Köszi a helyesbítést, korrigáltam. A motorteljesítmény a katalógusban volt feltűntetve. Azt viszont nem tudtam, hogy saját lábon jött Isztambultól. Azért megnéztem volna a tengeren:)
A Macskajajt most hogy így mondod, én is gondoltam rá, de nem tulajdonítottam neki nagy jelentőséget, mivel úgy gondoltam, odalenn ebből a típusból annyi van, mint a nyű. A Volga elvonulása előtte, jobban megfogott:))) Viszont összeegyeztettem a képpel, és tényleg az. Beírtam ezt is, had gyarapodjanak a dolgok:)
A Donauprincessin nem osztrák építésű. Hollandiában épült. A Dunára 1984 tavaszán került. Kezdetektől magyar személyzettel.
A magyar csapat Istambulban vette át a hajót és onnan saját lábon jött a Dunára.
Gépteljesítménye 2X1000 Le KHD (Klöckner-Humboldt-Deutz) V 12-es motorokkal. A gépház érdekessége hogy a segédmotorok is ugyanolyan tipusú mint a főgépek csak kevesebb hengerrel. 3 db 6 hengeres és egy 4 hengeres vészüzemi agregátora van. A vészüzemi a fedélzet szinten van, arra az esetre ha a gépházban vízbetörés történne. Tudomásom szerint a 90-es évek elején történt is. Az évszámra nem emlékszem.
A Vidin szerepelt a Macskajaj című filmben. A végén azzal utazott el az ifjú pár.
A hajónak Vidin a törzshelye. Tudtommal csak ott a környéken dolgozik. Nagyon ritkán megy hosszabb útra.
Az ukrán személyhajók az ÖSWAG kornauburgi gyárában készült (Amur,Dunaj,Dnipro,Volga,Ukrajna,Moldavia). Az ukrán önjárók is ott épültek a 80-as évek elején. A gyárat azóta bezárták. Az ÖSWAG csak a linzi hajógyárat üzemelteti de ott is régen épült már hajó. Az utolsó az Ostarici nevű személy hajó volt. Hajójavítással, átépítésekkel és vasútépítő gépsorok gyártásával foglalkoznak. A Meier hajók átépítését ott csinálták, kivéve a Strausst. Azt Pozsonyban csinálták.
ezzel a térképpel alapvetően az a baj, hogy az országhatárokat úgy ahogy van elb:)
még a folyók csak-csak jól kanyarognak, de akik a sárga vonalakat rajzolták, azok nagyon nem figyeltek földrajz órán (ha ugyan tudtak jól haladni az anyaggal és belefért az órakeretbe Magyarország, mint apróbetűs érdekesség), és térképről rajzolták a flasht a honlapra, miközben galád térképtolvajok besurrantak az irodába (a munka hevében persze nem vették őket észre) és elvitték az összes atlaszt, pont, mikorra az országhatár-layerhez érkeztek volna a szerkesztésben, így hát mit volt mit tenni, rögtönözni kellett:))
meg nem azzal van a baj, hogy elcsúszott, mert láttam én már a Balaton kellős közepén Apajpusztát, meg olyat, aholeltolódik a túróba az egész, hanem az, hogy alapból nem jók se az arányok, se a törések, semmi.
(De vígasztaljon az a tudat, hogy Passau meg Linz alá került;))
No akkor pakoljuk tovább a mi kis dobozainkat" :))
Elkészült a kabinos-regiszter kísérleti (béta)verziója, a kezdőlap természetesen nem marad, az csak azért van ott, hogy legyen honnan elérni a hajókat:) két rendezés lesz, regisztráció(ország) szerinti, illetve ABC-rend szerinti, amit a kabinos-főoldalon választhat ki a kedves látogató. Itt választhatja ki továbbá azt is, hogy milyen nyelven kívánja nézegetni a hajókat (magyar/angol/német).
A próbaváltozat sablonhajói csakis a Ti kedvetekért a Duna legformásabb kabinosai lettek!! :)) (Ukraina/Dunaj/stb.)
A képek majd bővülnek, cserélődnek, csak a struktúra marad (ennek ellenőrzésére tettem csak fel a cuccot)
A négy kép (Tom adatlapjához hasonlóan) ki kell elégítse azokat az igényeket, miszerint látható legyen a hajó elölnézetből, oldalnézetből, hátulnézetből, valamit egy oldalról ráközelített orrnézetből. A négy képből legalább egy lesz hídról készült felvétel, és legalább egy partról, valamint legalább egynek mutatnia kell menetben a hajót. No, meglátjuk hogy lehet ezt alkalmazni 80 esetben:) A képanyag úgynézki (Pedro, Kurdeejay és jómagam) össze fog jönni.
Aha.A Tisza Zrenjaninnál ömlik a Dunába, Belgrád meg lecsúszott Koszovóra, a Duna meg helyet változtatott, és Bulgária belső folyója lett, Giurgiu, és Oltenita is Bulgáriába költözött, Pozsony visszatért Magyarországra, Bpest Dunaújváros, Kalocsa meg Baja környékére költözött, a Dunakanyar meg egyszerűen eltűnt, vagy legalábbis Gödöllő környékén fordul délnek
Mintha mi meg Strasbourgot betennénk Nürnberg környékére...
Ha a Malwin által betett honlapon a "view this cruise on the river map" gombra kattinthattok, akkor kiderül, egy nagyon "érdekes" térképet láthattok :(( Hülye franciák..
ismerem a pályázatot.Ez is doboz.Függőleges oldalfalak, függőleges hátfal.Homlokfalat mindegy mit teszel elé, ott nincs férőhely. Lásd Solaris Vacanza, Temsa Safari, Irizar Century.
olyan, mint a buszoknál, ott sem lehet jó férőhely/design arányt eltalálni
A DaimlerChrysler stuttgarti Mercedes formatervező központjának formatervezési pályázata a Mercedes Travegó típusú buszára épült, ahol meg kellett tartani a főbb befogadó méreteket, tengelytávot. A bsu elejére kellett egy 80 cm-es gyűrődési zónát is tervezni. Íme egy erőteljes, biztonságérzetet sugalló győztes (magyar) forma, ami nem doboz.
ezzel az érvrendszerrel jól bevásárolnál mondjuk egy autót..
Szóval ha ezek eszerint egy full bőr, klíma, hi-fi, hűtő, tv, dvd, net és mobil szerkezetekkel felszerelt Krazból nézed a kaliforniai tengerpartot, akkor minden OK???
Már bocs, de engem ez a Flamenco egy lefektetett tízemeletes panelházra emlékeztet,amit valamiért vízre tettek, eléraktak egy hajóorrot, és az egészet az Ybbs tolja.
Pesten ez rundózás közben újabb hídként fog funkcionálni...