Keresés

Részletes keresés

gumidani Creative Commons License 2004.12.18 0 0 14850
Régebben már olvastam, de most újra belebotlottam  ebbe az írásba. Hátha új valakinek.
Zoltika Creative Commons License 2004.12.18 0 0 14849
Na ez jó nagy lett. pedig nem akartam hangosan beszélni :)).
Előzmény: Zoltika (14848)
Zoltika Creative Commons License 2004.12.18 0 0 14848

Korábban MALWIN hívta fel a figyelmet a Haditechnika című folyóiratban futó "Világháborús roncsok a Duna Paks és Baja közötti szakaszán" című sorozatra, Tóth Ferenc tollából. A IV. rész (szeptember-október) taglalja a Dömös elsüllyedését:

 

"[1951] ... Június 22-én váratlanul súlyos tragédiát okozott egy mágneses akna.  Mohács, Baja, Érsekcsanád kikötőit érintve a Dömös II. (volt JÓZSEF FŐHERCZEG, a DÖMÖS I. Kiskörénél süllyedt el 1944-ben) személyszállító gőzhajó ifjú építőmunkásokat szállított Dunapentelére a vasgyár építkezéséhez. A magas vízállás lehetővé tette a kijelölt hajózási úton kívüli hajózást. A hajó alig hagyta el Fajsz hajóállomását, mintegy tíz perc múlva óriási dörrenést hallottak a hazatérő hozzátartozók. Fadd, Domdori és Fajsz kikötőiből szinte azonnal az utasok mentésére indultak, de már elkéstek, a hajó a kormányállás magasságáig víz alá került. A balesetben legalább harmincan meghaltak, több személyt Szekszárd, Baja és Kalocsa kórházaiba szállítottak. Az akkor kiéleződött jugoszláv külpolitikai helyzet miatt elhallgatták a balesetet. Az áldozatokat Fajsz temetőjében csendben eltemették. Az elsüllyedt roncsot a búvárok átkutatták, majd megkezdték a hajó kiemelését, amit olyan sietve végeztek el, hogy mintegy 20 tonna roncsmaradvány a víz alatt maradt. Ekkor újra felállították az aknaszedő szolgálatot, de a mágneses aknákat a kezdetleges eszközökkel nem lehetett felderíteni..."  "... Az utolsó világháborús eredetű roncsok felszínre hozására a paksi atomerőmű építése folyamán került sor. Ekkor emelték ki az első világháborúban elsüllyedt BÁCSKA és az 1951-ben elsüllyedt DÖMÖS gőzhajó víz alatt maradt részeit."

 

Egy a cikkben szereplő táblázat is megerősíti azt a Várfalvi-könyvben szereplő adatot, hogy a Dömöst "... kiemelés után átépítették állóhajóvá Dunaföldváron, az I. sz. állóhajó, majd a 314. állóhajó jelzést viselte." A cikk a felhasznált irodalomban csak elsődleges forrásokat említ, a Várfalvit nem. Van egy kisméretű kép a József főherczegről 1946-ból, a nyugatról visszatérő hajók oszlopában. A képről úgy vélem, hogy a Szent Gellért hídjáról készülhetett, és három József főherczeg-szerű hajó látszik előtte; nyílván a József főherczeg, Leányfalu és Szent László.

 

Zoli66 Creative Commons License 2004.12.18 0 0 14847

Szia Contestant és üdv mindenkinek!

 

Köszönöm a képet! (Bár nem csak nekem szántad.) Én még nagyon kezdő vagyok a hajós világban, minden újdonság!

Készülök én is az ünnep előtti nagytakarításra, s ha meglesz, akkor másolom-szkennelem. Nem igérem holnapra.

 

A "TigrisPress" jelenti:

A SOPRON tegnaptól Nagy Fehér Tigrissé alakult. Mielőtt ezt megtette volna elvégeztünk néhány apróbb teendőt, napitartályok feltöétése, fedélzetrend, gépház rend, gépház felmosás stb.

E mellett a két napos strázsálás üres óráit a Hajózástan c. tankönyvvel múlattam, Marcinak hála. Igy nem csak hajósélménnyel, hanem némi szakismerettel is gyarapodtam!

Az "apály" :-) miatt úgy tűnik a hétvégére mindenképpen marad a hajógyárban, hétfő-keddre igértek +10-12 cm vizet. Nem tudom, hogy ez elég lesz-e a kiállíához?

 

Íme néhány kocka, képfelíratok, az egér rávezetésével jönnek.

 

 

jégdíszbenkóling és hátsó lakótérfedélzeti korlátkötéldob és orr bal oldalabak jégdíszbena HUNNIA is befagyott
Előzmény: contestant (14845)
riversea Creative Commons License 2004.12.18 0 0 14846

Itt még magyar lobogó alatt rakodik a Szabadkikötőben. Biztos ezt is ismeritek, de felteszem, mert ez egy kicsit nagyobb formátumú, mint a Navigare Magazinban lévő képek:

 

Székesfehérvár
Előzmény: contestant (14844)
contestant Creative Commons License 2004.12.18 0 0 14845
Még egyszer szia Zoli, kicsit megkésve ugyan, de én is csatlakozom Riversea-hez, azaz szintén kérnék egy copy-t abból a cikksorozatból, ha még megvan neked. Előre is kösz! üdv, c
Előzmény: riversea (14739)
contestant Creative Commons License 2004.12.18 0 0 14844
Szia Zoli, régóta készülök válaszolni neked, mert élvezetes stílusban írod meg azt a hangulatot, ami az újságcikkeken keresztül megérintett. Az év végi hajsza azonban idáig nem nem engedte meg nekem a topic-kal való foglalkozást. Ez a Farkas András parancsnok valóban "az" a Farkas András, egy kicsit világosabb hajjal, egy kicsit nagyobb pocakkal ugyan, de még mindig nagyszerű tengerészként. Éppen a múlt hét elején találkoztam vele Izmailban, az ukrán hajózás "fellegvárában", ugyanis capt. Farkas kalandos élete során éppen ott nősült meg, nekem meg volt egy kis dolgom arrafelé. Jó volt vele a hideg és nedves izmaili reggelen a hal- és sajtpiacon csavarogva elbeszélgetni a szakmáról. Sokat emlegette a Székesfehérvárt is, mint egyik kedves hajóját. Felteszek egy képet a hajóról, bár gondolom, ez már sokaknak megvan. Itt még a büszke magyar Duna-tengerjáró család tagjaként feszít. Majd megkeresem azt a képet is, amikor utóljára rakodott a hajó Szabadkikötőben, illetve van egy szomorú képem is róla, amikor már "kibelezve" vontatják szétvágásra (csak a rengeteg CD közül meg kell keresnem ezeket az ünnepek adta szabadidőben). Üdv, c
Előzmény: Zoli66 (14736)
Una Vestrum Creative Commons License 2004.12.18 0 0 14843
Magam is láttam a KENESE ms-t Siófokon (ha emlékeznék az időpontra, az is kiderülhetne, hogy éppen a fénykép készítésekor); nagy valószínűséggel akkor éppen siófoki városnézésre vagy egyéb programra vitt üdülői csoportot.
Előzmény: zjakabfi (14811)
smith Creative Commons License 2004.12.17 0 0 14842
Ha apály van, akkor tölcsértorkolatnak is lennie kell, neeem?
(benézted a szmájlit, vicc vót, na! ;-)
Előzmény: MALWIN (14841)
MALWIN Creative Commons License 2004.12.17 0 0 14841

Mi, hol, mikor?

Tölcsértorkolaat? a Sugónak nincs, az simuló.Valamikor volt, asszem a múlt század huszas éveiben elégelték meg a kotrását, és építették át.

Vajas-nem az, Vén-Duna, Veránka, Rezét, Grébec-egy sem. Akkor hol van?

Előzmény: smith (14837)
riversea Creative Commons License 2004.12.17 0 0 14840
Köszi Malwin, elmentettem. Üdv: rs.
Előzmény: MALWIN (14830)
riversea Creative Commons License 2004.12.17 0 0 14839

Te Bócman, azt hiszem kifelejtetted az önjáró sucking dredgert, vagyis iszapszippantót (bocs ha rosszul fordítottam)...

 

Előzmény: Bócman (14826)
Z. Z. Creative Commons License 2004.12.17 0 0 14838
Tom olyan kedvet adott a múlt pénteki összejövetelen a fotóival, hogy most éppen az irodámat dekorálom az alábbi fényképekkel:
smith Creative Commons License 2004.12.17 0 0 14837
Te is már, a helyett hogy kötözködsz, nem vetted észre, hogy ott van Bajánál a tölcsértorkolat?
:-)))
Előzmény: MALWIN (14835)
Törölt nick Creative Commons License 2004.12.17 0 0 14836
"Marslakó" a vasutas topikból akár közlekedhet is a Váci utcán:-)))
Előzmény: MALWIN (14835)
MALWIN Creative Commons License 2004.12.17 0 0 14835

nade Viking, a Dunán apááály???

 

Ez olyan, mintha szembejönne veled egy marslakó a Váci utcában.

a téfau megkérdezhette volna Ha-Jó parancsnok urat, mielőtt ződeket beszél.

Nyilván nem tudják az elérhetőségét.adjuk már meg nekik!

Előzmény: viking star (14834)
viking star Creative Commons License 2004.12.17 0 0 14834

Az, hogy a médiában félreírnak/mondanak valamit, nem újdonság. Mintahogy az sem, hogy majd akkor kezdenek el tettlegességhez folyamodni, hamár ott áll a dolog, hogy ki kéne válogatni a Dunából mondjuk pl. az A'Rosa Bella 10 cm-es darabjait, amik összekeveredtek a Szabadság-híd elemeivel...

de tegyük fel, hogy az egész csak vaklárma, eddig se volt baj, most miért lenne, ej ráérünk arra még:)

Előzmény: MALWIN (14833)
MALWIN Creative Commons License 2004.12.17 0 0 14833

Na már megint előkerült a "lőszeres" uszály a Szabadság -híd lábánál...

A csigatv szórakoztatta a nagyérdeműt ezzel.

Nekem különösen tetszett a hölgy felvezetője:

"...a hajók néha csak néhány méterre

úsznak el a roncstól, ami néha ki is látszik...főleg apálykor."

 

Nahát, ettől kezdve nem tudtam igazán figyelni a rámtörő röhögéstől.....:-))

Előzmény: MALWIN (14830)
smith Creative Commons License 2004.12.17 0 0 14832
TV2 Tények-ben a Szabadság-hídnál fekvő roncsról szóló hírben:
"...a hajók gyakran csak méterekre járnak a roncstól, főleg apálykor."
No comment...
viking star Creative Commons License 2004.12.17 0 0 14831
Hmm...holtig tanul az ember:) Mert, hogy az uszály nem hajó, azt tudom, és még el is lehet képzelni (bárkánál is, mert ugye az se), nade a toló boxer (és akkor ezek szerint a vontató boxer se) miért nem? Van önálló hajtásuk, mennek vonalban is, és gyakorlatilag csak abban különböznek a nagyobb társaiktól, hogy kisebbek mind méretben, mind teljsítményben.
Előzmény: Bócman (14826)
MALWIN Creative Commons License 2004.12.17 0 0 14830

Könyv ügyben "benéztem" a szegedi Somogyi Könyvtárba.

Az eredmény:

Somogyi-könyvtár


Találatok száma: 22 A kérdés: find titl Hajózás Megjelenítés: 1 - 20

Cím: Műszaki értelmező szótár. 8. Megjelenés: Budapest : Terra, 1960 Szerző: Kádár Ferenc Cím: A magyar tengeri kereskedelmi hajózás története / írta Kádár Ferenc ; [kiad. a] Gépipari Tudományos Egyesület Megjelenés: [Bp.] : GTE, 1968 Szerző: Kádár Ferenc Cím: A magyar tengeri kereskedelmi hajózás története / Kádár Ferenc Megjelenés: [Bp.] : Gépipari Tudományos Egyesület, 1975 Szerző: Dárday Sándor (1842-1933) (jogi író) Cím: Dárday S. Igazságügyi törvénytára Megjelenés: Budapest : Athenaeum, 1905- Szerző: Ágoston Ferenc Cím: A hajózás hírközlési kézikönyve / szerzők Ágoston Ferenc, Szenderák István, Vágó Jenő] Megjelenés: Bp. : Vízdok., 1986 Cím: A magyar hajózás 25 éve / [szerk. Turi András] ; [kiad. a] Magyar Hajózási Rt. Megjelenés: Kecskemét : Bács-Kiskunm. ny., 1970 Szerző: Krenedits Ödön Cím: A Kenderkötél a dunai hajózás szolgálatában : különös tekintettel hazai kenderünkre és kötélgyárainkra / Krenedits Ödön Megjelenés: Zomony : Karamat Jova, 1896 Szerző: Jankó Béla Cím: A magyar állami hajózás 75 éves története 1895-1970 / Jankó Béla Megjelenés: Bp. : Gépip. Tud. Egy., 1972 Szerző: Kuczy Károly Cím: Vízi élet, népi hajózás Foktőn / Kuczy Károly Megjelenés: Kalocsa : Bács-Kiskun megyei Tanács, 1976 Szerző: Várfalvi Tamás Cím: A 80 éves magyar állami hajózás géphajói / Várfalvi Tamás Megjegyzés: Lezárva 1978. szept. 30. Megjelenés: [Budapest] : Gépipari Tudományos Egyesület, 1978 Szerző: Hanke, Helmut Cím: Az óceánok meghódítása / Helmut Hanke ; [ford. Vámosi Pál] Megjegyzés: Függelék: A magyar tengerészet és a dunai hajózás / Dezsényi Miklós Megjelenés: Budapest : Táncsics, 1965 Szerző: Dulin Jenő Cím: A magyar hajózás vitorlás sport clubjának 30 éve, 1950-1980 / írta és összeáll. Dulin Jenő Megjelenés: Budapest : Mahart Vitorlás Szakosztály, 1980 ([Bp.] : Mahart Soksz.) Szerző: Papp Remig Cím: Belvizi hajózás / Papp Remig Megjelenés: [Budapest] : [Papp R.], [1940] Szerző: Petrovic, Nikola Cím: Hajózás és gazdálkodás a Közép-Duna-medencében a merkantilizmus korában : A Duna-Tisza-csatorna építése és a fáradozások a Közép-Duna-medence és az Adriai-tenger összekötésére a 18. század végén = Navigation and the economy in the Central Danube basin in the age of mercantilism : The construction of the Danube-Tisa canal and efforts to connect the Central Danube basin with the Adriatic in the late 18th century / Nikola Petrovic Megjegyzés: Csongrád megyéről a p. 185., 322., 356. Megjelenés: Novi Sad : Beograd : Vajdasági Tudományos és Művészeti Akadémia és Történelmi Intézet, 1982 Szerző: Petur László Cím: A nagy kaland : a hajózás története / Petur László ; [ill. Varga Imre munkája] Megjelenés: Budapest : Móra, 1959 Szerző: Hámori Péter Cím: A magyar hajózás képes története / Hámori Péter ; [a hajók szerkezeti rajzait és az ábrákat kész., a térk. rajz. Nagy Barnabás] Megjelenés: Budapest : Nemzeti Tankönyvkiadó, 1999 Szerző: Ottlik Géza (1912-1990) Cím: Kalandos hajózás a bridzs ismeretlen vizein / Ottlik Géza, Hugh Kelsey ; [ford. Homonnay Géza, Kelen Károly] Megjelenés: Bp. : Európa, 1997 Szerző: Valkár István Cím: A hajózás története : fel a vitorlát! : olvasókönyv / [írta Valkár István] Megjegyzés: Borítócím Megjelenés: [Bp.] : Navitás : Best Line, 1990 Szerző: Palotás Emil Cím: A nemzetközi Duna-hajózás a Habsburg-monarchia diplomáciájában, 1856-1883 / Palotás Emil Megjelenés: Bp. : Akad. K., 1984 (Bp. : Akad. Ny.) Szerző: Dezsényi Miklós Cím: A magyar hajózás története / Dezsényi Miklós, Hernády Ferenc Megjelenés: Bp. : Műszaki, 1967 Corvina WWW Gateway v3.0 © 1998-2001 debis IT Services Dataware Kft.

Miksai Creative Commons License 2004.12.17 0 0 14829

Sziasztok !

OFF

Szabó Zsóka ( aki az eddigi rendezvényeken az MTV forgatásokat intézte) mostantól a Duna TV csapatát erősíti. Mivel a munkahelye Budapesten van, megkért, hogy nézzünk körül, hátha valaki rátalál egy kedves, olcsó kis garzonlakás albérletre. Neki Sopronból bajosabb ezt intézni. Ha valaki tud neki ebben segíteni, hívja fel Aranyangyalt a 06 20 230 00 70-es mobilszámon !

ON

A Kenese sosem ment menetrendi forgalomban, végig a HM tulajdonában volt.

Eredeti 6 hengeres Csepelek és levegős irányváltó van benne.

trophy Creative Commons License 2004.12.17 0 0 14828

Nofene! A jó öreg Dimitar Blagoev?

Ha az mesélni tudna mi mindent élt már meg. Háros-öböl, egy augusztus 20. az Ybl Miklós téren saját lábon, saját géppel, útvonalengedéllyel, Újpesti-öböl, elsüllyedve egy télen keresztül, aztán kisebb tűzeset rajta....

Előzmény: A BOSS (14815)
Bócman Creative Commons License 2004.12.17 0 0 14827

Ja, és ami a motor előtagot illeti: és ha az szél, vagy gőzgép, vagy turbina?!? Mert akkor az már nem motorhajó, hanem vitorlás hajó, gőzhajó, vagy gázturbinás hajó!!!! Mert ugye azért az még a mi tengerünk mellet is igaz, hogy motorként a belsőégésű dugattyús gépezeteket nevezzük?!?!? :-))))))))))

 

 

Előzmény: Tom_ (14819)
Bócman Creative Commons License 2004.12.17 0 0 14826

Nema!!

 

Mer ugye van ollan, hogy önjáró hajó, meg olyan is, hogy önjáró uszály.

Aztán van ugye önjáró daru is, meg akad ugye önjáró kotró is. Létezik ugyebár önjáró fúrótorny, meg önjáró helikopterleszálló is. Meg van olyan is, hogy önjáró bárka. A minap láttam önjáró hinarazógépet, önjáró nádvágógépet is. (Amelyek úszóművek, azaz tkppen hajók vótak...)

 

A másik: ugye olyan is akad, hogy toló boxer, ami ugyan hajó, de hát mégsem igazából, mert ugye az azért mégiscsak egy boxer, ami nem hajó...

Előzmény: Tom_ (14819)
riversea Creative Commons License 2004.12.17 0 0 14825

Támadnak a zombik!?

 

Bócman Creative Commons License 2004.12.17 0 0 14824

Ha már így visszakanyarodtunk a fordításhoz: Ramsau kollega elkövette a kezdő vagy (nem lekicsinylő értelmében véve, hanem szakmailag) amatőr fordítók típikus hibáját. Azaz nem "le" fordította magyarra, hanem "át".

 

 

 

Előzmény: viking star (14818)
Bócman Creative Commons License 2004.12.17 0 0 14823

Na ja, az kimaradt a hozzászólásomból, hogy természetesen kizárólag a helytelen elnevezés helyesírására vonatkozik!!!

 

(Gondoltam, ezt mondani sem kell. Megdöbbentő élmény, hogy van, aki nálam is kekecebb... )

Előzmény: viking star (14818)
Bócman Creative Commons License 2004.12.17 0 0 14822

Ami a kihívás részt illeti, maximálisan egyetértek!!!

Abban semmi kunszt sincs, hogy elmész 22x Sajtzabálóékhoz szotyival, és visszajössz szójával!!

 

Egy ilyen böhöm dögöt elvinni, na az igen!! Persze a józan ész határain belül!!!

 

 

 

Ami a pk. jogait illeti: ezt szerintem csak azért írtad le, mert minden bizonnyal még sosem utaztál Meyer-hajón...

 

Olyan szintű kiszolgáltatottság mellett, ami ott van, nagyon nehezen tudom elképzelni, hogy ott bárki bármire nemet mondhatna...

Előzmény: A BOSS (14815)
HG. Creative Commons License 2004.12.17 0 0 14821

Lassan azt hiszem a komp is leáll, elég hideg volt az éjszaka. Pár nap és beáll a Balcsi.

 

Nem hinném, és az időjárás ismeretében ők sem tervezik. Bár most szerintem fel sem tudnak hajtani az autók a parti jégtől :-)

 

A kompjáratok 2004. december 24-én (pénteken) Szántód-révből 7.00 órától 14.00 óráig, Tihany-révből 7.30-tól 14.30-ig, 2005. január 1-én (szombaton) Szántód-révből 10.00 órától 17.00 óráig, Tihany-révből 10.30-tól 17.30-ig óránként indulnak a járatok.

 

Más napokon a kiadott menetrend szerint Szántód-révből 7.00 órától 17.00 óráig, Tihany-révből 7.30-tól 17.30-ig óránként indulnak a járatok.

 

Kedvezőtlenné váló időjárás esetén a járatok leállításáról tájékoztatjuk a Tisztelt Utazóközönséget.

Előzmény: zjakabfi (14735)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!