

 

 

"A II. vh háború alatt, az események folytán az itt dolgozó idegen mozdonyok nem estek honosítás alá"

 

De azok meg is tartották a saját külföldi pályaszámaikat.

Előzmény: k.novotny (58862)
k.novotny Creative Commons License 2015.01.26 0 0 58862

1 mutass nekem egy olyan képet amelyen szemmel látható Magyarországon az osztrák pályaszám, ezeken a mozdonyokon

2 mutasd meg a MÁV nyilvántartását ebből az időből

3 Mutasd meg azt a honositási papirt amelyek folytán a MÁV állományába vehette ezeket a mozdonyokat. (KPM re gondolnék)

4 1957-ben nem hülyék ültek a MÁV felső vezetésében, mert abban a pillanatban hogy állományba veszi költségei vannak neki

 

Ha ez nem megy az nem a véletlen műve

 

A II. vh háburú alatt, az események folytán az itt dolgozó idegen mozdonyok nem estek honositás alá

 

Előzmény: alkotasu (58859)
Törölt nick Creative Commons License 2015.01.26 0 0 58861

Annyi biztos, hogy még állományból nem törölt, de használaton kívüli mozdonyról van szó: a pályaszámtábla a szerkocsin látható, viszont szemmel láthatóan nem mozgatható a gőzvezeték megbontása nélkül.

Előzmény: Törölt nick (58860)
Törölt nick Creative Commons License 2015.01.26 0 1 58860

Ha már 601-es, bemutatom Sztálinváros 1954-es központi fűtését:

 

 

Egyes emlékek szerint a Patyolatot fűtötte, más elbeszélések szerint az első házakat. Azt nem tudom, hogy melyik ez a gép, de nincs nagy választék...

Előzmény: Törölt nick (58856)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!