Én nem igazán tudom, melyik hajó különleges, melyik nem (bár ismerek valakit akinek mindegyik :)). Mindenesetre ezt sikerült elkapnom tegnap.... Szeretettel!
Nagyon elmentünk már kereskedelmi hajós irányba, _EZ NEM IS BAJ_ de most a topic eredeti szándékának megfelelő műsor lesz a TV-ben. A Duna Tv-n A Monarchia hajóroncsai lesz 3 részben, 21. 22. 23 -án 15 órakor. A debreceni Búvárklub által készített filmek a Streiter, a Szent István, és a Zenta cirkáló emlékét őrzik. Ajánlanám a kis csapat szives figyelmébe.
Ha tudom, beszkennelem a helyi újság cikkét, és kiteszem a netre.
Ide csak hivatkozást fogok tenni.
Lehet, hogy már szerepelt itt, de én nem emlékszem rá. Egy cikk a Haditechnika 1985. évi számából a Tisza, Szeged, Debrecen (ex Kassa) képeivel illusztrálva:
én néztem el sorry. Bele sem gondoltam, hogy Deltastar=Steaua Deltei :( Azt hittem a tesója lesz. Viszont a Flamenco érvényes. :) Tehát akkor ő lesz a hosszrekorder, a Mozart meg a szélességrekorder :)
A Flamenco lesz az az, amiről beszéltem, a hátsó kerékállásos. Stílusban (látszik az ablakkiképzésnél, ajtónál, és a hátsó kerekített fedélzetnél) a Maxima-Artistri-Viktoria-stb sorozat újabb darabja, kicsit nagyobb orrablakokkal, illetve az alsó fedélzeten is körpanorámás ablakokkal (ezáltal alacsonyabb orral).
A Deltastar (Steaua Deltei) már öreg harcos _bmw_the_m3_ nem róla beszélt, mint új kabinos, annak nem egészen ez lesz a neve, de pontosat még én se tudok.
A kérdésem lemaradt :) Ez a Flamenco az adatai szerint 135 méter hosszú. Jár felénk hosszabb vagy ő lesz a rekorder? Ha jól rémlik, akkor az Arosa family valahol 125 méter körül van...
Kicsit le vagyok maradva a fórumban, nem tudom volt-e már róla szó, hogy jövöre lesz 1-2 új kabinos vendégünk. PL. ő: Flamenco. Legalábbis én eddig nem ismertem... Lesz egy Deltastar nevezetü is, de arról egyelöre nincs fent fénykép
Az 1996-ban egyszeri alkalommal Budapesten átsuhant "Vidin" kabinosról egyre többet sikerül kideríteni. Azt ugye már tudjuk, hogy Óbudán készült '61-ben, szovjet megrendelésre, és csak valamikor a kilencvenes évek elején lett bolgár és került a Dunára. Találtam róla az ismert riverships.ru-n egy képet az egyéni galériák között, még szovjet lobogó alatt, Belaya néven.
Mai forgalom Paksnál:
Jött egy ukrán (Praha) jópár üressel, szépen komótosan, nem sokkal őt követve egy önjáró (Donau Star IV.), igencsak tempósan. A harmadik képen talán kivehető, hogy lefelé elég sok gabonás, sóderos vár rakodásra.
A reggeli bejelentkezésemkor a Tv-ben rózsagyuri produkciója ment, az első magyar gőzhajó története volt dióhéjban. A mesélő a Zoltán fedélzetén mondta az összekötőszöveget, míg a királyi hajózási felügyelőt megszemélyesítő színész a Neszmély konyhája környékén ütötte fel irodáját:-))
A hajótulajt játszó színész meg a gáton sétált fel-s alá.A végén embertelen szép képek voltak a gőzhajók elindulásáról Budapesten, a Vigadó térnél.
Rózsgyuritól meglepő.A témaválasztás is, meg a produkció színvonala is.
Ha borzongani akarsz, ajánlom figyelmedbe a Haditechnika legutóbbi számát, azt, amiről Zoltika is beszélt alább.Van benne egy cikk az orosz flotta hajóbontási eljárásairól egy tengeralattjárójuk elsüllyedése kapcsán. Rémület..