Persze én is kerestem előtte újat(Miskolc Citroen 60-70e) vagy bontottat,de úgy gondoltam jobban elrontani nem tudom.Így jó móka volt megcsinálni és sikerélmény is...
Először is köszönöm Betq segítségét a váltóproblémámra.
Úgy gondoltam elmesélem nektek,mit lehet kezdeni a berohadt váltóbowdennel,ha nem sikerül szerezni másikat.
Reggel cimborámmal kiszereltük a bowdent(nem volt ám olyan egyszerű...),majd meglátogattam vele pár neves autóalkatrész üzletet.Itt jöttek a gondok,még rendelni sem tudnak...vicces.Felhívtam pár bontott C5ös telefonszámot,semmi siker....illetve újat tud valaki 60-70.000,-Ftért...anyád.
Rövid tanakodás után kollegával a teljesen burkolatába ragadt (abszolut nem mozdult) bowden váltókarnál lévő hüvelyét hosszában megvágtuk kisflex segítségével,majd a megnyitott részben elvágtuk a bowdent.
Nem mondom,hogy könnyű volt kiszedni a bowdent a burkolatból,mert nem volt az...Kellett hozzá nagy satu,kb 5méteres pank,motorkiemelő csörlő,kb 300kg csörlővel kifejtett húzósúly...de kijött.
Nem csodálom,hogy nem mozdult a váltókar,ugyanis a bowdenen teljes hosszában 1-2mm vastagságban masszív,ragadós trutyi volt(mintha szigetelt 2,5mm kábel lett volna).Ezt a trutyit láng segítségével leégettük,majd alapos zsírozás után visszatoltuk a bowdent a burkolatba.....leheletfinoman mozog!!!A hosszában megvágott hüvelyt rézzel és lánggal visszaforrasztottuk a bowden végére(kb 2cmre beleér,teljesen befolyta a réz),megmaradt a gyári hosszúság.
Visszaszereltük a helyére,kipróbáltuk.......HIBÁTLAN!
Pedig én is olaj és gyertya cserével akartam kezdeni a probléma elhárítást, de akkor lehet hogy az vajmi keveset segítene rajta. Minden esetre nem árt majd az neki. Azért köszi az infót!
Simán elképzelhető, hogy nálam is ez van. Csak az a bajom, hogy nem folyamatos a hiba nálam, hanem véletlenszerűen jön elő: egyszer órákig semmi, egyszer meg már beindítás után azonal jelentkezik. Vagy a villámok attól még cikáznak akkor is, ha a computer még nem jelzi?
Másik kérdés: hol tudok venni ilyen motorburkolat műanyag pucukákat? A múltkori akcióm során kettőt eltörtem a hatból.
egy tipp: le kéne szedni a takaró cuccokat és sötétben megnézni hogy mi újság a trafó sorral. Nekem az 1,6B ben(307) a 3-4 henger között ugrált a szikra. nagyon közel viszik el a fém vezetőt és öregedés hatására az epoxi elkezdett átvezetni. csak sötétben láttam meg. kiszedtem maróval az egész cuccost utána eporapiddal betömtem 24 ó száradás és próba :) azóta is tökélete.. hátha a 2.0 nál is ilyen bibi van...
Az itteni tapasztalatok szerint ez beteg gyújtótrafó sort jelenthet.
Én is ezzel küzdök kb. fél éve, egyre rosszabb (nahát, nem javult meg magától :) ), nemrég kicseréltem a gyertyákat is, de maradt a baj, szóval jó eséllyel tényleg a trafó sor haldoklik.
Nos a lényeget tényleg kifelejtettem: 2001-es 2.0 16v benzines. A hengerfejre nem gyanakodnék, mert akkor a hűtűvíznek és a motornak is habosnak kellene lennie gondolom én, + nem hiányzik a vízből egy csepp sem. Reggeli indításkor volt füstösebb és büdösebb mint kellett volna, de az ereje megvolt idáig. Viszont a kipufogó mintha hangosabb lenne...
Nagy kedvencem :) Nekem a kiszedés után 50-60 km-rel mindig visszajött, aztán egy hengerfej csere után magától eltűnt :) A hengerfej cserét azért kellett, mert ette a vizet, vagyis nem számítottunk rá, hogy el fog tűnni...
Nekem is megint előjött az antipollution fault üzenet. Egyszer már volt kb fél éve akkor kitöröltük a számítógépből, nem is jött elő többet idáig. Az lenne a kérdésem hogy, akinek esetleg van vbmi ötlete arra h mitől jöhet ez elő, vagy is mivel van összeüggésben az írja már le. Amúgy előtte egy kicsit füstöl is a kipufogó, meg büsös is. Nemtom mivel előzhetném meg a gondot, vagy mire figyeljek oda. Válaszokat előre is köszönöm.
nem a világ vége , a váltókulissza oldalirányú mozgatóbowdene összerohadt ezt kell kicserélni, külön is kapható nem kell az egész egységet kompletten cserélni .
2001évj 1.8b C5-m van. Az időjárás hűvösre fordulásával kezdődtek a gondjaim...Először -1-2 fok körül reggel nagyon nehezen mozgott a váltókar(manuális),majd -5 foknál egyáltalán nem mozdulr reggel,csak kb 10perc alapjárati melegítés és noszogatás után.Utána egész nap hibamentes. Váltóolajat cseréltem(75-90 Castrol)de ma reggelre teljesen eltűnt az 1. és 2. fokozat.Ezeket egész nap nem találtam,nagyon nehéz a váltás...
Lehetséges-e,hogy nem megfelelő a váltóolaj,illetve lehetséges-e,hogy a váltóbowden "kiszőrösödött"? Mennyibe kerül nagyjából egy váltóbowden és hol érdemes megvennem?
Én is megérdeklődtem,de nekem talán jobbak a forrásaim,mert tizen pár ezerből van üveg,az esőszenzor meg a tükör alatt van és megy vissza az új üveggel,a ragasztó sem vészes,bár nekem jó az utángyártott is,vagy bontott,majd először azért Gabival beszélek mert van több minden is,és szeretem ha jó szakember szereli a vasat.Köszi azért.